{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Skæve bremsskiver?? {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Jeg mistænker mine bremseskiver for at være blevet skæve :S

Men - til trods for, jeg snart har kørt + 300.000 har jeg aldrig før haft skæve skiver. Jeg har derfor brug for lidt sparring til om det nu også er det, der er galt. Førend jeg går i gang med at udskifte skiver og klodser. For lidt penge, har man altid for meget af - så - derfor vil jeg være helt sikker i min sag, så jeg ikke udskifter bremserne for så stadig at have problemet.

Når jeg accelerer og kører med jævn hastighed, er der ingen rystelser. Når jeg slipper speederen, er der ingen rystelser. Når jeg bremser svagt, er der ingen rystelser.

Problemet kommer, når jeg skal bremse hårdere / hårdt. Så ryster det voldsomt i styrtøjet. Så snart jeg slipper bremsen, holder det op.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan det godt være skæve skiver - men - kan det også være andet? Kan det være et dæk, der fejler noget? Et hjulleje??? eller - noget helt andet???

Er der noget jeg kan gøre, for at tjekke om det er en skæv skive, inden jeg går i gang med projektet? Doven er egernet sq også, hehe

<b> det storbarmede egern takker for alle gode råd og fif smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæve bremsskiver??
  • #1   8. jun 2013 300.000 på et sæt skiver, så er det vist oppe over alligevel.....

nye skiver og klodser skal der til.

jeg kan anbefale zimmermann skiver.

HUSK at når du monterer nye skiver, så må der ikke bremses hårdt de første par hundrede km, så bliver de skæve lige med det samme

• #2   8. jun 2013 hehe - har dog ikke kørt 300.000 på samme sæt skiver. Har løbende skiftet fordi de har været slidte. Mit "problem" er at jeg indtil nu aldrig har oplevet af have haft en skæv skive.

Hvor købes Zimmermann skiver? smiley

• #3   8. jun 2013 Tror nu du skal gå dine bremser efter i sømmene...

Der er nemlig en grund til at skiver bliver skæve, enten bliver de for varme, ved at en kaliber hænger lidt, gliderne osv.
    Går ikke ud fra at det er din kørestil der har grunden, da du ikke tidligere har oplevet det.. smiley

Du kan selvfølgelig også have en "lidt" dårlig styrekugle, bærekugle, eller ikke mindst en støddæmper der er dårlig, knækket fjeder, tårnleje, bøsning i bærearme....

Men hvorom alt er kunne du jo prøve at sætte et måleur på din skiver hvis du har et sådant....

Men tjek gerne de andre ting, da jeg tvivler på at det er dine dæk eller fælge der har en fejl, men man skal aldrig sige aldrig...

Hvis du kan få fat i sådan en fætter her, enten låne eller købe eller fakktisk har en, så vil det være en start til at finde problemet inden du investerer i nye skiver og klodser...

Går ud fra at de +300 er i forskellige biler og ikke i den samme... smiley

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Maleur-191443/

• #4   8. jun 2013 Byggi-boy >> Nu du siger det, har der på et tidspunkt været en bremse der hang. Den peb lidt. Troede ellers det var gået i sig selv igen, men kan så regne ud at Zaffi er mere lydisoleret end Ustra'en... Så - jeg vil også sætte min lid til at der skal ses til selve caliberen nu hvor jeg " er i gang" - kan se der kan fås et rep-sæt til caliberen smiley

Tror vist jeg har fundet den varme kartoffel - eller - skulle jeg sige - den varme skive, ud fra det du skriver Buggy-boy

Simon F >> det skal da i hvert tilfælde prøves smiley

• #5   8. jun 2013 jeg køber Zimmermann skiver ved www.nap.dk. Det er satme kval. Jeg har selv ikke været særlig go ved mine opeler engang imellem, men skiverne har aldrig sagt noget til det

• Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 700
    #6   8. jun 2013 Det er gliderne på caliberne der ikke køre godt nok.

• #7   8. jun 2013 ja - jeg kan se, der er noget gummi-inddækning med til det rep-sæt som er til gliderne. Så er spørgsmålet så, om det er noget jeg kan finde ud af.. Har skiftet bremser før, men har aldrig haft en caliber skilt ad, da de har kørt ganske fint...

Kommentér på:
Skæve bremsskiver??

Annonce