ang. DHB i fremtiden... {{forumTopicSubject}}
hey derude...
bare en mening jeg lige har, der er måske nogen som kan give mig ret i det her...
DHB var noget lort i år og er blevet dårligere for hvert år der er gået... plus nu er skat og politi kommet, det her gøre jo at unge ik gider at komme til de her lovlig træf eller hvad man nu skal kalde det nu, ved godt man ik skal ha en ulovlig bil men folk ta bare ud på vejene igen i stedet for at komme til DHB og det hjælper jo ik folk til at stoppe med at køre på offenligt veje... mening er jo at unge skal væk for vejene så mange som muligt (snakker om at køre ræs nu)
Hvis DK nogensinde fik lavet en lovlig bane ligesom sverige så ville der stadig være mange som kører ud til striben da de ikke kan komme med der tunet biler som skat og politi ville ha fat i.
Tror aldrig jeg ville komme med min egen bil til DHB da der er ingen grund til man bliver kaldt ind til syn pga nogen latterlige små ting. Så ville jeg heller ta ud på striben der er der større chance for der ik sker noget med en.
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
feb 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 745
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.801
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Men jeg synes at det er total håbløst at man netop kører hetz på et lovligt race som DHB. Det gør at der ikke er nogen som gider deltage og så får vi, som du nævner, bare race ud på gader og stræder igen - der hører det ikke til!
Hvis politiet vil køre hetz på smarte biler, så kan de for min skyld gøre det i en hel uge i hele landet i stedet for at gøre det i en weekend til et lovligt race.
Personligt gider jeg ikke DHB under alle omstændigheder - men det er så fordi druk og race slet ikke hører sammen på noget tidspunkt
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
Steen
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 63 Svar: 908
feb 2006
Steen T -Striben Aalborg . jeg blev heller ik stoppet idag men nok fordi jeg kom først idag... ved det ik, men langt ude synes jeg det er...
mar 2003
Følger: 77 Følgere: 74 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 237
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Det koster stumperne og det koster tiden - og så koster det en tur i synshallen og hos fætter afgift når man laver noget der er vildt.
Lev med det eller find en anden hobby...
feb 2006
feb 2006
jan 2004
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 65
apr 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 251
feb 2006
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.476
Den opstilling de havde lavet var totalt elendig.....
Vi havde lejet campingsvogne hos hanna's camping og var blevet lagt knap 2km væk fra indgangen til handelsteltene.....
Det med Told og Skrald var kommet i år kan der være delte meninger om, men det var top elendigt at det var gået udover de deltagende biler.....
apr 2007
feb 2006
okt 2006
For det andet, synes jeg det er snævertsynet at folk bevidst kalkulerer med at bryde reglerne omkring biler og deres effekt, eller i det hele taget lovligheden af det køretøj de kører i.
Det er lidt ligesom at stå på striben en fredag eller lørdag aften og se folk med 400hk ikke have råd til at skifte en forlygtepære eller smide ordentlige dæk eller bremser på bilen.
I og med den slags idioter findes i læssevis, er det stadig en høj prioritet hos politiet at få dem af vejen.
jan 2004
Så vil mene det var meget lige fordelt.
Jeg havde personligt ikke noget at være bange for da jeg ikke selv kan finde nogle steder der står at spær på bagtøjet er ulovligt og det er det eneste de måske ville bemærke på den.
feb 2006
apr 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 251
okt 2006
Det er deres arbejde - og mine skattekroner er ikke til donuts og kaffe...
feb 2006
Sajmon™ jeg forstår dig og det er jo rigtigt man ser nogen som ikke går op i sikkerheden når det nu skal være i orden, men de får dem aldrig væk og det ved du også godt selv... prøv at se de andre lande hvordan de kan tune deres biler uden der rigtigt sker dem noget... den skal self. kunne bremse i forhold til hvor mange heste den har det er det de går op i, i udlandet...(ikke alle lande)
apr 2007
Jeg blev da ikk stoppet, kørte da forbi politiet 8 gange om fredagen, har Xenon, Streamer i foruden. Sååh, man kan sagtens køre igennem..
feb 2006
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 45 Svar: 176
DHB er hvad man gør det til! Hvis du vil finde noget at blive irriteret over er det nok ikke det helt store problem...? Vi kan sgu hurtige blive enige om at DHB sidste år på mange punkter var en bedre weekend....
Grunden til at så mange ikke syntes at DHB i år var særlig godt, tror jeg er en kombination af flere ting; Told og skat, Vejret og det knap så smarte layout, men jeg havde sgu en hyggelig tur ligesom altid...
Hvis man er så bange for at blive kaldt til syn eller få en bøde for en tunet/gejlet bil, hvorfor gør man det så? det er sgu da en del af gamet, og som der også blev nævnt før er det jo blevet annonceret lang tid i forvejen at politi osv ville være der, så der er vel ikke så meget at klage over?
Bare min mening
feb 2006
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.142
MEN, mener at hvis folk ikke kan finde ud af at køre lovlig og i lovlige biler beder de selv om at få bøder, indkaldelse til syn og afgift regninger.
Mener at de biler der er så ombyggede og med så brede dæk/fælge at de ikke kan være i skærmkasserne ikke skulle have lov til at blive på vejene.
Lav dog de modifikationer som loven tillader og stil så op til diverse arrangementer.
feb 2006
apr 2007
Jeg siger bar, at der er ingen grund til at sige at det ødelægger en hel weekend.. Nej, Vejret haltede lidt, og nu var jeg dernede og arbejde, og der var godt nok nogle ting de ikk havde styr på, men vi havde sq en hyggelig weekend i Swift campen..
feb 2006
feb 2006
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.940
vis man har lavet noget på sin bil som er ulovligt eller andet så er det deres engen skyld at de blive kaldt til syn eller får bøde
men at nogle af tingne er rigtig platte af de bøde og indkaldse til syns det kan vi da godt blive enig om men det er lavet sådan og så må man overholde det eller bide i det rødne æble og tage konsikvenserne for det
i stedet for at tude over det.
DHB er sku da et fet concept vis man kan lide hurtige biler, jeg er ikke til hurtige biler derfor er jeg lige glad med det jeg er selv til offroad,4x4 og rally derfor siger street racing mig intet
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 1.130
dec 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 13 Emner: 33 Svar: 501
Giver dig ret.....
de opfordrede folk til og ta brænderbiler med og så var brænderpladsen kun åbent om aftenene så derfor en mega kø for at komme ind! vi var kun inde ca 5 gange.... og ville gerne haveværet inde mindst 10... og inden man var færdig ved brænderpladsen var klokken så mange så man lige så godt kunne gå i seng. . .
ikke særlig sjov ikke og kunne så brugt bilen det man ville som de senere år når man har købt og bygget en bil kun til det formål. . .
og inden man var kommet ind på brænderpladsen havede man undt i hovedet af det lorte diskotek de havede fejlplaceret lige op af køen der spillede åndsvagt højt.
apr 2007
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 111
En af mine kammerater kom i en golf 2, som er helt standart. Eller næsten. Han har et sportsrat siddende i den. Og det fik han 500 kr i bøde, fair nok. Men at de så også sendet ham til omsyn, det er jo fuldstændig latterligt...
Overvejer squ næsten, at blive væk næste år...
maj 2007
Følger: 106 Følgere: 109 Biler: 13 Emner: 102 Svar: 480
Druk og biler har heller ikk nogen sammenhæng nej, men de bliver jo for fanden nød til at lave diverse fester om aftenen... hva skulle man ellers lave?
Ellers kan man jo lade være med at møde op og tage til diverse gammelmands/veteran træfs!
De havde rykket lidt rundt på det hele i år ja, skulle man lige vænne sig til, men sys det var fint da alle p-pladser blev mere jævnt fordelt i forhold til f.eks sidste år hvor mig og nogle kammerater holdte omkring 2-3 kilometer væk :S
Trold og splat? du kan da bare lade din 1000 hestes golf blive hjemme og tage med i en anden bil?
Som Søren J skriver, så er DHB hvad man gør det til...
Ses næste år
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 64
DHB står jo for danmarks hurtigste bil, og det er et lovligt sted at køre ræs..
Derfor er det jo nedern at politiet så kommer og kontrollere bilerne som kører ind.. folk er netop kommet pga det er lovligt og man så kan "tillade" sige at lave ændringer på vognen for at se hvor hurtig den egentlig er..
På den måde kommer der jo ikke til at være dhb i fremtiden.. hvis politiet møder stærkere op næste år og igen og igen.. de kan jo godt se det er en pengemaskine, samt man får kontrolleret nogle af de biler som er ulovlige.. men hvor lovlige er de vogne som kører 402meter nu i virkeligheden.. vil super gerne se den Ford med 2500hk til fdm eller applus, uden at kende en god synsmand. så gider folk jo ikke at komme i deres tunet/stylede biler dem kører de på striben istedet for fordi NEJ det er ikke fordi at på striben at alle bliver nakket.. politiet viser sig lige engang og får folk til at skride.. ja det er folk som lige laver en uheldig koger foran dem som bliver taget. dvs de tager ræset i gaderne istedet for og vi ser flere biler som er lovlig tunet, hvilket så må være folk med den større pengepung som kommer til at være der, og mener nu ikke at de fleste unge har råd til således biler, men har råd til at lave nogle ændringer som ja er ulovlige men hvor det giver spænding at køre ned af de 402meter istedet for at se den nye skyline brage derud af.. det kan så diskuteres om unge så stadig gider at køre til vandel for at få en bøde samt en fin synsindkaldelse..
Ja ALLE biler skal jo være lovlige.. men der er jo ikke en eneste herinde som hellere vil have en sprød/ulovlig vogn hvis man kan slippe afsted med det.. så det irritere mig bare at folk skal være så lovlydige på alle der her emner..
JA bent du har ret men du vil jo til enhver en tid have en supra som smider 600 hk på baghjulende istedet for ens gamle std vogn..!
feb 2006
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
- <b>DHB står jo for danmarks hurtigste bil</b>
Dog har arrangørerne stillet krav til at deltagene biler skal være indregistreret.
- <b>og det er et lovligt sted at køre ræs..</b>
Jeps. for ude på landevejen er det nemlig ulovligt at køre ræs. Det betyder ikke at din ulovlige bil pludselig er blevet lovlig ved at komme til DHB og køre!
- <b>Ja ALLE biler skal jo være lovlige..</b>
Ihvertfald dem der bruges på offentlig vej.
Og hvordan er størstedelen af bilerne kommet til DHB?
sep 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Biler: 5 Emner: 253 Svar: 1.141
okt 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 122
feb 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Negativt:
Den måde som tingene var stillet op på var dårligere end de andre år.
For lidt biler i de forskellige klasser.
Havde man købt en øl ovre ved alle standene og ville over til 402 meter banen via asfalten skulle man ud af indhegningen for så at gå 20 meter og ind igen. Hvillket betød man ikke kunne få sin øl med ind igen.
Billetprisen i indgang steget med 50 kr.
Positivt:
Storskærm ved 402 meter banen.
Gokart banen var ok.
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Jeg havde samme dag som vi kørte til DHB (onsdag) fået sat nye bagdæk på da Golleren trængte til det.
Eneste hængeparti er manglende reflekser bagpå (har dog medbragt dem der fulgte med til lygterne, så de kan sættes på såfremt ordensmagten anmoder det), og sidepipen der sikkert larmer lige en tand i overkanten.
Men jeg tog nu derned alligevel, blev jeg knaldet var det jo bare en del af gamet, og eftersom jeg ved at bilen kan stryge lige igennem syn foruden de reflekser og udst. (som iøvrigt alligevel giver en betinget godkendt), ville et utidigt syn som ikke ødelægge min verden.
Jeg er bare dybt utilfreds med måden det var bygget op på i år, det lugtede for meget af at man bare SKULLE se alle standene. Som det var sidste år, var det bedre, da man kun skulle tvinges igennem "butiksgaden" hvis man gad se DFB, hvilket rager mig langsomt.
Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke placerer det midt ad landingsbanen, så der ikke er nogen der kommer til at ligge i allerfjerneste hjørne af alting.
mar 2006
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 9
Det er fandeme hørt det der der!!
Lige mine ord
De gjorde det til en sport at klippe armbånd!!
Og jeg giver dem ret som synes at DHB virkelig har været ringe i år..
Nu tænker jeg ikke på politiet eller skat.. Bare generelt.
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 62 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 15
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 18 Biler: 2 Svar: 6
jeg valgte også at blive hjemme i år, heldigvis må man så sige.
PIMP du har helt ret, DHB er blevet dårligere år efter år.
Arrangørerne bruger ikke så mange penge på underholdning mere, og maden har også været meget bedre 3 - 4 år tilbage.
Er det mon fordi de selv er klar over at det ikke er så godt mere at de ikke laver DHB videoer mere, hehehe.
Kvaliteten falder, men det gør prisen godt nok ikke
ang. DHB i fremtiden...