{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.957 visninger | Oprettet:

BMW E30 m20b20 til m20b25 {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Håber lidt i kan hjælpe mig da jeg er lidt grøn i det her BMW.

Jeg har netop købt en e30 320I årgang 1990, jeg har lige anskaffet mig en M20B25 motor jeg gerne vil have lagt i bilen.

Kan det passe jeg har læst mig frem til at da min E30 er den ny årgang køre den med Motronic 1,3 dvs. det samme samme min 25'er motor og dermed er det kun styrebokse og luftmængde måler jeg skal skifte ud over selve motoren.

Er der andre ting jeg skal have over, her tænker jeg på bagtøj, kardan aksel osv. ?

Nogen der ved hvad der skal til før jeg kan få den synet og godkendt sådan ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E30 m20b20 til m20b25
  • #1   9. jul 2013 Umiddelbart kan du ikke ligge motoren i lovligt da den overskrider 20% uanset hvilket B20 du har i bilen i forvejen.

    Du kan til gengæld godt ligge en 2,3´er 150hk i den lovligt indenfor 20%

    I værste fald skal du betale afgift af en hel E30 2,5.

    Der skal ikke røres ved gearkasse, kardan osv. Det er plug´n play.
    Men jeg ville hive det hele med over hvis jeg skulle skifte motor istedet for at begynde at skille det ad og mixe det, hvis ellers den motor jeg havde fået var komplet.


  • #2   9. jul 2013 Hej Ruben

    Tak for svar....

    Jeg er godt klar over at den overskrider de 20% og dermed ændre identitet og at jeg skal betale lidt ekstra til skattefar.

    Jeg har motor, styrebokse, indsugning, gearkasse og luftmængde måler, resten havde jeg håbet på passer over fra den oprindelige bil.


  • #3   9. jul 2013 Hov, hvis en B20 er identisk i bremserne med en B23 så må du faktisk bruge B23éren som basis for udregning af 20%. I så fald kan du godt lovligt dumpe den i, men som sagt så må du på detektivarbejde og finde ud af om bremserne er ens både for og bag.
    Hvis de er det så skriv en mail til trafikstyrelsen, så kan de hjælpe dig med den videre fremgangsmetode.
    Det gjorde jeg med min VW Derby smiley


  • #4   9. jul 2013 Mener en 323 har skiver bag og 320 har tromler

  • #5   9. jul 2013 Ruben U - kan du ikke lige forklare det lidt dybere? det lyder ikke korrekt? Du skal da regne ud fra hvad bilen er født med?

    Ellers kan man dælme trykke noget mere power i sine bimmere end hvad vi har gjort indtil nu.


  • #6   9. jul 2013 Carsten, den er god nok. Hvis du vil tune din bil, og samme model er identisk i bremserne (sikkerhedsmæssigt) som en større version må den større version ligge til grund for en beregning af 20% reglen.

    Som sagt, jeg har selv brugt dette lille "kneb" med min Derby. Kan kun anbefale at kontakte trafikstyrelsen omkring det.

    Og et eller andet sted giver det jo fint mening hvis din bil i så fald faktisk har bremser på der er tilsvarende en noget større model.
    Det er jo det sikkerhedsmæssige perspektiv der ligger til grund for 20% reglen.

    Men man skal være opmærksom på at det godt kan være SKAT stadig vil have en skilling for bilen.
    Men de er nu også til at snakke med. Eksempelvis kan man ikke lave identitetsskifte på en BMW E30 323i og 325i hvis den eneste reelle forskel er motoren. I så fald falder der ingen afgift.


  • #7   9. jul 2013 Hej Ruben

    Ok det lyder egentligt lige til, min 320I er født med skiver bag på da den har abs bremser og disse skulle vidst være identiske med dem der sidder på b25'eren og nok også dem der sidder på b23 vil jeg gå ud fra.

    Lad os sige at min bil undtaget motoren er identisk med en 25'er så burde der ikke komme noget ekstra afgift ved at skifte min nuværende motor ud med en anden.

    Er trafikstyrelsen villig til at hjælpe en med disse problem stillinger ?

    Og hvordan med skat hvor kan man henvende sig hvis man skal have nogle i røret som har forstand på dette ?


  • #8   9. jul 2013 Ja trafikstyrelsen er meget behjælpelige, det er jo dem der udstikker reglerne til synshallen. Så kommer du med en mail fra dem der giver grønt lys, ja så skal synsmanden syne bilen.

    Jeg ved ikke hvem du skal tage fat i hos SKAT. Må indrømme jeg ikke gjorde det med min Derby.

    Men jeg kunne forestille mig at synsmanden ved hvem du skal kontakte. Men som du selv er inde på hvis motoren er eneste forskel vil der aldrig blive tale om identitetsskifte.



Kommentér på:
BMW E30 m20b20 til m20b25

Annonce