Golf 4 1,8T hakker og trækker ikke. {{forumTopicSubject}}
Hey
Min golf 4 har køre utrolig dårligt.
Jeg har læst med på nogle andre som har haft næsten sammen problem som mig.
* Den hakker kraftigt når man accelerer
* Den trækker næsten slet ikke
* Den lugter af brandt olie
* Den drypper olie. Jeg kan ikke se hvorfra.
Jeg skiftet turboen ud for en uge siden til en anden brugt, som ikke skulle fejle noget.
Mandag købte jeg en ny tændspole forstærker + N75 ventil hos vw. jeg skiftede delene, men der var ingen forskel
Jeg havde en FORGE blow off ventil monteret.
Jeg har i dag udskiftet dumpventilen tilbage til den originale. Efterfølgende kunne den accelerer lidt mere men efter 5 minutter kørsel i motorvej sagde turboen en underlig lyd når jeg accelerede. Jeg holdte ind til siden med det sammen og kunne konstater turboen var rødglødende og røg.
2 min efter låg der en oliepøl på størrelse med en A4 paprir under bilen.
Hvad kan der være galt?
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Et godt sted at starte kunne være turboen. Har du ladetryksur installeret? Hvis du har, hvor meget lader bilen så?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
At købe en bugt turbo der er i orden er en risktaker. Du aner jo ikke om den er i orden kan jeg høre og det har den måske ikke været.
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 223 Svar: 2.135
Min har lignende problem, hakker og skyder når man accelerere, og føltes som om den bliver holdt tilbage.
Man kan endda høre den skyder ud af udstødningen.
Har haft problemet længe og derfor også skiftet en masse ting som folk mener der har været problemet, uden held.
Der er skiftet;
N75 ventil
Ladetryks sensor
Lambda sonde
Nyere turbo
Nyt program i ny ecu
Gasspjæld plus grundindstilling
4 nye tændspoler
Der er smidt 3" forrør på med kat erstatning så den er heller ikke faldet sammen.
Tændkabler er også tjekket, trykrør og ic er også tjekket for utætheder, der er tjekket stelforbindelse fra tryksensor.
Tror jeg har husket det hele, mangler bare at måle knastaksel og krumtaps positions føler igennem.
Hvis fejlen heller ikke ligger der, så ved jeg snart ikke hvad der er tilbage.
Alt det folk siger den kan fejle er stort set skiftet uden at den kører bedre.
Glemte lige at LMM også er helt ny..
Kan i fortælle mig hvor dælen fejlen ligger for det har satme godt nok været en lang kamp.
Som sagt, så hakker og sprutter den voldsomt, bliver holdt tilbage og motorlampen lyser.
VCDS skriver trykfald mellem turbo og gasspjæld.
Mvh Martin
sep 2005
Følger: 161 Følgere: 160 Biler: 3 Emner: 582 Svar: 3.452
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 223 Svar: 2.135
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 223 Svar: 2.135
Golf 4 1,8T hakker og trækker ikke.