1.469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Alternativ til DHB Alternativ til DHB

Hej

Sidste gang jeg var på DHB var i 2011. det var en fed fest og masser af lækre biler at kigge på.
Men de seneste år er kvaliteten dalet (info fra anmeldelser) og i år virker det nærmest som om det er de sidste krampetrækninger inden DHB helt dør.

Jeg havde egentlig tænkt mig at være med i år men jo mere jeg læser jo mindre lyst får jeg.

Derfor har jeg nu besluttet at finde et alternativ i tyskland. Men findes der overhovedet noget i samme stil?

Derfor spørger jeg herinde... Hvor skal jeg holde kone fri weekend med masser af biler til sommer? helst i tyskland og gerne i samme stil som gode gamle DHB der engang var så godt.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ til DHB
  • #2   24. feb 2016 følger sgu lige ned her Johannes ;);)

• #3   24. feb 2016 Gatebil.no ser virkelig fedt ud. Distancen er dog enorm og prisen for broer (storebælt og øresund) sprønger det budget jeg vil bruge på transporten.

• #4   24. feb 2016 der er wörthsee ( staves ) i østrig eller tyskland mener jeg det er smiley

• #5   24. feb 2016 Tag DHB for det, det er.
    Og man gør det jo selv til en fest smiley

Har været med de sidste mange år, og det ene år efter det andet har folk brokket sig over det og at man ikke skulle tage til det osv.

Men jeg tog afsted (ligesom flere tusinde andre) og har haft det fedt til trods for brokket smiley

Jeg ser på det sådan her.. DHB giver dig rammerne, hvis du ikke kan finde ud af at have det sjovt er det sq din egen skyld.

Så kommer der så alt det her med at det er urimeligt for kørende osv. men det er jo en helt anden snak

• #6   24. feb 2016 Mon min franske bil bliver taget godt imod ved et VW træf?

Men ud fra billederne ser det faktisk ret godt ud.

• #7   24. feb 2016 Hvis du er til BMW er der "BMW-Syndikat" Asphaltfieber i Obermölle tyskland smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.734
    #8   24. feb 2016 Skal det være mærkespecifikt eller blandet? Wörthersee er et VW GTi træf, så vidt jeg ved, men der kommer vidst alt der kan kravle og gå med fra VAG gruppen efterhånden. Ellers er der et ret så stort opel træf i oschersleben med racerbane osv, der er også et træf der hedder reisbrennen eller noget i den stil, kun for riskogere, navnet giver vel sig selv... Der er også gatebil som du selv har nævnt, eller vallåkra mener jeg det hedder i sverige... De har så også de lækreste damer... smiley

• DisConFlubberated

#9   24. feb 2016 Bor man i sønderjylland er det nok billigere at proppe bilen og tage færgen til norge... smiley

• #10   24. feb 2016 Gatebill skulle være helt vildt fedt.

• #11   24. feb 2016 Og elleres skal jeg sige som tilskuer til 7 DHB at Le Mans er satme også noget af en oplevelse og billigt.

5 dage med kolde pilsner, 5 dage i solen og 25-30 grader tidligt på året.
    3 dage med sindsyg stemning og den vildeste lyd oplevelse.

Der er så mange tilskuer der nede at der er køreparader den ene aften med alt hvad der kan køre på 1,2,3 og 4 hjul.

• #12   24. feb 2016 følger også lige med smiley

• #13   24. feb 2016 Gatebil i Norge er uden tvivl det bedste.
    Minder om DHB bare fedt med fedt på.
    Færge derop er måden.
    Worthersee er sygt godt.
    Men slet ikke samme stil som DBH og Gatebil.

• #14   24. feb 2016 så skal du nok lede efter arrangementer som race wars bliver afholdt på nedlagte militærbaser rundt omkring i de større byer i Tyskland og er så vidt jeg ved en del større end dhb

• Tim S
    Tim S Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 19
    #15   24. feb 2016 Gatebil i Rudsskoven, tog 4-5 timer fra kbh men hele turen værd..tar turen igen til sommer:)

• #16   24. feb 2016 Gatebil er vejen frem ..

http://gatebil.no/

• #17   24. feb 2016 Tommy a
    det koster alligevel en del at få lejet banen og få folk til at komme ind og hjælpe osv osv. at deltagere så må betale, er så en mindre del af det. ved ikke hvor mange år dhb har været til men noget må de jo gøre rigtigt.

• #18   25. feb 2016 DHB dør ikke lige foreløbig - selvom jeg også er sprunget fra vognen for længst da det blev Cult shakere og basarm det hele.

Men de har formået at lave det til en en bilfestival for alle lige fra bodegaen, til gymnasiet og til bil-elskerne.. Jeg tror hoveddelen af de deltagende i deres branderter ikke engang ville opdage hvis der ikke blev kørt løb i weekenden.. haha

• #19   25. feb 2016 Thomas M
    sådan noget som wörthersee, er jo også en kæmpe druk giilde og det fungerer fint og har gjort det i mange år flere end ved dhb.
    hsr lidt på fornemmelsen at man forventer for meget og ar det skal overgå Forrige år hver gang og den holder ikke helt.
    kan godt forestille mig at dhb er lidt af abefest når man kommer der alene men når man er sammen med nogle kammerater som deler ens entusiasme for biler, så får man vel en fed weekend ud af det.

• #20   25. feb 2016 R M - Du skriver som om du gætter på hvordan det er til DHB uden at have været der? smiley

Med de priser der efterhånden sælges til, så er det bestemt også okay at forvente nogle ting til disse events.

Jeg har egentlig intet problem med at folk drikker, fester og har det sjovt men det har jo taget total overhånd de sidste par år. Problemet ved jeg for mange af de rigtig bilglade har været at de ikke engang har kunne få lov til at sove om natten fordi fulde mennesker har larmet og skabt træls situationer.

Jeg kan bare se tendensen ud fra facebook. For nogle år siden havde jeg så mange af mine bilglade venner der postede alt muligt fra DHB, nu er det i stedet alle de event-piger og "nattelivs-fest-aber" som ikke engang ejer en VW Up der poster derfra. Altså folk jeg kender fra min gang i det danske natteliv via mit musik. De har absolut INGEN bil-interesse udover at der er chance for lidt fisse og en undskyldning for at blive fuld og undgå at gå i bad.

Hvis så bare det økonomisk kom kørere og udstillere til gode - men det kan man vidst ikke sige med de penge de kræver af dem som egentlig skaber "Showet - DHB".

• #21   25. feb 2016 Thomas M
    rigtigt nok gætter mig til det ift dhb, men som alle andre arrangementer så får man det jo på en eller anden måde mere sjov ud af at være der med en flok venner fremfor at være der selv.. ikke sandt?

kan godt se det ud fra det synspunk at det er træls at man skal betale mere og mere for at deltage, men man kommer ikke helt udenom at der er udgifter fra arrangørerne som også skal dækkes ind, aner ikke hvor meget det lige koster i kr og ører men nok en pæn slat.

• #22   25. feb 2016 Jo jeg har haft nogle sjove weekender for år tilbage med mine venner.. Nydelsen af at se ombyggede biler i ro og mag, se 402 Meter osv.. Det var alt for fedt. Sådan er det ikke helt mere efter min mening. Og jeg kan da se på de som deltager at der generel ikke er meget glæde tilbage ved at stille op.

I år bliver der igen, grundet Padborg Park, kun kørt 201 Meter. Det koster tilsammen 2000 Kr. at stille op for en bil med en evt. mekaniker. Uden mekaniker er det 1200 Kr. Jeg syntes det er dyrt kontra fortiden - men det er jo valgfrit at deltage trods alt smiley

Der skal dækkes noget ind, det er helt sikkert - men du kan være sikker på at man ikke afholder sådan noget her uden der er store penge i det så i det mindste kunne man passe på de som skaber showet og allerede har lagt tusinder af kroner i deres biler for at de kan præstere.

• #23   25. feb 2016 det har du selvfølgelig ret i, at man skal passe på eller tænke på dem der egentlig skaber showet men nu hvor emnet er et alternativ for dhb så er vi ret tæt på Sverige og Tyskland, så muligheden for at bil/race entusiaster kan udøve deres lidenskab, er egentlig ret stor i løbet sommer månederne...ift race i Tyskland så ved jeg med sikkerhed at race wars afdelingen i Flensborg koster omtrent 800 kr. for at deltage i race, resten er betalt af sponsorater og Flensborg kommune der hoster op for at få race væk fra offentlige veje og det er sku egentlig et fedt initiativ.

• #24   25. feb 2016 Kings of Germany, hvis du vil se fed ræs.
    Der er også 402 meter 40 km syd for grænsen, men kan ikke huske hvad det hedder.

• #25   25. feb 2016 Når asfalten er tør er der mange steder fredag og lørdag aften.
    Kun fulde pubertetsbørn med iphone og stoffer synes dhb er fedt.

• #26   25. feb 2016 Hvad med Goodwood Festival of Speed?

• #27   25. feb 2016 Hvis du er til japaner-biler er der Reisbrennen i Tyskland. Men ellers vil jeg klart anbefale Gatebil i Norge smiley

• #28   25. feb 2016 Synes egentlig at DHB er okay - men kan også sagtens forstå lysten til noget andet.

En af mine fjerne bekendte var sidste år afsted til noget omkring Husum i Tyskland, der vist var helt ok og nede på jorden, men med rimelig seriøse biler. Hed det hotwheels eller noget i den stil...

Bingo - her var den - http://www.hotwheelz-husum.de/

• #29   25. feb 2016 pind
    du er da en grumpy old man ?

• DisConFlubberated

#30   25. feb 2016 Der er mange gode forslag, men gatebil lader til at gå igen... smiley

• #31   25. feb 2016 DisConFlubb .. Klart .. Det er da også godt også sker det en del gange iløbet af sommeren .. Ja faktisk også vinter .. Is drift i Janura

Masser af fede biler også nogen seriøst ombyggede

INGEN dansk politi/told/skat

Masser af veldrejede tøsebørn (Norske/Svenske tøser smiley

https://www.youtube.com/watch?v=ZygDe9IY1Qo

• DisConFlubberated

#32   25. feb 2016 Så må man jo derop en dag. Er udmærket klar over hvordan de skandinaviske kvindemennesker er... smiley Jeg ved også at de norske opeltosser holder træf på Rudskogen ind i mellem. Der skulle vidst være alvorligt knald på deres træf... Jeg har være med en tur i en ascona b med komplet sierra cosworth rwd drivline med omkring 500 hk, den var rimelig rå skal jeg hilse og sige... smiley

• #33   25. feb 2016 Nu er det jo også fordi at de i Norge og Sverige jo kan få godkendt selv ret syge biler med 500++ HK

Også deres tøsebørn ... Altså de er jo nærmest født med ski på .. Og skiløb holder kroppen i god form og giver en god RØV .. smiley

Jo jo der var flere grunde til at jeg tilbragte 6 år på et fjeld i Norge ...

Audi S2 from Hell (Hell ligger faktisk i Norge !!)

https://www.youtube.com/watch?v=YQmKRVEriKs

• #34   26. feb 2016 tak for masser af input.

Jeg tror at jeg vil overveje turen nordpå og se hvad Gatebil er for noget.

• #35   26. feb 2016 Johannes .. Glæd dig til lugten af brændte dæk og hjemmebrændt sprit (PAS PÅ!! DET SLÅR HÅRDT!!)

Og synet af en masse fede biler der blive STRAFFET på banen

Kommentér på:
Alternativ til DHB

Annonce