Skæve bremsskiver?? {{forumTopicSubject}}
Hola alle
Jeg mistænker mine bremseskiver for at være blevet skæve :S
Men - til trods for, jeg snart har kørt + 300.000 har jeg aldrig før haft skæve skiver. Jeg har derfor brug for lidt sparring til om det nu også er det, der er galt. Førend jeg går i gang med at udskifte skiver og klodser. For lidt penge, har man altid for meget af - så - derfor vil jeg være helt sikker i min sag, så jeg ikke udskifter bremserne for så stadig at have problemet.
Når jeg accelerer og kører med jævn hastighed, er der ingen rystelser. Når jeg slipper speederen, er der ingen rystelser. Når jeg bremser svagt, er der ingen rystelser.
Problemet kommer, når jeg skal bremse hårdere / hårdt. Så ryster det voldsomt i styrtøjet. Så snart jeg slipper bremsen, holder det op.
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan det godt være skæve skiver - men - kan det også være andet? Kan det være et dæk, der fejler noget? Et hjulleje??? eller - noget helt andet???
Er der noget jeg kan gøre, for at tjekke om det er en skæv skive, inden jeg går i gang med projektet? Doven er egernet sq også, hehe
<b> det storbarmede egern takker for alle gode råd og fif
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.251
nye skiver og klodser skal der til.
jeg kan anbefale zimmermann skiver.
HUSK at når du monterer nye skiver, så må der ikke bremses hårdt de første par hundrede km, så bliver de skæve lige med det samme
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Hvor købes Zimmermann skiver?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Der er nemlig en grund til at skiver bliver skæve, enten bliver de for varme, ved at en kaliber hænger lidt, gliderne osv.
Går ikke ud fra at det er din kørestil der har grunden, da du ikke tidligere har oplevet det..
Du kan selvfølgelig også have en "lidt" dårlig styrekugle, bærekugle, eller ikke mindst en støddæmper der er dårlig, knækket fjeder, tårnleje, bøsning i bærearme....
Men hvorom alt er kunne du jo prøve at sætte et måleur på din skiver hvis du har et sådant....
Men tjek gerne de andre ting, da jeg tvivler på at det er dine dæk eller fælge der har en fejl, men man skal aldrig sige aldrig...
Hvis du kan få fat i sådan en fætter her, enten låne eller købe eller fakktisk har en, så vil det være en start til at finde problemet inden du investerer i nye skiver og klodser...
Går ud fra at de +300 er i forskellige biler og ikke i den samme...
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Maleur-191443/
maj 2005
Tror vist jeg har fundet den varme kartoffel - eller - skulle jeg sige - den varme skive, ud fra det du skriver Buggy-boy
Simon F >> det skal da i hvert tilfælde prøves
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.440
dec 2003
Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 700
maj 2005
Skæve bremsskiver??