{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Lovlig streetrace? {{forumTopicSubject}}

Så var det lige man fik idéen..

De siger jo at demonstrationen i Esbjerg satte tankerne igang hos folket. Mange mener at vi, Streetracere, skal have lov til en bane.

Så var det jeg fik en idé til et forslag..
Ville det være en mulighed at prøve at snakke med kommunen om den plads vi alligevel ligger og kører på, oppe bag fragtcentralen?

Evt forslå muligheden for med et par bukke at lukke vejen af, og så en mand i hver sin ende af vejen til at lukke eventuelle biler ind? Der vil så sku være en walkie-talkie til de 2, og måske til starteren, hvis der bliver valgt en mere eller mindre fast starter for en hel aften.

Det skal så evt. aftales med kommunen / politiet, så de ved hvornår vi gør det, og derfor også har indflydelse på hvor ofte vi må. En gang om ugen eller to, ku være fedt.. Jeg tror virkelig at det ville kunne få en del til at komme med derop..

Det ville give os mulighed for at køre, måske endda lovligt, det vil gøre vi slipper for at være bange for policen.. Andre biler udefra, ville så måske skulle holde 2 minutter, eller sådan.. Men nu er det jo ikke fordi det tager så lang tid at nå fra den ene ende af banen til den anden..

På den måde vil vi kunne køre streetrace der, i kontrolleret omfang?
Evt lave skilte på bukkene hvor der står "Lukket vej grundet Streetrace", og så lade folkene i enderne stå med refleksveste på?

Ved ikke om det er en realitet, men et forslag der slog mig. Hvis folket herinde synes det er en god idé, kan bestyrelsen jo evt prøve at snakke med kommunen om det.. For spørgsmålet er ikke om vi kører race deroppe, spørgsmålet er rent faktisk kun om det er lovligt.. De kan ikke stoppe os i at køre, i det vi er så mange.. Håber på opbakning omkring forslaget, og hvis det går videre, håber jeg selvfølgelig også at kommunen kan godkende det..

Kommenter og debatter endelig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig streetrace?
  • #1   18. okt 2006 Tror ikke dit forslag holder, da de ikke vil være med til at der skal to folk som styrer hvem der skal lukkes ind og hvem der ikke skal - det vil de kun have deres egen folk til (politiet)

    De vil have en lukket bane alá Jyllandsringen hvis det skal komme på tale med en bane til gaderace.


  • #2   18. okt 2006 Nick J

    Problemet er afspærring, sikkerhedsudstyr og forsikringer som SKAL være på stedet.
    alle instanser er med på ideen, men der er ingen der vil betale gildet


  • #3   18. okt 2006 har selv prøvet at få noget i stand på LindTorp flyveplads mellem Struer og Holstebro.
    Vi kunne sagtens låne banen, politiet var helt med på ideen.
    Men bare en 3. persons forsikring (på tilskuere) koster snilt 10.000
    og det har jeg ikke lige til at hive ud af lommen, og kommunen vil ikke give en øre


  • #4   18. okt 2006 + 20K for ambulance på standby...

    Møgregler.. og støjregler i et langt helvede...

    Men go ide ellers


  • #5   18. okt 2006 Jeg synes det lyder som en fin idé at i vil gøre det lovligt.. men pga det er lovligt tror jeg ikke du skal regne med der kommer flere, tværtimod tror du skal regne med der kommer mindre...

    i det at der bliver kørt lovlig vil politiet nok holde øje, og jeg har været til adskillige streetraces her i Dk og tyskland.. og tvivler stærkt på at de fleste af de biler der møder op har lyst til og møde panserne med deres sænkede biler med neon lys, store motore som ikke er betalt afgift af. turbo'er osv osv osv.. der er rimelig mange af de biler som kommer til det streetrace her i DK som ikke er lovlige.. og derfor har de jo ikke lyst til og køre ned på havnen og hilse på panserne vel smiley


  • #7   19. okt 2006 Prøv at komme til Køge (København), og se hvilket arbejde der skal til for at stable sådan et arrangement på benene, så kommer du hurtigt på andre tanker...

  • #8   20. okt 2006 michael N. det må dumåske nok men der er stadig støj regler osv der skal overholdes, og så skal du nok også have en forsikring der dækker hele gildet........


Kommentér på:
Lovlig streetrace?

Annonce