{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knastkæde og turbo
  • #1   18. jul 2013 Man skifter ikke tandrem når der er knastkæde.

    Ring til Citroen og spørg.


  • #2   18. jul 2013 Ret mig hvis jeg tager fejl men køre VAG 1.8 motore ikke tandrem mellem knast og krumtap og kæde medllem de 2 knastaksler?
    Det er godt nok ikke fransk, mere bare for at sige det findes.


  • #3   18. jul 2013 Der er faktisk motorer der har både kæde og tandrem smiley

  • #4   18. jul 2013 Der er tandrem til at trække den ene knast og kæde over til den anden kast da der er 2 knast aksler. så jo det er kombi. men man skifter som regl kun kæden hvis der er problemer med den.

    Med denne type motor er det vigtigt du finder nogen der ved noget om denne motor. da mange bare sætter ny turbo på og så dør den efter max 6mdr igen da de ikke har fundet grunden til at turboen dør . som er 99% sikkert en flamme skive der er utæt så der kommer sod og snavs i olien som stopper alle filtre til i motor.
    fremgangs måde vi har fået dels skalfølges for at garentien på turbo gælder og som vi har finpusset for at sikre den nye turbo længst levetid.
    flamme skiver skiftes .
    oliekur køres gennem motor for at fjerne sod.
    bundkar skal af og renses , hvor man som regl presser bundproppen ned da den sidder hævet så der altid ligger en halv liter gl olie man ikke kan få af.
    oliesi skiftes , olietryk rør til turbo skiftes da der sidder et meget lille filter i som man fjerner i det nye rør ,da der ingen ting skal til for at stoppe det.
    vacum pumpe afmonteres og filter renses.
    oliefilter hus afmonteres og renses.
    bil samles med nye turbo.
    det behøver ikek lige være et citroen værksted ,men blot nogen der har skruet en del i disse motor.
    prisen kan jeg ikke huske ,men nok i nærheden af en 13-17.000kr. uden tandrem og knast kæde.


  • #5   18. jul 2013 Flamme skiver er ikke grund til den dør! De er os dårlige på den model men grunden.. Det skyldes udformningen på bundkar. Dog fået der andre. Samt han fortæller overhovedet ikke grundet til turboen er død.
    Men det tager en del tid og lave på sådan en der en del rense arbejde og skal skilles meget ad. Den sidste Jeg lavede havde dog os ødelagt knasterne, og fik ik skiftet turbo dog var bilen en Ford Focus 1,6 tdci (1600 hdi) Det kostede vist i omegn af 25K med regning


  • #6   18. jul 2013 Du skal nok regne med mellem 20-30K på et værksted

  • #7   18. jul 2013 kjærsgaard .
    Jeg er med ningo. på den her. Det er højest sandsynlig flammeskiverne der er utætte, og har forurenet motorolien. Fremgangsmåden er som skrevet. Rens alt hvad man kan komme til. self. + tømning af intercooler og tryksystem, hvor man så til sidst måler returolien fra turboen. Har lavet en del af disse biler hehe. Har endda lavet en bil der på et andet værksted havde fået skiftet 2 turboer inden for 6 mdr. Gæt hvad der var galt med den, da den kom på vores værksted 2 uger efter det seneste turboskift : Flammeskiver.


  • #8   18. jul 2013 obs. ja vil også sige en 25-30 k for at få skiftet turbo, tandrem inkl. det hele + knastkæde. Men så er du også ret godt dækket ind. Det er hvertfald en god idé at få skiftet knastkæden. Vi har haft en 3-4 stykker der har slidt sig så lange, så kæden slider igennem ventildækslet og har tømt motoren for olie den vej igennem.

  • #9   18. jul 2013 bund karet har sådan set intet med det at gøre , ALLE og det er mange turboer jeg har skiftet har taget en flamme skive, hvilket gir sod og snavs i olien som rigtigt nok ikke komme med ud fordi bundproppen er hævet og derfor presser vi dem osse ned. men det har de nu gjort på mange af deres motor i mange år og det er kun denne der gør det til et problem ,man skulle bare ha fundet en sønder i en fart og så blæste medierne det op til at det er bundkaret , istedet for at undre sig over hvorfor olien blir så snavset...

  • #10   18. jul 2013 vi er begyndt at efter spænde dyser ved hvert service og siden har vores kunder haft fint olie og ingen defekte turboer.

  • #12   18. jul 2013 nu i skriver det med flammeskiverne, hvilke modeller går så der ind under. ?

  • #13   18. jul 2013 1,4 og 1,6 hdi motorerne. 1,4eren kan bare ikke forurene motorolie med defekt flammeskive.

  • #14   19. jul 2013 Nu jeg så nysgerrig efter en forklaring. Hvordan i alverden vil du have at en flammeskive skulle forurene olien hvis defekt og det kun skulle være gældende på en 1600 ? Så vidt jeg ved sidder dyserne ens på dem dog er indsugningen anderledes. Ja jeg er sådan set ligeglad med om den kan eller ikke kan jeg er bare spændt på en forklaring til at en utæt flammeskive skulle skabe sod i olien?

  • #15   19. jul 2013 Soden kravler og ad dysen og smadrer en pakdåse der slutter tæt mellem dysebrønd og ventildækslet, og så bliver der eller bare hældt sod ned til knasterne og videre ned til bundkaret. Så vidt jeg ved sidder dyserne ikke ens på hvertfald de ældre 1,4 hdier der ellers har samme bundkar.

  • #16   19. jul 2013 Dem jeg har adskilt har der siddet et metal rør og den eneste pakdåse er den som sidder op i toppen af det rør er banket ned langs i siderne. Det den samme måde 1400 er bygget på. Nu ved jeg ikke om i har haft indsugningen af på en uden den har ''fejlet '' noget hele indsugningen er mudret til med sod og rester af sod nogle gange så slemt så man ikke engang kan stikke en finger igennem. Og det kommer sku ik pga en defekt flammeskive

  • #17   19. jul 2013 det er pga den tager falsk luft ind når flamme skiven går. så forbrænding ikke bliver ren og dermed soder det så meget at det sætetr sig i olien . men man vælger selv hvad man tror på ,det er blot det vores citroen værksted er kommet frem til og som sagt ALLE jeg kender der har skiftet turbo har haft defekt flamme skive på et tidspunk.

  • #18   19. jul 2013 Tja. så det jo nok bare fordi man ikke har skiftet dem i tide alle de motorer får defekte flammeskiver på et tidspunkt. men så det stadig forkert at sige at det derfor når det ikke er endeligt afgjort fra nogen side

  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #19   25. jul 2013 til info.
    knastkæden begyndte at larme og kørte på værksted. her konsatterede han at turboen havde slør i akslen.
    m det er oliemangel eller et stykke gumme fra et mellemstykke der blev suget ind for 3 måneder siden ved jeg ikke.
    men har fået et par rigtig gode tilbud.
    nyt kædekit, turbo, tandrem, vandpumpe, rem+ strammer, flammeskiver, aktionskit bundkar presses ud samt slanger og rør til turbo, oliesi, og div. til 15000 alt inkl.
    så skal der nok ligges lidt ekstra til en ordentlig rengøring med 3-4 olieskift og filtre eller anden form for rens af motoren.


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #20   25. jul 2013 og jeps jeg havde defekte flammeskiver for 40000km siden.

Kommentér på:
knastkæde og turbo

Annonce