995 visninger
|
Oprettet:
Papire på bil til baneræs? {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Står med en bil jeg vil bruge til baneræs, men der findes ingen papire på bilen og den er fra Tyskland uden afgift.
Må man køre diverse baneræs uden at der findes papire på bilen eller er det et krav?
På forhånd tak.
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 15
Men skal papire forefindes ved ralley godkendelse?
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
sep 2007
Den blev hentet af en, og de lovede at sende papirerne når de fandt dem. Det skete bare aldrig . Så nu er det en bil uden papire eller noget.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Der skal ikke være papirer på bilen, reg attest osv.
Er den til banekørsel skal den heller ikke til rallysyn.
Hvad har du tænkt dig at køre ?
sep 2007
sep 2005
Den mest all-round klasse du kan finde er nok youngtimer.
Men hvis du er i gang med go-cart så er du jo også bekendt med DASU og der kan du jo læse meget mere om det, end du nogensinde ville kunne få at vide her.
Eventuelt tag en snak med klasserepræsentanten i den klasse du kunne tænke dig at køre i.
En personlig bemærkning fra mig, hvis du er garvet i go-cart så er et naturligt spring videre i min optik helt klart Legend Cars. De er ret billige (kan erhverves for under 100.000 brugt) og det er meget nemt at komme igang. Der er fuld skrald på alle løb, og en rigtig god måde tror jeg at komme videre op i rigtige biler hvis man vil det på et tidspunkt.
sep 2007
Nu har jeg en lillebror det godt vil til at køre.
Men ved du om han på nogen måde kan undgå at køre go-cart og hoppe direkte op i biler?
sep 2005
I almindlig banesport, som eksempelvis youngtimer kan du sagtens starte, ligesom du også kan starte i de historiske klasser uden forudgående erfaring. Du skal naturligvis på raceskole og have en licens, men det er jeg sikker på du skal uanset om du har kørt go-cart eller ej da reglerne er anderledes, og der er flere flag.
Jeg vil foreslå dig at starte i youngtimer, der er rigtig meget smæk på, reglerne er meget fri omkring bilerne så man må næsten alt, og det er for alle prisklasser. Der er alt fra store Supra og RX7´ere BMW M3 osv til en lille Fiat Cinquecento der deltager, og der er biler fra 70´erne og langt op i 90´erne.
Det er en rigtig god begynderklasse, og her kan man altså komme rigtig langt hvis man f.eks henter en Porsche 928 i tyskland eller lign.
Papire på bil til baneræs?