{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.550 visninger | Oprettet:

Audi A4 1.6 trækker ikke optimalt :-( {{forumTopicSubject}}

Det er kranens bil den er gal med (Damen)

hendes audi a4 1.6 fra 1996 trækker ikke ordentligt. og det er selfølgelig mit problem.

Til at starte med kom det langtsomt. den trak dårligere og dårligere.
tror der er flere problemer med den. her kommer de.

1. Den hopper op og ned i tomgang, fra 300 - til 2000 omdrejninger, nogle gange står den fint i tomgang, andre gange går den næsten ud.

2. Når den er kold starter den og køre perfekt. lige så snart den bliver lun/ varm sætter den sindsygt ud og kan ikke trækker. hvis du trykker sømmet i bund sætter den ud.

3. Kan det være benzin pumpen den er gal med? evt noget tur/retur løb.? og hvordan finder jeg ud af det? når jeg sidder inde i bilen og lytter efter kan jeg høre pumpen pumper helt vildt. hvis jeg så bruger el. ruderne kan jeg høre det tager strøm fra pumpen,så den ikke suger så meget.?

4. I sidste uge oplevede jeg at kunne lugte en smule benzin inde i bilen? det er ikke noget jeg har oplevet før?

Har er følgende ting som jeg har skiftet på bilen.

Tændrør.
Tændrørs hætter.
Tændrørs kabler
Fordeler dæksel.
Renset spjældhuse med bell add.
Fyldt addictiv i tanken,
Skifter Benzin filter.
Har prøvet en Luftmængde måler fra en anden. synes ikke rigtigt det hjalp smiley

har idag været ude hos mekkeren og bestille. temperatur føler, temperatur sensor, ved ikke om jeg måske også skulle have haft bestilt en lambda sonde?
da det nu er næsten hele tiden den går dårligt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 1.6 trækker ikke optimalt :-(
  • #1   3. jun 2013 og nej køre ikke på kængurubenzin og bruger svindelolie.

• #2   3. jun 2013 hvad med temp sensor. det lyder som om den får for meget benzin.
    lyser motor lampen. det kan nemlig også være lambda sonden.
    men for sat en vag tester på den burde med sikkerhed kunne sige hvad fejlen er.

• #3   3. jun 2013 grunden til jeg skriver tempertur sensor er hvis motor styring konstant tror bilen er kold ville den give for meget benzin og derved trække dårligt.

• #4   3. jun 2013 har været i københavn i den i sidste uge. (100 km hver vej)
    den har i snit kørt 8 på literen, køre normalt 12. og jeg kørte pænt!

har haft en tester på. den skrev noget om blandings forhold. men forstod det ikke helt. smiley den viser ikke lambda sonde på testeren, så tror ikke den er defekt. smiley

• #5   3. jun 2013 En kammerat har haft lignende problemer, dog ikke så ekstremt, men de var der.

Der blev skiftet lambda sonde, så spandt den som en mis igen smiley

Den kørte mellem 7,5 og 8 km/l før og 13 efter

Der var der dog periodisk fejl på lambda sonden da VAGcom blev sat på den for at udlæse fejl

• #6   3. jun 2013 Det lyder som massemængdemåleren, jeg har haft et problem med en
    Alfa Romeo 156 der minder om det du beskriver. Og da jeg havde skiftet massemængdemåleren havde kørte den fint. Ved du om den du prøvede virkede optimalt?

• #7   3. jun 2013 mads rytter, den kom fra en velkørende skoda octavia med samme motor kode. kan godt være den var defekt eller virkede fint. noget andet der er defekt, har gået og tænkt på at bestille en ny, men koster kraft edeme 1400 ;(

• #8   3. jun 2013 du har ikke mulighed for at få VAGcom tilsluttet til den, evt gennem en kammerat?
    Ellers kan det meget hurtigt blive dyrt i stumper, dyrere end en fejlkodeudlæsning

Kommentér på:
Audi A4 1.6 trækker ikke optimalt :-(

Annonce