{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

generatorproblem, corolla {{forumTopicSubject}}

hej internet

jeg har den her corolla, hvor advarselslampen og batterilampen lyser for lav spænding på batteriet. batteriet er i god stand.

jeg har målt 9 volt fra generatoren til batt. i tomgang, og 6.5 i forhøjet tomgang.

er det kullene, der er ved at være slidt eller måske noget andet?

corolla ae101, 1.6i, årg. 93

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  generatorproblem, corolla
  • #1   30. jul 2013 Hvis der kommer 12V ned til generatoren så er det generatoren der er død smiley bare ny på så er du kørende igen smiley

• #2   30. jul 2013 ja, det gør der.. men du ved ikke præcis hvad problemet med generatoren er, gør du? mere fordi at min lokale ophugger ikke havde en generator, så tænkte jeg måske kunne reparere den gamle.. men gad vide hvad sådan nogle reservedele til generatoren fra toyota koster..

• #3   30. jul 2013 nye kul .

de plejer at ligge fra 1-300 kr kul
    plejer bare at skifte kul det nemmere og billigere

• #4   30. jul 2013 og det er du helt sikker på at det er? har aldrig tænkt over det med generatorer før, har bare skiftet dem

• #5   30. jul 2013 ja er jeg ret sikker på, jeg plejer at skifte kul det altid billigere. det er folk som ikke kan lide at skrue som bare tager den nemme og dyrere vej smiley

• #6   30. jul 2013 Der sidder jo flere komponenter i en generator end lige kul som kan blive slidt/dårlige. og en ombytningsgenerator er ikke altid dyr. Men ja, men kan jo prøve at tage kullene ud og se om de er skæve og nedslidte, eller fjedertrådene er slidt over, så er det let at se om man kan nøjes..

Så skriver du bare hvis jeg skal finde en god pris på en generator

michael.knudsen@toyota-ribe.dk

• #7   30. jul 2013 det sjældent jeg oplever anden end kul , lade relæet sidder jo med i samme holder som kul i mange biler. men jeg kig på kullene først men ret sikker på det er det , tager 5-10 min i skift

• #8   30. jul 2013 jeg takker for hjælpen, jeg må li se på det imorgen smiley

• #9   30. jul 2013 Det er ikke laderelæet hvis generatoren får 12v men der kommer mindre ud.
    Skil generatoren ad, mål modstanden på rotoren, skoft dine kul, og slib lidt på slæberingene med fint sandpapir. Saml den igen, mål gennemgang fra kul til slæbering på + kullene. Hvis der er gennemgang, så mål modstanden fra generatorhus til + kul, der burde være ca 4 ohm når du drejer generatoren stille og roligt rundt...

Du kan også gøre noget andet... lav en lille ekstra ledning fra den store + på generatoren, til + ledningen i stikket, så burde generatoren lade max spænding, sker det ikke, er det dårlig forbindelse fra kul til slæbering

• #10   1. aug 2013 hej igen, vil bare li sige at det var kullene, der var problemet.. den ene hang pga. støv smiley

tak!

Kommentér på:
generatorproblem, corolla

Annonce