{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

mekaniker påstår fælg ikke kan spændes {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Har en kammerat der kørte ned til den lokale mekaniker, og fik monteret nye dæk på nogle alufælg han havde købt. Udover det blev dækkene monteret.

En dags tid efter hopper og ryster bilen helt sindsygt på motorvejen, og han må holde ind til siden om natten. Der er kun 2 bolte løst i en af fælgenen, og de andre er andet ud.

Jeg kommer ud og hjælper, og kan spænde samtlige hjulbolte efter på bilen. Den fælg fælg der var ved at falde af, er bolthullerne trukket helt skæve...

Han får den transporteret på værksted, og snakker med mekanikeren. Han får så at vide at ejeren før har haft spændt fælgene for hårdt, så de er ødelagt. Og derfor ikke kan spændes, og boltene derfor sad løst.

De blev enige om mekanikeren bestiller nogle nye alufælg på min kammerats regning, og kommer dækkene fra de gamle fælg overpå gratis. Altså de dæk han købte forrige gang.

Nu er jeg ikke mekanikker, men umiddelbart lyder som en rigtig dårlig måde at slippe for at betale for sine fejl. Kan det virkelig lade sig gøre at ødelægge alufælg ved at spænde dem så hårdt, bolte vil falde ud efterfølgende?

Jeg syntes det er utrolig nemt sluppet af mekanikkeren. Men nu er jeg ikke fagmand, og spørger derfor jer om i har nogen mening om denne sag smiley

Tusind tak for svar!
De værdsættes

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mekaniker påstår fælg ikke kan spændes
  • #1   27. maj 2013 bolte kan jeg ikke spændes for hårdt så de går løs, medmindre gevindet er smadret?? det eneste jeg kan komme frem til er at mekanikeren har glemt at spænde det hjul..

• #2   27. maj 2013 Havde mekanikeren da inden oplyst ejeren om at der var problem med fælgen?

• #3   27. maj 2013 Altså de "kan" jo spændes for hårdt. men TVIVLER meget på han har spændt dem så hårdt sidst at boltene simpelhen ikke har kunne spændes ind igen ? ( som jeg forstår din tekst ) Tror mere han har glemt at spænde dem moment i farten

• #4   27. maj 2013 Og så burde Mekanikeren også ha meddelt fejlen og ikke bare sende den på gaden

• #5   27. maj 2013 Blev der brugt de korrekte bolte til fælgene?

• #6   27. maj 2013 Undskyld min tekst kan være svær at tyde.

Men nej da han kørte første gsng havde han intet fået at vide.

Gevindet i bilen fejler intet, der har jeg kigget.

• #7   27. maj 2013 Mekanikkeren har intet nævnt med boltene er forkerte, og de samme bolte har været brugt hele vinteren så går stærkt ud fra han har skiftet dem hvis de måtte have fejlet noget, eller ikke passet til de nye fælg.

• #8   27. maj 2013 det er mekanikerens ansvar i mit hovede.
    Han skal informere om problemer ved monteringen, og sørge for det bliver fikset inden bilen kommer på gaden.. Fatter ikke lige hvordan man kan spænde en fælge så meget den ikke kan spændes igen.. Er ret sikker på gevindet giver op først.

• #9   27. maj 2013 Jeg kan lige så godt sige det er 100% mekanikeren fejl.
    Lyder RIGTIG meget som om han ikke har spændt dem det lige gik for stærkt.
    Og hvis det endelig var at de ikke kunne spændes grundet gevind eller andet så skal han sku da sige det og ikke bare sende lortet ud på gaden? 100 han har glemt at spænde..

Nægter han at æde den for sig selv havde jeg bestemt købt de nye fælge et andet sted!

• #11   27. maj 2013 Jeg kan ikke se hvad et andet sæt fælge skulle ændre på noget som helst..??

Bolten bliver jo skruet i navet (alt efter hvad bil det er, nogle biler har boltene siddende i navet og du skruer møtrikker på.)
    Et andet sæt fælge kan ALDRIG være den billigste løsning..

Hvis det er fordi at fælget er for tyk og boltene derfor ikke kan få fat langt nok inde, så køber man nogle længere bolte, hvis det er for tyndt, så køber man nogle kortere..

Han skal nok lige have det hele med inden månedsafslutningen...

• #12   27. maj 2013 <Han skal da bare slæbes i retten, eller det ville jeg da true med.. smiley

• #13   27. maj 2013 Det kan da kun være mekanikerens ansvar. De har da glemt at fast spænde hjulet. Og hvis der har været noget bøvl med gevindet, så er det da hans ansvar at få det lavet.

• #14   27. maj 2013 Lyder som om at mekanikeren har glemt at spænde moment, og hvis at boltene ikke virkede er det værkstedets ansvar at oplyse kunden om det, og eventuelt skifte det, hvis det aftales.

• #15   27. maj 2013 vaske vaske vaske hænder smiley

Han har fejlet og vil ikke være ved det!

• #16   27. maj 2013 Det kan jo også godt ske at de fælge tidligere har været monteret med bolte der har været for små i hovedet og derved er blevet ødelagt i monteringshullerne..
    Men uanset hvad er det fanme hans ansvar at man som kunde bliver gjort opmærksom på sådan noget, det er direkte livsfarligt sådan noget.. Og det havde været et kort jeg havde trukket når jeg havde konfronteret ham med det..

• #17   27. maj 2013
    Hvis din kammerat ikke er medlem i FDM, syntes jeg du skal opfordre ham til det, og så tage en snak med dem.

Kommentér på:
mekaniker påstår fælg ikke kan spændes

Annonce