Hvad gik der galt i Vejle i går ? {{forumTopicSubject}}
Konen og jeg har snakket om og køre til vejle og se race det sidste år og i går blev det så dagen, hvor vi i alt var 8-9 biler fra striben-esbjerg.
Men hold kæft en skuffelse, det er rigtigt hvad alle siger - også dem der kommer langt væk fra (nordjylland og øst over) har samme holdning.
Det er godt nok den slappeste gang træf jeg nogen sinde har været med til, det er lige så u-organiseret som striben sjælland var for 10-15 år siden da jeg kørte derovre en smule.
Så snart man ser en pilitibil - så er folk bare smuttet.
Så hverken folk der fjernede de utrolige store mængder affald der blev smidt både i Hedensted og i Vinding.
Hvem dirigerede race trafikken ?
Så ikke en eneste der bar gule veste eller lignende.
Når man fortæller så meget om Vejle på nettet og fra folk på "gaden", ja så skal der sku være en del mere styr på det - hvis man vil fortælle om det.
i mine øjne er det ikke værd og køre efter mere og der er mange der deler samme mening (prøv dog og lyt til hvad folk siger og gør, det er jo for H... konstruktiv kritik der kan bruges).
Først skal man køre til Bilka, så skal man køre til Hedensted og så skal man køre til Vinding ved Jysk - Det er simpelthen for uoverskueligt for dem som ikke er lokalkendt eller ikke har navi i bilen, så tak til Kimze og Arno for og vise vej så også vi kunne se lidt race... uhhhh.
Fatter simpelthen ikke i gider og fortsætte på den måde, bliv dog ET sted, kommer politiet.... SÅ bliv på stedet som vi gør i Esbjerg, det er ikke ulovligt og holde et sparke dæk træf og de gider sku ikke holde der en halv aften for og glo på ... ingenting - det har vi trods alt lært her i byen.
Få dog et samarbejde med lokal pilotikkerne og politiet, det kan man altså godt.
På en skala fra 1 til 10 vil vi gerne give 9 point for de mange biler, 3 point for afholdelse af race, 2 point for beliggenhederne, 1 point for crew (hvilket ?, så dem ikke).
sammenlagt karakter for race i Vejle er 4 point ud af 10 mulige.
Har nok trådt nogen over tæerne, men come on - kan i ikke selv se det er helt galt ?
PS: Hvis man holde med en bil på en trailer uden nummerplader, tror i så ikke politiet er MEGET interesseret i og bliver ? Det er jo som og køre ind på politi gården's p-plads og lave en kæmpe koger - det er jo dømt til og gå galt.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.717
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 319 Svar: 2.493
Men det var lidt tamt..at smutte pga politiet skulle vise deres nye vogn.
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
mar 2005
Følger: 114 Følgere: 115 Biler: 14 Emner: 56 Svar: 482
sep 2005
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.305
dec 2003
Følger: 81 Følgere: 82 Biler: 5 Emner: 286 Svar: 935
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 319 Svar: 2.493
dec 2003
Der vil komme en lille hvid have pavillion, som vil blive opsat omkring "pipper" bil, der hvor i køber slik, sodavand og får gratis kaffe.
På den måde kan alle ude fra se hvor man evt. kan henvende sig omkring spørgsmål til Striben-esbjerg og evt. indmeldelse, køb af streamer m.m.
Ellers kan man altid henvende til CREW der bærer gule veste, hvis man er i tvivl om noget.
Vejen er blevet vendt, så vi nu igen har en retur vej og køre på - så det er slut med og holde for meget i kø.
Dette bevirker vi kan sætte et løb i gang hvert halve minut når det går godt, ellers hvert minut - det er sku da noget der rykker.
dec 2005
Følger: 28 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 219
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 46
det er vinter og hvem køre i deres racebil når det er sådan et vejr vi har nu...
har været derude en snes gange om sommeren og der var det mega godt 250-350 biler folk fik poser udleveret til affald...
lad være med at være så dømmene....
dec 2003
På et tidspunkt trode jeg selv klokken var over 24, men klokken var kun 2310 - så meget skete der, at man blev lidt tids forvirret.
PS. Folk kører med sommerfælge nu og vejret er godt - der er folk her i byen, vi holder jo aldrig lukket i Esbjerg.
jan 2004
dec 2003
Det er tilladt og være dømmende i et demokratisk samfund med ytrings frihed, men svar mig ærligt - syntes du selv at det gik vildt godt i går ?
Her i Esbjerg kører folk altså i deres biler med mange HK og har altid gjort det på trods af regn eller blæst. Det må jo være fordi folk er nogle kyllinger (citat jeg hørte i Vinding i aftes fra en del tilskuere).
jan 2004
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 46
nej det var lidt tamt igår
jan 2008
Følger: 65 Følgere: 66 Biler: 11 Emner: 31 Svar: 314
kom til esbjerg i stedet gutter her hygger vi os sku
feb 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 270
Har vært i Esbjerg og det var nu ikke meget bedre med biler.
maj 2004
Følger: 96 Følgere: 91 Biler: 3 Emner: 176 Svar: 2.757
var i viborg i går, var super flot fremmøde med vildt mange biler.
men synes det er lidt sjovt så mange drikker og lige pludslig er alle bare væk... kørte kl.22 da der vel var 5 biler tilbage... alle kørte ligepludslig da der skulle køres race... men kunne så forstå mange kom tilbage efter ½ time eller sådan noget. lidt surt man så var taget hjem
sep 2006
Følger: 150 Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 82 Svar: 1.589
Men ja.. vil bare slutte af med endnu engang og sige at denne "krig" der er ved og opstå mellem esbjerg og Vejle er for latterligt.. hvis i er så begejstrede for jeres ræs i esbjerg så fint.. men hvorfor prøve på og "kapre" de folk der kommer i vejle når det ik ligger på den samme aften?? Og folk der ik synes om vejle kan jo i bund og grund bare blive væk?? Ingen der tvinger dem til og komme jo??
maj 2004
Følger: 96 Følgere: 91 Biler: 3 Emner: 176 Svar: 2.757
men ja det med alle smutter bare fodi politiet kommer er jo ret fjollet.
tit og ofte står de jo bare og kigger/snakker lidt. er jo bare med at holde stille og stå og snakke når de er der så sker der jo intet.
er jo kun de der ligger og køre mega rådent og køre race og laver brændere der får problemer med dem.
sep 2006
Og jeg har selv tidl kommet fast i både esbjerg og vejle.. Kniber desværre lidt med esbjerg nu pga tid osv.. Men er da fast "bruger" af vejle-ræs.. og har efterhånden været det længe..
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 6 Emner: 22 Svar: 57
feb 2005
Følger: 190 Følgere: 188 Biler: 3 Emner: 108 Svar: 663
Tak for de pæne karraktere !
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 500
Der var rigtig mange biler i Vejle igår, flot fremmøde.
Og folk er jo ikke tvunget til at komme, men istedet for at lytte til andre, synes jeg at man skal opleve det selv og så kan man jo tage en vurdering selv om man vil komme mere eller ej.
Husk at det var opstart igår, tør ikke tænke på de næste mange gange, hvis der er større fremmøde!!! Så fylder vi hele Bilka's p-plads
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
dec 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 167
Jeg har kun været i Vejle en gang og det var sidste år. Der mødtes folk ved Bilka og kørte ud til det udvalgte sted herefter. Okay, det er så fint nok, men når du køre langvejs fra og gerne vil se noget ræs, så nytter det altså ikke noget, at køre ud til det udvalgte sted for her efter at køre tilbage til Bilka, fordi reklamebilen eller politiet lige kigger forbi. Det meste åndssvage var så, at da vi kom tilbage til Bilka, var det for at køre tilbage til det samme udvalgte sted som før, da politiet var kørt igen. Efter min mening er det bare ikke godt nok og også en af grundende til jeg ikke har været i Vejle flere gange sidste år.
Så come on og STOP nu det fis med, at der er en dyst/krig imellem Esbjerg og Vejle. Tag kritikken positiv og der er altid plads til forbedringer. Det er både i Esbjerg og Vejle og hoved-sagen er, at der bliver handlet og gjort noget ved tingende i stedet for at lade det ligge øde hen, som intet var sket eller sagt.
OVER AND OUT.
apr 2006
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.448
kan ikk være mere enig med dig.
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 883
Det var mørkt, det var koldt og lidt små fugtigt. Så der var ingen af os som havde ventet og se så stort fremmøde.
Tilgengæld så synes jeg bestemt ikke i kære esbjerg drenge skal fremhæve jer selv sådan. Jeg har været i esbjerg og synes bestemt ikke der er mere styr på tingene derover. Jo der fare en masse mennesker rundt med gule veste men hva hjælper det når man skal holde i kø i 30 min for at køre et enkelt race. Da jeg så skulle køre bliver jeg bedt om og oplyse hva min bil den yder, fordi så havde i mere styr på hvilke biler der kørte derover. Gu vil jeg da ej oplyse hva min bil yder, det er da lige gyldigt.
Anden gang jeg blev sendt afsted var det med politiet lige bagved, hvorfor fanden holder man ikke øje med sådan noget. Jeg blev også vinket frem og over i den anden vejbane fordi der kom en modkørende. Da jeg såer ved at bakke tilbage igen kommer, der en af jer hoveder i gul vest og siger "Hvis du nogensinde krydser midter striben igen så bliver du bortvist herfra, det finder vi os ikke i, WHAT ??? klovnen har lige selv stået og vinket mig over i den anden vejbane.
Så jeg synes ikke i skal føre jer frem før i selv er helt fejlfrie.
Desuden skal der nok komme væsentlig mere styr på det i vejle. Flere til at guide bilerne, affalds sække til affald, megafon og veste. Desuden var folk fra crew de sidste, der forlod stedet sommeren igennem sidste år.
For at cleane området for affald.
Så esbjerg tag nu lige en slapper, i stedet for at fare sådan op.
Vh Kim
apr 2006
du holder ikk i kø i 30 min, men måske 10 min. og det er sku da fordi der sker noget, og normalt holder du heller ikk så lang tid i kø. har vi gjort lidt fordi folk der havde kørt skulle tilbage igen sammen vej, da den anden vej er lukket lige for tiden.
okt 2003
Men den med at sende 2 biler afsted, når politiet holder lige nede bagved, den er altså ikke i orden.
Men på den anden side, der kan jo både være gode og dårlige dage til race. Så det kan jo svinge lidt op og ned.
Men du kan ikke vurdere det hele på en aften. Vejle igår vurdere jeg til lige under middel. Mange ting kunne sagtens have været bedre. Men det kommer, det er vel heller ikke altid det lige går som i alle sammen vil have det i esbjerg.
Vh Kim
apr 2006
det er jeg syntes er for dårligt, det er at folk de bare smutter fordi politiet kommer, så bliver det jo aldrig til noget ordenligt.
okt 2003
Det sjove ved det hele er jo bare, at når politiet kommer ned til bilka i vejle når vi er der, farre alle folk jo ikke ind i deres biler og flygter i alle retninger det kun når vi er ude ved lokationerne. Kan ikke rigtig se hvor forskellen er ?? om man er ved bilka i vejle eller et hvilket som helst andet sted. Der jo ingen grund til at flygte i alle retninger, hvis de vil udskrive bøder gør de det jo alligevel, hva enten vi er ved bilka eller nogen af de andre steder.
Vh Kim
apr 2006
Nemlig, og du kan være sikker på at hvis de vil udskrive bøder så gør de det også selvom du kører væk, så er der større chancer for at de standser en end hvis man blivver holdende.
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.055
De skal bare huske, at politiet herhjemme smadrer ikke folks dyre vogne som de kan finde på i usa
Jeg er også tilhænger af at man bare skal blive holdende, vi kan jo ikke forhindre politiet i at gøre deres job alligevel..
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 3
om...var ik der ned i går få kun ike fin noden der vil med og har lide solt min bil så men skal nok ta et par stykker med der ned....
dec 2003
Som skrevet står er der ytrings frihed og alle har lov til en mening i DK.
Indlægget er skrevet som tilskuer og ikke noget med krig osv - aner ikke hvordan i har fået det ind i hovedet.
Men hvis i læser indlæggene igennem kan i se at det er folk der støtter op om Vejle der starter med og nævne det med krig osv osv osv osv osv osv osv.
Hvem er det som skal have koldt vand i blodet ? Jeg skriver og taler på en pæn måde og forventer det samme den anden vej.
Kan godt være at det var "1.st" gang i år - men så har man jo i mine øjne også haft "vinteren" til og planlægge denne dag og gøre sine medlemmer klar til et større ryk ind - så meget har man vel lært igennem årene, håber jeg.
Husk:
SÅ lang tid man holder parkeret i en bil, så kan den faktisk se ud som den har lyst til uden politiet kan udskrive bøder for det.
Om den så er 4 meter bred og har 50000000 HK så er det stadig lovligt og have en show bil - bare den ikke selv kører fra stedet.
De kan jo ikke se om der kor tfør træffet har været 150 biler med trailere og læsse biler af - haha, en joke - men det kan de i realiteten ikke.
Husk nu: Dette er et indlæg om hvad der skete i Vejle i lørdags - ikke et krigs program fra Discovery.
sep 2006
Ja der er ytringsfrihed men derfor må man jo gerne lige tænke sig om inden man siger noget..
dec 2003
Den episode du nævner kender jeg absolut intet til, vil meget gerne tage den personligt med dig her (hvis du nogen sinde kommer igen).
En anden ting er at, så lang tid det er "ulovligt" de vi gør med streetrace, så har al anden privat trafik forkørsels ret i forhold til hvad vi foretager os, om andre foreninger så ikke kører efter samme standard og regelsæt er sådan set undeordnet - så gør vi i esbjerg for ikke og træde nogen som helst over fødderne.
Den med hvor meget "bilen yder osv" før race - må helt sikkert være en misforståelse fra din side, for sådan kører det sku ikke.
Jeg vil meget gerne have du enten sætter et navn på, en dato, eller hvordan pågælden person ser ud - men i en intern mail til MIG, så skal jeg personligt tage det op med den pågældene.... Hvis det har noget på sig - ellers forlanger jeg en undskyldning - for hvis der er nogen der taler pænt uden og blive støt så er det sku mig.
Du skriver selv >>citat<< "klovn" om en person i tredie grad - hold dog en pæn tone og svin ikke folk til offentligt, der er mange der læser med her uden og skrive og det er da ikke god reklame og svine folk til på den måde..
Håber der dukker er mail op i min brev kasse, hvis ikke ser jeg sagen som afgjort.
Håber virkelig du kommer til Esbjerg de dage mit hold og jeg har vagt (hold 1), for jeg ved med sikkerhed at de dage er der sku 110% styr på tingene (hør dem af som kom forbi i fredags som ikke er med i striben-esbjerg, de vil give mig ret).
Der kom utrolig megen positiv responce og tilbage meldinger om fredagens træf, som jo også var en lille slags premiere fra den ene fredag til den anden lavede vi hele setuppet om og det skabte lidt probds de første 20 min, men så kørte det sku på skinner resten af aftenen.
Husk: Jeg har intet imod Vejle, tværtimod - godt flere støtter op om sagen "streetrace" for og lovligøre det en dag i fremtiden.
Men come on, tag nu den konstruktive kritik der kommer eller lad være.
dec 2003
Hvorfra skal jeg vide hvad der bliver skrevet om Vejle, skal jeg lede internettet tyndt for tråde inden jeg poster en tråd ? nej !
Lidt mærkeligt hvis det kun er folk fra Esbjerg der skriver knap så positive ting om Vejle.
Hvis man læser dette indlæg igennem er der faktisk flere der ikke er fra Esbjerg der nævner de samme ting som jeg oplevede i lørdags - men det er åbentbart kun mig der har nosser til og stå frem og stå ved mit skrevne ord.
dec 2003
Du har vist helt tabt tråden, denne tråd handler ikke om og opnå flest stemmer i folketinget eller flest biler/tilskuere til fredags/lørdgs træf - aner ikke hvor du har den idé fra.
Men helt ærligt:
Hvis der ikke have været lidt sandhed i det jeg startede med og skrive... Hvorfor farer i så saådan op i stedet for og enten ryste på skuldrene og tage den kritik "nogen" har oplevet eller lader være...
Forstår ikke et hak af din/jeres udtalelser. Husk dette er sku ikke en krig.
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 1.281
Lad os nu stå sammen istedet for at lege "mudderkast" ligesom man gør i børnehaven!
Jeg skal være den første til at indrømme vi har haft noget rod i systemet i esbjerg hen over vinteren, men vi har da lyttet til kritikken - og efter i fredags hvor vi havde et møde i crewet har vi ændret på en del ting i vores setup! Og dette med positiv respons allerede første aften.
Har i forslag til ting som vi kan gøre bedre, vil vi meget gerne høre om det den pågældende aften i er der - jeg vil ihvertfald, og er temmelig sikker på Jonas også vil.
Vi ses også i Vejle når jeg får mig taget sammen til at komme afsted ned til Jer! :o)
VH Michael // ZeeBerg
dec 2003
nov 2007
Følger: 188 Følgere: 169 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 178
jul 2004
Følger: 58 Følgere: 85 Emner: 75 Svar: 3.210
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.161
dec 2003
Hvis i siger politiet bliver der hele aftenen (har vi skam også prøvet i Esbjerg nogel gange) - hvorfor så ikke bare blive og holde den hygge, samtaler, nye venskaber, kaffe, slik, sodavand der nu hører til sådan et træf.
For hvis i siger der er så mange om sommeren, hvad gør i så når politiet igen kommer ? sender i så 3-400 biler hjem igen, da der så ikke bliver noget race den aftenl ? Eller bliver i bare på stedet og får en hygge aften i stedet for.
Det drejer sig jo ikke kun om og køre race, det drejer sig lige så meget om og mødes med venner og bekendte om en hyggelig aften.
apr 2006
dec 2003
Dette indlæg er skrevet som alm tilskuer og ikke fordi jeg er en del af striben-esbjerg.
Vi har så vidt jeg ved altid arbejdet godt sammen med Vejle og sådan skal det forblive fremover.
Vi lærer begge steder kun noget af de ting der kommer fra vores "tilskuere, tlhængere, medlemmer" og det skal vi også hvis vi fortsat skal bestå og kæmpe for den fælles sag "streetrace"
Skal sige at dette er ikke blevet pålagt mig og sige, dette er helt personligt.
Hvad gik der galt i Vejle i går ?