{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diesel klasse til DHB
  • #1   3. mar 2010 Den er sammenlagt med anden klasse efter de nye regler

  • #2   3. mar 2010 ÆNDRINGERNE I HOVEDTRÆK

    Der vil være tre hovedklasser: Street, Outlaw og Unlimited. Desuden er der nu to DHB-titler at kæmpe om: DHGB (Danmarks Hurtigste Gadebil - kun Street-klassen) og DHB (vinderen af Superfinalen).

    • Udenlandske biler kører nu sammen med de danske biler i klasserne Outlaw og Unlimited plus i DHB Superfinale. Her har de, på lige fod med danskerne, mulighed for at tage titlen DHB samt en pokal med hjem. Det er en gestus til især svenskerne, som i tidens løb har afleveret en del pokaler til danskerne ved den svenske pendant (EDPS) til DHB.

    • Dieselklassen har længe kørt med for få deltagere, så bilerne her kører nu sammen med benzinbilerne. Med en breakout-tid på 12 sekunder i Street-klassen bør dette ikke være et problem.

    • Amerikanerbilerne kører nu sammen med de øvrige biler i alle tre hovedklasser.

    • Danmarks Hurtigste Gadebil (DHGB) findes nu ved en separat finale i Street-klassen.

    • DHB Superfinale afholdes blandt vinderne fra alle otte underklasser.

    • Nummerpladekrav er fjernet i klasserne Outlaw og Unlimited.

    • Brændstoftyperne ætanol (ofte stavet ethanol) og metanol er nu tilladt i håb om mere ærlighed omkring brændstof. Således skabes der bedre arbejdsbetingelser for brandfolkene, hvis uheldet er ude.

    • Skrappere sikkerhedskrav for de hurtigste biler - et logisk skridt med den udvikling, der har været.

    AFVIKLINGEN AF DHB 2010

    Street-klassen er kun for dansk indregistrerede biler uden ekstreme ombygninger, som ikke kører hurtigere end 12,0 sekunder på 402-meter (breakout-tid). Der er lagt vægt på, at deltagerne her skal kunne deltage uden at være nødt til at ombygge deres biler til fuldblods racerbiler. Der er kun én klasse - dvs. alle mod alle. De otte hurtigste biler kører klassefinale via stige-princippet. Vinderen af finalen kan kalde sig DHGB - Danmarks Hurtigste Gadebil. Vinderen går videre til Superfinalen.

    Outlaw-klassen er for danske og udenlandske biler med eller uden nummerplader, der er blevet for ekstreme til Street-klassen. De må dog ikke være opbygget som rørramme eller flip-front og må ikke køre under 8,5 sekunder på 402-meter (breakout-tid). Der er fem klasser:

    • FU - forhjulstræk uden trykladning/gas

    • BU - baghjulstræk uden trykladning/gas

    • FM - forhjulstræk med trykladning/gas

    • BM - baghjulstræk med trykladning/gas

    • 4WD - firehjulstræk

    I hver klasse køres der stige-finaler med de otte hurtigste biler. Hver klassevinder går videre til Superfinalen.

    Unlimited-klassen er for danske og udenlandske biler, der er opbygget med rørramme, flip-front eller to motorer og for alvor vil på sekundjagt. Her er der en breakout-tid på 7,5 sekunder.

    Der er to klasser:

    • FM - forhjulstræk med eller uden trykladning/gas

    • BM - baghjulstræk eller firehjulstræk med eller uden trykladning/gas

    Hver klasse kører stige-finaler med de otte hurtigste biler fra klassen. Hver klassevinder går videre til Superfinalen.

    Superfinalens deltagere er vinderen af Street-klassen, de fem klassevindere fra Outlaw og de to klassevindere fra Unlimited. De otte biler kører Superfinalen som stige-princip, og vinderen af den helt store DHB-titel kan derfor vindes af enten en dansk eller udenlandsk bil. Den hurtigste bil med den bedste chauffør vinder


  • #3   24. mar 2011 Fuck hvorfor er der inden diesel klasse mere .. jeg mangler en klasse til min Mercedes som jeg er ved og bygge

Kommentér på:
diesel klasse til DHB

Annonce