{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

problemer med strøm på vectra {{forumTopicSubject}}

Her i eftermiddags da jeg var ude og køre en tur med højt musik (std anlæg :D) og blæseren skruet helt op begyndte min bil at opfører sig mærkeligt.

Lige pludselig døde alt strøm i speedometeret og kunne ikke bruge mine vinduere og div. lamper begyndte at lyse alt sammen imens musikken spillede videre men efter et minutstid virkede alt igen.

Så har jeg lige været ude og køre 50 km uden problemer hvor jeg så holder ind på en tank hvorefter min bil kæmpede for at starte.
Men jeg fik gang i den men nu er der kun svagt lys på bilen når jeg køre, og speedometeret og omdrejningstæller har deres eget liv og så hakker bilen i det,
der jeg f.eks tænder langt lys.

Håber bare det batteriet men det er meget begrænset hvad jeg ved og biler
så håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med strøm på vectra
  • #1   12. jul 2013 Den er fra 2001 hvis det har noget at sige smiley

  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #2   12. jul 2013 Lyder det som der er lidt strøm på?
    Altså som den har svært ved at trække starteren rundt når du drejer nøglen til tænding ??
    Har du tjekket om remmen på generatoren er intakt ?


  • #3   12. jul 2013 Den klikker bare nu men det lød lidt mere voldsomt da jeg startede den på tanken.

    Syntes ikke jeg kan se nogen rem hvor skulle den sidde ? smiley



  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #4   12. jul 2013 Der sidder en rem på generatoren, det er den der gør bilen lader strøm ..
    Det er sådan en rund dims, du kan ikke undgå at se den når du kigger ned i motorrummet smiley

    Hvordan voldsomt? Altså da du startede den på tanken .?

    Det kunne godt lyde til din starter er gået hvis den bare klikker ..
    Sæt evt et andet batteri eller startkabler på bilen og se om du kan få liv i den..


  • #5   12. jul 2013 Den lød lidt som når man drejer nøglen på en bil der er startet i forvejen

    Men hvis det er starteren vil det vel ikke gå ud over lys og alt det der?


  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #6   12. jul 2013 Hvis der er total lysshow i instrumentet, og komplet panik kan det godt være pga strømmen, altså hvis den feks ikke lader ..
    Det er skide svært at sige hvad det er eller kan være når jeg ikke selv ståred løget nede i bilen .. smiley

    Er det en 2,2 ??

    Er den så fuldstændig død nu?
    Det er en skam du ikke er fra Nordjylland så kunne jeg se på den eller smide en tester på ...


  • #7   12. jul 2013 Altså abs airbag benzin lampe lyste konstant og så sad speedo nålen fast ved 60 men syntes måske os bilen kørte lidt underligt men den tog fint gas men det var som om den hakkede en smule i første og anden gear



  • #8   12. jul 2013 Ja det er en 2,2

  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #9   12. jul 2013 Det er også elektronisk speedometer i sådan en vb så det er noget med strømmen at gøre som du selv er inde på ..
    Jeg synes du skal smække et batteri eller startkabler på fra en anden bil og se om du kan få liv i svinet, når du har prøver det så send lige en pm så skal jeg nok se om jeg kan hjælpe dig ..


  • #10   12. jul 2013 Det må jeg lige prøve imorgen tak for hjælpen smiley

  • #11   12. jul 2013 Men er det normalt at et batteri går i stykker bare sådan pludseligt ?

  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #12   12. jul 2013 Ja alt kan gå i stykker, men jeg er mere ude på at finde udad om bilen starter hvis den får power fra enten er nyt batteri eller startkabler ..
    Hvis den starter er det bare batteriet, men det kan være selve starteren, generator eller noget helt andet ..
    Derfor det ville være rart at vide om den kan starte igen bare ved hjælp af er nyt batteri/startkabler ..


  • #13   12. jul 2013 Jeg ville starte med at tjekke generatoren. Mål om den lader som den skal.

    Bagefter ville jeg tjekke stelforbindelser. De kan sagtens være dårlige.

    Jeg tror ikke på det er batteriet men det er svært at sige.

    Mit bud er en generator der er ved at være færdig eller en dårlig stel.


Kommentér på:
problemer med strøm på vectra

Annonce