{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.717 visninger | Oprettet:

Batterilampe lyser på trods af nyt batteri og fungerende generator {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Har i dag haft Fiestaen (1,4 16v benzin, årg. 2003) hos mekaniker og fået skiftet batteri, da batterilampen var begyndt at lyse. Han målte batteri og generator ud forinden, og konstaterede at generatoren fungerede som den skulle, mens batteriet var forholdsvist dødt. Batteriet blev skiftet, og bagefter blev computeren nulstillet for fejl. Problem solved tænkte man, men nej. Jeg nåde knap ud over kantstenen for lampen begyndte at lyse igen. Mekanikeren mistænkte nu en sikring, men heller ikke her var der noget galt.

Testeren kom på igen, og konstaterede ingen systemfejl på motoren, men den ene lambdasonde viste 0, og bevægede sig dermed slet ikke. Bilen kører dog umiddelbart fint, og har jævn motorgang.

Har selv tjekket stikkene til begge lambdasonder, og der er umiddelbart ikke noget at komme efter. Mekanikeren er umiddelbart lidt på bar bund, men bad mig stille den ned på mandag igen.

Jeg vil dog gerne høre, om der er nogen herinde der har nogen som helst idé om hvad der kan være galt? Alle bud modtages med kyshånd! smiley

Mvh. Asbjørn

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batterilampe lyser på trods af nyt batteri og fungerende generator
Kommentér på:
Batterilampe lyser på trods af nyt batteri og fungerende generator

Annonce