DHB dengang, og DHB i dag! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Jeg er klar over at forummet er oversvømmet med DHB-posts, men jeg vil nu alligevel give mit besyv.
Jeg har været loyal deltager til DHB siden 2008, og nøj for en udvikling arragementet har taget siden.
Jeg tænker tilbage med et smil, på de tidlige morgener, hvor vi holdt i kø hele vejen gennem Randbøl, gæster og kørere i een stor flok. Ja, det tog lang tid at komme ind, men humøret var højt, og sjovt nok var det sgu altid godt vejr!
Og når man så endelig kom ind, var der fede biler at se på langs parkeringspladsen, der var nogle øl-stande og madboder, og ellers var der banen, hvor der blev kørt 402m race, og slalom (ja, det var en af disciplinerne dengang).
Sådan foregik det et par år, og arrangementet voksede hurtigt, men var nærmest federe for hvert år der gik. Det sidste fede arrangement jeg husker, var Padborg, hvor man for første gang kunne overnatte, og der var også fest om aftenen. Dette var noget af en omvæltning, men fedt nok. Og derfra tog det så fart, til det DHB er i dag!
Når jeg, som almindelig bilnørd, møder op til DHB søndag morgen, bliver jeg mødt af:
- et ustyrligt svineri
- folk der ligger totalt brak
- væltede campingvogne
- Folk med ALT for store pupiller
Desuden er mange af deltagerbilerne kørt hjem, af ukendte årsager, så hvis man vælger at komme søndag, så har man tabt. Er man bilnørd, uden hang til stoffer og slagsmål, så har man også tabt selvom man kommer hele weekenden.
Jeg håber inderligt at VMAX ser lyset, og begynder at bevæge sig tilbage mod den "gamle" måde at gøre det på. Een, måske 2, dage hvor man kommer, ser ræs for fuld skrald, drikker et par fadøl, og kører hjem igen, solbrun, glad, og træt.
Tag det som et surt opstød, eller brok - jeg er egentlig bare ærgerlig over, at det nærmere er blevet en festival med race som en sekundær begivenhed, end et arrangement der handler om de biler, som ejerne har brug uendeligt mange timer og penge på at klargøre til den store dag!
Håber I læser med VMAX!
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.538
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 129 Svar: 235
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 18
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 59
okt 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 152 Svar: 764
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Jeg løb så ind i problemer lige inden jeg skulle af sted ( som sædvaneligt ) Men med den forskel at jeg bare ikke orkede at få det fikset.
DHB er sgu som du skriver øl + Fi - - - + hornmusik.
Ikke at jeg har noget imod Drift og flotte biler, men kunne man da ikke få de gamle dage tilbage med ræs og hyggeligt sammenvær med olie under neglene og en gril-pølse.
Men den tid er nok forbi, det er der ikke nok penge i , det er blevet til en penge-maskine ....Desværre....
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.243
Udstillere med tattoo´s og tøj...Ikke en masse biludstyr.
Tivoli?!?
402 meter, var et stort kaos, virkede som om det var noget de lige havde sat sammen over en fadøl aftenen før.
Drift delen, var der tilgengæld styr over, og de leverede god underholdninng. Syntes også det er fedt med antallet af svenskere, og nordmænd. Til at hæve standarden.
Svineriet er nok svært at komme til livs, når så mange er samlet. Men det er alligevel imponerede at voksne mennesker, ikke kan finde ud af at rydde op efter sig selv.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Men problemet er nok at der kommer flere og flere mennesker hvor biler ikke siger dem noget som helst og derfor mangler den respekt for udstyret som der burde være.
Jeg skal da ærligt erkende at jeg bare vinterbilen med til DHB og ikke en af mine pæne sommerbiler, simpelthen fordi jeg er bange for at der skulle ske noget med den.
Hvis der er nogen der skulle have en opsang er det de mennesker der kommer til DHB
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Men jeg har været en enkelt gang i vandel efter padborg, og jeg blev mildest talt chokeret over den omgang lort man fik. Billetpriserne er total overskruet, og al forplejning på området koster jo mere end bare alt for dyrt.
Men det er blevet et arrangement for unge hvalpe, der som skrevet ovenfor, tager sig lidt piller eller lignende, og bare ønsker en undskyldning for at ligge i druk hele weekenden.
Mig har de klart mistet som tilskuer.
jan 2004
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 366
hvad sker der med tøj og alle lignende steder. hvad fuck har det med biler at gøre??
Vil helt klart have flere boder med bil tilbehør og tuning som man fx ser i essen!!!
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.243
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Har altid syntes stemningen er fed dernede og alle folk hygger, fester sammen og nyder deres fælles interrese.
Dette har dog ændret sig til og være et samlingsted for overtusset, solbrune fyre der løber rundt i addidas trøjer og kun kommer derned for og spille smarte og drikke sig i hegnet og æde piller.
Dhb er blevet kæmpe stort og det svært og gøre alle tilfredse men jeg syntes at den gode stemning er ved og forsvinde dernede.
Og hvor er alle bil boderne.? Der er fandme snart ik andet en tøj og skrammel dernede..
Bare mit sure opstød.
...
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 67 Svar: 503
Og da jeg skulle udstille rx7'eren, vidste jeg ikk hvornår jeg skulle op om lørdagen, lige pludselig ringer de bare du skal på nu .. så lørdag aften var jeg oppe at spørge omkring søndagen, der vidste de det ikk, så igen søndag morgen ringer de bare, at jeg skal på nu.. synes jeg er lidt træls, hvad nu hvis jeg var i gang med et eller andet, synes godt de kunne sende en sms ud til deltagerene omkring tidspunkt man skulle på aftenen inden.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
feb 2004
Følger: 37 Følgere: 46 Biler: 8 Emner: 185 Svar: 1.909
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
og kunne faktisk fortsætte
Vmax - i må tage et skridt tilbage og prioritere racet højere end fulde folk der pisser i udstillernes forretninger og telte natten lang !
Beklagelig udvikling for et ellers fedt arrangement men kommer med sikkerhed ikke i 2013 om jeg så modtager penge for at sove i folks pis !
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
Angående svineriet, så har jeg alle år, været dybt rystet over folk's moral......gad vide om de sviner ligeså meget der hjemme
Med hensyn til selve DHB arrangementet, så var det KUN drft-delen som der var styr på, men det var så osse styret af IDS-folkene.....
Brænderpladsen fungerede også meget godt, med nogle få minusser.
Musikken rundt omkring på pladsen er vist et kapitel for sig. Hvorfor skal de allesammen prøve at overgå hinanden i lydtryk og hvorfor skal de være placeret så tæt sammen ? Spred dem ud over HELE pladsen, så behøver de heller ikke at skrue SÅ højt op
Security-folkene burde ha' et los i løgposen. Det ene øjeblik slog de hårdt ned på det mindste og øjeblikket efter var de fløjtende ligeglade !? Det er sgu en om'er !!
Sidst et lille surt opstød omkring indgangen om torsdagen.
Det er sgu fedt at vi får lov til at komme ind i campen allerede dagen før, det tager jeg hatten af for, MEN hvorfor skal dem med Dansk Metal billet ha' lov til at komme ind før alle andre ? De ligger jo i en camp for sig selv, så hvorfor denne forskel ? De er da ikke noget særligt, bare fordi at deres Fag-forening er hovedsponsor.
Bortset fra det, så havde jeg en hyggelig weekend, uden "hovedpine og ALT for store pupiller" og jeg kommer da osse igen næste år, for at se på flotte biler og noget 402 mtr ræs.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.932
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
Da vi kørte søndag havde vi 8 affaldssække.Tror det kunne være en ide for dem at stille store affalds container op som man kan smide det i, det ville sikkert hjælpe meget på deres affaldsproblem.
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 6 Emner: 217 Svar: 1.359
Fedt du gør reklame for at du allerede var en idiot på stoffer da du var 14 år. Virkelig flot!
dec 2004
Følger: 197 Følgere: 158 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.395
Personligt havde vores Camp en rigtig go tur som vi plejer, da vi altid ligger i drivercamp, og der var forholdene gode syntes jeg, og jeg havde campingvogn med, og vi var 3stk 402m køre og 2stk driftere,. Så får vores vedkommende som går op i biler, var det stortset som det plejer, det er jo trods alt vores interesse
apr 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 14 Svar: 437
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Det ærgrer mig total og jeg var særdeles skuffet i år.. det er desværre ikke noget man længere kan være med til, hvis man er 30+ eller under 15..
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
DHB er Forlaget Benjamins lille gludhøne, og i kører hvert år derop og smider en masse penge lige i deres lomme, så i er lidt selv uden om udviklingen..
Det mest sørgelige er, at hvis ikke er bil interesseret, så må DHB da være den mest NEDERN(!!!) festival? Det eneste live musik var Suspekt?
maj 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 599
aug 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 33 Svar: 192
Den 15 er KUN for kører og evt mekanikeren med night race og grill og pølser med fad øl om aftenen.
Den 16 er med publikum og endnu mere race.
Se det er hygge
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
aug 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 33 Svar: 192
okt 2002
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 9 Svar: 597
Men skriv dog en god konstruktiv mail til Vmax med plusser og minusser ved arrangementet.
Kan da hilse og sige at jeg hyggede mig. Som en anden siger er det også hvad man gør det til... Jeg er som regel aldrig ude i dem almindelige Camp da jeg ikke gider alle de møgstive/skæve folk.
Eneste reelle kritikpunkt fra mig er finaleafviklingen af dhb om søndagen... Men tror jeg tager drift til næste år istedet for 402m
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
Der burde virkelig være nogen der starter noget op der handler om biler og intet andet.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
Sidste år startet det med jeg fandt en p-plads. Dem ved siden spurgte så om jeg ikke vil rykke en plads fordi de lige skulle ha en rusten Opel mere ind. Der var fint plads på venstre side. Men jeg rykker mig alligevel. Der begynder at blive fyldt op også er der nogle på venstre side der vil ha jeg skal rykke mig. Da jeg nægter begynder de at blive sure osv. Da man kommer tilbage har de lagt glasflasker under mine dæk. Vel i håbet om jeg punktere.
Når jeg går rundt med mit pro Kamera bliver jeg flået i. Måtte råbe en 3-4 gange til en idiot at han skulle slippe mig.
Da jeg var på vej hjem var der en gruppe der vil køre med ned til den anden ende. Vil ikke tá dem med fordi de ikke havde trøje på og svedte (sagde bare høfligt nej). Så bliver der kastet flasker efter bilen. De ramte heldigvis ikke.
Syntes generelt mange opføre sig som idioter.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 162
det skal lige siges det var første år jeg var af sted, så har kune læst om de tidligere år, men jeg lå i metal campen og var meget skuffet over wc forholdene, de burde og få dem renset engang i mellem.
affald var er stort problem kunne jeg se, og der syntes jeg godt de kunne prøve at finde ud af noget med at stille nogle skraldespande op rundt omkring, ellers skulle de nok skrive i reglerne at man skal rydde op efter sig selv og evt. have et par sække med, som man kunne bruge til affald.
det med druk, det forstår jeg ikke rigtigt for så får man jo ikke særlig meget ud af det race der er der, og man kunne tydligt se hvem der var der kun for at drikke og hvem der ikke var.
men ellers syntes jeg det var okay, altså det kunne have været bedre
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
hvor mange medbringer deres mor til DHB ?
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 85
Jeg synes også en konstruktiv mail til F. Benjamin ville være på sin plads, nu har det mest været DFB der har haft min prioritet igennem årene, men må sige at jeg sidste år tabte ALT for den konkurrence. Alle deltagerne blev latterliggjort af ukompetente speakere der ikke vidste en skid om bilerne... Der er jo ingen seriøs bilbygger der gider smide 100-200-300.000 efter en ombygning når man kan få sådan en tur til DFB.
Det gav sig da også til udtryk i år hvor ingen af de fede ombyggede biler der vandt/stillede op til F&F deltog til DFB.... Synd og skam... engang var der prestige i at vinde DFB, det vil være synd at sige der er det nu!
- NÅR ALT dette er sagt, så kommer jeg self igen næste år! For hyggen med vennerne, snakken med de forskellige "gamle" bilnørder fra "dengang" eksisterer stadig i krogene, så jeg ville ikke undvære DHB.
Mvh. AK
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 187
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 454
Men ak jo... der var 400 deltagende biler. skal man vente ca 2 timer på at kommer til at køre kan man , hvis man er heldig køre 4 gange på en dag. det spiller sku ikke...
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.031
og det er ikke en sviner, til de folk der ikke kan finde ud af at rydde op.. det er bare en opfordring til lige at tænke en ekstra gang og lige finde en skraldespand og smide deres affald deri i stedet for...
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 129 Svar: 235
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 78 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 301
Det ER en STOR MØGBUTIK uden lige.
Jeg har hver gang sagt til dem i min camp og andre! Smid dog forhelvede den tomme dåse eller skrald i en skraldepose når den står lige ved siden af, istedet for at smide det på jorden!!!
Det ER HVERT år Vandel bliver omdannet til Danmarks største skraldespand.
DHB dengang, og DHB i dag!