Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NOS
  • #1   22. apr 2004 Lattergas, som jeg vælger at kalde det, er en gasart der blæses ind i manifolden lige efter karburatoren. Når gasarten kommer ind i cylinderen og bliver opvarmet til 540°C, nedbrydes den og frigiver ekstra ilt. Det er dog ikke kun denne proces der giver kraften. Den frigivne ilt forbrænder nemlig mere benzin, som resulterer i et højre cylindere-tryk, og det er her at de fleste HK skabes.

    For det andet skabes mere effekt ved nedkølningen af forbrændingen.
    Når gassen er i flasken er den flydende pga. trykket i flasken, når den blæses ind i manifolden, falder trykket og bliver til en gasart. Man kan faktisk sige at gassen koger, og varmen der skal bruges til kogningen tages fra varmen i forbrændingen. Lattergassen nedkøler forbrændingen med ca 60-75°C. En tommelfinger-regel siger at pr. 10°C du sænker temperaturen, hæver du effekten med 1%, dvs. at du får faktisk 6-7% ekstra HK bare pga. nedkølningen.

    Lattergassen kontrollere/dæmper selv det hævede cylindretryk, det er derfor ikke nødvendigt at sænke kompressionen når der tunes med lattergas. Lattergassen bruges kun til acceleration.

    Systemet koster hos Autobremsen 7.000 kr.

    På en motor monteres der enten en dyse i slangen inden gasspjældet eller med en dyse i hver indsugningsrør. Det afhænger af hvor mange heste der skal hives ud.

    Mængden der blæses ind bestemmes af dyser. Lattergas leveringen varetages af en flaske monteret i bagagerummet eller lignende. I kabinen har du en knap (effektiv knap må man sige) der åbner for en magnetventil i systemet. Du kan evt. også lave systemet således at gassen kommer hver gang du når f.eks. 3.000 o/m. Du kan også montere to systemer, et der kommer ved 2.000 o/m og et andet der kommer ved 3.500 o/m. Det er noget lignende du skal montere hvis der rigtigt skal drøn på. Indenfor dragracing er det ikke unormalt med 3 systemer.



  • #2   22. apr 2004 Ja, nice copy-paste fra powerpage.dk dér, Kaptajn Klo. Man sku' muligvis lige sørge for at gi' props' til dem man bøffer guldkorn fra, så man ikk' ligner en nar.

  • #3   23. apr 2004 Nogle folk er ikk' glade for at folk bøffer ting de har arb'et for uden at få lidt respekt for det. Ville du skrive en 20 siders rapport og gi' den til sidemanden så han ku' aflevere den i sit navn? Ej vel. Gi' nu PP.dk manden det han fortjener, der er sgu mange go'e guldkorn derinde.
    Og slap nu for djævlen af allesammen, en kommentar behøver jo ikk' at være ondt ment bare fordi den ikk' er overplastret med smilies som Thomas fra børnehavn på Ofir Chatten..


  • #4   23. apr 2004 Pissede heller ikk' mig af, var måske blot lidt hård i min ordføring. Det beklager jeg da, men det'e desværre alm. efter et par års udsættelse for internettet. Fortsat go' dag.

  • #5   27. jan 2006 Nos står for nitrius oxide system og den kemiske betegnelse er N2O, Det er det samme som lattergas, men i N2O der bruges til bilen er der tilsat noget svovl mener jeg det er så det er ikke noget man skal prøve at tage.

    Man kan få et lattergas (N2O) system både som tør (dry) og som våd (wet) systemer, et tør kit er et kit hvor din normale benzintilførsel skal sørge for den ekstra benzin til forbrændingen.

    et våd kit er hvor du sprøjter den ekstre benzin ind direkte sammen med lattergassen og derved gør det mere sikkert da man ved at motoren får benzin nok og ikke brænder af.

    Ved hver af kittene skal man sørge for at have en benzintryksmåler så man kan afbryde brugen af lattergas i tilfælde af benzintrykket falder.


Kommentér på:
NOS

Annonce