873 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
NOS NOS
Hey igen.
Vi har lige de sidste spørgsmål vi skal have svar på.
1.Hvad er NOS lavet af ?
2.Hvad er det helt præcist NOS det gør ?
3.Hvor meget koster NOS ?
0 synes godt om
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 40
For det andet skabes mere effekt ved nedkølningen af forbrændingen.
Når gassen er i flasken er den flydende pga. trykket i flasken, når den blæses ind i manifolden, falder trykket og bliver til en gasart. Man kan faktisk sige at gassen koger, og varmen der skal bruges til kogningen tages fra varmen i forbrændingen. Lattergassen nedkøler forbrændingen med ca 60-75°C. En tommelfinger-regel siger at pr. 10°C du sænker temperaturen, hæver du effekten med 1%, dvs. at du får faktisk 6-7% ekstra HK bare pga. nedkølningen.
Lattergassen kontrollere/dæmper selv det hævede cylindretryk, det er derfor ikke nødvendigt at sænke kompressionen når der tunes med lattergas. Lattergassen bruges kun til acceleration.
Systemet koster hos Autobremsen 7.000 kr.
På en motor monteres der enten en dyse i slangen inden gasspjældet eller med en dyse i hver indsugningsrør. Det afhænger af hvor mange heste der skal hives ud.
Mængden der blæses ind bestemmes af dyser. Lattergas leveringen varetages af en flaske monteret i bagagerummet eller lignende. I kabinen har du en knap (effektiv knap må man sige) der åbner for en magnetventil i systemet. Du kan evt. også lave systemet således at gassen kommer hver gang du når f.eks. 3.000 o/m. Du kan også montere to systemer, et der kommer ved 2.000 o/m og et andet der kommer ved 3.500 o/m. Det er noget lignende du skal montere hvis der rigtigt skal drøn på. Indenfor dragracing er det ikke unormalt med 3 systemer.
nov 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 28
nov 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 28
Og slap nu for djævlen af allesammen, en kommentar behøver jo ikk' at være ondt ment bare fordi den ikk' er overplastret med smilies som Thomas fra børnehavn på Ofir Chatten..
nov 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 28
sep 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 122
Man kan få et lattergas (N2O) system både som tør (dry) og som våd (wet) systemer, et tør kit er et kit hvor din normale benzintilførsel skal sørge for den ekstra benzin til forbrændingen.
et våd kit er hvor du sprøjter den ekstre benzin ind direkte sammen med lattergassen og derved gør det mere sikkert da man ved at motoren får benzin nok og ikke brænder af.
Ved hver af kittene skal man sørge for at have en benzintryksmåler så man kan afbryde brugen af lattergas i tilfælde af benzintrykket falder.
NOS