{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.647 visninger | Oprettet:

A K
A K
Tilmeldt:
20. jul 2012
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21

min bil brummer mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Hej. ejer en passat 3c, comfortline variant fra 2006 1,9 tdi

Har tidligere bedt om hjælp til afhjælpning af en mærkelig brummelyd min bil kommer med når jeg kører. lyder lidt som et lille hul i udstødningen, men lyden er der dog ikke i tomgang synes jeg, heller ik hvis jeg giver gas i tomgang. mistænker også min turbo, på trods af at jeg dog ikke har mistet motor effekt (endnu) og turboen hverken fløjter eller hvæser som jeg har hørt også kan være tegn på en træt turbo. min bil har alligvel kørt 300.000 uden at have haft skiftet turbo før. Har hørt lidt om den egr ventil, som jeg så vil pille ud og rense, hvor sidder den og er det en nem operation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min bil brummer mærkeligt
  • #1   11. maj 2013 kan det være dine dæk der får bilen til at lyde som om den brummer?
    tagbøjler?
    eller noget plastic under bilen der har revet sig lidt løs som vil sidde og flamme en smule ved kørsel når der kommer vindmodstand nok


  • #2   11. maj 2013 Hey jeg ved at de firmabiler vi havde gjorde det samme, og der fik jeg så at vide at det var når den vidst nok rensede sin katalysator hvis jeg ikke husker heeelt forkert, men om det er på personbiler tør jeg faktisk overhovedet ikke og sige, men beskrivelsen lyder meget som det smiley

  • A K
    A K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #3   11. maj 2013 ok. altså hvis jeg har forstået det rigtigt, at katalysatoren forsøger at rense sig selv, dvs lyden bør forsvinde... men det er bare mærkeligt for det er når jeg trykker på speederen for at øge farten, jeg synes den gør det. ikke hvis jeg bare holder en konstant fart... meget mærkeligt smiley

  • #4   12. maj 2013 Nårh ja okay, så er det vidst ikke helt det samme smiley så tør jeg ikke helt sige hvad det er :S

  • #5   12. maj 2013 Måske noget motor/gearkasse ophæng der er blevet træt. Mvh. Gert

Kommentér på:
min bil brummer mærkeligt

Annonce