Lovlig streetrace? {{forumTopicSubject}}
Så var det lige man fik idéen..
De siger jo at demonstrationen i Esbjerg satte tankerne igang hos folket. Mange mener at vi, Streetracere, skal have lov til en bane.
Så var det jeg fik en idé til et forslag..
Ville det være en mulighed at prøve at snakke med kommunen om den plads vi alligevel ligger og kører på, oppe bag fragtcentralen?
Evt forslå muligheden for med et par bukke at lukke vejen af, og så en mand i hver sin ende af vejen til at lukke eventuelle biler ind? Der vil så sku være en walkie-talkie til de 2, og måske til starteren, hvis der bliver valgt en mere eller mindre fast starter for en hel aften.
Det skal så evt. aftales med kommunen / politiet, så de ved hvornår vi gør det, og derfor også har indflydelse på hvor ofte vi må. En gang om ugen eller to, ku være fedt.. Jeg tror virkelig at det ville kunne få en del til at komme med derop..
Det ville give os mulighed for at køre, måske endda lovligt, det vil gøre vi slipper for at være bange for policen.. Andre biler udefra, ville så måske skulle holde 2 minutter, eller sådan.. Men nu er det jo ikke fordi det tager så lang tid at nå fra den ene ende af banen til den anden..
På den måde vil vi kunne køre streetrace der, i kontrolleret omfang?
Evt lave skilte på bukkene hvor der står "Lukket vej grundet Streetrace", og så lade folkene i enderne stå med refleksveste på?
Ved ikke om det er en realitet, men et forslag der slog mig. Hvis folket herinde synes det er en god idé, kan bestyrelsen jo evt prøve at snakke med kommunen om det.. For spørgsmålet er ikke om vi kører race deroppe, spørgsmålet er rent faktisk kun om det er lovligt.. De kan ikke stoppe os i at køre, i det vi er så mange.. Håber på opbakning omkring forslaget, og hvis det går videre, håber jeg selvfølgelig også at kommunen kan godkende det..
Kommenter og debatter endelig..
aug 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 3 Emner: 79 Svar: 1.203
De vil have en lukket bane alá Jyllandsringen hvis det skal komme på tale med en bane til gaderace.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Problemet er afspærring, sikkerhedsudstyr og forsikringer som SKAL være på stedet.
alle instanser er med på ideen, men der er ingen der vil betale gildet
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Vi kunne sagtens låne banen, politiet var helt med på ideen.
Men bare en 3. persons forsikring (på tilskuere) koster snilt 10.000
og det har jeg ikke lige til at hive ud af lommen, og kommunen vil ikke give en øre
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.696
Møgregler.. og støjregler i et langt helvede...
Men go ide ellers
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 160
i det at der bliver kørt lovlig vil politiet nok holde øje, og jeg har været til adskillige streetraces her i Dk og tyskland.. og tvivler stærkt på at de fleste af de biler der møder op har lyst til og møde panserne med deres sænkede biler med neon lys, store motore som ikke er betalt afgift af. turbo'er osv osv osv.. der er rimelig mange af de biler som kommer til det streetrace her i DK som ikke er lovlige.. og derfor har de jo ikke lyst til og køre ned på havnen og hilse på panserne vel
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 115
Lovlig streetrace?