{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.722 visninger | Oprettet:

Dhb 2014, banen ikke preppet {{forumTopicSubject}}

bilgalleri.dk har meldt ud, at banen ikke bliver preppet til dhb 2014, hvilket bliver katastofalt for tiderne, samt bliver chancen for uheld betydeligt større for os der har bare lidt hk at gøre med, uden klister på banen er der stor chance for at bilerne mister grebet og derved går i slyng
dhb 2014, skal åbenbart være året med dårlige tider og mulige uheld.... hvad blev der af mere bil og mindre tivoli...
lyder ikke til at de har haft professionelle arrangører indover mhs til 402 meter banen!!
de eneste der drager fordel af at der ikke er klister på banen, er de alm langsomme biler, der kommer på gadedæk, biler som folk alligevel ikke gider at se lave 15-16 sek tider....og intet galt i det, men de kommer jo ikke til at køre langsommere eller stærkere uanset hvilket underlag der på banen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dhb 2014, banen ikke preppet
  • #1   21. jan 2014 Er det noget nyt at hele det foretagende/arrangement er lige til at lukke op og skide i.? Det kommer ikk som et chok for mig smiley

Det fedeste er næsten alle de folk der har en DHB tatovering, at de ikke kan bruge den som "indgangs-billet" mere.!

• #2   21. jan 2014 næh, men man havde jo håbet, efter udmeldingen som hed mere bil og mindre tivoli... det er åbenbart de små seriøse arrangementer man skal støtte her i dk, såsom Days of thunder og lign, der spillede tingene bare og arrangementet tilgodeså kørerne, samt var banen kanon

• #3   21. jan 2014 den med dhb tattoe har de jo ændret igen desværre, skreg ellers af grin da jeg så at det ikke var en gyldig indgangsbillet mere... smiley

• #5   21. jan 2014 Prep og alm gadedæk er = med dårlige tider, så for street-klassen er det et +
    En fwd er nu ikke farlig at køre i uden prep, og så er det jo heller ikke hele banens længde der har været preppet i de tidligere år.
    Men ja for dem der kører med M/T M&H er det self ikke optimalt.

• #6   21. jan 2014 jeg tænker på rwd, de bliver livsfarlige, og jeg er ked af at sige det, det er ikke street klassen der tiltrækker publikum... men derudover, hvorfor skulle jeg feks risikere at smadre min motor/dragbil til frygteligt mange penge, hvis der ikke var mulighed for at sætte en ny personlig rekord, og der er mange af dem med de sjove biler, som tænker ligeledes...om der er prep på eller ej, det gør ikke det vilde udslag i streetklassen.. og i streetklassen er der ligeledes mange der kører med feks toyo r888 hvilket er et semislick som er godkendt i den klasse og som også bider bedre på preppet bane.

• #8   21. jan 2014 Stop klunkeriet.
    Enten er det Danmarks hurtigste vil eller også er det bare et random drag event. Mener ikke banen skal preppes.

• #9   21. jan 2014 det er danmarks hurtigste bil og ikke danmarks hurtigste gadebil, så har den 4 hjul og et sæde,samt en karosse, er det under betegnelsen bil...

• #10   21. jan 2014 Det ændre ikke på mit synspunkt

• #11   21. jan 2014 Folk brokker sig over ulovligt gaderace, når de så endelig kan deltage, så brokker i jer også over de ikke kører hurtigt nok, og kun vil se biler der ikke må kører på gaden.

Men hvis de kunne lave flere baner, så der var mulighed for at kører flere gange på samme dag. Sidste år fik folk ikke kørt ret meget da der var for mange biler.

• #12   21. jan 2014 Det er muligt at det hedder Danmarks Hurtigste Bil og dermed lægger op til at det bare skal have 4 hjul, MEN det er jo blevet totalt umuligt at have en ærlig fight, med mindre man poster hundrede at 1000kr i projektet..
    Hvad blev der af at prøve kræfter for dem der bare har lavet deres alm bil lidt om?
    Hvad med dem der sætter en ære i at lortet er synet, godkendt og lovligt?

Jeg ville f.eks. gerne deltage i en diesel klasse, men den er der ikke mere, hvilket betyder at jeg med mit lettere hævet (lovlige) ladetryk og gadedæk, kommer til at stå sammen med en 1500hk Supra ( ja det gør jeg så ikke, da jeg bliver sat ud af spillet lang tid inden...)

Jeg synes man skulle gøre lidt op med klasserne igen.
    Det er et must at der er en total outlaw klasse, så der er noget rigtig fedt at se på, men der skal også være plads til de alm. biler på gaden.
    Desuden så drop strippere og det pis.. biler og damer for sig, tak.

Mvh
    en gammel idiot

• #13   21. jan 2014 der findes masser af lovligt gaderæs for alm biler, dhb er det eneste sted os med de lidt mere seriøse biler, har mulighed for at køre imod hinanden, derfor vil jeg mene at vi burde blive tilgodeset noget mere, det er nu engang os der levere det bedste show/underholdning til dhb sammen med drifterne, for uanset hvad folk mener, er der ingen der gider at sidde en hel weekend og kigge på lettere tunede og lovlige gadebiler..

• #14   21. jan 2014 Så tag til Sverige og kør. Dhb er useriøst. Accepter det nu bare.

• #15   21. jan 2014 Sverige,tyskland og England er med i køreplanen i år, men derfor kan skal man ikke affinde sig med hvad som helst her i dk, og er der ingen der kæmper for bedre arrangement, bliver det kun ringere og ringere år efter år...

• #16   21. jan 2014 Nu synes jeg også konceptet med Danmarks Hurtigste (gade)bil som den gamle sure idiot nævner, er lidt sjovere end, bare om at se om man kan smide en mulliard i en bil, men det er jo så nok også fordi jeg ikke har en mulliard og heller ikke den store lyst til vilde HK der kun duer en gang imellem..
    Men i de mange år jeg er kommet til DHB tror jeg også kun jeg sammenlagt har set maks 1 times rat lås ræs, så jeg er nok heller ikke lige i målgruppen.
    Men der er jo ved at være det luksusproblem at der er så proppet i både pitten og ved publikum, at de måske vil tynde lidt ud i det hele, eller også er det bare en fejl i overflytning...
    Der kommer sommetider mange uforudsete ting op, når man overtager et stort foretagende der løber af stablen i løbet af en enkelt weekend, tro mig..
    Men er det ikke bare at de dyre drenge tilbyder at klistre banen til?

• #17   21. jan 2014 Givet dig 100% ret. Men når pengene ligger i dem, der kun gider opføre sig som dumme teenager. med stoffer og halv afklædte sluts. Så de reality-2 hjernecellede drenge kan få en weekend hvor de kan råbe fisse og se på lidt biler. Så er det der krafterne bliver lagt.

• #18   21. jan 2014 Skulle der egentlig ikke også ha været noget kørerinfo ude nu?
    Eller hvor har du fået dine oplysninger fra?

• #19   21. jan 2014 jo , men intet er der kommet, mhs til prep, står det på deres facebook side under kommentarer

• #20   21. jan 2014 Jeg har været til DHB en enkelt dag, og valgte så at droppe det derefter.

Årsagen?
    De fleste biler var ekstreme og ombyggede til race, de kunne på ingen måde godkendes til syn.
    Det samme gælder DFB, jeg ser intet fedt i at bilen er ombygget til det ekstreme, så den ikke længere er brugbar.

Personligt ville jeg mene at alle deltagere både den ene og den anden kategori skulle være synet og godkendt.

Om der så er en outlaw klasse og nogle driftere, det er fint nok, men konkurrencen skulle være til så alle kan være med. Det var min forventning, den blev ikke indfriet, så jeg kom den eneste ene gang.

• #21   21. jan 2014 Brian D - så gå ned til den lokale forhandler, bilshows af den type er ikke tiltænkt en række ens kasser der står som en salgsannonce, det ER med en helvedes masse mods, hvilket jo er essensen af motorsport. (drag, drift, rally ol.)

Jeg anser DHB, specielt med det nye motto, som værende mere seriøst hvad angår race delen.

Hvis man holder 402meter, så må banen vel også være som man gør det på de store baner, så man kan få det fede, altså en bil der virkelig hurtigt kan komme fra a til b.
    Jeg gider personligt ikke se det ratlås ræs hvis det er brian dum's klamme golf2 med 50m sort røg fra sig, der tuller ned af striben med 20km/t på nedslidte nankang dæk.
    Jeg var ekstatisk da jeg så Gerd Habermann komme med sin jetmotor på hjul, elskede de store tunge amerikaner dragsters, elskede de sindsyge englændere med subaru motorer i de små karosser. DET er race for mig.

Hvor nedern ville drifting være i std. biler? de ville ikke kunne en 1/3 af hvad de kan idag samt der ville være tonsvis af uheld.

Til et race event skal racet sgu laves ordentligt.

DHB indikerer på intet tidspunkt det er for gadebiler, hvis folk får den tanke har de self fundet på den. der står bare BIL, og når man tænker på den hurtigste bil, er det nok ikke en fiat panda i std trim.
    Hvis man tænker racerbil så er det nok ikke mondeoen i indkørslen.

Kort sagt:
    Laves der en driftbane, så lav den ordentligt med ordentlige biler
    Laves der en quartermile, lav den ordentligt til de ordentlige biler.

Jeg mener at selvfølgelig skal brian også have lov at tulre ned af striben på under to minutter, det er da ok, men hvis 80% af "racet" består af biler med under 100 heste, så kan jeg lige så godt sidde og glo på motorvejen en søndag formiddag.

• #22   21. jan 2014 Carsten fra randers: kunne ikke have skrevet det bedre selv, 100% enig herfra

• #23   21. jan 2014 Det er helt fint at der er nogle professionelle, specielt til drift-delen, men det skal bare ikke blandes med gadebilerne.

Mht. DFB så er jeg stadig 100% fast i min mening, det er ikke længere en bil, hvis ikke den kan godkendes til at køre på vejen. Eller i det mindste stadig ser ud som om det må køre på vejen.
    Vi kan jo lige tage et overdrevet eksempel (som jeg dog ikke aner om der har været med i DFB): http://www.bilgalleri.dk/galleri/242882-toyota_supra_mk_iv___til_salg - der ligger meget arbejde i det, men det er ikke længere en bil.

Men omvendt til 402 meters race, så ser jeg intet ophidsende i "rigtige" dragracere, som basalt set er en stor motor, med fire hjul.
    Det bliver for mig lidt kedeligt.

Engang var der en regel om at hvis man kørte under 10 sekunder, så var man i en outlaw klasse, dengang var det reelt Danmarks Hurtigste Bil, og ikke bare Danmarks Hurtigste køretøj på fire hjul.

Men fint i kan få DHB for jer selv, jeg behøver det ikke smiley

• #24   21. jan 2014 Jeg må give mig og sige jeg vil 100gange hellere se en gadebil køre op af felten, end en bil med jetmotore. Så kan det godt være at tiderne ikke er så hurtige men det fedeste i min verden er at se indreg bil. Det giver så meget mere, + at det gør at mange flere vælger at stille op hvilket åbner muligheden for alle der vil, og ikke kun dem der har en bil med 1000hk, tænk på alle dem der betaler for at komme til dhb som rent faktisk gerne vil skyde deres hverdagsbil af, men ikke gør det fordi de skal holde ved siden af en supra med 4* så mange hk. Jeg synes det er fair, de få som har en rigtig dragbil kan alene ikke betale for sådan et arragement, og hvorfor er det dem som skal have alt severet, jeg har aldrig kørt i min gadebil selvom jeg godt vil men med klister på banen, gider jeg bare ikke.

• #25   21. jan 2014 Race? Bliver der kørt den slags til DHB?? Troede det var en drukfestival...

• #26   21. jan 2014 Jeg vil også gerne have en preppet bane, men så mener jeg bare ikke der skulle være en street klasse, og så længe der er det så skal banen ikke preppes.
    TOYO 888 bider heller ikke i det prep, så nej det er ikke en løsning.
    Da DHB startede var der også slalom kørsel, måske vi skulle tilbage til det smiley

• #27   21. jan 2014 vil så mene, dem som tænder totalt på std gadebiler, så tag du ud til nogen af alle de lovlige gaderace der rundt om i dk, dks hurtigste bil, kan man jo kalde for finalen af alle lovlige gaderace, og en std golf gti, kan på ingen måde kvalificere sig som dk hurtigtste bil, der kører faktisk rigtigt mange hurtige biler i streetklassen, som dette også kommer til at berøre, biler der er ombyggede er stadig en bil, tag min lille corsa, jeg kunne smide en std gsi motor i igen og så kunne den køre lige igennem syn, så totalt ombygget, nej vel, og de fleste i outlaw klassen, er gadebiler med større motorer i eller eftermonteret turbo, og i himler op om at det skal være biler der skal være lovlige og kunne synes.... skal vi gå i små sko, er der reelt meget få biler som der er tunet bare det mindste, som kan synes efter dks regler, og så er det kun dem med rigtigt mange penge som faktisk har hurtige gadebiler der er lovlige= ekstremt kedelig weekend for tilskuerne... 300+ golfer osv der kører 14-16 sek tider og så et par enkelte luksus biler som de få har råd til! Dhb er for de hurtigste i dk deraf navnet danmarks hurtigste bil!

• #28   21. jan 2014 toyo 888 bider fint på prep!

• #29   21. jan 2014 888 bider af røv til, jeg har nok kørt en hel del mere end de fleste her på BG, så det er af egen erfaring jeg udtaler mig.
    Hvor mange af jer der hyler op har kørt under 12sek ? nå nej ingen så hold nu op med det tuderi.
    Vi skal jo bare være glade for at der overhovedet er DHB i år.
    Sidste år var det oså galt fra din side, så du er nok ikke nem at stille tilfreds smiley

• #30   21. jan 2014 tja, har nu kørt drag i en del år efterhånden, og ja har også kørt under 12, 11,87 for at være helt nøjagtig på slicks der intet var værd mere i en nybygget bil og i fwd klassen
    , og sjovt nok er det på flertallets vegne jeg gør opmærksom på div fejl og mangler, var der ingen der gjorde noget, ville det ende med kun strippere og narko spader, og så måske en håndfuld biler til race, hvem tror du fik fjernet partycampen fra pitten sidste år???...

• #31   21. jan 2014 Brian D - du skal ikke til et race event så, så skal du måske overveje folkrace eller noget i den stil.

DFB er igen, ikke DFgadeBIL eller DFlovligeBIL det er en kunstform hvor du tager en bil og transformerer den om til et kunststykke. Der er også typisk flere klasser, f.eks. RAT klassen, hvor alle bilerne kører efter rat-style konceptet.
    Det er bare en del af det. De fedeste biler er ikke dem der har den fedeste pengepung og kommer med en std. Ferrari F40, sådan en ville tabe til en vel-moddet BMW E30 i sådan en konkurrence, det er netop det der er pointen.

Der er klasser hvor bilerne aldrig kommer på vejen, eller nærmest ikke kan køre, men så må du styre uden om de klasser, for de er der.
    Det er som at sige du ikke synes herrehåndbold er håndbold fordi du kun kan lide at se damerne spille.

Hvis du ikke ser noget ophidsende i rigtig dragrace med dragsters, og alle biler er en motor med 4 hjul, så skal du jo bare holde dig til striben ude på den lokale. Til et prof arrengement er det normalt at profferne, dem der har investeret mange penge og timer i deres biler/motorer, kommer og viser deres maskiner frem, hvilket jo gerne skulle ske på et af de største bil-arrengementer vi har her i norden.

Hvis du hellere vil til dørtræk og den slags så skal du nok holde dig fra store shows og tage til de små træf rundt om i landet.

stort show = store aktører, beklager. Det er jo lidt det "mere bil mindre banjo" handler om.

• #32   21. jan 2014 og 888 skal bare varmes nok, så bider de fint på preb

• #33   21. jan 2014 Det lyder til at løsningen er "simpel" men ikke lige til.

2 streger, en med og en uden prep. (evt. dele banen op så i venstre side kørte man med og højre uden) så kunne begge hold være tilfredse.

• #34   21. jan 2014 og derudover er jeg faktisk egentlig med nem at stille tilfreds, Days of thunder var der intet at udsætte på, så hvis små arrangører de kan lave et race arrangement der bare spiller, burde så stor en arrangør kunne gøre det samme, med mindre man var ligeglad, men nu har bilgalleri selv meldt ud, mere bil og mindre tivoli, så skal de holdes op på det!

• #35   21. jan 2014 Ja jeg ved godt det var dig der fik flyttet partyteltet.
    Kørte du den tid sidste år i corsaen ?
    Som jeg skriver ser jeg også gerne at banen preppes, og gerne mere proff end det der tidligere har været, men så burde der bare ikke være en streetklasse, med mindre de også må køre på M/T M&H slicks.

• #36   21. jan 2014 Er det ikke muligt at lave en enten delt, stribe hele vejen ned med prep på den ene side, så kan profferne dog ikke køre side by side, men da det er tiderne det gælder om er det vel ok?

eller hvorfor ikke trække en ekstra langside med? eller de er måske ikke i ok stand? (jeg aner det ikke) tænkte man kunne sætte et sæt tribuner mere op så folk både kan se en stribe til prof drag og en til streets

• #37   21. jan 2014 Ja prisen var jo så også en helt anden til Days of thunder smiley og med fuld preppet bane smiley

• #38   21. jan 2014 se nu snakker vi samme sprog brian h smiley ja simpel løsning, tillad slicks i alle klasser, de kører jo alligevel ikke efter reglerne til dhb.
    Ja bedste tid til days of thunder var 11,87, kun i det lave program med små 400 hk, hvilket også gav mig en anden plads i supercompetition klassen, da dennis skibby blev slået ud af vinderen i semifinalerne

• #39   21. jan 2014 prisen er ikke afgørende i min verden, hvis forholdene er derefter, med de penge der er hældt i bilerne, er et par tusind til eller fra ligegyldigt..
    Carsten, det vil ikke kunne lade sig gøre, da semifinaler og finaler ikke ville kunne afvikles så, der er det først over stregen der gælder og ikke tiderne

• #40   21. jan 2014 Kun for gade lovlige og synet biler, hvem fanden vill give 700,- for at se nogle standard sløje æsker ligge og piske op og ned at banen!? Også er det jo bare hvem der har flest penge, køb en Rs 4-6 stykker, en Ferrarie eller lign. og man har DK´s hurtigste bil, ja det vil da være vildt fedt..

Det fede er da at en gammel opel eller golf 2 kan køre fra lamborghinier osv., det er da det eneste der gør DHB værd at tage med til.

• #41   21. jan 2014 Totalt opdelt ville det også være fint, så outlaw kørte for sig, og så gadebilerne for sig.

Mht. DFB, så beskriver i det selv som kunstværker = ikke biler.

Og hvis det skulle være muligt for alle, så skulle der også være krav om at det skulle være lovlige biler.
    Dertil kommer at jeg er enig i at en flot modificeret bil er meget mere værd i sådan en konkurrence, end en standard bil der er dyrere. Men det betyder ikke at den modificerede bil ikke kan være lovlig.

Mht. "rat", så har jeg endnu til gode at se en rigtig rat-style bil herhjemme, for de fleste herhjemme tager en bil i god stand og ødelægger den, eller de lader være med at reparere rust, og så laver lidt mere, og så kalder de det for "rat".

Og så forstår jeg ikke lige sammenligningen med håndbold, men det er sikkert min fejl... Lige nu læser jeg bare at der er nogle stykker der er utilfredse med at de ikke får flere fordele end andre...

• #42   21. jan 2014 Brian D - jeg vil ikke være flabet, men synes du skal tage at læse igen så.

Det handler om at dem med de store biler ikke får de forhold som store biler helst skal have for at kunne kalde det konkurrence forhold.
    De brokker sig ikke over at gadelegale biler skal køre på det, de er bare trælse af at de ikke kan få lov at lade deres biler yde så de kan se et reelt resultat af deres bilers kunnen. (hvilket er hvad man gør i en konkurrence) Du ser heller ikke skiskydning udført i en sump.

Mht. rat styling. så tror jeg du har misset hvad rat rent faktisk er.

sammenligningen med håndbold er hvis du ser herrene som de prof dragsters vi har og kvinderne som street legal, så er de her altså begge to og begge er i sporten (håndbold /Qmile) begge skal have deres bane, begge skal have lov at udføre deres sport til max for at kunne sige det er et brugbart resultet.

Du kan heller ikke lade herrene spille på sand og kvinderne på alm. gulv og kalde det lige.

Men brian, ikke for at være ondskabsfuld, men jeg tror ikke det er din stil at komme til de store events, du har det nok bedst på striben hvor der er "street legal" biler og ratlåsræs for dem på bing bang dæk og pumpede g2'ere.
    Jeg er helt klart til toppen af poppen med prepped bane, top tunede biler, totalt ombyggede slæder osv.
    Lidt som hvis du tager til SEMA, det er minimalt hvad du ser af std. biler der.

• #43   21. jan 2014 Jeg er altså med på Brians vogn langt hen af vejen i den her debat.

Og Guru, Rat konceptet er en "ur" hot rod.
    Altså en gammel aflagt Ford T/V8 der blev pillet alt unødigt af, som skærme, måtter mv. og hvis bagtøjet gik, så fandt man noget der passede og brokkede sammen, så den gik hurtigere.
    I dag er termen "Hot Rod" dog mere gået over på det der reelt er "Street Rods" altså overpyntede fastelavnsris, fremstillet i ny plade eller glasfiber så de ligner en gammel 30er bil men med dette århundredes teknik..
    Og de "rat style" vi ser her i dk er "wannabe" rat som Brian nævner, altså ikke en gammel bil hevet ud af en lade, som eks. mange af de biler "Gas Monkey/Fast n Loud" laver.

• #44   21. jan 2014 Carsten fra Randers >> Det kunne aldrig falde mig ind at komme på Striben eller andre lignende steder, det siger mig endnu mindre.
    Men hvis man vil have et stort arrangement som DHB, så må man melde klart ud hvad man vil. Dermed kan det være et statement i sig selv at de ikke smører banen ind for at du kan køre dig med bilerne der er konstrueret til dette med deres eneste formål.

Altså må man dele det op, enten er det lavet til de professionelle, eller også er det ikke.

Dette betyder dermed, at hvis ikke i kan lide deres arrangement, så står det jer frit for at blive væk, og tage alle mulige andre steder hen.
    Gammelt ordsprog siger: "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, må du gå et andet sted hen".

Ang. håndbold, så vil jeg mene du ikke kan sammenligne det, specielt ikke hvis du sammenligner herrer og damer. Men hvis du derimod sammenlignede Thisted lokalforening med et elitehold (om det så er herrer eller damer er ligegyldigt), så er det også to forskellige arrangementer du skal diske op med for at tiltrække dem. Til lokalforeningen kan det være gratis øl og pølser efter kampen, hvor det er helt anderledes og større krav fra eliteholdet, som selvfølgelig ikke vil tage til takke med øl og pølser, mens lokalforeningen ikke forstår de ting der skal til for en eliteturnering.

Jeg lover, jeg skal nok blive væk fra DHB, og jeg bliver helt sikkert væk fra de andre ting du nævner. Men grundideen med DHB og DFB var fra starten at alle skulle kunne være med, det er ikke det i beskriver, og slet ikke det i efterspørger.

Det svarer jo til at du fik kommercielle kunstnere til at deltage i X-factor eller lignende på lige vilkår med amatørerne? Så må man bestemme om det er for amatørerne eller for de professionelle. Det samme gælder både DHB og DFB, hvis det var gjort klart, så var det et helt andet arrangement.

Ang. rat styling, så ved jeg ganske udemærket hvad det er, men jeg er i tvivl om mange andre her på sitet ved det, for der er mange biler hvor man tidligere ville kalde det en gammel spand, som de bare kalder for "rat".
    Rat er når alle essentielle dele af bilen er "færdige", og den teknisk er i god stand, mens resten bare er brugbart. Det er derfor ikke at slibe alt lakken af og hælde en spand saltsyre over bilen.
    Så en "rat" bil er ikke en bil der som sådan ser fin ud, som man får til at fremstå værre, som 95% af alle danske "rat" biler er. Efter min opfattelse er det derimod en bil som man har istandsat det der var nødvendigt for at den var ok.
    Om jeg så forstår den del eller ej, det kommer så ikke sagen ved.

• #45   21. jan 2014 DHB er ganske rigtigt for alle, eller det bør det være, BÅDE for de proff (som skal bruge prep for at køre prof) og for de ikke pro, der kan køre på hvad som helst.
    Er fuldkommen enig i at der burde være 2 baner, hvilket også ville give bedre køretid til kørerne.
    Men den med at det er enten eller, den holder ikke til DHB, med mindre de ændrede konceptet væsentligt.

Jeg tror ikke du forstår min håndbolds sammenligning, det handler ikke om marketing, det handler om spillerne. Tvivler på at Krøllebølle IF er ok med at spille på en bane hvor brædderne enten er glattere end is eller mere ru end et rivejern. De vil nok mene de skal have ligeså fint et gulv som de prof har for at kunne spille optimalt.

det med de kommercielle kunstnere og amatørerne i x-faktor, jeg sagde ikke brians golf2 std skal køre imod en dragster på 1200HK som ligemænd, der er stadig klasser.

Ja, der er mange der ikke fatter hvad rat styling er, ligeså vel som der er mange der har installeret deres hifi med lampe-ledning og tror deres malerrulle lakering er prof. men det betyder ikke dem der så kan finde ud af det ikke er seje til det. om man kan lide det eller ej

• #46   21. jan 2014 Jeg har stadig til gode at se en rigtig rat stylet bil i Danmark.

Men mht. DHB, så skal de lave mange ting om hvis der skal være plads til alle.
    Så lige nu må de vælge:
    1. Lave meget om så der er plads til alle.
    2. Vælge de professionelle, og så må amatørerne finde sig i at de ikke passer ind. Og alt ikke er 100% optimalt efter deres mening.
    3. Vælge amatørerne, og så må de professionelle finde sig i at de ikke passer ind. Og alt ikke er 100% optimalt efter deres mening.

• #47   21. jan 2014 jeg ser intet kunst i en dragster. store baghjul. cykelhjul foran 6-7meter lang og spids snude og en V8 kværn med fri udblæsning. det ren larm.
    skal det være spændene skal det ligne en bil men prep belaster en gadebil extremt meget pga grebet.

der skal laves klasser.
    rwd. fwd og awd og så det samme i diesel og el. sådan skal det deles op til gadebilerne og så skal de ikke give rabat på billeter for drivers for så kommer brian "fattigrøv" jensen i sin G2 suge diesel go køre 1 løb med den omtalte sorte sky og så ser du har ikke på banen mere den weekend men oppe i partyteltet med snuden fuld af coke.

• #48   21. jan 2014 så længe det at ville preppe banen bliver en hovsa løsning som det har været de sidste par år ... så kan det sku da være det samme ...

preppet bane på rå asfalt ? ... glem det

• #49   21. jan 2014 Når først der er kørt en del gennemløb så er der nu mere bid i den HOVSA løsning, end der er på rå asfalt.
    Jeg har det bare sådan at når reglementet er som det er, og der kører biler med gadedæk, så burde banen ikke være preppet.

• #50   21. jan 2014 Vi bliver ikke enige åbenbart, det mest grinagtige er , at hvis rygtet taler sandt, er der ingen finaler i år, det vil sige, at bare man får kørt en hurtig tid, kan man sætte tilbage og bare vente til søndag eftermiddag, det vil sige det der gør dragracing spændende og uforudsigeligt, er fjernet, i princippet kan man smadre motoren i 2 gennemløb og alligevel vinde overall ...

• #51   21. jan 2014 brian ..

nu er problemet jo den måde du prepper på bliver dårliger på rå asfalt .. og som set før så bliver der ikke brugt penge på noget ordenligt ... det kræver tid og penge at lave asfalten klar til at modtage limen. er du ikke villig til det .. så lad vær

og folk har jo ikke kunne finde ud af at udnytte limen aligevel. og de biler der virkeligt har brug for det af sikkerheds grunde for aldrig greb nok på den slag prepperering aligevel.

ps nogle af de hurtigste tider er da kørt den gang der ingen lim var på .....

• #52   21. jan 2014 Hej Hartmann, da days of tvunder preppede banen på vandel rykkede jeg min kardan over på min bmw. Plus en 1200hk amerikaner lavede minimum spin og hjulløft, så din udtalelse holder ikke smiley

• #53   21. jan 2014 Det er jo ikke noget med at blive enig, det nytter jo ikke noget at smide brun sæbe på banen, så den største klasse ikke har bid i banen.

DHB er en weekend for alle med benzin i blodet, hvor man så har mulighed for at lade bilen få lidt at leve af.

Vil man have max bid så har det aldrig været DHB der har givet mulighed for at få det.

• #54   21. jan 2014 Til days of thunder var der max bid og der var prep på alle 402mtr

• #55   21. jan 2014 lasse g ... det var hvem preppede da banen der ? nsad ?

kender ikke standen på din bmw

og er sikker på den 1200hk amrikaner ikke kørte på nakang dæk.

og nu er det jo sådan at det er Holger Dueholm der prepper banen til days of thunder og til mosten raceday. ham vælger VMAX ikke at bruge ... hvorfor ? fordi det er dyrt at få holger til det.... hvorfor ? fordi det tager tid. + days of thunder fik sponsoret lim af SUNOCO og ikke kun havde 2 tønder lim og en gammel traktor til at preppe med

• #56   21. jan 2014 Tænker bare der var måske 40-50 biler til days of thunder og det samme motorcykler i alt omkring 100 kørere, der var råd til det bedste prep jeg har kørt på til dato i dk. Jeg mener, der er sku næsten lige så mange kørere bare i streetklassen til dhb, pengene er der da til at gøre det kanon.

Det med ingen prep for der skal være plads til alle, det hedder jo Danmarks hurtigste bil, det vil Sige fordi man er så heldig at have mange penge, og deraf råd til større biler end almindelige dødelige, om så man er til en amerikaner dragster eller en Lamborghini så skal man finde et mere prof arrangement eller.

Jeg har ikke mange penge men bruger alt for mange på min 800hk bmw e36 som jeg lige så godt kunne have brugt på familie rejser eller andet, men jeg brænder for at køre stærkt i min bmw med bur og skålsæder, samt turbo på original motoren, er jeg så ikke velkommen i nogens øjne?, det er da om nogen det tætteste på en original karosse man kommer. Det er dhb vi snakker om ikke?. Men jeg sætter bare gadedæk på og smadrer ind i barrieren, så medierne får lukket dhb pga det jo er for farligt.

Ved godt der skal være plads til alle men igen mener jeg når det er dhb må det være alle de hurtigste der konkurrerer om titlen, der er jo masser af gade arrangementer for biler der ikke har brug for prep, ellers tillad slicks i alle klasser

• #57   21. jan 2014 hvis brian adolphsen og michael jensen kan komme ned af banen uden prep så kan du skam også ..

misforstå mig ikke ... prep af banen ville da være rigtig godt .. HVIS den bliver preppet som den skal ! og ikke en halv ass løsning der jo er mere farligt når grebbet slipper halv vejs.
    kan det ikke gøres .. så drop det. der er jo ALTD brok aligevel

• #58   21. jan 2014 Kører skam på rigtige dragslicks Hartmann, min gamle lorte bil kørte trods alt fra tjuks sølvpil i 2012 og røg i semi samme år med 646hk og slicks, 2013 og 800hk snakker vi ikke om for rykkede bare røg i skærmene i stedet, min pointe er bare der må meldes ud hvad bilgalleri vil om det skal være gamle e30ere og gti 16vere eller om der er sådan en som mig de vil have til at køre på banen

• #59   21. jan 2014 Enig med Lasse g ..

Desuden, biler for alle betyder alle er velkomne ned og se på bilerne, være med til stemningen osv. det betyder ikke alle bør eller kan komme til at køre.

Hvis hver gæst, eller bare hver 2. gæst skulle have lov at køre, så var der slet ikke tid til andet end at holde i kø.

biler for alle betyder ikke "prøv ræs for alle"

• #60   21. jan 2014 men er der ikke lige pludseligt blevet en opfattelse af at man slet ikke an køre 402 m uden prep af banen ? ... lyder da lidt sådan. hvor er den kommet fra

igen .. der ER belvet sat hurtige (også hurtiger) tider uden prep af banen.

• #61   21. jan 2014 Smid pigdæk på jeres dragsters smiley det gad jeg godt se !

• #62   21. jan 2014 Du har sandsynligvis ret Hartmann min erfaring siger mig bare at jeg uden prep bare hælder gear efter gear i med mere og mere røg til følge, tvivler på at andre i i samme klasse som mig outlaw kører stærkere uden prep på banen.

Vil ved samme lejlighed også lige høre folks mening om sikkerheden uden prep, jeg mener den gode statestik med nul uheld altså buler eller crash, vil blive svært at stile efter i 2014 og fremadrettet

• #63   21. jan 2014 hvor mange uheld var der da banen ikke var preppet ?

en halv / dårlig preppet bane er i mine øjne mere farligt end en ikke preppet bane. flere gange end ofte har grebet jo sluppe halv vejs

+ M/T dæk er jo også farlige
    +100% spær er jo også farlige

igen .. prep er godt og vil jo være fedt at folk kan jagte deres eget bedste. men er der kun råd / vilje / evner til at lave en "dårlig" bane der er tricky så lad være ..
    og nej så er der ingen grund til at invitere doorslammer biler. men det er jo deres eget valg om de vil køre eller ej

• #66   22. jan 2014 DHGadebil var da bare den ene klasse?

og ja, publikum støtter ikke ret meget, men er det så fordi kun hver 6. bil kunne noget ud over hvad vi ser på vejen hver dag? eller fordi der ikke var nok golf 2'ere med forskruet pumpe? Tvivler på det er mangel på dragsters.

Da de store bisser kørte sidst, der var der mange mennesker, men da der så kom en stribe af alm. biler, der gik folk sgu igen, selvom der var godt vejr.

• #67   22. jan 2014 Det er faktisk ikke ret mange år siden at der var krav om at bilerne skulle være indregistreret, ellers så skulle de køre show klassen, så dengang var det DHGadebil.

• #69   22. jan 2014 Grunden til man ikke gad sidde og glo så længe, det var da fordi det tog 10-15 min hvergang de skulle sættes igang, så smed den ene kølevæske, så gik der en halv time, så kørte den næste som smed olie, så gik der en halv time igen, så skred vi og kom ikke tilbage.

• #70   22. jan 2014 Synes det er spændende at læse alle indlæggene herinde, både om hvorvidt banen skal preppes og om det skal være gadebiler eller specialbiler der skal danne ramme om hvad DHB er eller bør være.

Da jeg var til det første DHB handlede det om hvem der var Danmarks hurtigste (gade)bil, der blev kørt 402 meter og bagefter kegle slalom, så det var ikke kun et spørgsmål om hvor mange heste man kunne proppe under hjelmen, men også et spørgsmål om man kunne styre dem, se det synes jeg personligt var rigtig fedt!

I dag handler det mest om hvor mange penge du har, for penge kan bygge dig et dragmonster med flere tusinde heste, tilsæt klister på banen og du skal "kun" sørge for at køre ligeud og skifte gear... for mig er det ikke Danmarks hurtigste bil, Danmarks hurtigste bil handler om at kunne komme med en bil der er bygget til at blive kørt i, og når jeg siger det mener jeg at den skal gerne kunne lidt mere end bare blive skudt af på en bane i 14 sekunder, den skal kunne køres forsvarligt i det daglige på vejen, ellers ryger vi hurtigt ind i den samme gråzone igen, så skal det jo hedde Danmark vildeste showbil, eller "Se-mig-jeg-har-en-raket-på-taget-af-min-Toyota-Supra-og-har-3600 Hk-så-se-om-du-kan-slå-den" så synes jeg bare igen at det sjove går af.

Citat: "så har den 4 hjul og et sæde,samt en karosse, er det under betegnelsen bil..." = Det er jeg slet ikke enig i, en Dragster er ikke en bil men, som navnet angiver er det en Dragster, altså et køretøj til at køre Dragrace med, Eller?

Misforstå det nu ikke, jeg siger ikke at dét ikke er fedt, men i min verden går det under kategorien "Dragrace" så skal det vel hedde "Danmarks hurtigste Dragrace show" eller hva?

For mig personligt, burde det hedde "Danmarks hurtigste gadebil + showbiler", og alle med nummerplader er velkomne til at deltage i konkurrencen, og alle andre er showbiler der med stolthed kan vise deres voldsomme kreationer frem for publikum, det vil være fandens ærgerligt hvis IKKE de kom og lavede show, for fedt er det at se på, men synes bare ikke at det er de ekstreme køretøjer der skal sætte dagsordenen.

Og så lige for at slutte af, jeg har været til DHB hvert år siden det startede, jeg elsker DHB, og der er klart nogle år der har været bedre end andre, men prøv da lige tænk inden du får ondt af dig selv, der forsøges at gøre ALLE tilfredse, men det er jo fysisk umuligt, tænk at der er nogen der bruge flere måneder på at planlægge så stort et arrangement, og så kommer der så negative udtalelser, nogen kan lide se lykkehjulet og nogen vil hellere se Rambo, hvis du synes DHB ikke er noget for dig, så find et andet arrangement der passer dig bedre, ellers så start dit eget, så kan du jo se hvad andre mener om det! Kan du ikke styre din bil på asfalt, så skal du måske overveje om du burde sidde bag rattet! Nu glæder jeg mig til at blive svinet til!

• #71   22. jan 2014 Thomas R:
    HØRT! smiley
    Var faktisk ikke klar over at der var "manøvreprøver" til de første DHB, men for helvede hvor ville det være genialt at lave igen!
    Sløjfe Drag og Drift delen og lave AutoX(Cross), DET ville være Danmarks Hurtigste Bil (gade eller ej!)
    Jeg har godtnok tit gået og overvejet om ikke der bliver lavet noget lignende autocross, men indtil videre satser jeg på at bygge en e30er til gaden til manøvreprøver.
    Har prøvet at arrangere både drift og dragrace, men for helvede hvor er det bare ikke nemt at stille alle tilfredse, eller for den sags skyld at få folk til rent faktisk at støtte op omkring det.
    Selv måtte jeg melde pas til DOT pga jeg ikke havde de 2000 det kostede MERE end DHB at komme til, så der meldte jeg mig blot som frivillig.

Så personligt er min største bekymring i år, om de sætter prisen op, fordi niveauet skal "højnes"=Drag banen skal preppes (til næste år) og der skal malkes penge et andet sted end ud af Dansk Metal.

• #72   22. jan 2014 pkt 1: nu er min bekymring ikke på min egen bil, men mange af de andre der stiller op i rwd outlaw klassen, min lille corsa kommer ikke i slyng pga den jo er fwd...
    Pkt: der er et begrænset antal dragsters til start til dhb, de fleste i outlaw klassen er alm gadebiler der bare er blevet opgraderet en del. min egen ville gå igennem et syn uden problemer, hvis jeg smed original motoren i igen, så dragster, nej!!!

Pkt 3: grunden til at prep er noget jeg går ind for i dag, er at bilerne i dag, har betydeligt flere hk i dag end de havde bare for 10 år siden, hvor preb som sådan ikke var nødvendigt for at få hk i asfalten, i dag har de fleste 500+ hk i biler som ikke er designet til det, både i street klassen og i de andre klasser, er der ikke prep på banen, er chancen for at bilen mister grebet i høj fart, stor.. Har man selv prøvet en rwd bil, med effekt nok, ved man hvor farligt det kan være med 200 km/t +... det er i første omgang ikke et spørgsmål og bedre tider, men et sikkerheds spørgsmål, bedre tider er så bare en bonus på en bane hvor man ikke mister grebet

derudover var det faktisk første sidste år jeg rykkede op i outlaw klassen, ellers har jeg altid deltaget i indreg biler i street klassen, og der havde jeg ikke de vilde problemer med at banen var preppet!

og sidst, manøvre banen i tidernes morgen, var sgu da noget af det mest latterlige jeg længe har prøvet, en bil er ikke hurtig fordi den er manøvre dygtig, det er danmarks hurtigste bil og ikke ikke danmarks bedste manøvredygtige bil!!!

• #73   22. jan 2014 Cawdy: der findes nu halvstore arrangementer netop med autocross, du melder dig bare til, prislejet for en konkurrence dygtig autocross bil, starter ved 250000 kr og ca 2-500000 om året for at holde den kørende og betale deltager gebyrer osv osv

• #74   22. jan 2014 Thomas r: syntes du skal melde dig til som deltager, så kan det være din fordom, om at det bare er at sætte sig ind, skifte gear og kører ligeud. Der er meget mere der gør sig gældene,hvis du vil have en god tid, især med de hk vi kører med...

• #75   22. jan 2014 Skifte gear er overvurderet, i tager den hele vejen i 1. smiley

• #76   22. jan 2014 Nu ligger landet sådan at jeg har stillet op 3 gange til DHB, og er udmærket klar over at det ikke bare er at køre ligeud og skifte gear, det skulle læses med en smule ironi i mellem linjerne,

Men igen synes jeg bare at har man en 500+ bil, så er vi igen ovre i en anden slags race.

Det kan godt være at kegle banen ikke var det mest spændende, men idéen var god da en bil jo skal kunne mere end at køre ligeud, ellers skal den igen i min verden køre rigtig drag race, og de arrangementer er der masser af.

Jeg tænker bare at, man skal ikke melde sig til fodbold hvis man gerne vil spille håndbold og omvendt, lad dog DHB være DHB og nyd det, ellers er det bare at gå igang med at skabe noget der er bedre, tivoli skifter heller ikke deres pariserhjul ud bare fordi der er nogen der synes det er kedeligt

• #77   22. jan 2014 Thomas R - øh jo, det gør de faktisk smiley tivoli har revet mange gamle forlystelser ned for at gøre plads til nye og mere tillokkende smiley (eller solgt de gamle fra)

• #78   22. jan 2014 Mig bekendt står Pariser hjulet der endnu smiley

• #79   22. jan 2014 Nok fordi det er porpulært smiley

• #80   22. jan 2014 Præcis! Kan du se mønsteret?

• #81   22. jan 2014 Ændrer ikke på de fjerner hvad der ikke er interessant for kunderne for at bygge hvad der er interessant smiley

• #82   22. jan 2014 Nogen der ser Street outlaws´s på Discovery?..

Betegnelsen " Gadebil ".. Den er vist nok lige hård nok.. men derimod er der IKKE prepet i de fleste tilfælde.. og alligevel køre de SATANS stærkt.

Personligt tager jeg IKKE til DHB, da der er ALT for meget BANJO... og 1 million diskutioner om banen og alle mulige undskylninger.. det helt til grin.

Vi tager til Malmø Dragracing og gi´r den gas hver onsdag i sommeren..

Det er op til en selv hvad man vælger.

Prep eller intet Prep.. det lige for alle.

• #83   22. jan 2014 Kan ikke helt følge dig Thomas R, jeg forstår det sådan som du skriver at fordi man har smidt turbo på sin bmw eller større turbolader på sin 1,8t så skal man finde noget andet race at køre??? Hvor skal jeg så køre blandt topdorslammere eller hvordan?? Du tar vel heller ikke til Formel 1 og syntes det er synd for de mindre teams de har en dårligere bil pga mindre økonomi, og ber dem om at lave et formel 2 mesterskab, for de har en chance. Som jeg skrev tidligere bugner min pung ikke med dollars, men brænder for at køre 402 meter. Det er sjovt for mig jeg kan drille De store i min klasse, med en meget billigere bil end de fleste har i den klasse.

• #84   22. jan 2014 Rigtig nok corty75 ville også satans gerne men er fra Aalborg. Malmø er jo kun 201meter og det er sku ikke lige det min er bygget til, som jeg skriver tidligere en gammel slidt e36. Med m3 gear kardan og bagtøj, det holder sku ikke på 201 meter, det er her jeg mener Thomas R tar fejl ang dhb, min er jo en "standard" øse med turbo.

• #85   22. jan 2014 Lasse G
    I med en lavere gearing i bagtøjet.. så den klar til 201m

Det er efterhånden sjældent at vi ser 402m race i DK

Der er kun DHB Banjo.. Og M(osten).. Mosten er helt klart cool.

Malmø er langt for Jyder..ja, men har i ikke Striben Esbjerg som er "lovlig".. ?

• #86   22. jan 2014 wow.. hvis drag kørerne (læs : alle kør lige ud biler, plader, eller ikker plader) holdte sammen ligesom drifterne ville i alle sammen få en forbedret tilværelse og et noget lavere blodtryk ! smiley

• #88   23. jan 2014 Lasse G: Jeg har muligvis udtrykt mig forkert, jeg mener jo netop at det er helt i orden at stille op til DHB med ombyggede biler, det er jo det der gør det sjovt, men det der jeg siger er at hvis man er utilfreds med banen fordi man ikke kan styre alle sine hestekræfter, så skal man stille op et sted hvor faciliteterne er til den slags, nu går hele emnet jo på hvor latterligt man opfatter DHB fordi man har valgt ikke at hælde klister på vejen, og der er min holdning bare, at kan man ikke spille bowling uden sidebander i pisrenden, så skal man nok lade være med at bowle, er man derimod en teknisk dygtig kører og kan tøjre bilerne på det underlag der nu engang er (læs: asfalt) så synes jeg personligt at de er mere end velkomne!

Hele pointen er at man skal ikke hyle over at have et stort monster af en bil man ikke tør køre i til et arrangement, hvis der skal være særlige forhold, kort og godt: Her er 402 meter bane med tør asfalt = Det er ens for alle, og kan du ikke sætte en god tid på det, jamen så har du tabt!

• #89   23. jan 2014 # 87
    DIGWEED

Malmø er prepet JA, men det stadig lige for alle.. Og der er altid en rigtig god ånd.. masser af danskere og godt humør.

At jeg nævner street outlaws, betyder ikke at malmø banen skulle sammenlignes.. men derimod at street outlaws fra Discovery kan køre SATANS stærkt UDEN prep..

Igen.. PREP eller ingen PREP.. det stadig lige for alle!

At tiderne kan forbedres KRAFTIGT med PREP er jeg udemærket klar over..

DHB sidste år:
    De havde PREPET banen med TRAKTOR DÆK.. hva faen er nu det..? det sku da NYLON dæk.. det holder jo ikke en meter for faen..

En preppet bane er med flyende harpiks og lim additiver.. varme og kørt ned med SLICK DÆK .. og ikke TRAKTOR Nylon dæk.. !!

Så hellere en Upreppet bane, det andet er direkte at ødelægge underlaget.

• #90   23. jan 2014 Måske lige en anden ting at tænke over - ser man på rigtige dragstere, så selv på prepet bane kan de rive hjulene rundt... Der er problemet ikke HK, der har de alle "næsten" lige mange... der er det om hvordan man får det ned i asfalten...

Så er spørgsmålet ikke bare om at hvis det ikke bliver prebet, at så må folk stoppe med at bruge alle deres spare penge på HK, men rent faktisk også begynde og tænke over hvordan de får dem ned i asfalten...

For der er da ikke noget mere til grin end at se en med 1000hk, der sejler rundt på banen fordi fjolset mente det var bedre at bruge de sidste penge på at komme over 1000hk, from for at opdatere undervognen...

Bare min holdning

• #91   23. jan 2014 løsning:

profilbillede
  • #92   23. jan 2014 Aaarrrh... måske ikke lige de dér metal dæk..

Jo hvis det var is race.. smiley

At kunne overfører alle sine motorkræfter til underlaget er langt større vindenskab end at tune sin motor..
    Langt de fleste hælder uanet penge i deres bil.. men glemmer undervogns opsætningen.. ja det er sandt.. Men hvor mange Europæiske biler/ejere kan finde ud af det?..

Dragracing biler & street machine´s verden over skruer mere på deres undervogn end motor.. op til RACEDAY..

Igen er Street Outlaw´s fra Discovery et glimrende eksempel.. Det handler om Bid i vejen, og nogle test runs .. inden det går løs.. og hvorfor?
    Jo. det netop for at kunne stille undervogn og diverse ind..

Ja undskyld mig, men jeg har set Dragrace/ Streetrace og andet i rigtig mange år, og endnu ikke set en eneste Europæisk bil med ejer der justere sin undervogn efter underlaget.. ikke noget dårlig ment om Eu biler, der findes rigtig hurtige ind imellem..

Jeg siger bare at der en grund til at USA og V8 motorer er verdens hurtigste på 402m.

Lad os håb de finder en fed løsning til DHB Tivoli land så alle bliver glade..

I mellemtiden vil jeg opfordre alle der ska til DHB at gi´noget feedback til arrangørende så i ikke får problemet igen og igen..

• #93   23. jan 2014 jeg vil nu også sige at banen skal preppes, hvorfor fjerne de hurtige biler.

hvis jeg nu skulle vælge og komme der ned så vil jeg for det meste se de hurtige biler køre, og ikke en 110 HK punto eller whatever smiley

• #95   23. jan 2014 Henrik F: HØRT!!!

Anders C: Ha ha ha!!! PRÆCIS!

• #97   23. jan 2014 Morten C
    tjeck lige denne tråd ved..

#82 / #87 / #92

Jo .. ser skam Street outlaws!!

• #98   23. jan 2014 Gider ikke komme nu hvor der ikke er silikone trunter at glo på.

• #99   23. jan 2014 Forstår ikke samligningen, i samligner biler der er brugt kassen på, men samtidig hyles der op om det skal være ens for alle. Vil da mene de biler sprænger budgettet til dhb. Har set alle afsnit sæson 1 og 2, de har da også nogle crash ikke alvorlige men alligevel, kan se overskriften for mig i tv. Mener bare at sikkerheden med prep er større. Og det er vel ikke svært at tillade slicks i alle klasser, dermed ens for alle smiley slicks er ikke dyrere end et sæt toyo 888

• #100   24. jan 2014 Kunne bedst lide dhb da der ikke var slicks og preppet bane og det var gadebiler, men det er jo smag og behag.

Kan godt forstå dem der synes det bliver kedligt.

• #102   24. jan 2014 splynk8700*: Det er fanme nemt sluppet at skrive sådan! Synes du skal uddybe eller tie.

• #103   24. jan 2014 Autolakeren.
    Tror du tænker på "RALLYcross".
    Kindda been there and done that, det er bare manøvreprøver jeg tænker på, uden man skal til at finde et kort frem og finde rundt på landet efter tid også.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Autocross

• #105   24. jan 2014 Hvorfor skriver i så ikke til dem, hvad og begrunder jeres holdning, istedet for at sidde her og brokke jer?

De har jo netop meldt ud, at eftersom de er nye i det her og forsøger at rette konceptet ind, har de brug for råd, fra netop jer køre!
    Yderligere er det skrevet samme sted på deres fb side, at man har valgt at gøre det på den måde da det var flertallets beslutning..

Istedet for at brokke sig, og svine til, kunne man måske gøre lidt nytte..

• #107   25. jan 2014 Det er jo åbenbart dem som HAR kontaktet arrangørerne.. smiley hvis nu i andre også gjorde det, istedet for at være pige sure, så kunne det være tingene så anderledes ud smiley

• #108   25. jan 2014 Og du tror ikke vi har kontaktet dem, men desværre uden svar... Derfor gør vi det bare offentligt istedet... Der er ingen der er blevet spurgt om hvordan vi ønsker forholdene burde være, og den sædvanlige undersøgelse de laver efter hvert dhb blandt kørerne, har de åbenbart aldrig kigget på, sidste år var det nøjagtigt det samme og året før det ect ect.. Først da jeg skabte en debat på offentlige fora, lyttede de ligepludseligt efter...

• #111   25. jan 2014 De burde fjerne John og Morfar fra det foretagne, for de fatter sku da ikke en pind.

Nå er der jo så også blevet ændret en del på klasserne, så det hele kan sku vist være helt lige meget.

• #113   25. jan 2014 Min Makker har lige fået mail fra DHB/Bilgalleri.
    Der er ikke noget der hedder outlaw og unlimitet mere, der er en ny klasse hvor det er alle mod alle.
    Så det er følgende:
    Street opdelt i klasser
    Max Street opdelt i klasser
    Den nye klasse kan jeg ikke lige huske hvad hedder men der er det alle mod alle

• #114   25. jan 2014 Street:
    1. Forhjulstræk med eller uden tryk.
    2. Baghjulstræk med eller uden tryk + 4X4
    3. 8 cylinder eller flere.

Max Street:
    1. Forhjulstræk med eller uden tryk.
    2. Baghjulstræk med eller uden tryk + 4X4
    3. 8 cylinder eller flere.

Extreme:
    Alle mod alle.

• #118   25. jan 2014 Ja jeg ved heller ikke lige hvad de har gang i, det ved de sikkert heller ikke selv smiley

• #119   25. jan 2014 Nå , så hedder det Tyskland istedet for ... Gider ikke spilde min tid og penge på et simpelt gade ræs arrangement....

• #121   25. jan 2014 Ja i Tyskland smiley

• #123   26. jan 2014 Stemme smidt herfra

• #124   26. jan 2014 Synes personlig DHB de sidste par år gik alt for meget op i og være for de professionelle, bortset fra når det kom til druk og hor.
    Hvilket så resulterede i alt for meget af det sidst nævnte.
    Det de mangler er at vide de igen er folkets bilfestival, istedet for et event for folk der enten direkte tørrer sig i røven med sponsorpenge, og så kun hjernedød druk til og trøste menig mand.
    Hvis en "kedelig" bane er det der skal til for og lokke almindelige folk på banen i deres realistiske biler, jamen så er det en ofring jeg synes der er det hele værd.

Venligste hilsener - person der ik har læssevis af sponsorer i ryggen.

• #125   26. jan 2014 øhh, hvem på 402 meter banen har sponsorer?? 95% af dem som kører, har det som en hobby og har betalt af egen lomme, vi har bare prioriteret vores penge anderledes, da vi brænder for vores sport...

• #127   26. jan 2014 jo , der er mange penge bag de hurtige biler, men betalt af vores egen lomme, i stedet for at rende i byen hver weekend, købe de nyeste gadgets, ect ect, har vi spinket og sparet hvor vi kunne, for at kunne bygge et fart monster, der får en Porsche 911 turbo, til at ligne en bovlam fiat punto på 402 meteren... det handler om prioritering..

• #128   27. jan 2014 Ifølge de fleste folk herinde, så er det altid synd hvis der er nogle som har flere midler end andre til at komme til at køre hurtigere. DHB kun for godkendte biler???
    Så kan en chiptunet bil heller ikke deltage. Medmindre den har de rette godkendelser som de færreste har.
    Nu skal i huske at det hedder Danmarks Hurtigste Bil og er en konkurrence, ikke et hyggetræf som div lovlige race (ikke at de ikke er sjove) men når de vælger at kalde det netop DHB så gælder det vel om at finde den hurtigste bil i DK eller ?
    Desværre er det sådan at Motorsports er dyrt, og dem som typisk kører hurtigst er dem som har brugt meget tid og penge på deres bil. Det er ligesom i alle andre former for motorsport.

• #130   27. jan 2014 Selfølgelig er der sponsorbiler til DHB, at de fleste så er sponsoreret af deres egne firmaer er så en anden side, men det er nu flertallet der er sponsoreret af egen baglomme smiley eller konen Hehe.

Men jeg er da spændt på om bg ikke snart kommer ud med en udmelding, for de kan da ikke undgå at have læst/hørt om at de har skudt sig selv i foden.

• #132   27. jan 2014 Hvis det ikke bliver som man vil have det er det jo bare at blive væk. Ved da der var en del hurtigere der blev væk sidste år. Den eneste måde man kan få arragørerne til at åbne øjnene er ved at boykotte lortet.

Jeg synes det er fint nok med lidt hurtigt ræs, men de burde ikke vinde titlen som Danmarks hurtigste bil. Du burde hedder Danmarks hurtigste dragracer. Der findes folk der synes det er sjovt at se hvor hurtig deres standard impreza eller evo er

• #133   27. jan 2014 Ja og de kan så benytte sig af de utallige lovlige ræs der er rundt om i landet... Det er Danmarks hurtigste bil, og den titel indebærer Danmarks hurtigste biler og ikke 300 std biler som kører 15 sek tider!!!

• #134   27. jan 2014 Er DHB en konkurrence om danmarks hurtigste bil?
    Eller er det et lovlig gaderace arrangement?

DHB ER EN KONKURRENCE!
    Derfor der også er forskellige klasser.

• #135   27. jan 2014 DHB er et selvudnævnt arrangement og har intet med prestige eller realiteter at gøre. Det burde i sgu også vide hvis i kom bare lidt rundt i den verden af ræs. Hvis man ønsker ændringer er man nød til at gøre andet end bare at møde op og brokke sig på bilgalleri.dk. Du kan jo tage kontakt til kørerne og lave en indsamling om at i vil boykotte skidtet hvis ikke der er trackbite på banen. Og det er efterhånden sjældent man ser en standard bil der laver 15 sekunder til DHB. Synes generelt folk er bleve skræmt væk af budgetter og umulige konkurrancer.

Hvis i havde været med til DHB fra starten ville i vide at klasserne er kommet fordi der netop er kommet alle disse ikke gade biler. Men arrangementet er startet for gaderæsere og ikke noget dragacere.

• #136   27. jan 2014 nu var jeg med fra starten af, men tiderne ændrer sig. dengang var 300hk jo vildt meget. hvilket det ikke er mere.

• #137   27. jan 2014 jubidiion: Jeg var med fra starten, da bilmagasinet afholdte det første dhb som 1 dages arrangement, så det kan du godt droppe, tiderne har ændret sig, bilerne har ændret sig, vi har bygget biler som passer til de individuelle klasser, så vi alle kører på lige vilkår i henholdvis vores egne klasser, så hvad er det for en gang lort at lukke ud, og tror du ikke vi har kontaktet arrangørene utallige gange uden svar, og den ene gang man fik et svar, var det et ligegyldigt : info kommer på dhb siden inden længe, så følg med der... Hvad fanden kan man bruge det til, ikke en skid, derfor laver vi det til en offentlig debat, for det er jo åbenbart det der skal til, for at få dem i tale, og rent faktisk få dem til at lytte, til hvad vi som kørere har at sige... Der er indsendt protest til både John som er løbsleder og til bilgalleri som arrangør, og intet svar er der kommet.... Ingen trackbite, er hvad det er, men at sløjfe klasse inddelinger for de rigtigt hurtige biler, sløjfe finaler osv osv er simpelthen ikke acceptabelt, hverken for os kørere eller jer som publikum, for uanset hvordan du forsøger at vende og dreje den, så er det de hurtige biler i outlaw og unlimited folk de kommer for at se, og dem som folk taler om efter dhb... Og jo, der er dælme ikke mange i streetklassen der kører meget hurtigere end 14-15 sek, og gør de det, er de ikke det jeg vil kalde gadelovlige som i jo så inderligt insistere på at de er, en chiptuning er i sig selv ikke godkendt til gaden i dk... for at køre en 15 sek tid i en alm gadebil på 1000-1300 kg, skal der dælme nogen hk til for at gøre det, og så snakker vi ikke en std golf 4 gti/vr6 eller hvad den alm bilglade gut dukker op med..
    Dhb har fungeret fint med klasseinddelingen i en del år efterhånden, især efter outlaw klassen kom til, hvem kan ikke huske det år, hvor at bilerne skulle være indreg for at kunne deltage, hvor mange hurtige biler var der nu lige der stillede til start???
    Sæt dig venligst ind i, hvad vi har gjort og hvad vi har forsøgt, inden vi gjorde det til en offentlig debat, inden du dømmer os som brokrøve der har for mange penge...

• #138   27. jan 2014 hvad er DHB??

• #139   27. jan 2014 Att AUTOLAKEREN .
    Jeg ved ikke hvilke biler du tidligere har kørt i til DHB.
    Jeg har selv kørt i en del forskellige biler, af 100% standart er det følgende
    E36 m3 13.77sek
    E46 330ci 14.55sek
    Så der er nu en del standart biler der kører under 15sek

• #140   27. jan 2014 e36 m3, bil til små 120-130000 fra 90erne= ikke en bil særligt mange kommer i
    e46 330ci, sjovt nok heller ikke en bil de fleste bruger til 402 meter...
    du ved jo godt hvad jeg mener ikke, størstedelen af dem som dukker op til 402 meter arrangementer, ejer jo ikke sådanne biler vel..

• #141   27. jan 2014 Jeg har i øvrigt hørt en fugl synge om at reglementet er ændret en del, og skulle være som det de kører efter i Sverige, men lad os nu se når det kommer smiley

• #142   27. jan 2014 Da jeg havde M3 kostede de vist ikke 130000 smiley
    Min nuværende dagligdagsbil kan også snild klare de 15sek Hehe.
    Nej det er klart at mange af de standart biler ligger og roder på 16-17sek, men dem skal der nu også være plads til smiley

• #143   27. jan 2014 jeg venter i alt faldt spændt... er det som de først har meldt ud, er dhb definitivt et afsluttet kapitel for mange seriøse deltagers vedkommende

• #144   27. jan 2014 he he pas, ved ikke hvornår du havde sådan en, men uanset hvad, er det jo en bil man sjældent ser smiley og især til 402 meter arrangementer smiley

• #147   27. jan 2014 Pas nu på det ikke stiger til hovedet pga at man har haft en bil der kunne køre lidt gode tider, vi har jo alle sammen startet med mere eller mindre standart biler smiley

• #148   27. jan 2014 Splynk: kunne ikke være mere enig...

• #149   27. jan 2014 Ja der skulle være en form for kval runde smiley smiley

• #150   27. jan 2014 Brian: Man stiller vel ikke op til en konkurrence uden at vide hvad man går ind til

• #151   27. jan 2014 Så skulle det være i en anden weekend, for ellers får de kørere dæleme ikke meget for deres kr smiley

• #152   27. jan 2014 For mig er DHB en hyggelig week hvor man møder mange af de samme mennesker år for år, får kørt noget race, og får en masse hygge snak.
    Men vi er nok rimelig enige når alt kommer til alt smiley

• #153   27. jan 2014 Noget siger mig Corsaen vil virke sløv i forhold til en standard 991 Turbo S, men det er nok bare mig smiley

http://www.youtube.com/watch?v=J4FRv_6eVfI

• #154   27. jan 2014 En rwd superbil med flere hk og nm på en fuld preppet bane, ikke imponerende, når en lille Corsa skruet sammen i et privat værksted, fwd, med 6 år gamle dæk,på en gammel landingsbanen, kører 11,87 og 206 km/t i udgangshastighed smiley

• #155   27. jan 2014 Den er nu awd, hvis du spørger mig hvilken bil jeg helst ville eje blev det nok Porschen, tror den er federe at køre i Bilka i smiley

Var nu også bare for at gasse dig, gamle! smiley Se nu at få OPCen ind

• #156   27. jan 2014 AUTOLAKKEREN du er da helt i hampen at høre på. Jeg var selv med i 98 da det startede. Og sjovt nok var ideen med det hele at finde "Danmarks hurtigste GADEbil". Er du i tvivl kan du jo finde dit marts nr frem fra 1998 af bilmagasinet.

Hvis der er noet der har ændret sig er det reglerne for at give plads til dem der ville have hurtigere biler med, men din opfattelse er forkert. Det er bilerne der har ændret sig og reglerne har bare måtte følge efter. Du sidder her og tuder over banen ikke er preppet med trackbite. Hvis din corsa har så mange problemer med at stå fast skulle du måske lade være med at trampe helt så hårdt på pedalen. Med 430 hk i en lupo kørte vi da 11.58 på toyo R888 så klap dog hesten og kom ind i kampen. Nåh ja den var også bygget i privat garage/værksted men bare sat rigtig op smiley

Hvis man ikke har lyst til at kigge på langsomme "standard" biler bør man ikke tage til DHB overhovedet. Det er jo det de forskellige klasser tillader smiley

• #159   27. jan 2014 splynk, det er på upreppet asfalt og fwd? smiley Synes nu det er ganske fornuftigt. Men lad nu det ligge. Jeg tror vi alle er lidt i forskellige lejre hvad angår DHB, jeg valgte at boykotte det dengang de lagde teltet og kørecamp op og ned af hinanden. Håber faktisk at i år bliver det år i får gode forhold som kører. Sidste år var vidst også okay. Men det har været svært med søvn ellers.

p.s jeg synes det er fedt med baggårdsræsere som måske ikke er helt gadelovlige, men projekter der koster på den anden side af 1 million plus koster 10.000 kr pr 402 meter kan jeg ikke se hører hjemme blandt andet end show smiley men det er jo bare min mening.

• #161   28. jan 2014 Hvis du nu havde læst tråden, ville du vide at min bekymring går på rwd bilerne og ikke min egen, jeg har sat launch og tractioncontrol op i år, så jeg skal nok komme ud af hullet, da jeg sidste kun havde højrefoden at regulere med, ikke nemt når man har et 80 mm gasspjæld med udveksling på...

• #162   28. jan 2014 Sport? Hvor kommer sport ind i det? hvor skriver du på dit CV at du har kørt 11.27 til dhb? Det handler jo ikke om Jantelov? Det er startet som gaderæs under kontrollerede forhold. Det er faktum ikke alt det andet fløjten i hækken.

Så kan jeg så vende det om.. hvor startede i med at køre ræs? På gaden... hvorfor skal i så være så fucking højrøvede at I skal bestemme hvordan tingene hænger sammen? Grunden til DHB har hurtigere biler handler ikke om det er en konkurrence. Det handler om det er et show som trækker folk til. Så det handler om penge for arrangøren. Det er også derfor de vil skide jer et stykke. De er da pisse ligeglade med om i kører sidelæns ned af landingsbanen bare folk kan lide det de ser.

Og splynk jeg har kørt 10.22 på min cykel... på den hvide stribe midt på vejen! Din pik blev ikke større smiley min pointe var bare at 11.87 er hvad fwd uden tryk kører.

AUTOLAKEREN, jeg kan sagtens se din problemstilling, men jeg er også kommet med mit indspark der åbenbart ikke var godt nok for jeg anede noget som helst om noget. Men måden at få tingene igennem er ved at blive væk.

• #163   28. jan 2014 øhh, hvor ser du en fwd uden tryk kører under 12 sek?? det hører til sjælenhederne i dk
    resultat fra sidste år feks
    Outlaw - FU klasse 3
    1. Jack Bendt Larsen 311 - 12,220 sek.
    2. Christian Rasmussen 306 - 12,244 sek.
    3. Torben Jacobsen 303 - 12,454 sek

• #165   28. jan 2014 12,0694 er også meeeeget langsommere end f.eks. 11.87, set i lyset af motorens natur - eller........

• #166   28. jan 2014 tror bare i snakker for at holde fluerne væk fra munden lige nu, hold jer til emnet eller find et andet sted at diskutere
    og ja 2/100 af et sekund er meget på en 402 meter når vi er nede i de tider, derudover er top 3 i fwd uden tryk alle på den gode side af 300 hk, og min bedste tid var i lavt trin med små 350 hk pga hårde slicks....

• #167   28. jan 2014 Det er muligt, det var blot et svar på dit statement smiley

• #168   28. jan 2014 og du burde vide bedre Troels, 2/100 dele er meget på en 402 meter bane og det ved du! smiley Men emnet drejer sig ikke om hvem og hvad der kører stærkest, men blot at dhb åbenbart skal bombes tilbage til 90erne

• #169   28. jan 2014 DK er jo ikke gearet til seriøs motorsport, det er vist efterhånden slået fast smiley

• #170   28. jan 2014 DOT fungerede da perfekt smiley

• #171   28. jan 2014 Det har helt sikkert også været et uheld eller en fejl smiley :) Synes virkelig det er fladt vi ikke magter at kigge over til vores naboer, som rammer plet hver gang...

• #174   28. jan 2014 Så motorsport ér virkelig kun for folk med røven fuld af penge, og de andre skal ikke have en ærlig chance for at hygge sig med en konkurrence ? smiley

• #176   28. jan 2014 Der er folk der ikke har det privilegie at kunne prioritere overhovedet, men som gerne vil snuse lidt til motorsport. Dem skal der åbenbart ikke være plads til smiley I vil jo have klasser der KUN tilgodeser jer der har smidt en mindre formue efter en kør-stærkt-vogn - siden I klager over der nu er plads til dem smiley

• #177   28. jan 2014 Det er vel ikke fordi der ikke er plads?
    Det er vel snarere et spørgsmål om at i er for "store" til at deltage?
    Som det bliver sagt, så er det lige for alle om der er klister eller ej på banen..
    Bladerunner han løber jo også med i Handicap OL og ikke til det almindelige OL, selvom han er hurtigere..
    Men spyt lidt i kassen og tilbyd at klister banen til free of charge, så det ikke er det der er problemet?!
    Bare DHB ikke kommer til at koste 2500 at deltage også for drift, ligesom det gjorde ved DOT, hvor drift fik nul og niks ud af det ekstra tilmeldingsgebyr i forhold til 402/DHB...

• #178   28. jan 2014 Det kan godt være der skal være plads til alle... meeeeeen Som tilskurer, ville jeg være ked af at de Super hurtige biler bliver væk pga af de nye arrangører synes vi skal back to basic. Nu må sgu de komme ind i kampen.
    Møder mange folk efterhåden som møde op til 402m arragement i Sverige (EDPS) som kører der oppe for prøve martrielet af inden DHB, så ville ikke sige at DHB er et hygge træf men der imod et træf hvor for folk går seriøst op idet.
    Synes også at der skulle være nogle kval runder for at man kunne kører til DHB....
    Har sagt det før og siger det igen. Det er røv sygt at se på folk som kommer i standard biler eller biller der ikke kører hurtigere end 15 sek.....

Hvis de hurtige biler bliver væk så bliver det sgu et nitte DHB...
    Og kunne forstille mig der er mange der vælger det fra.

• #180   28. jan 2014 2000-2500 er sgu billigt for en weekend med ræs, hvis der er ordentlige forhold og køretid der matcher. Dot opfyldte alle kriterier for en fed 402 meter weekend.
    Splynk: jeg giver sgu en lille en til halsen,hvis vi render i hinanden en dag, fornuftige ord fra en der ser tingene som de er.. Det er noget man kan bruge til noget, og ikke alt det flueknepperi som de fleste lukker ud... Vil folk snuse til sporten, så må de møde op til et af de utallige lovlige arrangementer der er i løbet af året, istedet for at spilde alles tid, til dhb , hvor dem som brænder for det og har noget der er underholdende at se på som tilskuer, dukker op.

• #181   28. jan 2014 Efter min mening, burde man skulle kunne fremvise en timeslip på max 15 sek, og kan man ikke det, burde man ikke kunne melde sig til. Et max antal deltagere på 300 stk efter først til mølle princippet, samt skulle top 8 i hver klasse automatisk blive sikret en plads til dhb året efter... Det vil sortere alle dem fra, som reelt nok burde holde sig til de alm gaderæs arrangementer, hvor vi andre også startede i sin tid, og når vi så havde en bil der var hurtigere end gennemsnittet, meldte vi os til top arrangementet som dhb nu engang er i dk..

• #182   28. jan 2014 Nu skriver Splynk: "ingen arme, ingen kager".

Så kunne vi jo sige: "hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så bliv væk".

Hvis det er så dårligt, så bliv da væk, alt andet lige er der nok ligeså mange meninger som der er folk.

• #183   28. jan 2014 Ja man har vel et standpunkt til man tager et nyt. Da Splynk var lille uerfaren kører var DHB ikke ham det var nemlig bare noget lort der fik ham til at koge over. Men nu hvor hans "prioritering" er blevet bedre kan han jo være med i den lidt sjovere ende og så kan alle andre langsomme båtnakker hoppe i havet. Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt?

Og ja det er snart 8 år siden. Men alle skal starte et sted og selv i 2006 var der god mulighed for at køre til andre events i Danmark.

af splynk skrevet lør jul 29, 2006 12:00

anyway dhb er, var og vil sikkert altid være noget lort,,,har været med som hjælper et år, og som kører i år (igen uden bil,,,lyder det ikke snart ensformigt) og faktisk virkede tingene nogenlunde i 2005, nu ndcd er blevet indblandet, er arrangenmentet igen tilbage i stenalderstadiet.
    ingen respekt for kørene, (som jo er den væsentligste del af hele cirkusset) det er bare en stor pengemaskine, ikke andet..

sorry men når ordet dhb blir nævnt koger jeg over

• #184   28. jan 2014 "8 timers trackday"? Gerne. Kostede 100 kr. sammen med BMW Club Danmark at være med på Padborg Park en hel dag smiley

• #185   28. jan 2014 Der er for mange i streetklasserne, men måske de så skulle lade være med at invitere så mange teams, så kunne økonomien måske tillade at der ikke var så mange i streetklasserne smiley

• #186   28. jan 2014 Sidste advarsel inden det hedder filter, personlig hetz og flueknepperi er ikke grunden til at dette indlæg er lavet, men at størstedelen af dem som levere den spændende og hurtige del af dhb, ikke er tilfredse med måden arrangørene ligger for dagen... indlægget er til debat om at, afviklingen af 402 meter delen af dhb skal ændres...
    og ja vi kan bare blive væk, hvilket vi jo så også gør, hvis der ikke sker ændringer, så dhb følger samme regler og inddelinger som de fleste gør inden for denne sport, indlægget er til for at fange arrangørenes opmærksomhed, og for at DELTAGERE kan fremlægge deres argumenter her...

• #187   28. jan 2014 AUTOLAKEREN, hop in på Powerforum der har denne debat jo været oppe de sidste 4 år nu.

Men nu er Bilgalleri jo et frit forum så det er op til den enkelte at skrive hvad man lyster. Det handler ikke om personlig hetz eller flueknepperi. Og hvis jeg ikke husker helt galt startede du egentlig selv den lidt sure tone.

• #188   28. jan 2014 Suk....

• #191   29. jan 2014 #189 > Tja, vi blev faktisk trætte af at køre til sidst, så køretid manglede nu ikke smiley Klubben gav bare et flot, stort tilskud til arrangementet.

• #192   29. jan 2014 Hmm, hører i kun det i selv vil?
    I kan fint kommentere, at man bare skal betale 2500 uden at brokke sig for at få lov at køre en bane som plejer at koste 450-1500 at køre på, men fordi 402 ikke får en smule klister (ens for alle) så er det ikke iorden.
    Men som jeg igen pointerede, så tag da og ring til Kenneth og hør om han også vil sponse en trommel klister eller 2 til DHB, eller lad de 8 hurtigste fra sidste år betale for klisteret, så er der jo ingen problemer for hverken Street eller Strip gutterne, da street gutterne så ikke skal bonges de 2000 oveni gebyret fordi 8mennesker behøver klister for at kunne bruge deres bil, fordi de ikke vil ændre deres undervogn/motorstyring, så den passer til banen, som alle andre motorsportsgrene gør...

For hvis de poster penge i karusellen, så bliver entrén til gyngerne også hævet, ligesom til DOT...

Og hvis vi tænker nogle måneder tilbage, var der slet ikke noget problem, da det lå i luften at der muligvis slet ikke skulle køres den weekend alligevel, så vær da lidt taknemmelig for at der overhovedet bliver lavet noget, og så må der jo så bare presses på for at gøre det bedre, hvis ikke i år, så til næste år, når "de nye folk" ved hvad det egentlig handler om og hvad hhv. kørere og publikum gerne vil OG kan.
    Det er ikke lutter lagkage at overtage en stor forretning, selvom man har haft en finger med i kagedåsen, så kommer der altid ting der kommer bag på en, så det undrer mig også at de ikke vil lytte, men hvis det er den samme mail dame som jeg også skrev med sidste år mht. billetter, så er det vidst en der bare sku ha siddet i kassen i stedet, for som jeg spurgte i øst, svarede hun 3 dage efter i vest og da vi så endelig kom derned, så var der ikke engang hold i det vi havde fået at vide.
    Så har i prøvet at kontakte løbsleder direkte og høre hans syn på sagen?
    Og om i evt. selv kan lave prep?

• #193   29. jan 2014 Løbsleder er mig bekendt den samme som det plejer at være.
    som jeg har forstået det så er både morfar og john stadig med i det arengement, så det undrer mig at de er kørt så meget af sporet.

• #194   29. jan 2014 Cawdy > Sådan, godt at se dig træde i karakter!!! smiley

• #195   29. jan 2014 Vi kører i år uden trackbite på banen af flere årsager:
    - For det første vil vi tilbage til rødderne i streetrace, og preparerede baner er efter vores mening mere til dragracing.
    - Med trackbite bliver banen ekstremt glat i tilfælde af regn, og biler på gadedæk kan ikke stå fast uanset vejret. (Men det regner dog ALDRIG på Vandel ;-))
    - Det er dyrt og tidskrævende.
    - Der har været kørt med Trackbite i 2006, 2012 og 2013 og der har hver gang været klager over kvaliteten.

Så tilbage til rødderne - Der bliver gang i den - uden trackbite. Vi ved at denne beslutning gør nogen glade og nogen sure, men det havde den modsatte beslutning også gjort.

Mht. løbsklasser melder vi ud snarest.

Mvh

Kenneth A - BilGalleri / DHB

• #196   29. jan 2014 Så mangler vi bare lige et reglement at bygge efter smiley

• #197   29. jan 2014 Øj det bliver sjovt at se en hel flok lærlingebiler ligge og køre 18 sek. tider, når nu dem der kan noget bliver hjemme. Respekt for at ville tilbage til rødderne. Bare ærgeligt de hurtige bliver hjemme. Nu det er gadebiler arrangementet er for, bliver det så synsmænd, der kommer til at stå for teknisk kontrol???

• #198   29. jan 2014 Hvor står det at arengementet udelukkende er for gadebiler ?
    Brug nu den indvendige side af hovedet smiley

• #199   29. jan 2014 hvis de i street outlaws kan få vogne med 800-1800hk ned af vejen uden trackbit så må danskerene også... så slipper man for de hardcor dragstere der tager 30 time at afvikle pr stk. hvis jhonny brian mener hans Golf 3 vr6 kan noget så lad ham prøve... lav dog

til bilgalleri.
    håber i laver en regl med at man minst skal køre 4 gange dagligt og kun er undskyldt hvis ens bil er defekt og du ikke har mulighed for at lave det (lad en god mekaniker/dommer vurdere det) så slipper i for 400 tilmelde der køre 1 gang og fester i diverse lejre efterfølgene fordi de kom ind billigere... det sørgeligt men ungdommen nu tildags er skide ligeglade med andre og arrengementet sålænge de kommer billigt ind...

• #200   29. jan 2014 Sidste år kørte nåede vi at køre 6 gange i alt lørdag og søndag. Så at sige at man skal køre min 4 gange er måske lidt optimistisk.

Brian H har jeg påstået at arrangementet kun er for gadebiler? Desværre er vores bil bygget til en preppet bane (let baghjulstrækker med mange heste og små slicks) men selvfølgelig kan man bare ændre opsætningen... At stille op med den er ikke vanvittig sjovt - selvfølgelig kan man bare bygge den om for en millionmillard, så den yder det halve. Så er det bare ikke så sjovt, når man hele tiden prøver at lave bedre tider

• #201   29. jan 2014 Stefan o
    Ved ikke hvor meget der blev kørt men det være mere ide'en bag end selve antallet. Da der ikke er bite i år frafalder vært fald 19 kørere så man kunne jo håbe i få nogle flere race i år.. var mere for at slippe af med botnakken og bøgetossen der kun melder sig som driver for at komme billigt ind med en ven på slæb. ??

• #203   29. jan 2014 #199
    mht street outlaws så bruger de Track bite, de hælder det på laver hjulspin og trækker nogle streger..

• #204   29. jan 2014 Sjovt som folk bruger street outlaws som reference, som fernadez skriver, hælder de et aditiv på dækkene og hamrer 3 mm af dækket på en burn out for at ligge 50 meter gummi de kan starte på, derudover kører de fleste af dem med dæk der har en trædeflade på 65-75 cm, hvilket ikke kan lade sig gøre at få på de fleste af de biler der kører i outlaw klassen, derudover er det program så fake som det kan blive, tjek evt youtube, for nogen af de ægte videoer som folk har filmet af deres biler.... så hurtige er de sgu heller ikke, street outlaws er et realityprogram lige som alle andre programmer på discovery, klippet sammen som det virker meget vildere og mere dramatisk end irl... man skal ikke tro på alt man ser i tv

• #205   29. jan 2014 Doktor T - du har da vist ikke prøvet at køre en hurtig bil, hvis du tror det kun er pengepungen, der bestemmer resultatet.. Men jeg tuder ikke. skulle jeg have været på dhb havde det været som mekaniker - min makker køre. Han gider ikke og jeg smutter på en forlænget tur til le mans smiley så kan vi altid nappe en onsdag i malmø, hvis det skal gå stærkt eller en tur til holeby, hvis det bare skal være hjulspin smiley

• #208   29. jan 2014 Det her er bare BG når det er bedst smiley der er stort set ingen der er enige.

Jeg syntes det er noget crap at der er teams der bliver inviteret, og sågar nogen der bliver betalt for at komme.
    Dem der bliver betalt er er nok dem der fylder mest, og det gælder både på banen samt i pitten,

• #212   30. jan 2014 Splynk >> flere ovenstående indlæg indikerer ellers at man ser ned på de små, fx kommentarer som denne:
    "gadebiler kan sagtens stå fast på trackbite, de kan bare ofre de FÅ penge et sæt ordentlige dæk koster, og derved køre hurtigere og endog mere sikkert"

Hvis man inviterer for at der er noget at se på, som fx TDS, så lad det være et show, og hold dem udenfor konkurrence, så kan de køre en tur eller to som pause show...
    Hvis de seriøse er rigtig seriøse, så er der også andre events for dem, men måske ikke lige i "baghaven" smiley

• #214   30. jan 2014 Det er også baghaven. Hvor langt tror du folk i staterne kører for at komme ud til noget seriøs dragracing?

• #216   30. jan 2014 Jeg synes efterhånden det er blevet for dyrt for Johnny Brian med hans VR6'er at få brændt bilen af på lovlig vis, eller Brian Johnny i hans gamle E30er at få kørt lidt sidelæns. Med dé biler er det tydeligt bevist at økonomien ikke er alt for stærk (har selv været der...), så nytter det ikke noget at tage 2500 for en weekend - så tror fandens han hellere vil bruge rundkørslen i bymidten, når man er 18 og dum... smiley

Men du får nok børn en dag, så vil du også se anderledes på mulighederne for at øge færdselssikkerheden. Der er sgu ikke for mange arrangementer hen over året, kontra hver fredag og lørdag på "striben". (som i øvrigt er gratis) - der skal være alternativer til den offentlige vej. REELLE alternativer.

• #217   30. jan 2014 Det er da ikke billigere for os andre der ikke har muligheden for fre-lør ræs på striben dr house.... Vi har da slet ingen muligheder i forhold til Johnny-Brian for at køre "vores" ræs, hvis du stiller det op mod hinanden...

• #219   30. jan 2014 Reality check: Der findes mange folk med et arbejde der giver 10-11.000 om måneden udbetalt, der skal betale lejlighed, faste udgifter, bil, og diverse forbrugslån (de er så gevaldigt moderne...). I så fald kan det hurtigt tage et helt år at spare 2.500 op til at brænde af på 1 weekend.

Det er fint du kan prioritere så tingene passer, det er bare ikke alle der kan, og det bør du altså kunne overskue at indse. smiley

Johnny Brian bør bare, som nævnt tidligere i tråden, ikke skulle betale for det klisterklads i åbenbart ikke kan undvære (kontra at I!!!! jo bare kunne købe andre dæk, så I kunne få bedre greb på ikke-prepareret asfalt - og måske endda lære at launche). Johnny Brians VRsæjser har svært nok ved at vride hjulene rundt en varm sommerdag...

• #220   30. jan 2014 Troels;for dyrt? Ingen arme ingen småkager, der er sgu intet her i livet der er gratis, og kan Bent Brian have råd til at have bil, kan han sgu nok også finde de småpenge det koster at deltage i et af de alm lovlige ræs, er det noget man vil,kan man sgu nok godt undvære en tur i byen og istedet betale lidt mønt for at kunne køre lovligt race , vil man ikke det , hører man nok til som publikum istedet...

• #221   30. jan 2014 Det er rimeligt fordomsfuldt at sige alle unge drikker... smiley Der findes folk der har deres almindelige 8-16-job og ikke har andre muligheder for eller evner til at tjene ekstra penge. De skal så ikke have lov at have en ærlig chance for at fyre bilen af på lovlig vis?

Har man råd til at smide 100k efter en bil, har man vel også råd til at smide lidt penge efter undervognsopsætning, så man ikke behøver alskens hjælpemidler fora t komme afsted - sådan kunne man vel også vende det.

Men det er det samme jammer år efter år - så er partyteltet i vejen, så er der for mange biler, nu risikerer der at komme færre biler, så er det hele også noget lort... Tingene går deres gang, som det er nu ser det ud til der ikke bliver præpareret - det kan sikkert nå at ændre sig, hvem ved...

Den ene råber op om at man skal være gode ved kørerne (hvilket også er et spørgsmål om pris), den anden at man skal være gode ved publikum - men I kan ikke helt blive enige om hvordan begge dele kan løses? (Jo, ved at udelukke "de langsomme lortekasser") - Vil I have jeres eget eliteræs hvor alt langsommere end 11.9 sekunder ikke er velkomment, er jeg helt sikker på I er mere end velkomne til at starte jeres egen klub og eget arrangement - indtil da er det vel arrangørerne bag DHB der sætter dagsordenen.

• #222   30. jan 2014 Troels, få noget erfaring i en seriøs hurtig bil inden du lukker sådan en gang l... Ud... Andre dæk siger du, de fleste af os, kører med m/t m/h eller hoosier dæk, bedre dæk til vej greb preppet eller ej findes der ikke.... Lære at launche??? Du tror simpelthen at du kan kontrollere 5-6-700 hk med din højre fod, kan man sikkert, men så er det også sikkert at du taber... Fuld power fuld greb giver gode tider, skal man sidde og file på koblingen,slække gassen, kommer man ingen steder og har tabt på forhånd... Prøv en seriøs hurtig bil inden du begynder at være belærende, og her menes biler som kører over stregen på under 12 sek og når 210-220 km i timen... Janteloven hersker da i bedste pædagogiske velgående kan jeg se...

• #223   30. jan 2014 Janteloven? Er det ikke dig der sidder og siger jeg skal prøve at eje en hurtig bil, og jeg ikke skal tro jeg er noget? smiley

Hvorfor skal det gøres "let" at lave hurtige tider? smiley Dæk er ikke den eneste opsætning der gør en forskel - der er sgu så meget andet at gøre, hvilket du også udmærket er klar over... De penge kan du bare hælde i motoren i stedet hvis du får trackbite, og derfor ikke skal tænke over andet end dæk der er "kompatible" med det.

Jeg kan huske en umanérligt tolle og velformuleret Tommy der forklarede at en A3 (eller var det A4?) er noget pis at brænde af, da forhjulsophænget gør at fronten "svæver" ved kraftig acceleration, og man derfor ikke kunne udnytte alle hestene...

Kan godt høre der er sket ting og sager siden du begyndte at skrue Corsaen sammen - du får din tråd i fred (hvilket betyder at evt. yderlige korrespondance må foregå pr. privatbesked), og så må du have held og lykke med at overbevise arrangørerne om at der skal trackbite på, så eliten kan have det sjovt, og ellers skide på de 150 andre deltagere, der ikke skal tro de kan noget som helst. smiley

(Er det et tilfælde at du hænger fast i de 12 sekunder - hvorfor ikke 11.5? ;-))

• #224   30. jan 2014 AUTOLAKEREN . >> Så fordi du har brugt mange penge på din bil, vil du have det så let som muligt, og vise hvor mange kræfter bilen har, fremfor hvor god du selv er til at køre en hurtig bil?

Vilkårene er jo stadig de samme for alle når banen ikke er klistret til...

• #225   30. jan 2014 Motorsport koster penge og har man ikke råd til det, hvorfor skal andre der prioritere anderledes så lide under det, det er fandme så pædagogisk at det er til at brække sig over, tror F1 og rally vil blive pænt kedeligt hvis de køre efter samme princip, at alle skal jo have lov at prøve, sport koster og sådan er det... Alle andre lande har lært det, men uha nej ikke i dk, janteloven igen igen.. Tiderne har ændret sig siden dhb startede, samt var der næsten ingen lovlige ræs i slut 90'erne, det er der idag og til små penge for de mindre bemidlede... Jeg knokler røven ud af bukserne for at få råd til at dyrke min interesse og vælger alt overflødigt fra, for at have råd til at komme afsted flest gange muligt hvert år... Jeg har aldrig set dig støtte de lovlige arrangementer...

• #226   30. jan 2014 Men hvorfor skal det lige være DHB der skal tage hensyn til din hobby?
    For ikke så længe siden var der fare for at der slet ikke ville være noget DHB...

Jeg tvivler på der er nogen der har noget imod at andre tager initiativ til et lignende arrangement for professionelle...

• #227   30. jan 2014 Og derudover er trackbite ikke noget som jeg er bekymret over, det er på vegne af alle rwd bilerne med mange hk, det som jeg og de fleste er dybt utilfredse med, er at finaler og klasse inddellingerne er sløjfet, til fordel for noget amatøragtigt selvmål... Hvor mange tror i der kører hjem søndag morgen, hvis de ikke har muligheden for at slå sin modstander ud i semi eller finalen, samt hvor mange tilskuere dropper at købe søndagsbillet, hvis de på forhånd ved, at der ingen spændende finaler er, og at alle de rigtigt hurtige biler, enten ikke er dukket op eller taget hjem søndag morgen...

• #228   30. jan 2014 Brian d: navnet forpligter.. Danmarks hurtigste bil, må jo være indbegrebet af dk's hurtigste biler og ikke 250 std biler som folk alligevel kan se hver weekend køre ræs på den lokale stribe...

• #229   30. jan 2014 Hmm sjovt som jeg troede det var eliten der kørte til dhb. Mærkeligt at tribunerne altid er propfyldte under finaler, måske fordi dem med power byder hinanden op til dans. Sku ikke mange der kan huske vinderne af gadeklasserne år tilbage, hvilket nok betyder at størstedelen undskyld mig vil skide gadeklasserne et stykke, men sjovt nok husker alle husballes evo, hmm stof til eftertanke måske tja...

• #230   30. jan 2014 Skidt Lasse, de finder jo nok ud af det, vi tager sgu vores underholdning og penge med til vores nabolande og dot hvis det kommer igen i år smiley

• #231   30. jan 2014 Der er nok ikke andet for, hvis det er det Danmarks hurtigste bils publikum vil se, 200 biler de kan se på den nærmeste tekniske skole give den gas på 402 meteren ha ha ha griner min røv i laser hvis de skyder dem selv i foden på deres valg om back to shit

• #232   30. jan 2014 Mht. emnet i denne tråd.
    Så for du det til at lyde som om at hvis man har den rigtig opsætning af undervogn så er der masser af greb i ren asfalt, Hvilket ikke passer.
    Tag eks Søren Tjuk med sin BMW e21 Den er sat helt op til drag med alt det bedste, står i over 1mill kr. og han har kørt et hav af 9 tider samt nogle 8 tider på div baner i Sverige. Det var først i 2013 at han kørte under 10 sek. til DHB.

Der skal nok blive kørt rimelig stærkt til DHB 14 uden trackbite, hvis de ikke vil ofre/have trackbite på banen. Skulle de lade folk kører Fredag, Lørdag og Søndag så vil banen blive bedre og bedre og der vil derfor blive kørt hurtigere tider.

Jeg er enig i at der skal være plads til alle, MEN de vælger at fortsætte med at kalde det DHB og ikke alt muligt andet som måske ville passe bedre til det de ønsker at afholde. Med dette mener jeg at hvis man skal afholde noget som kan bære den Titel burde der være de bedst mulige forhold fra arrangørrernes side mht. bane, tidstagning osv.

Så er det da ikke fair at der skal tages så meget hensyn til dem som bare kommer for at prøve deres bil af og have det sjovt (hvilket de også skal have lov til)
    Jeg går ikke ud fra at disse deltagere regner med at vinde nogen pokaler.
    Da det vil svare til at stille op til 6 dages løb i cykling på en normal cykel. (Ikke for at se ned på nogen som helst)

• #233   30. jan 2014 He he i 2012 slog jeg tjuk ud med min skrammelkasse til 1/5 af hans byggepris, med kun 646hk så sig ikke de "bette" ikke har en chance. Nå nej finalerne er jo væk så det sker ikke igen.. Ironi kan forekomme

• #235   31. jan 2014 AUTOLAKEREN .>> Nu har jeg aldrig kørt dørtræk eller andet ræs, men efter min mening blev det mere show end reelt den hurtigste bil, da de gik væk fra "manøvre kørsel".

Men hvis vi skal tage holdninger til hvad indbegrebet af Danmarks Hurgtigste Bil er, så er en bil,der kun kan køre hurtigt ligeud i 402 meter, vel den hurtigste dragracer og ikke Danmarks Hurtigste Bil?

Og emnet gik på manglende klister, ikke manglende klasse inddeling...

• #237   1. feb 2014 igen Carsten, så var sidste år kun et test år, hvor de små fejl,svagheder osv skulle findes ved motor/gear og evt fejl på bilen, det og så mangel på ordenlige dæk, i år er effekten forøget, bilen lettet små 50 kg mere, launch og traction control sat op,undervogn forbedret kraftigt så hvis den kører over 12 uanset prep eller ej,så vil det sgu nok ikke gøre den store forskel hvad underlag den kører på, så det er jeg ikke enig med dig i, uanset prep, skal jeg nok få bid... men jeg har et par gode venner, som deltager i rwd klassen, som jeg ved får problemer uden prep, fordi de simpelthen har nået det punkt hvor prep er nødvendig for at kunne overfører hk ordenligt og forsvarligt... at der ikke er sket seriøse uheld til dhb endni, er rent og skært held... effekterne er forøget seriøst inden for de sidste par år
    så for at summe det op, så er jeg ikke nervøs for mig og min egen lille dyt, den skal nok ligge i toppen uanset hvad underlag der er , det skal tractioncontrollen og de nye m/t slicks nok sørge for smiley
    Det eneste jeg var skuffet over sidste års dhb, var min ærgrelse over at min ene dæk valgte at springe i luften og løbsledelsens måde at afvikle arrangementet på

• #238   1. feb 2014 men ja det vil også komme mig til gode med trackbite, ingen tvivl om det, men det er ikke altafgørende for mit vedkommende smiley Men i og med klasse inddelingerne er blevet genindført, er jeg nok at finde dernede, så må vi jo lige have et lille træk imod hinanden smiley

• #239   1. feb 2014 Nu alle DHB nørderne er samlet her, har jeg lige et spørgsmål: hvis nu to biler klasker sammen på banen(det sker sikkert aldrig/sjældent) hvordan er man så dækket mht. til forsikring? hehe

• #241   1. feb 2014 Ja sgu smiley

• #242   1. feb 2014 Der står i reglementet til max-street under punkt 1 at der skal være monteret styrtbøjle/bur.

Men under punkt 7 står der så følgende:
    Ved biler hurtigere end 10.00 sek. gælder dragracing reglementet - dog anbefales styrtbøjle monteret ved biler hurtigere end 11.00 sek. for lukkede biler - ved cabriolet og åbne køretøjer anbefales det, når bilen er hurtigere end 13,50 sek.

Forstår jeg det ret at man godt må køre i max-street uden bur hvis man kan overholde ovenstående ?

• #243   1. feb 2014 En af løbslederne foreslog at man kunne sætte noget køretid af til at folk kunne udfordre hinanden på 402 meter - blot for lir og håneretten smiley Det er i forvejen en udfordring at koordinere og afvikle alting (nogenlunde) til tiden, men hvis vi kan presse det ind, er det så noget som kørere og/eller tilskuere ville synes var fedt?

Mvh

Kenneth A - BilGalleri

• #244   1. feb 2014 Ja det ville jo gøre det lidt sjovere smiley

Kenneth A: kan du svare på det med styrtbøjle ?

• #245   1. feb 2014 Hvis der skulle laves noget udfordring , ville jeg mene at folk må sørge for holde i køen så de kommer op imod hinanden, alt andet vil blive noget tidkrævende rod...

• #246   1. feb 2014 Eller skulle det ligges hver dag, efter at træning var slut, så sætte 1 time af efter kl 18 til udfordinger

• #247   1. feb 2014 @Brian H: Jeg kan ikke svare på det med styrtbøjle, har sendt spørgsmålet videre til John der ved alt smiley Vender tilbage...

• #248   2. feb 2014 Har fået svar fra John vedr styrtbøjle/sikkerhedsbur.
    Det er punkt 7 der er gældene, så man skal se bort fra punkt 1i reglementet.

• #250   2. feb 2014 det er korrekt, men de gange nogen fra vores camp ville køre imod hinanden, holdte vi bag hinanden, og snakkede så med løbslederen inden vi blev vinket frem, det fungerede fint smiley

Kommentér på:
Dhb 2014, banen ikke preppet

Annonce