{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.470 visninger | Oprettet:

Opels berømte dyre dieselpumpe, hvilke modeller? {{forumTopicSubject}}

Vi danskere er jo gode til at male fanden på væggen, og komme med skrækhistorier om diverse biler

Jeg ved at der er noget om snakken med dieselpumpen på nogle af opels motorer, og skulle pisset stå af, så var det 25 store penge for en ny
Jeg går nu og ser på gulpladet dieselbiler, og der er rigtig mange zafira iblandt.og her snakker vi om den model omkring 98, tror det er en A model.
Men kan det passe at det er alle deres motorer der har den sygdom, eller er det blot en enkelt? Allerhelst ville jeg have en xsara picasso, men de er lige dyre nok til min nærige pengepung, når den os skal være nedvejet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opels berømte dyre dieselpumpe, hvilke modeller?
  • #1   24. jul 2013 pumpen plejer at ryge på de DTI modeller altså på de ældre opel astra g og zafira a. ja.

  • #2   24. jul 2013 De fås på ebay.co.uk istandsat for 3500 og op smiley 14 store penge for en ny.

    Og sikkert billigere i tyskland.


  • #3   24. jul 2013 Picassoerne er da ikke så dyre mere, de kan sagtens købes til billige penge

  • #4   24. jul 2013 Hvorfor Opel? Vi har så pokkers meget bøvl med Zafira osv. på arbejdet. Gør dig selv en tjeneste og køb noget tysk eller japansk.

  • #5   24. jul 2013 Brunning, er det ikke også det han gør ved at kigge opel? smiley

  • #6   24. jul 2013 Eller er opel ikke tysk mere? smiley

  • #7   24. jul 2013 Det er bestemt os bare som et alternativ, er uden tvivl mest til det franske, det siger mig meget mere, og "taler" til mig
    Picasso er over 15000 hvis de skal være nedvejet og ha kørt under 300000. Har Været i Esbjerg og se på en til 9800, men den skulle ha nye fjedre, kobling var væk, aircondition virkede ikke, c lås virkede ikke. abs lampe lyste, og meget mere. Men motoren kørte satme godt.


  • #8   24. jul 2013 Min kammerat har en Zafira og den har haft i 4 år tror jeg. udelukkende småture og har aldrig slået en forkert ski

  • #9   24. jul 2013 Nu har jeg været værkføre hos opel en del år, og skruet i disse biler har skiftet pumpen på den gamles, - jeg kunne ikke engang købe den billigere trods jeg har adgang til indkøbspriser, - end han kunne købe pumpen hos bosch han gav 8000 kr inkl. moms. vi tager 16.000 for den over desken. Y20DTH


    Men årsagen til pumperne går i stykker er tit Knastaksel sensor i pumpen (omdr. føler) den melder fejl på den er indbygget i pumpen, årsagen til de går til er somregl fordi Dyseretur under ventildæksel begynder at lække og tage motorolie med i pumpen, der er mange der ikke udskifter eller efterspænder bolte til disse som er strækbolte har set på flere de var rendt løse. sååå vigtig detalje ellers er det spild af penge at udskifte pumpen, men ellers køre de sku godt og fejler sjælden noget udover en dyr vandkølet EGR ventil der kan stritte smiley

    andet problem med pumperne er der findes 2 slags, man kan se forskel på stik - den ene kan de skifte knastaksel føleren i, den anden kan de ikke det er dem kan man få renoveret i UK

    men ellers kan remodan.dk så vidt jeg ved også renovere dem de laver også ABS bokse der koster 20.000 kr at skifte pga. fejl i en Tryksensor i abs klumpen sammenbygget med styrboks smiley


  • #10   24. jul 2013 jeg ville være mere bange for min ABS enhed strittede på min opel, eller anden bil fra 2000- frem, de koster tit spidsen og er jo primært produceret af samme producenter med samme fejl priserne er tit mellem 10-20.000 kr for en ny

  • #11   24. jul 2013 Det koster ikke meget at få dem nedvejet fik gjordt det på den jeg har og det kostede kun 3300kr så der var allerede sparer 1700 det første år

  • #12   24. jul 2013 Jeg skal under ingen omstændigheder ha en zafira med den slags dyre problemer. Og i den alder og prisklasse jeg kigger på, skal jeg ikke ha en bil hvor udgifterne kan række så meget højere end bilens værdi, når man ikke ved hvordan den er behandlet

    Nej det koster ikke så meget at få vejet ned, men behandlingstiden kan være djævelsk lang, og jeg har bare ikke tiden til det. Jeg arbejder et sted hvor vi laver maskiner til isindustri, og det er højsæson lige nu.


  • #14   25. jul 2013 Har godt set den, men den er ikke nedvejet. Der står "kan omregistreres til lille vægtafg."

  • #15   26. jul 2013 Jeg mente WVAG, da jeg sagde tysk. smiley
    - B4NDIT, jeg har næsten lige skiftet ABS klump på to skoda octavia 2'er, og der koster klumpen 12.000.- smiley
    Det er satme mange penge!


  • #16   26. jul 2013 Du kan selv nedveje den det kan du bare gøre på skat på din egen side og så er det bare at vendte og sparer du også de penge som nedvejning.dk evnt skulle have for det

  • #17   27. jul 2013 Det ved jeg, men der kan være behandlingstid på op til 8måneder, og så har jeg sgu sikkert solgt bilen inden.

  • #18   27. jul 2013 Brünning - var det ikke muligt at få hydraulik enheden løs? Plejer at koste et par tusind.

  • #19   27. jul 2013 Okay men hvis du spørger skat selv tage det ikke mere en max 4mdr min tog en uge så var den klaret

  • #20   28. jul 2013 Fik "magnet-ventilen" løs. Den nederste del af klumpen. smiley

Kommentér på:
Opels berømte dyre dieselpumpe, hvilke modeller?

Annonce