1.957 visninger
|
Oprettet:
BMW E30 m20b20 til m20b25 {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber lidt i kan hjælpe mig da jeg er lidt grøn i det her BMW.
Jeg har netop købt en e30 320I årgang 1990, jeg har lige anskaffet mig en M20B25 motor jeg gerne vil have lagt i bilen.
Kan det passe jeg har læst mig frem til at da min E30 er den ny årgang køre den med Motronic 1,3 dvs. det samme samme min 25'er motor og dermed er det kun styrebokse og luftmængde måler jeg skal skifte ud over selve motoren.
Er der andre ting jeg skal have over, her tænker jeg på bagtøj, kardan aksel osv. ?
Nogen der ved hvad der skal til før jeg kan få den synet og godkendt sådan ?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Du kan til gengæld godt ligge en 2,3´er 150hk i den lovligt indenfor 20%
I værste fald skal du betale afgift af en hel E30 2,5.
Der skal ikke røres ved gearkasse, kardan osv. Det er plug´n play.
Men jeg ville hive det hele med over hvis jeg skulle skifte motor istedet for at begynde at skille det ad og mixe det, hvis ellers den motor jeg havde fået var komplet.
sep 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 17
Tak for svar....
Jeg er godt klar over at den overskrider de 20% og dermed ændre identitet og at jeg skal betale lidt ekstra til skattefar.
Jeg har motor, styrebokse, indsugning, gearkasse og luftmængde måler, resten havde jeg håbet på passer over fra den oprindelige bil.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvis de er det så skriv en mail til trafikstyrelsen, så kan de hjælpe dig med den videre fremgangsmetode.
Det gjorde jeg med min VW Derby
jul 2004
Følger: 50 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 70
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Ellers kan man dælme trykke noget mere power i sine bimmere end hvad vi har gjort indtil nu.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Som sagt, jeg har selv brugt dette lille "kneb" med min Derby. Kan kun anbefale at kontakte trafikstyrelsen omkring det.
Og et eller andet sted giver det jo fint mening hvis din bil i så fald faktisk har bremser på der er tilsvarende en noget større model.
Det er jo det sikkerhedsmæssige perspektiv der ligger til grund for 20% reglen.
Men man skal være opmærksom på at det godt kan være SKAT stadig vil have en skilling for bilen.
Men de er nu også til at snakke med. Eksempelvis kan man ikke lave identitetsskifte på en BMW E30 323i og 325i hvis den eneste reelle forskel er motoren. I så fald falder der ingen afgift.
sep 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 17
Ok det lyder egentligt lige til, min 320I er født med skiver bag på da den har abs bremser og disse skulle vidst være identiske med dem der sidder på b25'eren og nok også dem der sidder på b23 vil jeg gå ud fra.
Lad os sige at min bil undtaget motoren er identisk med en 25'er så burde der ikke komme noget ekstra afgift ved at skifte min nuværende motor ud med en anden.
Er trafikstyrelsen villig til at hjælpe en med disse problem stillinger ?
Og hvordan med skat hvor kan man henvende sig hvis man skal have nogle i røret som har forstand på dette ?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg ved ikke hvem du skal tage fat i hos SKAT. Må indrømme jeg ikke gjorde det med min Derby.
Men jeg kunne forestille mig at synsmanden ved hvem du skal kontakte. Men som du selv er inde på hvis motoren er eneste forskel vil der aldrig blive tale om identitetsskifte.
BMW E30 m20b20 til m20b25