{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

A/C stinker.. Stress.. {{forumTopicSubject}}

Okay nu forsøger jeg igen her på bg..

Har et problem med at min a/c stinker sygt meget af bræk lige når jeg tænder den og slukker den..

Har forsøgt at rense den med en sonax rens som skulle bruges i kabinen og en bell add som skulle bruges efter pollenfilteret ved indsugningen og samme resultat.. stanken kommer tilbage efter 2 ugers tid..

Har tjekket bunden, og bilen drypper, så udløbet eller hvad det hedder skulle meget gerne ikke være stoppet til selvom jeg har fået lavet pava behandling 2 gange nu..

Min bil har derudover været til service idag hvor jeg også nævnte det og de sagde at alt er fint, den skal bare renses.. Og at det nogle gange godt kan kræve flere rens for at få det helt væk..

Jeg er på bar bund.. Nogle der har ideer til hvad jeg kan gøre? eventuelt et sted jeg kan tage hen og få det fikset hvis det er?

Bilen det drejer sig om er min 207er.. Og kender et par stykker med en tilsvarende bil hvor INGEN af dem har de her problemer.. Og ingen af dem har fået lavet pava behandling, så er ret sikker på det hænger sammen, men det siger peugeot at det ikk gør..

WTF.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/C stinker.. Stress..
  • #1   23. jul 2013 Har den nogensinde fået renset alt "kølevæsken" ud, og på med nyt? smiley

• #2   23. jul 2013 Det er blevet påfyldt 1 gang siden jeg har købt bilen.. altså 1 gang i løbet af 5år..
    Den var løbet tør for væsken så den virkede overhovedet ikk.. Det er vel den væske der er tale om ikk? smiley

• #4   23. jul 2013 Skift dit friskluft/pollen filter og køb en dåse a/c rens og kør gennem

• #5   23. jul 2013 Kenneth P:
    Kan du huske hvad de lavede..? hvordan de rensede den?

würtz .:
    Been there done that.. Hjalp i en uge.. Som jeg skrev..

• #7   23. jul 2013 Jeg gav 1200 kr. For komplet udtømning og trykprøvning og frisk kølemiddel på.
    Ikke billigt. Men ville være sikker åå det blev tømt og ikke bare påfyldt som de gør mange steder smiley

• #8   23. jul 2013 Kenneth P:
    Lyder til at de har skiftet kølemiddelet også

Michael R:
    Men okay så kølemiddelet kan sagtens være årsagen?
    Smutter bare på dtu og prøver der så smiley vi har sådan en maskine smiley hehe

• #9   23. jul 2013 Michael R Jeg tror ikke at nogen firmaer, "bare" fylder på systemet, da man ikke aner om hvor meget kølemiddel der er på systemet. Så bliver man nød til at tømme systemet fuldstændigt og fylde op til foreskrevet værdi..

• #10   23. jul 2013 De kloge siger man skal skifte det hvert år så evt bakterier i væsken forsvinder og ikke kommer til at lugte smiley

• #11   23. jul 2013 Så tror jeg du skal skifte "kloge hoveder", for den eneste grund til at kølemiddelet forsvinder er at der skal være gummislanger, idet motoren kan bevæge sig går det ikke at have jernrør fra kompressoren til resten af systemet.. Så det er sådan set et lukket system.. Hvor tit har du fået skiftet dit kølemiddel på dit køleskab eller fryser for at det ikke kommer til at lugte?

• #12   23. jul 2013 En godt råd er også og bruge a/c engang i mellem om vinteren, så skulle du gerne blive fri for det

• #13   23. jul 2013 he he det er er humor den tråd her det er ikke køle middelet der er skyld i det lugter det er sådan set inde i varme apparatet i fordamperen det lugter den bliver jo fugtig når det er a/c køre også render vandet jo ud gennem et rør i bunden af bilen og ud på jorden det rens bell add har skal jo køre på bilens recirkulerings system i 15 min og der efter udluftets bilen tag lige og støvsug den sammen tidig man kan osse få noget med parfurme duft i det er lidt grovere og hænger længere tid i bilen... jeg har før været udsat for på en ford mondeo godt nok at nederste liste på for ruden var gået løs der hvor nederste rude afdækninge sidder klikket i med det resultat hvergang det har regnet er vandet rendt ned under den liste og ned i pollen filteret så der har stået vand ud gennem varme apparat også er det rendt ned i bunden af bilen og har lagt dernede og rådnet... det kan ikke være du har et ligende problem med bilen et utæt et sted så der ligger vand i bund måtterne eller en utæt slange i dit varme apparat det kan rende ud det er osse set før

• #14   23. jul 2013 Lugt og manglende gas i AC har da ikke noget med hinanden at gøre.
    Hvis det lugter er det fordi der sidder bakterievækst på fordamperen (ikke kondensatoren).
    Mangler systemet gas så slår det selv fra, der plejer at sidde en pressostat
    som deaktiverer systemet hvis det mangler tryk. Man er ikke et sekund i
    tvivl om at det er slået fra med de temp vi har lige nu.

Skal fordamperen senses så plejer værkstedet bare at hive pollenfilteret
    ud og sprøjte noget AC cleaner ind til fordamperen. Det renser selvfølgelig
    ikke rigtig systemet og derfor kan lugten godt komme igen. Ved ikke om
    der virkelig findes en GOD måde at rense fordamperen på.

• #15   24. jul 2013 Okay dropper det med kølemidlet der er i.. Synes heller ikk jeg før havde hørt det kunne være det, men derfor tænkte jeg det var overset smiley når men nok om det...

MINI_DK
    Har forsøgt at bruge det ofte selv om vinteren.. Husker også at slukke 10min inden jeg skal slukke bilen osv.. intet hjælper..

Christian M:
    Forstod ikk hvad du skrev men gør lige et forsøg..
    Bell add rens virker IKKE.. har prøvet og hjalp i en uge som jeg skrev..
    Har prøvet andre typer rens hvilket gav samme resultat..

Tom C:
    Den metode du skriver har jeg prøvet.. Det er med den der fra bell add.. Og som du selv skriver hjalp den ikke..
    Men okay det er fordamperen der skal renses? Skal vel enten bruge flere så eller pille bilen fra hinanden... omg..

• #16   24. jul 2013 Kan forklare hvordan lugten er? er den sødlig eller ?

Får du kondens i kabinen? For mig lyder det som kølervæske?

• #17   24. jul 2013 Ozzi Y .:
    Nej overhovedet ikk..
    Forstil dig at der er en der har brækket sig i en spand.. Og det så har ligget i solen i nogle timer, hvor der efterfølgende er en til der har brækket sig ned i spanden..

Men det stopper når A/C har kørt lidt.. Og kommer igen når jeg slukker det igen..
    Altså det er der ikke hele tiden.. og der er bare ingen der kan finde ud af hvad det er.. smiley

• #18   24. jul 2013 Mit AC lugtede også lidt så jeg gav den en tur her i dag.
    Optog en video som nogen måske kan bruge

http://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY&feature=c4-overview&list=UU5nIMzGXzs83TLCpsvDzT1A

• #19   24. jul 2013 okay du bruger motips kan jeg se..
    Har gjort det helt samme bare med bell add's produkt.. og det hjalp ikke rigtig..

Skal lige have det igen så jeg kan prøve..
    Du har systemet igang imens du tømmer flasken.. Lader det kører i 10sek når du er done og så slukker du? eller er systemet slukket og så tænder du det i 10sek efterfølgende??

Og afslutter med at lade bilen stå og vente i 30min.. smiley

• #21   24. jul 2013 Lass G:
    Jamen der er jo ingen der kan fortælle hvor meget af bilen der skal pilles fra hinanden, så tror ikk det er så meget en mulighed..

til de andre ting:
    Er ret sikker på der ikke er freon eller noget andet skadeligt i A/C systemet.. Det er vel samme gas som i køleskabe og det er ikk skadeligt af hvad jeg ved.. smiley Men kan få det tømt på dtu, så intet problem.. smiley

• #22   24. jul 2013 Emre, hvor i alverden har vi sådan en maskine på DTU :o? PF Auto eller 4. kvadrant? Eller et helt andet sted?

• #23   24. jul 2013 Carlos C:
    PF auto smiley er du selv fra dtu? smiley

• #24   24. jul 2013 Yeah er elektro studerende smiley Men er ikke medlem af PF Auto så ved ikke så meget om hvad der er smiley

• #25   24. jul 2013 Carlos C:
    Hvad årgang? er selv elektro studerende.. smiley
    Kan vise dig rundt der nede hvis det er.. smiley Hvis du kan lide at rode med bil osv.. smiley

• #26   24. jul 2013 Jeg havde forsøgt en rens mere, der findes to slags klima rens fra belladd. En man sprayer i ved pollenfiltret, eller direkte ved fordamperen, det bare vigtig at varmeaparatet er helt varmt, og gerne lade den stå med AC tændt og fuld varme noget tid, spray så remsen i og skift pollenfilter, evt gerne til en med aktiv kul. Derefter giv den rens som aktiveres og stilles ind i bilen, det burde slå det meste ihjel. Det er allerbedst at komme så tæt på fordamperen som muligt.

• #28   24. jul 2013 Skal kun til at starte mit 3. semester her til september smiley Er du civil eller diplom?
    En rundtur dernede lyder godt, og jeg elsker at pille ved biler smiley

• #29   24. jul 2013 Først skal man sørge for at skummet kommer ind til fordamperen. Derfor skal man åbne for friskluft ind og stille på ca. max kulde. Ellers vil forskellige spjæld spærre for tilgangen til fordamperen.
    Man tømmer ca. halvdelen af dåsen ned til fordamperen og tænder så lige i 10 sek for ventilationen, såles bliver skummet suget godt og grundigt ind i ribberne i fordamperen. Man kan så tømme resten af dåsen ud så det ryger ned til fordamperen.
    Det hele lader man sidde i 30 - 45 min og lader det dræbe bakterier. Som skrevet tidligere så renser det ikke rigtigt systemet, men lægger en hinde over skidtet og fjerner lugt. Lidt forskelligt hvor lang tid det holder.

• #30   25. jul 2013 Lass G:
    Tror sku ikk jeg kan rode med det der.. Er ret sikker på jeg skal have hele instrument panelet ud og så pro er jeg ikk til det her endnu..

Tom C:
    Tror jeg prøver igen med noget rens.. skal bare have fat i de flasker med lang slange på så kan jeg sikkert komme bedre ind..

• #32   25. jul 2013 Lass G
    Det var det jeg gjorde, dog med bell adds produkt.. og dens "slange" er ret kort.. Selvom jeg havde hele hånden nede i indsugnings kanalen var det åbenbart ikk nok..

Havde også systemet kørende.. Tror måske også det var forkert..?

• #34   25. jul 2013 den bell add ac rens jeg snakker om er den der skal skydes af inde i bilen og der skal varme apparatet stå på recirkulering

• #35   25. jul 2013 Lass G:
    Peugeot 207

Der er ikk noget bag handske rummet.. har haft den bitch ude ret mange gange pga min carpc. smiley

Jamen går kanalen fra pollenfilteret ikk først til blæseren og så bagefter til evaporatoren??

Men prøver det igen.. smiley ikk andet at gøre..

Christian M:
    Som jeg har skrevet nu 50 gange efterhånden så er det den hvor man skal have det ind efter pollenfilteret.. Den med kabinen prøvede jeg en sonax.. Samme resultat.. Efter en uge kom stanken igen..

• #36   25. jul 2013 det har jeg fattet men ja så gør som du vil prøver bare og hjælpe

Kommentér på:
A/C stinker.. Stress..

Annonce