seat altea aflader? nogle kloge? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en seat altea fra 2005 af. jeg har det problem at min bil efter den har holdt stille i 2 dage vil den ikke starte fordi batteriet er afladet. og efter flere time fejlsøgning har jeg erkend jeg skal have hjælp problemet opstod for ca 6 måender siden men så fik den et nyt batteri så gik der 1 mående så kom problemet igen og så kom der et nyt batteri på igen og nu gør den det igen så i går og i dag har jeg fejlsøgt på problemet. det skal lige siges i det halve år er det meget sjælden det har kunne holde uden og været startet i 2 dage køre nemlig i den hverdag men nu holder den stille tit.
jeg har brugt mit multimeter og taget plus polen af batteri og målt i serie fra plus pol til plus ud til hele bilen der aflader den med 0.7amp. jeg har selvføligt lukket alle døre og motorhjelm og låst bilen så der sku ikke være noget der brugte strøm. jeg har også målt at min generator lader som den skal typepladen på den siger 60amp og den lader 62 amp så det er jo fint. men så satte jeg multimeter på og tog en sikring ud af gangen men intet resultat har også taget sikringer i motorrummer. så har jeg taget alle relæer ud også uden held. så har jeg afmont. motorstyrboksen ingen resultat. så har jeg afmont. min radio stadigvæk uden held. så har jeg anhængertræk på der har jeg afmont styrboks ud til den også uden resultat. så har jeg afmonteret min gateway boks det hjalp men så afladen den med 0,6amp kun så en forskel på 0,1 amp. så har jeg anlæg i bilen der er også totalt afmont intet resultat.
så nu er jeg lidt på herrerens mark, med hvad næste træk skal være nogle der evt ku komme med en ide om hvad det kan være. skal lige siges at der ikke er monteret noget gejl eller andet på den. det udstyr jeg har er klimaanlæg, el ruder 4stk. og el soltag. fartpilot 2-din radio. og i speedometerer har jeg den store MFA. det skal lige siges jeg har ikke multifunktions rat jeg har heller ikke bluetooth og min radio er bare en alm uden can eller noget i. og den har jo også være pillet fra. håber der er en der evt kan komme med en ide til hvad det ku være Tusind tak
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 238
maj 2008
Følger: 139 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 44 Svar: 253
Og der kom også nyt batteri på, men det hjalp heller ikke, fandt så ud af at det var en dør sensor som var defekt.
seat altea aflader? nogle kloge?