Audi A4 1.6 trækker ikke optimalt :-( {{forumTopicSubject}}
Det er kranens bil den er gal med (Damen)
hendes audi a4 1.6 fra 1996 trækker ikke ordentligt. og det er selfølgelig mit problem.
Til at starte med kom det langtsomt. den trak dårligere og dårligere.
tror der er flere problemer med den. her kommer de.
1. Den hopper op og ned i tomgang, fra 300 - til 2000 omdrejninger, nogle gange står den fint i tomgang, andre gange går den næsten ud.
2. Når den er kold starter den og køre perfekt. lige så snart den bliver lun/ varm sætter den sindsygt ud og kan ikke trækker. hvis du trykker sømmet i bund sætter den ud.
3. Kan det være benzin pumpen den er gal med? evt noget tur/retur løb.? og hvordan finder jeg ud af det? når jeg sidder inde i bilen og lytter efter kan jeg høre pumpen pumper helt vildt. hvis jeg så bruger el. ruderne kan jeg høre det tager strøm fra pumpen,så den ikke suger så meget.?
4. I sidste uge oplevede jeg at kunne lugte en smule benzin inde i bilen? det er ikke noget jeg har oplevet før?
Har er følgende ting som jeg har skiftet på bilen.
Tændrør.
Tændrørs hætter.
Tændrørs kabler
Fordeler dæksel.
Renset spjældhuse med bell add.
Fyldt addictiv i tanken,
Skifter Benzin filter.
Har prøvet en Luftmængde måler fra en anden. synes ikke rigtigt det hjalp
har idag været ude hos mekkeren og bestille. temperatur føler, temperatur sensor, ved ikke om jeg måske også skulle have haft bestilt en lambda sonde?
da det nu er næsten hele tiden den går dårligt
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 94
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 311 Svar: 1.888
lyser motor lampen. det kan nemlig også være lambda sonden.
men for sat en vag tester på den burde med sikkerhed kunne sige hvad fejlen er.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 311 Svar: 1.888
jan 2008
den har i snit kørt 8 på literen, køre normalt 12. og jeg kørte pænt!
har haft en tester på. den skrev noget om blandings forhold. men forstod det ikke helt. den viser ikke lambda sonde på testeren, så tror ikke den er defekt.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Der blev skiftet lambda sonde, så spandt den som en mis igen
Den kørte mellem 7,5 og 8 km/l før og 13 efter
Der var der dog periodisk fejl på lambda sonden da VAGcom blev sat på den for at udlæse fejl
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Alfa Romeo 156 der minder om det du beskriver. Og da jeg havde skiftet massemængdemåleren havde kørte den fint. Ved du om den du prøvede virkede optimalt?
jan 2008
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Ellers kan det meget hurtigt blive dyrt i stumper, dyrere end en fejlkodeudlæsning
Audi A4 1.6 trækker ikke optimalt :-(