SSJ - Striben - nyt Striben???? {{forumTopicSubject}}
Hey guys.... and girls
Vi er nogle stykker som overvejer en ny måde at fejre striben, eller gaderæs på?
Dette indlæg kommer af den årsag at der tilsyneladende er rigtig mange som virker meget utilfredse generelt med den måde enten fredag eller lørdags ræsene afholdes på?
Hvor stor er opbakningen til en ny fælles Klub for gaderæsere???
Hvem er villig til at indgåå i et kanont team, hvor vi alle i fællesskab udarbejder en god løsning for et godt arragement?????
Som jeg har skrevet i tidligere tråde her på BG,m har jeg gang i en del kommunikation med Roskilde Lufthavn om en evt. tilladelse til at køre på deres område, men intet er jo sikkert i den retning endnu...
men det jeg siger med det, er at i stedet for at sætte sig ned og græde snot over der intet sker, prøver vi at tage handling i egen hånd, for at der skal ske ændringer i Striben som den er idag....
Vi er en lille gruppe pt, på 5 medlemmer ca, eller ikke medlemmer, for vi snakker kun ideer pt... løsninger...
Men hvis vi er de eneste der har denne store interesse er det jo ikke noget der er værd at bygge videre med?
Derfor denne lille forespørgsel til om tingene skal ændres, og hvor mange er friske på at tilføje nytænkning i form af ideer samt udarbejdelse af planer for køresteder, samt et organiseret crew som får tingene til at spille?
Dette kræver en del arbejde, men det er ingen hindring...
men det vil kræve tålmodighed, og det vil osse kræve at der til tider er nogle som er friske på at stå poster, eller være spejdere til at sondere området som vi skal køre i???
Det jeg siger med det er, at hvis man ønsker et fedt sammenhold om dette, bliver man nød til at droppe egoismen, og hjælpe hinanden så vi alle får et fedt race...
Hvem er friske på denne småtossede ide?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
Selvom det da selvfølgelig giver lidt ekstra spænding at politiet holder lige rundt om hjørnet ville jeg da i hvert fald selv personligt foretrække noget organiseret, og mere lovligt end det er i dag, da jeg selv holder mig tilbage da jeg ikke har lyst til at blive kaldt til syn.
Så jo lyder som en god idé!
jan 2005
Følger: 103 Følgere: 102 Biler: 9 Emner: 341 Svar: 2.444
Håber I får det op og køre...
apr 2007
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 80 Svar: 292
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 367
Det er jo det som er fremdriften til at få noget godt på benene
Hælder sku osse mest til at vi får et "lovligt" sted at køre, da det gør tingene væsentligt nemmere, og samtidig giver det flere lyst til at deltage i den aktive race del....
For det er jo det der går galt...
for stor risiko for at blive knaldet når de er lige rundt om hjørnet...
Der er jo ingen som har lyst til at miste kortet på at køre ræs....
aug 2008
Lige præcis.. Og prøv evt. at undersøge mulighederne på dele af vestsjælland.. Der er jo ikke helt lige så meget bebyggelse at tage hensyn til osv
apr 2009
men vi skal jo samtidig bare prøve at være rimelig centrale alligevel, da fremmødet ellers vil være noget kedeligt grundet for langt væk....
aug 2008
Det tror jeg ikke du skal være sikker på..
Der er sgu masser af bøller udenfor byen også Desuden tror jeg gerne folk kører ekstra 50 km hvis forholdene bliver bedre
apr 2009
min næste idé ville være at prøve at snakke med FDM - Sjællandsringen....
Der kunne osse være en mulighed der....
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
feb 2007
Følger: 106 Følgere: 109 Biler: 3 Emner: 71 Svar: 2.168
aug 2008
Hvis du skal bruge hjælp til noget kan du bare skrive, nu kommer jeg selv fra Korsør, så det bliver ikke meget mere vestpå
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 67 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 829
Jeg vil rigtig gerne give gode råd og vejledning S's jeg har været igennem denne mølle engang. Så smid en besked hvis det kan have interesse.
Mvh Peter lyhne
apr 2009
Sjællandsringen gav et par goide referancer som jeg skal følge op på, for at få lidt mere insiderviden omkring dette foretagende.
Så der sker helt klart noget i den rigtige retning.
Håber bare udfaldet bliver ligeså godt som jeg håber.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 522
apr 2009
Jeg håber osse selv at vi finder nogle ordentlige forhold.
Det ville være super fedt.
Men bare folk ligesom er klar over, Rom blev ikke bygget på en dag, der er en smule forarbejde i det her projekt, som skal på plads...
såsom sikkerhed, crews som kan varetage de enkelte opgaver...
og dernæst skal vi osse arbejde henimod at få en lukket bane, og derfor bruger jeg alt min fritid på det her, fordi der skal ske noget solm vi alle kan deltage i, og være stolte over at være en del af....
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 690
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jul 2008
apr 2009
De har ikke sagt så meget, men de er ikke afvisende...
De forstår vores behov, og dirigerer mig i den rigtige retning i form af personer som har indflydelse på beslutningen.
Som osse beskrevet.
De er ikke afvisende, de virker nysgerrige efter om det kan være muligt, men som sagt det kan stadig falde begge veje, for indtil videre har jeg kun snakket med "undersåtterne", det er først nu det er kommet op på et højere plan, nemlig der hvor tingene sker...
Men håber da det bliver til noget
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 316 Svar: 1.186
Og er det en stor lufthavn ??
apr 2009
Dette indlæg er fordi mange mener at SSJ ikke gør det godt nok...
derfor dette indlæg som et startskud til et nyt SSJ...
Jeg personligt hælder mest til at det kunne blive noget i stil med (Streetracers) eller DFGR (De Forenede GadeRæsere)
Derfor...
dette skal ikke sammenlignes med SSJ, og det skal heller ikke sammenlignes med Striben, da dette er et nyt initiativ, hvor vi ønsker at tage det bedste fra begge dele, og gøre det mere sikkert at køre gaderæs...
Der er tråde hvor folk viser meget stor modstand mod SSJ...
derfor tog jeg initiativet til at lave forespørgsler til om vi skal have et nyt SSJ, hvor folk ikke er snævertsynede, som andre har beskrevet det for mig???
apr 2009
Roskilde lufthavn er en aktiv lufthavn for indenrigsflyvning.
Den bliver brugt i det omfang at der er skolveflyvning derfra, og forsvaret benytter osse deres område, og redningshelikoptere tager derfra, samt at der kommer et indenrigsfly en gang hver anden time....
sep 2006
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 383
kunne man så ikke "bare" komme med indputs til SSJ så man ikke behøvede at oprette en helt ny ?
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 316 Svar: 1.186
jul 2008
apr 2009
Den eneste grund til dette tiltag, er fordi mange mener SSJ ikke er åbne for forslag.
Der er mange som mener de ikke har ja hatten på til forandringer..
Jeg siger ikke ssj er fårligt, men jeg siger hvis de ikke vil lytte, må vi jo starte selv.
Derfor dette indlæg.
Bliv i bare hos ssj hvis i er glad og tilfredse.
Men mener personligt, at vi skal sku ha gang i nogle ting, og jeg vil gerne selv have indflydelse på hvad der sker, jeg kan ikke bare sætte mig tilbage og vente på der intet sker.
Der skal ske ændringer ellers går det hele op i hat og briller, og hvor stopper det?
Det stopper vel først når en mister kontrollen og vi alle sammen er smuttet i frygt for politiet og manden/pigen ligger livløs og bagefter kan man læse i ekstra baldet...
Seje ræsere efterlader ung person til døden, da de var for feje til at stå ved deres ansvar...
det er set før...
På avedøre holme for mange år siden kørte en mc galt, og alle smuttede og han måtte klare sig selv...
Kender ikke historien i detaljer, men har hørt om det mange gange...
det forsøger vi at undgå, ved at forsøge at lave en mere sikker måde at køre striben på....
Der er ingen der tvinger jer til dette....
jeres holdninger er fine nok...
men det er bare lort at lukke ud, for denne tråd går ikke ud på hvor gode ssj, eller striben er... den går ud på at finde ud af om der er opbakning til nytænkning....
sep 2006
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 383
jeg kan sagtens se ideen med nytænkning, og syntes også det er fedt at (DU) flere vil gøre noget for at ændre det miljø der er nu.
men, det er bare ikke sådan lige til at få fast sted der er lukket område hvor der kan køres hver weekend da ingen kommuner vil ligge område til. dertil høre også redningsmandskab og alt det halløj for det overhoved bliver godkendt. hvis man bare "låner" et lukket sted og køre uden diverse redere så er det jo det samme som der bliver gjort på f.eks holmen, kommer en til skade vil alle da smutte fra stedet, om det var lovligt at være der eller ej...
personligt havde jeg sku nok blevet på holmen under det motorcykel styrt du omtaler (men var der ikke) det er da det mindste man gør i sådan en situation, som menneske
siger heller ikke SSJ er det ultimative i DK de har da også fejl og mangler. måske skulle man hendvende sig til de der var med til at starte SSJ for tror sku de er friske nok på ideen omkring det hele.
maj 2006
Følger: 67 Følgere: 63 Emner: 90 Svar: 1.110
Jeg ved der er mange der har prøvet at få fat i et lovligt sted at køre (både streetfire, dragracing.dk, striben esbjerg, SSJ mf.) men ingen er det lykkedes ENDNU trods de folk har kæmpet i flere år.
Der er mange ting der skal være styr på når det kommer til lovligt race. Her gælder både politi godkendelse, ambulance aftale, kommune godkendelse, miljø og støj krav, økonomi og meget mere. At få styr på alle disse ting er en besværlig og dyr omgang!
Hvis du gerne vil lave lovligt race, så syntes jeg at du skal tilslutte dig en af de allerede eksisterende instanser i stedet for at starte selv.- man løfter bedst i flok -
Du må endelig sige til hvis du har spørgsmål el. til området!
apr 2009
Tak for jere støtte om dette...
havde jeg ej forventet, da denne tråd møder lidt kritik fra folk med ssj baggrund, men selvfølgelig osse andre steder fra...
Er glad for at uanset hvilken gruppe man tilhører, at man omsider kan bakke op om noget sammen...
Har fandme savnet at vi kan enes, og finde et godt fælleskab og miljø igen i striben...
Det er trods alt hygge på striben der driver værket, selvfølgelig osse race...
men hygge skal der være, ellers bliver det bare endnu et lortested for dem som ønsker at være hårde...
det er vel ikke det man ønsker at opnå med striben, eller ssj???
Det er en stor fælles interesse...
Har faktisk overvejet at blive en aktiv del af de nu engang ellers aktive instanser der er, men mener det er mere hen i stil med streetfire, eller dragracing.dk, da disse to holder lovlige events...
Så ved de hvordan tingene skal gøres...
Savner det sku lidt fra andre steder...
Der må være mere vi kan gøre, for at løfte niveauet 2 trin i forhold til hvad det er...
fro det første sikkerheden er elendig når vi snakker striben...
folk står på gaden, og glemmer at vise hensyn til øvrige trafikanter...
det er sku ikke for heldigt...
en go milestrimmel kan gøre underværker, og hvis det ikke overholdes, lukkes ræsene...
Det er nok det første initiativ jeg mener der skal tages hånd om, da det er for hjernedødt at blokere vejen med mennesker... der er risikoer på den måde....
Savner noget bedre organisering fra SSJ, i form af "spejdere" eller "vagter" som står og har styr på området, og har checket området før man kommer dertil, for at slippe for unødig brug af brændstof....
Der er ting hvor hvis vi kan samarbejde, at vi kunne komme de 2 trin højere op i niveau....
en anden ting jeg ikke forstår er, hvorfor skal ræsene altid afholdes i de større byer, i stedet for mindre byer? mindre byer har osse industriområder, hvor vi kan ræse, og så er der længere responstid fra politiet om at komme? altså det er altsammen bare stof til eftertanke???
feb 2008
Følger: 250 Følgere: 238 Emner: 194 Svar: 1.578
apr 2009
Efter hvad jeg har forstået er det bare ikke så velorganiseret som det måske kunne have været?
som sagt er jeg bare ude på at forstå folk lidt bedre, og hvad vi kan gøre bedre?
For der er en go del, som mener tingene sagtens kan gøre bedre
apr 2009
apr 2009
http://s-sj.dk/showthread.php?177-Hvad-kan-SSJ-g%F8re-bedre&p=1092#post1092
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 1.494
og det virker som om folk kun er halvhjertet i det, !
okt 2007
Følgere: 136 Biler: 3 Svar: 110
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 522
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
Da SSJ startede op virkede det os lidt som om der kom nogen meget arrogante folk med i det som bare vidste alt og hvordan det skulle gøres så man ikke hørte på andre folk. SSJ gad fx overhovedet ikke og kører der hvor der var skilte. Hvad gør de nu? Ja de kører sku der hvor der er skilte. Jeg har tidligere kommet med vejnavne hvor de kunne kører så der var noget og vælge imellem og ved os der er mange andre der har gjort det samme, det bare som om SSJ bliver ved med at kører på de samme og de samme og lige pludselig klapper fælden også spærre de hele lortet af fx. ude på holmen og tager alle
Dennis A du må sige til hvis der er noget du skal bruge hjælp til.
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
Dennis A hvad har sjællandsringen egentlig sagt? Gad de ikke eller? Jeg var ude og arbejde hos dem i går og de lød da friske nok. De holder os forskellige ting derude stadig. Han snakkede om der ville komme en masse fede biler derud d. 5 eller d. 7 maj og kører for børne cancer fronten
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 28
Tag f.eks. weekenden heh, der klappede fælden og ingen af os kunne komme ud... ang. sklitning kan jeg ikke svare på men ja de køre der hvor der er skilte, jeg havde f.eks. ikke set at det var en ''lukket område'' altså kun tilladt for erhvervs kørsel heh xD men shit happens
apr 2009
SSJ - Striben - nyt Striben????