1.459 visninger
|
Oprettet:
diesel klasse til DHB {{forumTopicSubject}}
er det bare mig der ikke kan finde den, eller står den ikke i mellen de andre klasser...?? for den plejer at stå for sig selv..
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Der vil være tre hovedklasser: Street, Outlaw og Unlimited. Desuden er der nu to DHB-titler at kæmpe om: DHGB (Danmarks Hurtigste Gadebil - kun Street-klassen) og DHB (vinderen af Superfinalen).
• Udenlandske biler kører nu sammen med de danske biler i klasserne Outlaw og Unlimited plus i DHB Superfinale. Her har de, på lige fod med danskerne, mulighed for at tage titlen DHB samt en pokal med hjem. Det er en gestus til især svenskerne, som i tidens løb har afleveret en del pokaler til danskerne ved den svenske pendant (EDPS) til DHB.
• Dieselklassen har længe kørt med for få deltagere, så bilerne her kører nu sammen med benzinbilerne. Med en breakout-tid på 12 sekunder i Street-klassen bør dette ikke være et problem.
• Amerikanerbilerne kører nu sammen med de øvrige biler i alle tre hovedklasser.
• Danmarks Hurtigste Gadebil (DHGB) findes nu ved en separat finale i Street-klassen.
• DHB Superfinale afholdes blandt vinderne fra alle otte underklasser.
• Nummerpladekrav er fjernet i klasserne Outlaw og Unlimited.
• Brændstoftyperne ætanol (ofte stavet ethanol) og metanol er nu tilladt i håb om mere ærlighed omkring brændstof. Således skabes der bedre arbejdsbetingelser for brandfolkene, hvis uheldet er ude.
• Skrappere sikkerhedskrav for de hurtigste biler - et logisk skridt med den udvikling, der har været.
AFVIKLINGEN AF DHB 2010
Street-klassen er kun for dansk indregistrerede biler uden ekstreme ombygninger, som ikke kører hurtigere end 12,0 sekunder på 402-meter (breakout-tid). Der er lagt vægt på, at deltagerne her skal kunne deltage uden at være nødt til at ombygge deres biler til fuldblods racerbiler. Der er kun én klasse - dvs. alle mod alle. De otte hurtigste biler kører klassefinale via stige-princippet. Vinderen af finalen kan kalde sig DHGB - Danmarks Hurtigste Gadebil. Vinderen går videre til Superfinalen.
Outlaw-klassen er for danske og udenlandske biler med eller uden nummerplader, der er blevet for ekstreme til Street-klassen. De må dog ikke være opbygget som rørramme eller flip-front og må ikke køre under 8,5 sekunder på 402-meter (breakout-tid). Der er fem klasser:
• FU - forhjulstræk uden trykladning/gas
• BU - baghjulstræk uden trykladning/gas
• FM - forhjulstræk med trykladning/gas
• BM - baghjulstræk med trykladning/gas
• 4WD - firehjulstræk
I hver klasse køres der stige-finaler med de otte hurtigste biler. Hver klassevinder går videre til Superfinalen.
Unlimited-klassen er for danske og udenlandske biler, der er opbygget med rørramme, flip-front eller to motorer og for alvor vil på sekundjagt. Her er der en breakout-tid på 7,5 sekunder.
Der er to klasser:
• FM - forhjulstræk med eller uden trykladning/gas
• BM - baghjulstræk eller firehjulstræk med eller uden trykladning/gas
Hver klasse kører stige-finaler med de otte hurtigste biler fra klassen. Hver klassevinder går videre til Superfinalen.
Superfinalens deltagere er vinderen af Street-klassen, de fem klassevindere fra Outlaw og de to klassevindere fra Unlimited. De otte biler kører Superfinalen som stige-princip, og vinderen af den helt store DHB-titel kan derfor vindes af enten en dansk eller udenlandsk bil. Den hurtigste bil med den bedste chauffør vinder
jul 2007
Følger: 60 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 108
diesel klasse til DHB