{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.537 visninger | Oprettet:

lade tryk golf 2 gtd {{forumTopicSubject}}

har sådan en gammel golf 2 gtd

motorkode sb født med intercooler.

den gik med 0.8 bar i tryk. og røg godt.
så skrugede jeg den ned i pumpen fordi jeg synes den røg for meget så faldt ladetrykket til 0.6.
nu har jeg så fået en støre intercooler monteret i fronten nu er ladetrykket så faldet igen til 0.4 har prøvet at skruge den op i pumpen igen og kan bare ikke få den over 0.4 bars tryk ??

nogen der har et godt forslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lade tryk golf 2 gtd
  • #1   28. maj 2013 du skal skruge den op i diesel olie og så lukke west gaten lidt. alt eftet hvor meget tryk den skal gå med

  • #2   28. maj 2013 skru den nu bare op i pumpen og op til 1,3-1,6 bars ladetryk det dør den ikke af smiley

  • #3   28. maj 2013 Der burde forhåbentlig ikke ryge 0,2 bars tryk blot ved at flytte intercooleren ?
    Har du kontrolleret for utætheder ?


  • #4   28. maj 2013 Det er IKKE i pumpen du hæver ladetrykket!
    Pumpen er kun til at hæve mængden af diesel


  • #5   29. maj 2013 Hvis der ikke er ekstern wastegate på bilen, så skal du bare klemme det kobber rør der går fra turbo/wastegate. Jo mere modstand du laver i det kobber rør desto højere blir trykket.

    Jeg mener nu at SB'eren har ekstern wastegate såfremt den er født med K24 turbo i forhold til JR motoren som jeg havde i min GTD'er.

    Men det virker, det trick med at klemme den slange. Trust me smiley


  • #6   29. maj 2013 Ja, og du har overhovedet ingen mulighed for at regulere trykket! Bliver der trykket for meget på røret kører den pludselig med maks tryk, hvilket motoren ikke holder til medmindre man tænker sig lidt om!

    Monter i stedet en boost valve, så trykket kan indstilles.. !
    http://www.qualitec.dk/p/187/boostcontroller-bleed-ventil


  • #7   29. maj 2013 ville nok også hellere skære røret over og sætte en bleed imellem. Det andet er ret farligt som Stefan skriver

  • #8   29. maj 2013 Sb'en er født med grerret ( staves ) T2 det er en en bøvl og skruge den op i tryk, nogle er dog lavet med kkk14 turbo som er meget nem og skruge op det samme med kkk24.

    Stefan r diesel mængde har også noget og gøre med ladetrykket, når min står til øko kørsel ( skruget ned i pumpe) lader den ca 1.4 bar men to omgange ind i pumpen lader den 2.0bar


  • #9   29. maj 2013 På diesel er det også noget nemmere. Ladetrykket stiger ikke voldsomt ved den skrues i tryk, men effekten stiger indtil den får for meet. Så sprænger den i luften smiley

  • #10   29. maj 2013 Kim L:

    Ja - gæt hvorfor?
    Du nedsætter mængden af brændstof og dermed også trykket på afgangssiden hvor udstødningsgassen kommer ud - så kan du selv gætte dig til, hvordan din motor har det med det smiley
    Jeg giver den maks et halvt år!


  • #11   29. maj 2013 Hmm.. Sidste Golf 2 TD, med den lille turbo, den fik alt hva den kunne i pumpen, og ladede 2,1/2,2 bar, uden front monteret I/C osv. Den kører endnu.. og den får satme godt! Er godt og vel 2 år siden den blev lavet sådan..


  • #12   29. maj 2013 Stefan : ja det er jeg godt klar over. Du fik det bare til og lyde som om det ikke havde nogen form for betydning i en af dine tidligere kommentar.

    Men som Kristian siger jeg har nu set flere golfer der køre rundt 2bars tryk som har gjordt det et par år som stadig køre fint, de kan holde til hvis man gi den lov til og blive god varm man trykker den af.



  • #13   29. maj 2013 har os haft en jetta 1.6td den kørte os fint med 1,6 1,8 bar i tryk og holdte fint til det de 2 år vi havde den smiley


  • #14   29. maj 2013 Der er skam mange der har kørt rundt med det - incl. mig selv.
    Jeg havde boost ventil monteret og kørte dog alligevel med maks tryk (1,8 bar)
    i 1-2 måneder, hvorefter den blev solgt (Kørte helt fantastisk).
    2 uger efter salg står jeg med en meget vred køber i telefonen, som står med en TD'er med smadret motor..
    Såå det afhænger af, hvordan den bliver kørt!

    Søg efter det og i vil finde UTALLIGE emner med defekte motorer, som følge af der er blevet skruet på motoren.


  • #15   29. maj 2013 alt kan ødelægges sådan er dett jo med alt men hvis man lader den blive drift varm så plejer topstykerne at holde til det da det er dem der er den svage pungt på de td er hehe


  • #16   29. maj 2013 en sb moter er aldrig blevet lavet med en kkk24, de er kun lavet med de små møller, og e holder sjældent ret lang tid med et tryk over 1,4. men en jr motor er bygget me de store møller originalt. så er de fakta vist på plads smiley

Kommentér på:
lade tryk golf 2 gtd

Annonce