{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

dB-Drag På DHB {{forumTopicSubject}}

Årets største Begivenhed i Danmark. Eller Sådan ca.

dB-drag og Bassrace er selvfølgelig igen i år på pletten til at skabe en masse larm ved DHB, og kommer selvfølgelig med en rigtig god nyhed: DHB er en 3X'er...

Alle kan komme og deltage, Har du en subwoofer i din bil har du faktisk alt hvad du skal bruge for at deltage...

Der er 3 forskellige dicipliner:
dB-drag, Rent lydtryk, Her gælder det kun om at spille højest,

BassRace, SPL med Kontrol, Her gælder det om at ramme det højeste gennemsnit over 30 sek, inden for sin egen klasse.

TOP-DOG, Hvem er last man Standing? Her gælder det om at vinde flest gange, Alle spiller mod, Og ja laveste score kan vinde over den højeste... Hvor godt har du styr på dit anlæg?

Der konkurreres i 7 forskellige klasser, Så der er en klasse der passer til alle, I bassrace vælger man selv sin Klasse ved kvalifikationen, Og I Topdog er det alle mod alle og her er det ikke en fordel at kunne spille højest... (Hvad siger i drenge? Kunne det være sjovt at vinde over de mest ekstreme anlæg? )

Da vi ved lørdag er den store festdag på DHB, vil vi selvfølgelig ikke snyde nogen for at udnytte denne til fulde, Derfor er Lørdag Fri for konkurrencer. Der vil være mulighed for lidt fri træning på dagen, men ellers er dagen henlagt til sjov og spas, og hvis man vil vise publikum at hørelse er overvurderet, Så er det også Lørdag man kan lave demo af sin bil, forsøge hairtricks, osv.

Vi starter fredag med Fritræning og kvalificeringer, mens Søndag står i Elimineringer og finalernes tegn.

vi har begrænsede pladser, og der tilmeldes efter Først til mølle princippet.

Ved Tilmelding betales Deltager gebyret Forud, Betalingsinfo fås ved Tilmelding.

Al tilmelding foregår til fie@termpro.dk

Pris For deltagelse = 750 kr hvis du ikke er medlem af dB-drag Danmark.
Husk at prisen er for 2 personer, En Driver og en Co-Driver, Adgang til Privat Camp, Vagt ved bilerne indtil festen stopper på pladsen, Og naturligvis adgang til at deltage i dB-drag, Bassrace, og TOP-DOG...

Alle er velkommen til at deltage.

Hvis der er nogle spørgsmål skal i være velkomne tl at skrive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dB-Drag På DHB
  • #1   30. apr 2013 Fandme ærgeligt at jeg ikke når at bygge færdigt inden da. Må blive næste år, eller hvis jeg kan nå at fange noget konkurrence resten af året


  • #2   30. apr 2013 Forstår ikk det der fis..
    Gælder det ikk bare om at have et anlæg der er flot og lyder godt istedet for at det larmer.. smiley


  • #3   30. apr 2013 H Skov !

    Jo og det giver da sådan en rigtig spændende drengerøvs konkurrence hvor der virkelig sker en masse.... Nåh nej vent... det er jo netop det som det IKKE gør...

    Det primære formål med dB-drag var engang at presse grænserne for hvad der var muligt at lave af lydtryk med alm. højttalere og subwoofere til biler... Der er jo så kommet special produkter der kun er produceret specifikt med øje for db-drag og det har delt folk meget op desværre... Heldigvis i Danmark har vi mere behov for god lyd end for syge SPL resultater, hvilket giver nogle lavere resultater end i resten af verdenen, men til gengæld nogle meget mere fair konkurrencer... Det primære formål er at have det sjovt... Og selv om man ikke forstår det i starten, Så er det faktisk sjovt... Vi har ofte haft EMMA deltagere, (Som jo netop stræber efter perfekt lydkvalitet) til at deltage, og de lægger heller ikke skjul på at det er sjovt at se hvor højt anlægget faktisk kan komme op og spille...

    dB-drag handler ikke om fornuft... Det handler om sjov...

    Jeg synes personligt at konkurrencemæssigt er det sjovere for mig at se mit resultat med det samme på skærmen og virkelig kunne se hvor højt jeg spiller, End at en eller anden klog mand kan lide lyden i mit anlæg... smiley


  • #4   30. apr 2013 Jeff H

    Hvor meget mangler du? For det kræver teknisk set kun subwoofer og forstærker hertil for at deltage jo... smiley


  • #5   30. apr 2013 Du skriver en helt masse og det lyder som om du er begejstret..
    Godt at have en hobby man holder af smiley


  • #6   30. apr 2013 Tja... En hobby er godt... Mere fornuftig hobby end Striben kørsel...

  • #7   30. apr 2013 Cody
    Er ved at lave en opbygning med lidt GZ plutonium sjov, og skulle gerne få forstærkeren hjem næste måned, og så skal jeg have to ekstra yellowtop i, så er vi ved at være der. Men det begynder også at knibe noget så smiley


  • #8   30. apr 2013 Jeff H

    Ja ok, der skal arbejdes hurtigt så... smiley

    Vi har sidste tilmelding den 15 maj... smiley


  • #9   30. apr 2013 Nåh ja... Tilmelding SENEST den 15. Maj...

  • #10   30. apr 2013 Det er det jeg mener, så jeg tager mig god tid, og så håber jeg at fange noget konkurrence sjov senere på sommeren, eller alternativt næste år. Ved ikke lige hvor længe "sæsonen" kører? smiley

  • #11   30. apr 2013 Tja vi plejer også at være med ved Dækimportens Big meet Senere på året... og jeg ved at vi nok også har en konkurrence sidst i juni / starten af juli I Slagelse på Sjælland...

  • #12   30. apr 2013 Kunne være jeg skulle satse på Slagelse så smiley

  • #13   1. maj 2013 Cody

    Der kan jeg ikk være enig.. smiley


  • #14   1. maj 2013 H Skov !

    He he godt vi er forskellige og der er en hobby til alle... smiley
    Men inden man dømmer noget som tåbeligt bør man prøve det først... smiley


  • #15   1. maj 2013 Hvis nu man har præcis har det mål at se hvor godt og samtidig hvor højt ens anlæg kan spille ville dette vel være en passende konkurrence gætter jeg på. Jeg har bygget et lowbudget anlæg i min bil og bruger uanede mængder af tid på indstilling, og tænker det kunne være meget sjovt. Og skal i forvejentil DHB. Men hvordan med hvis jeg nu gerne vil ligge i alm. Camp med gutterne, og også bruge min bil til at spille musik der? Kan man komme til det? Eller er man "lukket" inde i en privat Camp, hvor man ikke kan køre til og fra, når konkurrencerne er der?



  • #16   1. maj 2013 Mens konkurrencerne foregår kan man ikke forlade pladsen uden en køretilladelse, samt en tilladelse fra Overdommeren... Søndag er al kørsel fra konkurrencepladsen udelukket indtil finalerne er overstået... smiley

    Du vælger helt selv om du vil benytte dig af Den private Camp eller om du vil ud sammen med gutterne...

    Men med hensyn til at flytte bilen frem og tilbage: Det giver et stort problem rent konkurrencemæssigt, da udeblivelse fra konkurrence resulterer i Diskvalifikation og sletning af ethvert resultat.

    Er du ikke direkte interesseret i selve konkurrencen men bare gerne vil have lavet en måling vil det være muligt om lørdagen at få lavet en måling udenfor konkurrencen... Det vil koste 100 kr, men inkluderer så også råd og vejledning fra Dommerne, og med garanti også fra nogle af vores mere garvede deltagere... smiley


  • #17   1. maj 2013 Okay, så med andre ord, hvis det var min bil der var planen vi skulle bruge til musik i vores camp, vil det ikke være muligt, da den skal blive på konkurrence området? smiley

    Men okay, en måling kunne også være spændende nok at prøve, tror ikke det er det store den kan komme op på, men måske for at få et råd eller to. Det vil jeg kraftigt overveje. smiley


  • #18   1. maj 2013 Du skal være velkommen...



  • #19   1. maj 2013 Cody .

    Jeg har stået ved siden af DB-drag en hel weekend til F&F og efter et par timer og resten af weekenden havde jeg ondt i hovedet.. Derfor det hænger mig lidt ud af halsen når det ord kommer frem smiley


  • #20   1. maj 2013 H Skov !

    Nok ikke pga. dB-drag eller også er du verdens mest sarte mand.... Vi var begrænset til at spille højt 5 min hver time... MAX 5 min... Hvilket jeg overholdte og bjæffede af mine deltager om at de skulle overholde, som en anden Nazigeneral...

    Men hvis du har holdt ved siden af dB-drag ved F&F så har du været med i en af de bilklubber der står derinde... Du ved, de der publikum er totalt ligeglade med at se på... da størstedelen af de biler bare er standard med lidt solfilm og sænkning...

    Tror Hal C bliver super spændende i år... EMMA står på vores gamle stand... Og de gutter er der jo rigtig gang i... (Ironi kan forekomme)

    Skal jeg være ærlig tror jeg ikke publikum gider have noget med Hal C at gøre i år... Der er intet trækplaster derinde... (og dB-drag var ikke engang et videre godt trækplaster... ) Vi havde trods alt noget specielt folk kunne se... (Og høre)


  • #21   2. maj 2013 Nu er det et par år siden jeg stod på standen hvor der var DB-drag 40 m væk..
    Men det rungede i hele hallen og det var alle 3 dage.. Ikke kun i 5 min hver time.. smiley

    Sådan noget burde blive afholdt udenfor hvor bassen kan flyve ud istedet for at runge inden i en hal smiley
    Og SÅ har jeg intet imod det.. smiley


  • #22   2. maj 2013 Desvære få jeg ikke bygget noget klar i år tror jeg.. Har ellers alt undtagen træet. Øv:-(

    tror sku jeg ville havde en ok chance med 2stk madness og en b2 mono.


  • #23   2. maj 2013 Ja Ketil du ville have haft en fin chance...

  • #24   2. maj 2013 H Skov !

    Var netop derfor vi indførte restriktioner på lydniveauet hos vores deltagere... Faktisk var de klager vi fik flest af fra Hal A... Forhandlerne kunne ikke sælge deres ting fordi vi simpelthen kunne overdøve dem... (Well Så kunne de jo prøve at sælge noget bedre grej... smiley )

    Men vi indførte restriktioner netop af hensyn til andre... At nogle så stadig er nogle små sarte typer, med skrøbelige ører, og derfor stadig mener det bør kommenteres selv om de faktisk ikke har nogen viden om hvordan det foregår længere det er jo bare idioti...


  • Fie N
    Fie N Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #25   10. maj 2013 kom nu frisk gutter, alle anlæg er velkomne smiley

  • #26   10. maj 2013 hr skov kan så fortælle i år var vi udenfor og jeg har her privat nu fået sjove klager over for høj musik det er endda omtalt i vlr for musikken db-drag er sjov og jeg mener kan man ikke lide larm skal man nok finde sig en hobby på golf banen........


  • #27   10. maj 2013 kan kun tilslute mig Fie....


  • #28   11. maj 2013 Var til F&F både lørdag og søndag og hørte intet til "larmen"..

    Andet end alt den anden larm der åbenbart er kommet inde i hallerne smiley
    Åhhhaa.. smiley


  • Fie N
    Fie N Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #29   11. maj 2013 Troede det var et bilgalleri, og ikke en "Hønsegård" smiley

  • #30   11. maj 2013 H Skov !

    Hørte nu ingen larm i hallerne... Hal C var jo helt død som vi forudsagde den ville være... Ret uinteressant messe i år faktisk...


  • #31   12. maj 2013 Fie N
    Det var det lige indtil der kom piger herind.. Bååårk bååårk bååårk..

    Cody
    Der var rimelig meget larm fra bla den højtaler lastbil der holdt til venstre for scenen (kan ikk huske hvem det var) og så var der den gule Nissan 200SX (tror jeg det var) der spillede højt musik og en masse andre.. Det er fint de vil spille musik men det behøves ikk buldre afsted smiley


  • #32   12. maj 2013 Ha ha så godt Vibe's Sørgelige demo lastbil... den spillede jo ikke engang ret højt... Kæft hvor blev de sure når man spurgte dem om den ikke kunne mere end den smule med alle de enheder i... smiley Og den gule nissan spillede da heller ikke højt... tror sgu du har sarte ører...

  • #33   12. maj 2013 Er også ved at være gammel smiley

  • #34   12. maj 2013 Klap da i møgunge... smiley Du er sgu da yngre end mig... smiley

  • #35   12. maj 2013 Like i said, old smiley

Kommentér på:
dB-Drag På DHB

Annonce