{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

jacob L
jacob L
Tilmeldt:
12. apr 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10

Audi A 4 TDI Problemer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har for lidt over 3 månde siden købt en Audi A 4 B7 (Model) 2.0 Tid
Jeg er løbet ind i et problem at den nogle gange stoppe med at trække, jeg kan ikke få den op på mere ind 70 kmt. Når jeg slukke bilen og starte den igen køre den godt igen ?? Nogle da har prøve noget lingene ?? Har selvfølgeligt haft den på værksted men den viser ingen fejl kode smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A 4 TDI Problemer
  • #1   1. jul 2013 Nu er den motor jo ikke kendt for at være problemfri... Hvad har den kørt, ville nok være en god oplysning...
    Og hvordan stopper den med at trække, hugger den eller stopper den bare med træk... Er det når den er kold/varm, eller altid..?


  • #2   1. jul 2013 På værksted med den. De sætter tester på den, og så kan de se hvad problemet er. Den går i nødprogram for at skåne motoreren, men det kan den gøre af flere grunde. Det giver ingen mening at sidde og gætte her.

  • jacob L
    jacob L Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #3   1. jul 2013 Den har kørt 170.000 km Den stoppe med at trække og går ned til de 70 kmt den hugger ikk altid men når den gør er det tit i 1 og 2 gir

  • jacob L
    jacob L Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #4   1. jul 2013 Som jeg skriv tidlige har jeg haft teste på den og den vise ik noget. Derfor jeg spørg her ingen om da er nogle da har haft sammen problem ?

  • #5   1. jul 2013 Men fordi den ikke viser fejl, betyder det ikke at der ikke er en fejl. Den går ikke i nødprogram for sjov. En dygtig mekaniker, der kan finde ud af at bruge sin tester, ville kunne finde problemet.


  • jacob L
    jacob L Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #6   1. jul 2013 Man skulle mene at smc have styr på dette.
    Kan den ikke går i nødprogram uden man kan se det på en tester??


  • #7   1. jul 2013 Jaeh, og dog... Mange af deres mekanikere er bare "service-mekanikere"...
    Ja, den kan sagtens gå i nødprogram, uden at der kommer en fejl som vises på testeren. Man skal ud og køre i bilen med testeren i bilen, se på readiness-koder, se målte værdier under kørsel osv. At sætte testeren på, inde på værkstedet er ikke nok.


  • jacob L
    jacob L Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #8   1. jul 2013 Kan jeg ikke svare på om de har.
    De har bare haft den uden i 3 time uden at finde nogle fejl


  • #9   1. jul 2013 Det er tandempumpen som er defekt ( branstofpumpen i enden af motoren)! Så ligger den Motorolie i brænstoffilteret ! resulterende i de problemer du beskriver der! og motorstyringen registrere det ikke!!! Fejlfinding: Tag brandstofilteret af og hæld dieselen ud i et kaffe filter! Bliver det helt sort og snasket så har du fejlen. Det er en almindelig fejl ved den 2,0 motor og det er set på dem lige fra km 70 t. Min gjorde det ved 230 t og fik en ny pumpe fra ftz til 2200 incl moms! Var original. husk at kontroller om der er kommet motor-olie i tanken via retur slangen da det ødelægger pumpen i tanken !

Kommentér på:
Audi A 4 TDI Problemer

Annonce