{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Wörthersee treffen 2010 {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver simpelthen nødt til at få lettet røven og komme til nogle VW træf i år. Vi er nogle stykker der regner med at tage til Wörthersee her til maj, og se på nogle rigtige biler.
Jeg har lige et par hurtige spørgsmål som jeg håber der er nogle erfarne Wöthersee gæster der kan svare på.

Hvor lang tid skal vi afsætte til turen derned? Det er jo ikke ligefrem en formiddagstur når man kører Golf 2 1.8.

Og når nu vi snakker Golf 2, så er jeg skide nervøs at stå med hovedet i røg og damp og prøve at skifte toppakning/køler/tandrem i siden af en tjekkisk motorvej. Hvad kan der anbefales af dansk autohjælp som dækker i udlandet?
Skulle gerne have et abonnement der dækker så jeg kan få bilen fragtet hjem til Danmark, hvis uheldet skulle være helt ude.

Udover det - nogle der er begyndt at snakke om at køre samlet derned? Jeg har som sagt ikke været dernede, så det kunne jo være fedt at kunne følges med nogen man kan skyde skylden på når man farer vild smiley

Link: http://www.woertherseetreffen.at/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wörthersee treffen 2010
  • #1   21. feb 2010 Det ville i hvert fald være fjollet at køre til tjekkiet på vejen smiley

  • #2   21. feb 2010 Hey..
    Hvis du har chek på din bil er det intet problem. Jeg kørte der ned forie år med min Scirocco2. Og der var ingen problemer.
    Vi plejer at tage af sted omkring weekenden før. Og så er vi der til lørdag søndag. Træffet starter Onsdag-torsdag. Og der er rigtig tryk på fra fredag.

    Det er den sygeste oplevelse jeg nogen sinde har haft med et fræf.
    Vi plejer at bo i den modsatte ende af søen, og så tager vi taxa speed båd til træffer.

    Hvor har i tænkt jer at køre fra?


  • #3   21. feb 2010 Ja okay du siger noget smiley
    Så i München da!!!


  • #4   21. feb 2010 MB > Jeg har ikke tjek nok på min bil, til at jeg tør stole 100% på den. Jeg vil have det SÅ meget bedre indeni hvis jeg ved at jeg har en form for autohjælp i udlandet.
    Bor i på hotel eller hvordan? Og hvad plejer i ca at give pr. overnatning dernede?
    Vi er fra Hillerød, så der er der vi sætter kursen fra.


  • #5   21. feb 2010 Jeg overvejer om det er i år jeg skal afsted første gang, men må se om jeg er klar til den tid og hvad økonomien siger, har hørt fra et par stykker at man skal regne med en 5000 per mand hvis man er 2 i bilen eller noget i den stil

  • #6   21. feb 2010 Det er vel også okay for en uforglemmelig ferie, hvor man kan bade sig VAG'er smiley

  • #7   21. feb 2010 'bade sig i VAG'er

  • #8   21. feb 2010 Helt sikkert, men det kræver jo at man har pengene smiley Og jeg har også være 100 på at bilen er fuldstændig klar til sådan en tur

  • #9   21. feb 2010 Tjaeh hvad fanden... Jeg har aftalt med kæresten at vi tager turen som årets sommerferie. Så det går sgu nok for mit vedkomne smiley

  • #10   21. feb 2010 Jeg plejer at ligge faste udgifter på 3-4000,- ved 2-3 personer. Og det er så hotel. Men du skal nok regne med at alt er ved at være optaget.. Og jeg skal ikke ligge på de campingpladser de har. Der er fest 24/7.

    Vi plejer at lave en ferie ud af det, hvor vi også kan finde på at køre til italien og spise pizza. eller som sidste år besøge Porsche museumet.
    I år har vi tænkt på at besøge Hitler Borgen eller Ørne borgen.


  • #11   21. feb 2010 Altså hvis din bil kan køre rundt her hjemme og der ikke er mislyde og ellers køler og olie system er oki. og undervognen er i orden (bremser osv) så er der vel ikke noget at komme efter..
    Man køre jo heller ikke som død og helvede.. Vi ligger ikke og køre over 240. Vi ligger lige omkring de 200 hele vejen.
    Man holder også hvil mellem optankningerne for ikke at overanstrende de gamle biler..
    Vi har også haft en bobbel med.. Billeder i min profil af forrige år's træf..
    Det er gas med hastigheden. Vi køre max.140. og sørger for ikke at lege for meget men i stedet for prøver vi at holde en sund økonomi for de gamle biler.


  • #12   21. feb 2010 Hehe! Jaeh det er nu heller ikke så meget det med farten der bekymrer mig. Det er sgu nok mere det der med at der kan ske alt på ældre biler. Så et eller andet sted synes jeg 500,- (eller hvad sådan et abb. nu koster) er givet ret godt ud som en slags rejseforsikring på bilen.

    Og ja selvfølgelig skal man da lige rundt og se lidt, men den tid den sorg smiley


  • #13   21. feb 2010 Fordi du har en nyerere bil er jo ingen sikring. Har hørt om mange nye biler der bryder sammen på ferien.. Gamle biler kan som regel laves på stedet. Og der er reservedele at hente over det hele..

  • #14   21. feb 2010 Ja det er jeg klar over...! Men det er sgu stadig en god back up at have. Jeg har det med at være uheldig med mine biler, så jeg tager mine forholdsregler smiley

  • #15   21. feb 2010 Jeg er rimelig sikker på at er den gennem chekket, så tager den også turen uden problemer. Men selfølgelig skal man have en backup via noget Falck noget.

    Kunne se flodt ud med de to røde side om side der ned af :o)


  • #16   21. feb 2010 Ja det kunne være nice! Hvor kører i fra?

  • #17   21. feb 2010 Køge området. Men er ikke helt sikker på planerne endnu. Men som regel er det fra søndag morgen tidlig eller aften. Det tager ca 15-18 timer at køre.

  • #18   26. feb 2010 Det lyder som en fed tur smiley

  • #19   28. feb 2010 Skal helt klart også afsted igen i år. Var dernede sidste år sammen med min bror. Vi bestilte Hotel om tirsdagen, og kørte onsdag aften. Så det er ikke umuligt og få hotel værelser dernede. Vi brugte til sammen 3500-4000 hver. Og det er Hotel, Mad, Drikkelse, Brændstof, Bøder, Syn og hvad der ellers var af diverse udskejelser på den tur.

    Jamen vi kørte afsted onsdag aften kl. 20:00 fra Padborg onsdag, og var dernede kl 07:30 dagen efter. Og det foregik med march hastighed på 140. Da den var så lav den gik på overalt.

    Der er lidt billeder af vores tur sidste år her.
    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=55081



Kommentér på:
Wörthersee treffen 2010

Annonce