3.029 visninger
|
Oprettet:
knastkæde og turbo {{forumTopicSubject}}
har en citroen c4 1,6 hdi.
Skal ha ny knastkæde og turbo på.
samtidig skifter man jo nok tandrem og remme derindad.
Hvad kan sådan en omgang mon løbe op i
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.385
Ring til Citroen og spørg.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
Det er godt nok ikke fransk, mere bare for at sige det findes.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 1.137
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
Med denne type motor er det vigtigt du finder nogen der ved noget om denne motor. da mange bare sætter ny turbo på og så dør den efter max 6mdr igen da de ikke har fundet grunden til at turboen dør . som er 99% sikkert en flamme skive der er utæt så der kommer sod og snavs i olien som stopper alle filtre til i motor.
fremgangs måde vi har fået dels skalfølges for at garentien på turbo gælder og som vi har finpusset for at sikre den nye turbo længst levetid.
flamme skiver skiftes .
oliekur køres gennem motor for at fjerne sod.
bundkar skal af og renses , hvor man som regl presser bundproppen ned da den sidder hævet så der altid ligger en halv liter gl olie man ikke kan få af.
oliesi skiftes , olietryk rør til turbo skiftes da der sidder et meget lille filter i som man fjerner i det nye rør ,da der ingen ting skal til for at stoppe det.
vacum pumpe afmonteres og filter renses.
oliefilter hus afmonteres og renses.
bil samles med nye turbo.
det behøver ikek lige være et citroen værksted ,men blot nogen der har skruet en del i disse motor.
prisen kan jeg ikke huske ,men nok i nærheden af en 13-17.000kr. uden tandrem og knast kæde.
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Men det tager en del tid og lave på sådan en der en del rense arbejde og skal skilles meget ad. Den sidste Jeg lavede havde dog os ødelagt knasterne, og fik ik skiftet turbo dog var bilen en Ford Focus 1,6 tdci (1600 hdi) Det kostede vist i omegn af 25K med regning
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
Jeg er med ningo. på den her. Det er højest sandsynlig flammeskiverne der er utætte, og har forurenet motorolien. Fremgangsmåden er som skrevet. Rens alt hvad man kan komme til. self. + tømning af intercooler og tryksystem, hvor man så til sidst måler returolien fra turboen. Har lavet en del af disse biler hehe. Har endda lavet en bil der på et andet værksted havde fået skiftet 2 turboer inden for 6 mdr. Gæt hvad der var galt med den, da den kom på vores værksted 2 uger efter det seneste turboskift : Flammeskiver.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
apr 2007
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
knastkæden begyndte at larme og kørte på værksted. her konsatterede han at turboen havde slør i akslen.
m det er oliemangel eller et stykke gumme fra et mellemstykke der blev suget ind for 3 måneder siden ved jeg ikke.
men har fået et par rigtig gode tilbud.
nyt kædekit, turbo, tandrem, vandpumpe, rem+ strammer, flammeskiver, aktionskit bundkar presses ud samt slanger og rør til turbo, oliesi, og div. til 15000 alt inkl.
så skal der nok ligges lidt ekstra til en ordentlig rengøring med 3-4 olieskift og filtre eller anden form for rens af motoren.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
knastkæde og turbo