{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Tandrem på Carisma (Mitsubishi/Renault/Volvo) {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at skifte tandrem på en motor jeg skal ha lagt i min Carisma som konen skal ha at køre i.

I vejledningen til monteringen af den nye tandrem, står der at man skal montere en skrue til opstrammeren (som ikke er på hverken ny/gammel motor eller i tandremskittet) og så tjekke opstramningen af remmen på en speciel måler.

Er der nogle der ved om man kan låne/leje den måler et sted eller kan man gøre et eller andet trick som kan klare det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem på Carisma (Mitsubishi/Renault/Volvo)
  • #1   24. jun 2013 Skal lige huske at sige det er en 2002 1.9 DI-D Mitsubishi Carisma. smiley
    Det sku være en Renault motor som også bruges i en Volvo model der sku være identisk (hvilke er det?!)


  • #2   24. jun 2013 Mener vidst nok, at der på motoren sidder et lille beslag, hvor du tager en ganske normal 6mm bolt og skruer ind hvorpå den så går ind og skubber på remstrammeren, også skal man have et apperat til at måle spænding i remmen, ved ikke lige hvad dælen de hedder.. smiley

    Ved ikke om de fåes uorginale de målere, den vi har på jobbet er ihvertfald orginal.

    Håber det hjalp lidt.


  • #3   24. jun 2013 Nikolaj:
    Det er faktisk stort set det samme jeg skriver i mit indlæg smiley
    Så ja det var mere om det var død og pine nødvendigt og man evt. ku gøre det med noget mere almindeligt man lige har ved hånden eller i evt. lejer/låner dem ud?! smiley


  • #4   24. jun 2013 Tvivler på man kan bruge andet, end den måler, den måler det ved at man "svirber" remmen let med fingeren, også skriver den nogle tal, hvorpå der så er det mål område man skal ligge inden i mellem, mener at det er 90-99 cirka. - Så ved man at den er stram nok.

    Men vil lige se om jeg kan finde værktøjet på nettet, så det evt kunne købes.


  • #5   24. jun 2013 http://79.170.44.91/beeline.co.uk/wp-content/uploads/2012/04/gates-308c-sonic-tension-meter-info.jpg

    Det er sådan en svend her du skal have fat i, den er ikke helt magentil, men er næsten 100% sikker på den kan bruges.

    Har lidt bøvl med at finde ud hvor dælen man kan købe sådan en svend, men vil tro div. grosister sælger dem, FTZ, au2parts osv.. smiley


  • #6   25. jun 2013 Hmm, tror lige jeg vil høre det værksted vi plejer at få til at hjælpe med testere osv om det er noget de ligger inde med eller om Mitsubishi kan klare, for selvom den ser simpel ud, så tror jeg ikke den er heeelt billig smiley

  • #7   25. jun 2013 Aner fandme ikke hvad sådan noget skidt koster, men nej der somregl aldrig billigt smiley

Kommentér på:
Tandrem på Carisma (Mitsubishi/Renault/Volvo)

Annonce