mekaniker påstår fælg ikke kan spændes {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Har en kammerat der kørte ned til den lokale mekaniker, og fik monteret nye dæk på nogle alufælg han havde købt. Udover det blev dækkene monteret.
En dags tid efter hopper og ryster bilen helt sindsygt på motorvejen, og han må holde ind til siden om natten. Der er kun 2 bolte løst i en af fælgenen, og de andre er andet ud.
Jeg kommer ud og hjælper, og kan spænde samtlige hjulbolte efter på bilen. Den fælg fælg der var ved at falde af, er bolthullerne trukket helt skæve...
Han får den transporteret på værksted, og snakker med mekanikeren. Han får så at vide at ejeren før har haft spændt fælgene for hårdt, så de er ødelagt. Og derfor ikke kan spændes, og boltene derfor sad løst.
De blev enige om mekanikeren bestiller nogle nye alufælg på min kammerats regning, og kommer dækkene fra de gamle fælg overpå gratis. Altså de dæk han købte forrige gang.
Nu er jeg ikke mekanikker, men umiddelbart lyder som en rigtig dårlig måde at slippe for at betale for sine fejl. Kan det virkelig lade sig gøre at ødelægge alufælg ved at spænde dem så hårdt, bolte vil falde ud efterfølgende?
Jeg syntes det er utrolig nemt sluppet af mekanikkeren. Men nu er jeg ikke fagmand, og spørger derfor jer om i har nogen mening om denne sag
Tusind tak for svar!
De værdsættes
dec 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 46
jun 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 256
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.976
sep 2010
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.520
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 151 Svar: 257
Men nej da han kørte første gsng havde han intet fået at vide.
Gevindet i bilen fejler intet, der har jeg kigget.
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 151 Svar: 257
okt 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 380
Han skal informere om problemer ved monteringen, og sørge for det bliver fikset inden bilen kommer på gaden.. Fatter ikke lige hvordan man kan spænde en fælge så meget den ikke kan spændes igen.. Er ret sikker på gevindet giver op først.
sep 2010
Lyder RIGTIG meget som om han ikke har spændt dem det lige gik for stærkt.
Og hvis det endelig var at de ikke kunne spændes grundet gevind eller andet så skal han sku da sige det og ikke bare sende lortet ud på gaden? 100 han har glemt at spænde..
Nægter han at æde den for sig selv havde jeg bestemt købt de nye fælge et andet sted!
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Bolten bliver jo skruet i navet (alt efter hvad bil det er, nogle biler har boltene siddende i navet og du skruer møtrikker på.)
Et andet sæt fælge kan ALDRIG være den billigste løsning..
Hvis det er fordi at fælget er for tyk og boltene derfor ikke kan få fat langt nok inde, så køber man nogle længere bolte, hvis det er for tyndt, så køber man nogle kortere..
Han skal nok lige have det hele med inden månedsafslutningen...
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Biler: 3 Svar: 144
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 16
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 45
jul 2007
Følger: 69 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 317
Han har fejlet og vil ikke være ved det!
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 1.832
Men uanset hvad er det fanme hans ansvar at man som kunde bliver gjort opmærksom på sådan noget, det er direkte livsfarligt sådan noget.. Og det havde været et kort jeg havde trukket når jeg havde konfronteret ham med det..
jul 2012
Følger: 79 Følgere: 50 Biler: 5 Emner: 30 Svar: 783
Hvis din kammerat ikke er medlem i FDM, syntes jeg du skal opfordre ham til det, og så tage en snak med dem.
mekaniker påstår fælg ikke kan spændes