Peugeot 206 1.4 hdi 2002 Startproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej
Det er sådan at jeg idag skiftede min starter som var helt ny fordi den kun gad at starte når bilen var kold.
Da jeg skifter starteren og tænder bilen går 3-5 sek, før bilen den tænder, samtidig kan jeg se at omdrejningstælleren stiger til 250-400 omdrejninger selvom bilen er slukket også når den er nede igen tænder bilen.
tog røret der går til turboen af og tjekkede det for revner osv.. og det andet rør der går fra turboen ind i motoren .. Der var intet.. jeg rensede dem begge og smed dem på igen, men fejlen var der stadig.
Jeg bor ca. 80 km fra min arbejdsplads og jeg begynder at køre hjem, jeg kommer hele vejen hjem undtagen de sidste 2 km, hvor det self er op ad bakke.
Bilen startede først med at tænder motorlampen, efter ca 5 km kørsel tager bilen ingen omdrejninger og går ud, sætter den i gear imens jeg har fart og prøver at tænde den, men den stopper istedet.. jeg venter lidt og efter et par gange mislykkede forsøg på at tænder den, kommer der gang i den, da jeg kommer lidt længere frem går den helt ud og vil ikke tænde igen.
Der er diesel i tanken og fyldte lige 10 liter på for en sikkerheds skyld..
Jeg har prøvet at bruge håndpumpen, men kunne kun se reaktion fra den første gang jeg trykkede på den, efter det kunne jeg ikke se mere væske i brændstofslangen.
Jeg ligger bilen i første gear og bliver ved med at lade starteren køre rundt, det hjalp heller ikke.
Ligepludselig startede den i 5 sek. da jeg startede den i frigear, så gik den ud igen, og vil absolut ikke starte igen..
Jeg ved ikke helt hvad det kan være da det er min første diesel bil og kun min anden peugeot.. Er der nogle af jer kloge hoveder der kan fortælle mig hvad der muligvis kunne være galt?
På forhånd tak
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
den kan godt være noget svær at udlufte bagefter , plejer at bruge en suger på den grønne studs (retur) til man har trukket diesel gennem hele systemet da det tager en evighed med bolden.
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Jeg tænker at jeg lige vil pille luftfilterkassen af imorgen og kigge. Er det noget man kan se med det blotte øje, altså at den er revnet?
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 198 Svar: 650
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
Kortsluttet Egr ventil som stjæler strømmen til div andre følere
Eller lednings net til ød sensoren som er krævet over begge kendte fejl på den maskine
Har også set nogle med defekte dyser som havde for meget retur diesel ved et givent omd tal så den den gik ud under kørsel
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Nåh. Så fik jeg åbnet det og så at der var en kæmpe flænge på 2 cm på begge slanger der går fra filteret og under luftfilterkassen.
Men nu er problemet så hvordan fanden får jeg fat i nogle nye idag? Eller skal jeg vente til på lørdag?
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
Højtryks pumpen suger med 0,2 bars varcum så det kan sagtens holde
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Peugeot 206 1.4 hdi 2002 Startproblemer