{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.298 visninger | Oprettet:

martin h
martin h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

køge race STOR SKUFFELSE {{forumTopicSubject}}

hold op en stor skuffelse nede i køge i dag til det lovlige race

man kunne ikke se en skid, stod i 7 rækker oppe på bakken

der gik ca 3 min mellem vert løb

løbet startede først kl 20 da lægen ikke var der før

der var næsten kun kannerbiler der kørte

og mange gange var der slet ikke nogle der kørte ved 22 tiden døde det helt ud næsten

ved finalerne i de forskellige klasser gik det i randt ged

og i de almenlige klasser var der kun 2-3 biler med
da ingen kørte

fanme et skod race må håbe det bliver bedre i holeby på lørdag

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køge race STOR SKUFFELSE
  • #1   20. jun 2009 Ja synes også det var ret skuffende, alt for få biler der kørte.

• #2   20. jun 2009 Så var det godt man ikke kørte de 50 km. for at være tilskuer smiley

• #3   20. jun 2009 Ja havde også overvejet at kører der ind, men droppede det - Heldigvis så.
    Men skulle det ikke først slutte her kl. 24?

• martin h
    martin h Tilmeldt:
    nov 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   20. jun 2009 bej 23 men det var sku ledt ligemeget
    da ledelsen som segt ikke havde styr på en skid
    og ikke nogle fede/sjove biler

• #5   20. jun 2009 Der stod da kl. 24 i deres annonce om træffet?

Men man havde jo også hørt et par stykker herinde snakke om, at den klub der afholdte, det ikke er de skarpeste knive..

• #6   20. jun 2009 der var også et par af mine kammerater der snakked om at tage der ned fra kalundborg men det blev vist ikke til noget måske meget hehe

• #7   20. jun 2009 kl. 22 startede challenge.
    Så tabte du dit run derefter, var du færdig med at køre.

• #8   21. jun 2009 Ja det var godt nok noget lort.. 100kr i benz og 20 kr for at komme ind og jeg var der i 20min, så gad jeg sku ikke mere..

Det var umuligt at komme til at se noget.. når de vidste at der ville komme mange, kunne de i det mindste have lave mere plads.

Og når man så ville hjem, så var jeg sku blevet lukket inde og dem der styrede det, var skide ligeglade om jeg kunne komme ud eller ikke.

• #9   21. jun 2009 jeg var en af dem som kørte derude ( Blå Bravo) og ja kan kun give jer ret. der var ikke styr på noget, efter mit hovede kører man i de klasser man høre til. det var der intet af, før at det blev til vind eller forsvind kl. 22. uden gik pludselig fra alm, til pro. dvs at juletræet kørte lige pludselig en del hurtigere en jeg var vandt til i stedet for. havde man fået info om dette havde man nok fået en bedre start. jeg kørte stort set hele tiden, men på 2 timer, fik jeg kørt 5 6 løb. det syntes jeg er skuffende. godt nok kommer sikkerhed først, men der behøver ikke være så lang tid mellem bilerne for at gøre det forsvarligt. dårligt planlagt!

ydermere havde officials travlt med at snakke med andre kører, så der blev dannet kø fordi at folk ikke kunne komme fordi dem som de snakkede med. ikke god stil. flere af dem som kendte officials, kørte uden hjelm eller handsker. så vidt jeg kunne se i hvertfald. tidstagningen fandt jeg først ud af hvordan fungere efter 3 løb. der bliver lavet 2 udregninger som giver et resultat, og så kan man rent faktisk få en bedre tid, selvom du taber selve løbet. helt i fisk. der var ingen officials som rigtig havde styr på noget ang. race.

dette opstød er kun ment til de officials som havde noget med løbet på banen at gøre.. ikke de officials som skrev folk ind, dem som anviste p plads mm. det er kun løbs ledelsen jeg er skuffet over.

• #10   21. jun 2009 Målte faktisk af ren nysgerrighed hvad tiden var mellem hvert ræs. Og tror faktisk gennemsnit tiden lå på 1.30 mins. Ikke dårligt, taget i betragning af at det er 2 gang de køre med den tidstagning.

5-6 ræs på 2 timer er slet ikke dårligt. Men nu stod jeg faktisk bare og snakkede for det meste, så jeg så ikke så meget af selve ræset smiley
    Når sindal holder ræs køre man ca. også 3 ræs i timen, og de sender biler afsted hvert miniut.

• #11   21. jun 2009 Blev også skiffet over måden det blev kørt på. Ren kaos da vi skulle køre stige, ingen information whatsoever fra officials, og når man spurgte officials om forskellige ting, fik man forskellige svar på samme spørgsmål.
    De kunne virkelig lære noget fra Holeby-folkene.

• #12   21. jun 2009 ja er du gal jeg også blev skuffet

man kunne godt se der var sket ting og sagde i ledelsen af dette race.

der manglede fanme nogle af dem Lada kendte / kender
    eller også ved jeg ikke lige hvor folk blev af til dette race, selv om vejret var rimelig ok

jeg blev i vært fald meget skuffet

• #13   21. jun 2009 Jeg kan kun give dig helt 100% ret, Daniel SSJ.. Jeg vandt jo over dig i klasserne (tæt sejr), også røg jeg op imod nr. 1, nemlig hr. corsa.. Det var på ingen måde sjovt, hverken for ham eller mig.. De burde finde nogen jævnbyrdige, også få noget godt race.. Igen, officials skyld..

Men jeg selv, personligt, havde en fin dag nede i Køge - og jeg syntes at initiativet er SUPER! - dog trænger det bare til en mere professionel drejning.. Men der er ikke andet end at blive ved med at møde op til det, så vil jeg da håbe og bede til at de får bedre styr på det for hver gang i de holder det, så de til sidst bliver som vi gerne vil ha' det.. Jeg giver dem en chance, og thumbs up for initiativet!

• #14   21. jun 2009 Lars E : Godt med noget positivt kritik...
    Dem der kun kan klage. De kan jo selv prøve at være frivillig og stille op til at hjælpe.. Dem der stod for det, har prøvet det nogle gange før. Men som altid kniber det med at få hjælp til at styre det hele...

Stedet er oki til 1/8mile men ikke til at have mange tilskuer.. Men det er jo det evige problem, det at få et godt sted der er til at køre.. Ja Holeby er bedre. Men skal vi så kun køre de få gange om året det er lovligt at køre der??

Det med at der kun er amerikanerbiler.. Hvad med at folk så stillede op med deres EU biler så??
    Jeg lagde mærke til at folk saktens kunne køre ulovligt race rundt i køge, og gøre det usikkert for andre trafikkanter. men ikke køre det sted som var lavet til lovligt race??? Jeg blev overhalet hazzaderet flere gange...

At juletræet kørte for hurtigt kan der ikke gøres noget ved. Det er hastigheden på et prof juletræ..

Jeg vil godt give dem der gidder prøve at gøre en forskel et skulderklap..
    Hellere prøve at gøre en forskel end kun at læne sig tilbage i stolen og rette fingerne ud..

• #15   21. jun 2009 Ærgeligt at høre der at der ikke udelukkende positive ting at sige om dagen i Køge.

Tillader at bryde ind i samtalen og gøre lidt reklame for vores projekt ved Korskroen - da vi forsøger at samle så megen støtte som muligt!

Der kan læses meget mere inde på Facebook ved at følge nedenstående link: http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=96618458054&ref=ts

Er der imidlertid nogen som ikke bruger Facebook, men er interesseret er i velkomne til at skrive en PM til mig!

• #16   21. jun 2009 MB:

hej MB , det er ikke farten på juletræet der var et problem, men at vi ikke fik info om at det blev ændre lige pludselig. vi startede i normal og det blev pludselig lavet om efter mit 2 løb. uden at jeg fik info om det..

jeg vil også sige at jeg er positiv over at løbsledelsen var large omkring tilmelding, jeg kæmpede med et knækket sæde og nåede det lige præcis. jeg fik også lov til at låne værktøj, jeg tror der hvor fejlen i princippet må ligge er det samarbejde der kører internt gennem KOA mens løbet er igang. at folk ikke giver de sammen info, at det er forskellige folk som der bytter plads, personlig foretrak jeg ham som stod i sort tøj, i stedet for ham med arme bukserne, han stod ig kiggede ned mod bilerne som kørte så han vidste at de var væk så der kunne sættes nye igang. der er også gode ting ved i aften og KOA lærer jo også af dette til næste gang.

jeg vil også opfordre folk som kører rundt i deres alm gade biler. om komme til de lovlige træf. jeg kunne følge oki med selvom jeg kører i en rimelig gadebil. så folk skal ikke være afskrækket fra at komme til de lovlige event. de skal bare sættes mere op i klasser i stedet for en blandet landhandel i starten

• #17   21. jun 2009 Var sq også lidt skuffet over det!

Ham den gamle der ejer klubben havde vist ikke meget styre på tingene.
    Er da glad for, dem fra Aveøre racet, tog over.
    Ellers havde det da endt helt galt!!!

Og hva sker der lige for premierne!
    Til Aveøre racet vinder 1. og 2. pladsen i være klasse, en pokal og penge!!

De sadme nærrig KOA!!!!!

Jeg glæder mig til næste gang der er race i Aveøre.
    For der kan de fandme finde ud af det!!

Er dog også lidt skuffet over der ikke var flere biler oppe og køre!
    Når der endelig er lovlig race. Så skal folk sq da stødte op om det!!!
    Husk lige det, næste gang der er race ved Aveøre!!!

Mvh
    Christian

• #18   21. jun 2009 Synes at arrangementet var okay, selv om det dog bærer meget præg af at det ikke er så tit at de laver det...

Dog super nederen med alle de amerikaner biler, de er bare slet ikke fede...

• #19   21. jun 2009 hvad fanden er juletræet ? smiley

• #20   21. jun 2009 Var også nede og køre (Mazda 3 mps) og synes nu det fungerede rimelig. Men officels var MEEEEGET gode til at sludre. Publikums forholdne var ikke de bedste.
    Men folk der "bitcher" over at der kun var kaner biler må jo stille op om den er standard eller ej så det jo med at støtte op om sådanne arrangementer og det da underordnet om man vinder, man har haft det sjovt. Og tro mig - jeg VANDT ikke meget smiley og de pebernøder man betaler for at køre burde man kunne undvære - for ellers skal man måske overveje at skære ned på forbruget.

• #21   21. jun 2009 holmeren: juletræet er starten.

http://www.khulsey.com/hatchillustration/jhatch_nhra_tree.jpeg

• #22   21. jun 2009 så er jeg med igen smiley

hvad fanden er Kaner / Kanner bil/biler så ? smiley

• #23   21. jun 2009 Amerikaner-biler...

Så mangler du bare at spørge hvad en "Væ ær seisser" er smiley

• #24   21. jun 2009 Helmut, det behøver jeg ikke, for det ligger der i golfen smiley

Men hvorfor fanden kalder i dem ikke bare amerikanere eller lign.. Kaner minder da på ingen måde om noget der skulle henteyde til guds eget land ? smiley

• #25   21. jun 2009 Vil da sige det er godt der er nogen der gider bruge tid på at stå for sådan et arrangement, og prøver at gøre en forskel, og synes egentlig også det er sjovt at folk brokker sig over at der ikke er så mange biler der kører. De burde stille op med deres egne biler smiley
    Men der er nogen ting, der burde ændres og det skal de da have at vide. Siger ikke at vi "kun skal nøjes" med de tre-fire gange der bliver kørt i Holeby, men officials fra Køge-ræset burde tage derned næste gang og se hvordan de kører det, for der er virkelig styr på tingene.

• #26   21. jun 2009 Fiasko for KOA, men kun fortjent efter hvad man hører.

Og ja alle kommer istedet til Holeby på lørdag, så stå tidligt op og kom derned istedet!! Der bliver gang i den!! Og styr på tingene smiley

• #27   21. jun 2009 Det er sq lidt en skam de fucker så meget op i det hos KOA.
    Når folkene bag Aveøre racet bruger så meget tid på det!

Havde det ikke været fordi de hang samme de 4 løb der kommer i løbet af sommeren, så havde jeg meldt fra ved Køge racet, og kun kommet til Aveøre racet!!

• tim i
    tim i Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 11
    #28   21. jun 2009 yes sir,s....fuld smadder lada....det er det...

• #29   21. jun 2009 jeg er også ret skuffet over at der ikke var flere eu biler med. vi beviste jo igår at vi godt kan følge med de fleste kaner biler/ japaner biler som stilliede op, selvfølge ikke dem som kører med gas eller lign.

men alt i alt, kan en fiat følge med kan de fleste andre hurtige gade biler sku også. så frem med jeres biler som folk ellers har som er hurtige.. det er jo kun til denne slags event at det er lovligt. og ikke koster klip i kortet

• #30   21. jun 2009 Stay T
    He He.. Var det dig der tabte den rem ..c",)

• #31   21. jun 2009 Torben N

Han tabte den ikke, han smed den fra sig, før han tabte den ;o)

• #32   21. jun 2009 hehe min bedste tid bleb 10.233 så der ryger nok noget anlæg og kabine ud til holeby smiley mere end der gjorde denne gang altså..

• #33   21. jun 2009 ketil, du kan da bare komme med din rolla. og nej sådan behøver de lovlige race ikke at være.. det er et spørgsmål om struktur, og planlægning. få dog delt biler op i klasser som vi gjorde på kti. lad klasserne køre individuelt. og lad evt vindere fra klasserne køre vind og forsvind bagefter.

eks kunne være. blandet landhandel, tidtag, test kørsel mm.
    derefter:

forhjulstræk uden burbo.
    baghjulstræk evt 4x4 uden turbo
    forhjulstræk med turbo
    baghjulstræk med turbo
    4x4 med turbo
    amerikanerbil klasse.

herefter er vinderne kvalificeres til en semifinale afhænig af deres bedste tid.

semifinale køres igen i klasser.

finale. alle mod alle

giver det mening eller er det bare mig..?

• #34   21. jun 2009 jo hansker og hjem. resten er ALM LOVKRAV til din bil. hvis din bil ikke opfylder disse betingelser er din bil ikke forsvarlig at køre i.

• #35   21. jun 2009 Så hudt jeg visker er/var kravene også kun hjelm og en langarmet trøje/jakke/frakke.

Men hva' fa'en Carsten, så er du kun et halvt sekund hurtigere end mig? smiley

• #36   22. jun 2009 Tjah, jeg syntes bare at Køge arrangørerne skulle blive bedre til at planlægge.. Men det kan de kun blive på ÉN måde, og det er hvis vi bilglade folk møder op, og støtter op om dette gode initiativ!

Tingene kunne godt ha' været anderledes - YES, men jeg syntes de nu har noget at gå videre med!

Stay T: Derfor du vandt jo - du smed vægt under kørslen da du så at du var bagud smiley

Og til alle som er bange for at komme derud i jeres standard biler - lad vær' - det er skide hyggeligt, og i møder andre folk der har samme indstilling til tingene mht. race.. Jeg mødte op i min standard Non-turbo supra, og blev da jordet af div. Kadett'er og en Golf 2.. Daniel:SSJ kunne endda følge temmeligt godt med i hans Fiat Bravo HGT'er! (Næsten identiske tider, med en svag fordel til min side)..

Så come on! Kom nu ud af jeres små sure starthuller og kom ud og smid lidt penge i deres kasse, så de kan afsætte tid og folk til at få stablet det rigtigt op på benene.. Al begyndelse er svær, så lær dem lige at kravle før de kan drifte, ik'? smiley

Mvh
    Lars - med en lidt for tunge Supra smiley

• #37   22. jun 2009 fuck hvor i piver alle sammen.

• #38   22. jun 2009 Ja jeg kigge ogå forbi der nede, alt alt for lang tid i mellem dvs race, samt det kaner gøjl,,,,,, shhhiiiiiiit det er røv at se på :o)
    Og hvorfor kører de ikke i samme klasse som baghjuls træk uden tryk????? alså hva fanden er forskellen????

• #39   22. jun 2009 morten O:

var du selv dernede at køre?

Moonie M:

jeg tror grunden til at kaner bilerne kører deres egen klasse er fordi at de oftest er stoppet til med store V8 motorer derfor ville det ikke være fair at sætte dem i samme klasse. omvendt nakkede jeg i min forhjulstruket en kaner med 260 hk. så der er stor forvirring om dette.

• Bo J
    Bo J Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #40   23. jun 2009 Hej allesammen.

Det er utroligt skuffende at læse alle de negative indlæg om Racet i Køge lørdag - jeg er klar over at i ikke har den fjerneste anelse om hvor meget arbejde der er i at stable sådan et Race på benene.......for jeres skyld ! - og det er FRIVILLIGT ARBEJDE - vi får kr. 0,00 for at lave race for jer !!!!

Jeg var desværre ikke selv tilstede da jeg er udenlands men er normalt med både i Køge og på Avedøre.

Indrømmet - tilskuerne pladserne er et punkt der skal kigges på, og det bliver det også, stol på det - der bliver evalueret efter løbet !

Men brok over at man skal "smide penge i KOA`s kasse" og at der ikke var nok europæer biler er simpelthen for tyndt.........

20 kroner ! Hvor meget ofrer i på jeres bil/smøger/øl etc ? COME ON GUY`S !!!!!!

Og dem der brokker sig over manglen på europæerbiler - stillede i selvop ??? Kom, svar mig ærligt !

Jeg håber da at alle brokkehovederne stiller op og gir en hånd næste gang vi skal lave race ???

Racende hilsener Bo

• #41   23. jun 2009 hej Bo!

som du skriver er det skuffende ja! fordi at KOA er på et vist niveau hvad angår lovligt race.

det som jeg personligt er utilfreds med er blot at det ikke bliver delt op i klasser, samt at nogle af løbs officials havde travlt med andre ting end at få det det til at køre.. flere gange lavede dem som kørte rundt på scootere kø fordi at det lige skulle snakke med en af deres venner som der kørte race

• #42   25. jun 2009 til Daniel#SSJ #
    ja jeg var der jeg stå for nogle ting. og ja jeg syns at vi klaret det meget godt og vi har lært meget denne gang.
    så næste gang bliver det meget beder.
    men det så da også ud til at du også have en god aften den lørdag..

• #43   25. jun 2009 jeg tager det som konstruktiv problemløsning at du mener at i har lært meget, og ja, jeg havde en fin aften, jeg syntes stadig at der mangler info til førerne. hvordan tidtagning osv foregår.. dette vidste tidstagningsbordet end ikke, før at selve starteren, forklarede hvorn det fungerede.. altså at vinder godt kan få en dårligere tid end taberen..

jeg håber da at det bliver bedre næste gang.. sjovt at folk efterlyser flere EU biler.. udover opel var jeg den eneste forhjulstrukne bil som kørte så vidt jeg husker.. godt nok kører jeg ikke i den hurtigeste bil, men kunne da godt hænge på de fleste andre.. jeg vil opfordre at flere kommer til disse events.. få det lavet på lovligtvis når det endelig kan lade sig gøre..

• Bo J
    Bo J Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #44   25. jun 2009 Det glæder mig at der trods alt er kørere som Daniel der har forstået at vi skal have en fornuftig dialog om tingene for at få et endnu bedre løb næste gang (medio Sep. !).

Og så kan jeg jo kun opfordre til at alle EU bilerne stiller talstærkt op næste gang - husk vi kæmper for en permanent bane og kun ved at vise myndighederne og politikerne hvor mange vi er kan vi lægge vægt bag vores ord !

Hilsen Bo

• #45   25. jun 2009 BO: jeg vil meget gerne evt hjælpe jer, med at få det til at blive bedre, jeg er selv inde i en del af tingene, og ville nok kunne bidrage med lidt hjælp til tingene.

• #46   26. jun 2009 Synes det er tynd at se så meget brok..

Jeg vil hellere sige STORT TAK til manden bag, Ingvar Bonke der kæmper en kæmpe kamp mod myndighederne, for at os skøre fartdjævle har et sted at udfolde vores lidenskab på lovlig vis..

Godt gået Ingvar "Koa"

Kommentér på:
køge race STOR SKUFFELSE

Annonce