Batterilampe lyser på trods af nyt batteri og fungerende generator {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Har i dag haft Fiestaen (1,4 16v benzin, årg. 2003) hos mekaniker og fået skiftet batteri, da batterilampen var begyndt at lyse. Han målte batteri og generator ud forinden, og konstaterede at generatoren fungerede som den skulle, mens batteriet var forholdsvist dødt. Batteriet blev skiftet, og bagefter blev computeren nulstillet for fejl. Problem solved tænkte man, men nej. Jeg nåde knap ud over kantstenen for lampen begyndte at lyse igen. Mekanikeren mistænkte nu en sikring, men heller ikke her var der noget galt.
Testeren kom på igen, og konstaterede ingen systemfejl på motoren, men den ene lambdasonde viste 0, og bevægede sig dermed slet ikke. Bilen kører dog umiddelbart fint, og har jævn motorgang.
Har selv tjekket stikkene til begge lambdasonder, og der er umiddelbart ikke noget at komme efter. Mekanikeren er umiddelbart lidt på bar bund, men bad mig stille den ned på mandag igen.
Jeg vil dog gerne høre, om der er nogen herinde der har nogen som helst idé om hvad der kan være galt? Alle bud modtages med kyshånd!
Mvh. Asbjørn
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 143
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 38 Svar: 624
mar 2008
mar 2008
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
den normale strømvej er Batteri--> bundstykke= tændingslås--> op til ladelampen ---> ledning til D+ på generatoren.
Hiv ledningen af på D+ og sæt den på stel og drej til der tændning på. Så skal pæren lysen og du har tjekket strømvejen frem til generatoren.
Mål ladespændingen med motoren igang. Er den ikke på ca 13.5 -14 volt så er din generator dårlig.
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 22
Ja det ved jeg heller ikke, jeg undrede mig bare over sammentræffet.
@Kim R
Mekanikeren mente åbenbart godt at lampen kunne reagere, hvis batteriet var så dårligt at det ikke var i stand til at lade ordentlig op. Men jeg skal ikke kloge
@Erik P
Har fået målt ladespændingen to gange - med det gamle batteri først, og derefter med det nye. Den viser 13,52 volt begge gange..
feb 2008
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
Men tjek også stel forbindelse fra generator til motorblok.
feb 2008
Batterilampe lyser på trods af nyt batteri og fungerende generator