{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.124 visninger | Oprettet:

folkes mening DHB 2013? {{forumTopicSubject}}

så er dhb stort set slut og vil lige høre hvad folket der besøgte syntes...

jeg syntes det var det værste siden 2006 selvom vejret var godt fredag og det meste af lørdag´en.
syntes der manglede information om diverse events. og at sikkerheden på brænder og drift pladsen var ret sølle forhold til sidste år.
at brænpladsens åbningstider (12-18) var det sidste der gjorte jeg kørte i går aftes. for efter kl 20 nå handelsgaden lukkede så var der enten party i gaden. eller bare side i campen. (jeg drikker aldrig lørdag da jeg skal køre hjem søndag).

savner den gang der ikke var 3-4 tøjbutikker i handelsgaden.
den gang der ikke var henna og piecing´s show i madgaden. den gang der ikke var tombola´er og diverse tivoli udstyr. til dhb.

i år beviste de, at med løftet om et uforglemmeligt dhb ikke var positivt. men bare en understregning af at patter. have fest og promille kørsel er en større del af dhb en drift. drag. biltilbehør og flotte biler....

det min mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  folkes mening DHB 2013?
  • #1   2. jun 2013 Alt alt for mange stoffer! Synes det er vildt at der ikke bliver gjort mere ved det. Men ellers kan jeg godt give dig ret i din opfattelse af det.

  • #2   2. jun 2013 Jeg synes også at det her var det ringeste DHB jeg har været til. Ikk nok med at priserne er skruet godt op i år, så holder programmet overhovedet ikk, og om aftenen er det bare blevet jeg dødt eftersom brænderpladsen ikk var åben. Vi kørte også hjem igår aften ved 18-tiden, da det vi heller ikk gad op i partsteltet, eller bare sidde i campen

    Desuden er det utrolig træls at de ikk har nogle ordentlige regler. Security kommer forbi 5 gange på en aften, med 5 forskellige regler om det samme


  • #3   2. jun 2013 jeg er mest skuffet over brænder pladsen... vi havde slæbt vores volvo med heeele vejen fra sjælland og en masse dæk og vi nåede kun at ødelægge 3 sæt:( sidste år kørte vi fandme brænder til 1-2 om natten! fuck de nye miljø regler.!!!

  • #4   2. jun 2013 kenneth f
    ja vi fik afvide vi ikke måtte havde 3stk paviloner i lejren pga brændfare. men vores genbo måtte godt havde deres ene pavilon kvm. mæssigt var hvores 3 ellers ens med deres 1´ne... og så flere der havde drukket rigtig meget køre rundt i campen. 1 er drukkørsel men drukkørsel på smal vej med fulde modkørende og 1000 fulde folk gående omkring er bare en dårlig cocktail...


  • #6   2. jun 2013 bmw. vi lå i team swiftfri zone. små 100meter fra checpoint 2 så vi lå super godt... (gør vi værd år fordi nogle af drengene køre onsdag.)
    men 750kr for få billet og så var vi der 30timer lige dyrt nok...



  • #8   2. jun 2013 Dårlige åbningstider for brænderpladsen. De skulle efter min mening først starte om aftenen, når alt det andet er slut. For ellers er aftenen sgu lang...

    Synes godt nok ikke det var ret stort i år, iforhold til sidste år fx. Der var hele brænderpladsen fyldt med tilskuer til strip, brænder, drift osv. I går var den helt tom næsten. Og så var der satme ikke meget styr på parkering (Dansk Metal) samt campen hvor vi måtte sætte telt og ikke måtte.

    Torsdag og Fredag var ganske udmærket, men igår og idag var knapt så fedt..


  • #9   2. jun 2013 Droppede det i år! Det er ikke andet end 18-20 knægte, der kommer fordi det er en stor omgang druk og patter, på de tarveligste connie trunter! Det har intet med "Danmarks hurtigste bil" at gøre!

  • #10   2. jun 2013 Kunne ikke havde sagt det bedre!

    Både med tøjbutikker, tivoli, alt for dyrt mad, lukningen af brænderpladsen efter kl 18.
    Hvis billetten bliver dyre næste år, så tror jeg, at jeg springer over


  • #11   2. jun 2013 bmw. vi lå lige over for dem... vi brugte det meste af lørdagen på at diskutere om de var reservetyskere eller om det var os der var reserve svenskere... smiley
    surt w124´ere ikke holde...


  • #12   2. jun 2013 Det med brænder pladsen er jo pga klager fra nogle i nærheden

  • #13   2. jun 2013 Det er første gang jeg ikk var til dhb, så det er dejligt at læse jeg ikk gik glip af noget, det er jo desværre blevet sådan at der er for lidt fokus på biler, som det burde at handle om.

  • #14   2. jun 2013 det jeg var mest træt af i år var brænderpladsen, der plejer at være mega fed stemning deroppe om aftenen, og det var væk iår, men på den anden side kom jeg tidligt i seng og nåede at få set en del drag og drift....

    og gå da lige amok med den funny jetcar, alene lyden var alle pengene værd.


  • #15   2. jun 2013 julian l
    forstå godt larmen ( folk tror at en bil uden udstødning lyder godt. bare se på den bmw Team man havde. fuck en omgang larm... dækrøg´en lægger sig. inden den nå byen og om den kommer klokken 21 eller klokken 15 er vel lige meget... sjovt nok spillede de så op til fest på brænderpladsen (hvorfor friskmund og cult standen´s højtalere så ikke kørte over samme lydsignal som brænder pladsen undre mig... men fedt de 2 i det mindste var synkroniserede...


  • #16   2. jun 2013 ja jeg var sku os lidt skuffet i år, brænderpladsen som lukker tideligt ? det fandme dårligt det plejer være mega fedt der oppe.. og tøjbutikker med street gangser tøj og polakker tivoli ? nej tak til det..

    men det er hvad man gør det til vi havde sku en god fest både torsdag fredag og lørdag..


  • #17   2. jun 2013 altså jeg syntes alt drag og drift gik meget godt der var ikke så meget vente tid mellem bilerne og der var ikke rigtig nogen bil der knækket sig ned af 402m smiley og jeg ikke typen der fester så jeg kan ikke udtale mig og det andet da jeg kørte hjem og sov smiley

    men ja den jet bil var helt klart det fedeste syntes jeg smiley


  • #18   2. jun 2013 Endnu engang alt for LIDT styr på ALT...
    Selv nede i drivers camp blev der brændt dæk på midt om natten... DET ER BARE IKKE OK... Havde selv en nylakeret bil lige ved siden af, som nu er smurt ind i dæk..

    Folk kører stive rundt og ingen siger noget til det.. Mere kontrol og bedre panlægning ville sgu ikke skade..

    "Bad speakers kills good music" var da det eneste der var at sige til lyden i partyteltet, da man troede, at man skulle ind at høre lidt godt musik (almost ac/dc)


  • #19   2. jun 2013 Jeg var godt nok også skuffet, dhb 2013 kunne godt have været bedre

    jeg var der i 2011 og 2012, og det var fedt nok, men det i år, var sgu noget lort!


  • #20   2. jun 2013 Godt vejr, noget at kigge på fra morgenstunden til kl 18:00. Og der efter blev alt bare dødt !!!! Og prisen på alting er skruet godt i vejret. Og så er der de magt liderlige Security som ingen gang selv kender reglerne !!!

  • #21   2. jun 2013 Jeg var der ikke i år, for første gang siden 2004... Kan så høre det var godt det samme - det er sgu surt for partyfolket at brænderpladsen lukker allerede kl. 18. Personligt er det eneste jeg gider glo på om aftenen, brænderpladsen - så havde der ikke været meget ved DHB alligevel.

  • #22   2. jun 2013 Christina, dette er nøjagtigt hvad der sker, når de lukker brænderpladsen. Hvilket har været rigtig skuffende, for rigtig mange..


  • #23   2. jun 2013 jacob t: altså jeg syntes alt drag og drift gik meget godt der var ikke så meget vente tid mellem bilerne...................

    Prøv og snak med 402 kørene om det, der var flere der kørte hjem i protest over at de kun kom til at køre 5 gange eller mindre om dagen pga for mange tilmeldte, til trods for at det skulle være anderledes i år


  • #24   2. jun 2013 ja jeg nåede og køre 5 gange til dhb. og ærgeligt de svenskere ville have det på deres måde, ellers ville de køre hjem, det plat!

    så det ærgeligt der så mange døde biler med, det trækker tiden fra dem der har smidt MANGE penge i deres bil.

    Vil folk gerne se på biler der køre over 15sek?


  • #25   2. jun 2013 Satme et trist arrangement! Alt for lidt biler - alt for meget fokus på barske tøser og lorte musik i et ulideligt toneleje.. Specielt fashionista.. Hvad helvede sker der?

  • #26   2. jun 2013 Det lyder som om RaceX burde starte op igen, det var sku tider dengang.

  • #27   2. jun 2013 kun godt DHB fordi jeg selv var Driver (Det trak op)
    ellers et rigtig skod DHB! intet at lavet om aftenen..

    DHB bliver mere og mere en musik festival med druk, stoffer og andet lort! vi vil have Biler og ikke alt det andet pis! vi mangler brænder-pladsen


  • #28   2. jun 2013 JRG: Det var snart det værste der kunne ske, det har skadet sporten rigeligt

  • #29   2. jun 2013 https://www.facebook.com/groups/397432097010178/?hc_location=stream den er vist mere end rigeligt aktuel efter dette fiasko dhb

  • #30   2. jun 2013 Synes også nogle af de såkaldte "vagter" der står rundt omkring skal lære lidt om hvad sund fornuft er. I formiddags var jeg sammen med nogle bekendte oppe på 402m banen for at se race med nogle vi kender. flere af dem havde lige købt en stor fadøl i ølvognen bag tribunen. Men da vi tror at de ikke kører før finalerne beslutter vi at gå en tur igennem pitten i stedet for. Vi kommer så ned lige bagved start indgangen og ser så at han alligevel holder til start, så vi gå tilbage mod tribunen. Da vi så kommer til den "vagt" der ved vejen hvor kørerne kommer retur siger han fandme at de ikke må ha drikkevare med derind hvis de lige har købt dem for 3 min siden. De siger at de lige har købt dem derinde, så siger han bare "Ja det er fint" på en klam arrogant måde og smiler samtidig. Virkelig en gammel nar der åbenbart ikke har lyst til at stå der. Kan godt forstå at man ikke må ha dåser og andet med in fra camp området. Men hvorfor fanden må man ikke ha en fadøl man lige har købt med tilbage?

  • #31   2. jun 2013 Lidt O/T, men hvem blev DKs flotteste bil? Nogen der har lidt billeder?

  • #32   2. jun 2013 Jeg synes det var et dejligt DHB i år!!

    Pandekagerne med Oksekød og TexMix ! ! !!
    15000 HK Raket dragster
    non-stop kørsel på 402 de 2 gange jeg sad der!
    E30 V8 M3stafferingsbil GENIAL drifter!
    Frikadellesandwichen var også god!
    OMA !

    DHB har jo egentlig ikke ændret sig siden jeg var der første gang i 06, tror bare I er blevet ældre smiley


    Men hvem var det som blev banket ihjel deroppe ???


  • #34   2. jun 2013 alt fest, store kunstnere, mulighed for computerspil, forsvarsrekutering og tøjindkøb
    fylder for meget, og har for meget fokus, der er mig kun sekundær interesse.
    Mere Biler ! Mer' stunt, mer' brænder ikke alt der skrammel, det kan man sq få så mange andre steder! det er primært bilerne vi kommer der for jo !


  • #35   2. jun 2013 det var noget skod at der ik måte brændes dæk om aftenen når nu vi har brugt både tid og penge på at byge et par biler op til dette hvis vi skulle brænde dæk af kunne vi jo ik komme rundt og se de andre ting virkelig skod håber godt nok de for styr på det ellers bliver der ik meget dæk røg til dhb fram over på brænderpladsen team mann var da os nærmest gået i sort da deres planlægning jo bare blev ødelagt smiley


  • #36   2. jun 2013 Banket ihjel? Er det ikke bare sladder, har ikke set det i medierne?

  • #37   3. jun 2013 Vi lukker DHB ned og starter noget nyt, kun bilrelateret.
    VHB! VIKINGERNES HURTIGSTE BILER!


  • #38   3. jun 2013 God ide... Så afholder vi det i Sverige, så slipper vi for alle de støj krav!!

  • #39   3. jun 2013 generelt så sys jeg at dhb de seneste år handler mere og mere om sprutten og damerne.. engang var der rent faktisk fokus på bilerne, også fra vmax´side.. den dag i dag handler det mere og mere om at de skal tjene flest muligt penge. Det afspejler sig i antallet af tribunepladser, antal toiletter mm.. faktisk var det så ringe sidste år efter min mening, at jeg allerede der havde lovet mig selv at jeg IKKE ville derhen i år, på trods at at jeg har været fast gæst mange år, sådan blev det, og efter andre folks kommentarer at dømme så lyder det bestemt ikke til at jeg er gået glip af noget smiley regner faktisk ikke med jeg kommer nærste år heller, ikke før at dhb tager en kovending og igen bliver til et arrangement som rent faktisk handler om biler smiley

  • #40   3. jun 2013 DHB 2013.
    Tja, mine forventninger var skruet godt i vejret, nu når der var 15 års jubilæum..... De forventninger blev bestemt ikke indfriet.
    Brænderpladsen, som plejer at stå for den største drengerøvs-fest fre-lørdag aften, kunne de sgu ligeså godt ha' sparet helt væk, istedet for de åndsvage "åbningstider".....
    Drift og 402mtr var væsentlig bedre end 2012.....
    Security. Tja, ved sgu ikke helt hvad jeg skal sige.
    Priserne samt kvaliteten af maden, levede vist i hver sin verden, for de hang sgu ikke særlig godt sammen.

    Men, vil trods alt gerne sende en hilsen til de mennesker, som trods alt, gjorde det til en hyggelig weekend, samt en stor tak til dem der hjalp fredag nat (i ved hvem i er) samt samariterne og den flinke læge.....

    Ses vi næste år..... Det håber jeg.


  • #41   3. jun 2013 thomas p: var det ikke tilladt at køre mere end 5 gange?

  • #42   3. jun 2013 Meget skuffet, der var for meget banjo over hele linien, og der var meget langt at gå fra drift til 402 banen, hvad var der galt med at 402 banen lå i midten, hvad skal den helt ned i den anden ende for?
    Og hvad skete der lige for at hvis men lå som en klub lå men langt væk fra alt??


  • #43   3. jun 2013 Rart at se, at man ikke er den eneste der var skuffet. Race-delen synes jeg var fin, både drift og 402 m, men alt det omkringliggende - tivoli, party, Miss DHB og den kastrerede brænderplads kunne de godt sortere fra. Men det er selvfølgelig der pengene ligger.

    Til jer der brokker jer over vagterne; Er det ikke en selvfølge at man bliver en idiot, så snart der står VAGT eller SECURITY på ryggen af en? Ellers synes jeg personalet var meget flinke. Toiletterne var pæne (de af dem jeg var på), selvfølgelig stinker der, men der var ikke bræk og bæ over det hele.

    Brænderpladsen var bare EN STOR SKUFFELSE. Men sådan bliver det nok fremover.

    VIP camp var en fordel i forhold til sidste gang jeg var afsted, da jeg tidligere havde 2 km fra teltet til der hvor der skete noget (ja, jeg tog den på GPS!). Så det skal jeg have igen næste år, hvis det bliver til noget.


  • #44   3. jun 2013 Hvis de nye miljø regler skyldes omkring liggende naboer.
    Kunne man for pokker ikke bare give dem nogle biletter til en weekendtur, den weekend hvor DHB st¨r på.


  • #45   3. jun 2013 havde jeg vidst at DHB 2013 var blevet så ringe havde jag satme drukket mig fuld her hjemme.... 750 kr og så kan man ikke engang se brænder om aftenen mere..
    DHB er blevet ødelagt med alle de regler tvivler stærkt på at jeg kommer næste år.. overvejer at besøge gatebil i norge fremover...


  • #46   3. jun 2013 http://www.vandel-info.dk/vindmller- her er grunden til de latterlige regler

  • #47   3. jun 2013 glad for jeg ikke valgte og køre der ned dette år også smiley brugte weekenden på andre sjove ting end og stirre på fulde mennesker, og se et latterligt udbud af biler man alligevel ser år efter år til diverse arrangementer her i Danmark, køre hellere til Tyskland eller Norge for at komme til ordentlige bil arrangementer

  • #48   3. jun 2013 jaa det var sku ikke det bedste i år..
    men vi fyrrede den alligevel max af i vores camp !!

    syntes 402 meter var fed ( bortset fra alt det langsomme skidt )

    fuck åbningstider på brænnerpladsen !!!

    fed nok dansk metal fester !! nedderen kun en skummaskine virkede :S


  • #49   3. jun 2013 Jeg er selv rimelig godt tilfreds med hvordan, at det er forløbet for DHB 2013.

    402 meter;
    Det som hele eventet startede op om, gik skide godt sammenlignet med sidste år. - Der var markant mindre vente tid mellem, at bilerne kørte.
    (At der så var en del langsommere biler, var hvad det var, jeg tror stadig, at der er blevet plads til flere biler, nu hvor at de har skruet op for tempoet)

    Drift;
    Imponerer igen i år, Det forløb fantastisk, specielt om søndagen, hvor at der var udenlandsk kommentator på, der kunne piske stemningen op hos tilskuerne.
    - Tribunerne var fyldte, samt at hele vejen langs hegnet stod folk og kiggede med.

    Brænderpladsen;
    På trods af de pludselige miljø & forureningskrav, som ingen har kunnet gøre noget ved i sidste øjeblik, har de da fået om noget, nogle biler igennem.
    Men jeg håber da bestemt, at vmax som arrangører gør noget ved dette til næste år.
    (Vandel flyveplads har generelt haft problemer med naboer, da de har fået nedlagt flere arrangementer på flyvepladsen.)

    DFB;
    Jeg synes, at placeringen lå kanon i år. De fik deres helt egen gade, til alle deltagerne, og det lå centralt.

    MMA:
    At vmax tog MMA til sig forstår jeg ikke helt, da det overhovedet ikke har noget med dhb at gøre.

    VIP-Campen:
    En kæmpe skuffelse fra min side af.
    Vi starter med at ankomme til DHB, venter 4 timer på at blive lukket ind, til trods for at VIP - banen var HELT fri.

    Herefter bliver vi lukket ud på en mark, hvor at der var 3 udgange. ingen af dem lå optimalt placeret.
    Vi lå helt nede i den ene ende af VIP campen. Derved skulle vi gå hele vejen ned i den anden ende for derefter at gå tilbage forbi vores camp igen (denne gang på den anden side af hegnet).
    (Hvilket også var årsagen til at vi lavede et hul i hegnet, og frit kunne gå frem og tilbage.)

    Vi blev lovet ekstraordinære toilet forhold
    (Det nærmeste lå 1 - 1,5 km væk, og toiletterne var ikke noget at skrive hjem om.)

    <b>Alt i alt, Et ganske udmærket år, Drift, 402 meter, DFB havde oppet sig.
    (Alt der der bør indeholde til DHB efter min mening, og ikke alt det der tivoli pjat.)


  • #50   3. jun 2013 Kan slet ikke genkende alle folks ploblemmer om DHB i år.

    Jeg syntes det var et kanont år også selvom vi kun var 2 afsted...

    Man må også selv gøre en insats for at få en fed weekend der nede!!

    Ses næste år til endnu et fedt DHB !!


  • #51   3. jun 2013 Ja der var stoffer over alt burde blive taget hånd om. Brænder pladsen var lukket pga en gård tæt på havde klage (snakkede vagterne om) bare man lige trak hjulene rundt hurtig ( ikk noget vildt) så var de der med en saks og var klar til at klippe ens armbånd. Ps der var en mand som falde ud af en bil nede ved plads 10 nogen som ved hvordan han har det. Så ikk alt for godt ud:s. Men alt i alt ikk en go dhb her fra

  • #52   3. jun 2013 Gå da udenom stofferne smiley

  • #53   3. jun 2013 Vi har været der i 11år nu, og er efterhånden en flok halv voksne knægte, med kone, hus, børn og meget andet.

    Vi har aldrig boet på pladsen, men i sommerhus. Vi er alle enige om at det har været suverænt det bedste år. Men konflikten ligger nok primært i at vi groft sagt har med to grupper at gøre.

    1: Dem der kommer til DHB for at feste, se på damer, biler, og bare fyre den af
    2: Dem der kommer til DHB for at se på biler, Race, og eventuelt selv kører, eller er en del af et crew.

    Gruppe 1 synes det er elendigt hvis der er for lidt fest, og gruppe 2 synes det er elendigt hvis der er for meget fest.

    Vi har stort set udelukkende været i 402 meter pit, og tribunerne og vi havde et genialt godt år. Vi oplevede generelt god stemning i pit, og sindsygt mange gennemløb i forhold til de andre år.

    Når man ikke bor på pladsen slipper man for konfrontrationerne med stoffer, fulde mennesker og meget andet. Ligeledes erindrer jeg aldrig at vi har haft problemer med vagter (som ellers er blevet kritiseret igennem alle årene)

    Langt hen af vejen afhænger det helt klart af øjnene der ser det, og hvorfor man kommer. Set hen over 11år, er der sket gigantiske forbedringer , og det i takt med at gruppen af mennesker der kommer er vokset signifikant.

    DFB er en tynd kop the, men det er primært fordi at der er så åndsvagt mange gengagere i mellem. Dog vil jeg gerne smide lidt respekt i retning af de meget kreative Rat folk som havde lavet nogle super sjove konstruktioner. (om man er til stilen eller ej er en anden diskussion)



  • #54   3. jun 2013 jeg kan godt huske 2004 hvor der slet ikke var nogen regler, hvor der kom buler på 2 af de flotteste biler, Team Man kørte rundt imellem alle midt om natten med motorsave uden kæde, men med tragte på udstødningerne (LARM) - dengang DFB var GODT ! Rigtig godt !! ! !! savner præmieudkast og den overdækkede plads, det tiltrak altså også en del mennesker..

    Så jo, dem som brokker sig er bare for gamle, godt I bliver hjemme næste år smiley


  • #55   3. jun 2013 Det bedste år? Man nåede 3-4 gennemkørsler lørdag, hvor man førhen nåede op mod 8-10?! Hvis den halve køretid er en forbedring, er du let at stille tilfreds...

  • #56   3. jun 2013 DHB 2013 er og bliver det dårligste nogensinde, jeg følger mig total røvrendt. betalte 700 kr for at køre 402m og få en plads i pitten, men plads?? er dku en by i rusland, men øldåser, afbrændte dæk og stive folk var hvad jeg fik. FUCK et flop i år.

    Jeg kørte 5 ture hvor den sidste tog 1,5 time for at komme fra begyndelse af køen til at kommer til at køre... kan ikke sige andet end: FUCK DHB det er spild af penge, fulde folk og biler hører ikke sammen. hvis folk vil drikke sig midt over så bliv hjemme og lad os der har sat penge i vores biler komme ud at køre og så kan i andre sprittere sku tage til Jelling festival eller lign.. DHB er blevet en pengemaskine som alt andet og er IKKE til for os biltosser der vil køre race.

    Surt opstød men den pure sandhed.

    chr


  • #57   3. jun 2013 Anders F
    vi må havde de andre i lejren med på den så...


  • #58   3. jun 2013 Har ALDRIG været til dhb, og kommer aldrig til det, men foruden de første par år det blev afholdt, så synes jeg kun man læser om hvor dårligt og ringe det er, hvorfor pokker vælger man at tage afsted året efter forstår jeg ikke ?

    Tag da de 700kr til indgangen, og pengene der bliver brugt på transport og sprut og kør til nurburgring, spis god mad, se fede biler og kør fra ferrarier (med garanti:-))


  • #59   3. jun 2013 kunne måske have nået 7 løb, vis jeg havde holdt i kø hele lørdag. og det sys jeg altså er lige voldsomt nok smiley

  • #60   3. jun 2013 DHB 2013 ?...latterlig til grin !
    for lidt informerede, højhat fjolser med security skilt på bilen,
    vors campingvogn måtte flyttes hele 4gange, både torsdag,fredag efter 4 crews bestemte ønske,
    4'gang drejede det sig om 35-40cm !


  • #61   3. jun 2013 Dr.House, i følge flere andre kørere nåede de flere gennemløb end tidligere. I år var der over 300 tilmeldte biler, og klart kortere tid mellem gennemløbne end tidligere. Enig i at køen var relativt lang, men det er et evigt trade off når der ingen kvalifikation er. Det ville være rart hvis vi blot kunne skære 14-15 sekunders tiderne fra, men så har begynderne ikke mulighed for at være med. Så kunne det være 200 biler, og først til mølle, men så bliver det mindre publikums venligt.

    Hvad er dit bud på en løsning?


  • #62   3. jun 2013 Jeg synes virkelig udviklingen på DHB de senere år, er sørgelig. Jeg håber der bliver rettet meget op, så vi igen kan få noget bil-relateret fest! Årets festival var flad og virkelig skuffende, til stor ærgerelse for rigtig mange.

    Desuden synes jeg det er trist at man vælger at nedprioritere DFB, så meget som det var tilfældet i år.


  • #63   3. jun 2013 Som du skriver, det er en festival, de er squ ligeglad med hvad der sker på 402m banen, det er slet ikke der pengene tjenes

  • #64   3. jun 2013 Enig. Men når det så er sagt, så gjorte det svenske Crew det nu super godt IMO. Men der er ingen tvivl om at pengene laves i den anden halvdel. Vi var der tre dage, og var kun igennem "fest" området en gang. Så det kan nu fint lade sig gøre

  • #65   3. jun 2013 Blev stoppet på min fz50 af 2 vagter i en bil, de sagde jeg skulle have hjelm på, og hvis ikke klippede de mit armbånd. Sagde så til dem at de bare kunne se at få deres sele på og holde kæft med at spille hellig.

    Hvis de mener det er et offentlig der, så må det være politiets opgave. Og som privat må man ikke digerer trafikken, kun hjælpe den.


  • #66   3. jun 2013 noget mærkeligt at blive sur over Kim S

  • #67   3. jun 2013 Nej.

    For de får stiv pik af at fortælle folk hvordan de skal opføre sig.

    Lad da folk have det sjovt og køre rundt på deres hjemmelavede køretøjer. Det er DHB. Ikke en strikke festival hvor mormor køre i sin skoda Fabia.


  • #68   3. jun 2013 det er lovgivningen det er galt med smiley

  • #69   3. jun 2013 Luk af for alt der kører langsommere end f.eks. 14-15 sekunder. Alt langsommere end det må siges at være at gøre grin med titlen, Danmarks HURTIGSTE Bil. Man må trods alt leve op til navnet. Der findes en hel del racedays landet rundt ellers, for "amatørerne", forstå mig ret. smiley

  • #70   3. jun 2013 men så man også nød til og lade den køre, for at se om de kan køre inde for den tid smiley

  • #71   3. jun 2013 Hvordan vil du finde ud af din bil er under 14-15 sekunder hvis du ikke køre?

  • #72   3. jun 2013 Lige præcis Thomas (-;



  • #73   3. jun 2013 Mon ikke man ved hvor realistisk det er at en E30 325i kommer under 15 sekunder? Der må sidde nogle professionelle folk der kan tage vurderingen. Det andet er lidt at tage pis på folk der kommer med biler der er ombygget for adskillige hundrede tusinder, der så ikke får noget reel køretid.

  • #74   3. jun 2013 Ellers må det være først til mølle. Der er grupper med flere hundrede medlemmer på Facebook der er tilegnet kørere der er IMOD de nuværende tilstande på 402-meter-banen, så mon ikke der er et reelt problem.

  • #75   3. jun 2013 dr. house smiley ku ikke ha sagt det bedre.. 15sek er simpelthen for dødt at se på smiley

  • #76   3. jun 2013 Umuligt. Det er utopi at tro at man kan "gætte" en quartermile tid. Det sætter krav til kendskab om vægt, hk, moment, gearing, og meget andet. Ud over det så kan folk lyve lige så lystigt de vil om tallene, plus at der naturligvis er en stor gruppe der ikke vej den præcise vægt efter de feks har strippet bilen for overflødigt vægt.

    Jeg er enig i at det ikke er udpræget underholdende at se på 15 tider, men jeg har ikke et bud på hvordan vi kommer dem til livs.


  • #77   3. jun 2013 Dit andet argument ved jeg ikke om jeg køber. Der var netop flere hundrede kørere i år, ergo er der kørere nok. Mere end rigeligt faktisk.

    At der er flere hundrede der er utilfredse synes jeg ikke nødvendigvis siger specielt meget. Der kommer cirka 15000 mennesker til en DHB weekend, og det har der gjort de sidste mange år. Nogen må åbenbart føle de får en god oplevelse.

    Mange af kørerne (også blandt de absolut bedste), kommer igen år efter år efter år.



  • #79   3. jun 2013 Enig

  • #80   3. jun 2013 Synes faktisk det var et fint DHB - Det var også mit første, men jeg kan sagtens nikke genkendende til at det havde mere med druk og festivalstemning at gøre, dog tilsat galskab og benzin smiley - Jeg havde ikke betalt for min billet, men hvis jeg havde ville jeg også være skuffet, blandt andet over det "security" der var hyret ind, de fleste var meget, meget lidt pædagogiske, eller med nogen form for fornuft, jeg forstår godt de ikke finder sig i pis, det skal man heller ikke, men omvendt skal man ikke opsøge problemerne.

    Jeg var dernede for at hjælpe med at lave den officielle DHB video, og jeg synes egentlig jeg plejer at opføre mig ret fornuftigt overordnet, alligevel lykkedes det mig at blive truet med at få klippet mit armbånd 3 gange...

    Udover det fik jeg også en chance for at snakke med produktionen (ikke Vmax holdet) de var ligeså arrogante, og det virkede ikke til de havde styr over noget som helst...


  • #83   3. jun 2013 Digweed jeg kan ikke være mere enig i det sidste du skriver. Og der var skam også flinke og fornuftige mennesker blandt dem der skulle stå for sikkerheden - Men de fleste var bare sure og provokerende i deres udtryk, måske hang det sammen med deres meget store muskler, jeg ved det ikke.

  • #84   4. jun 2013 Problemet er bare, når I samtidigt brokker jer over ikke at få nok køretid - hvordan vil I så have løst problemet, hvis ikke I mener der skal gøres noget? smiley

  • #85   4. jun 2013 Det der er lidt spøjst er at der er op mod 20000 mennesker og det hele handler om Danmarks hurtigste bil, men der var måske ca. 200 mennesker til selve præmie overrækkelsen til de hurtigste biler. Det syntes jeg er for dårligt. Dem der har lagt mange penge og tid i de biler fortjener sku en ordenligt omgang anerkendelse, men det fik de bare ikke. Efter min mening i hvert fald!

    Noget andet som pisser mig af, var at mine kammerater(som skulle kører) og jeg lå i pit området, men der var INGEN vagter hverken om dagen eller natten som kunne holde øje med at der ikke blev stjålet noget. De var hverken ved indgangene eller på selve området. Tilgengæld var der vagter i hoved og røv ved Dansk Metal, VIP camp og ind til selve brænderplads osv.

    Ellers har jeg samme holdninger som jer andre, håber sku de finder en løsning på det natur pjat der, så der kan brændes dæk til senere end kl. 18.


  • #86   4. jun 2013 Måske ikke det fedeste DHB i mands minde, men vi hyggede os sq helt vildt.
    Man kan jo ikke bare sidde og tude for forvente at blive underholdt, man må sq lige op af stolen og tage humør hatten på smiley

    Men ja kæmpe nitte at brænderpladsen ikke måtte køre om aftenen


  • #87   4. jun 2013 Techno Pladsen ved checkpoint 3 var det fedeste sted, Politiet kaldte den i hvert fald techno pladsen ... Jeg syntes der var for mange smarte typer med som var ude på at bokse, og det skete der også ved vores camp. jeg ved ikke hvad jeg synes og DHB 2013, ved bare vi havde det for sygt i vores camp smiley

  • #88   4. jun 2013 Kasper> du har helt ret. Men som altid gik finalerne i smadder til sidst og tiden gik. Så mange var kørt (os inklusiv). Det er dårlig stil

    Mht vagter har du en pointe. Men det illustrerer nok mest af alt hvor behovet er. Det er generelt ikke i pitten og ved quartermilen at der er bøvl


  • #90   4. jun 2013 Jeg er fuldstændig enig med de fleste i dette forum, det værste dhb i de 9år jeg har været der. Hovedsageligt pga. Brænderpladsen åbningstider, hvis ikke man er til stoffer og tramp er aftenen lang.

    Men men men nu sidder vi her og brokker os, men er det ikke VMAX der burde have det af vide.
    Bombeder dem med klage mails. Jeg skriver en om lidt!!!!


  • #91   4. jun 2013 ^^ nu er det jo nok ikke med Vmax's gode vilje brænderpladsen ikke var åben om aftenen, tror de ligeså gerne ville have holdt den igang til midt på natten som os andre......

    nej du kan takke en eller anden tosset miljøsvans for den var lukket efter kl.18!


  • #92   4. jun 2013 Ham man skal henvende sig til (ham der har indgivet klagen), hedder Henrik, og påstår det er pga. vindmøller han har klaget smiley

  • #93   4. jun 2013 Vi nød til at klage til arrangørerne også må de tage sig af udlejer. Så må de tage stilling til om dhb skal afholdes på vandel flyveplads næste år.

  • #94   4. jun 2013 @Thomas P
    Hvor i DK vil du så afholde sådan et arrangement??



  • #96   7. jun 2013 savner også dengang at salgs gaden den lå på græs! !

  • #97   7. jun 2013 Har svært ved at se det er 15 sek. eller der over biler der tage tiden. Det er 15 sek. vi snakker om, mon ikke der er steder man kan spare nogle min, i stedet. Personligt synes jeg det er feder at se folk banke af sted i noget specialt, så som min egen clio som nok laver +15 sek.tider end at se folk der køre på svensk indreg. biler for at kunne bygge dem store nok, eller folk der har 15.000½ hk og er 500.000 kroner fattiger. Byg noget som ingen andre har i stedet for mainstream. Men sådan er vi alle forskellige og derfor skal der også være plads til lada'er og supra'er.

  • #98   7. jun 2013 eller en lille corsa med knap 500 hk der går over stregen med 180 km/t og dækrøg ud fra begge hjulkasser smiley det var da en del der syntes var god underholdning smiley


  • #99   7. jun 2013 jesper c
    nej ikke noget med at forslå V-max det. så bliver det jo endnu et kræmmermarkede med biler til...

    desuden er værløse udelukket pga der er bygget boligere lige op til. (som koster kassen)


  • #100   7. jun 2013 Personligt var jeg godt træt af den Saab der kørte 21 tider. Lige som at jeg de andre år har synes den 2CV havde irriterende mange gennemløb. Fint nok med et historisk gennemløb i ny og næ. Men de samme langsomme (standard) biler igen og igen og igen er der ik meget sjovt ved. Nu handler DHB ikke om noget "Unikt" men er en drag konkurrence og så må det trods alt være det der er i fokus

  • #101   7. jun 2013 nicolai. l
    desvære skal man ikke være med i en klub for at måtte deltage ( ville jo sortere meget i de useriøse.)


  • #102   7. jun 2013 Det har ikke noget med unikt at gøre, men der er forskellige klasser. Hvor dem der har vold tunet deres biler så de ikke kan køre på vejen ej heller godkendes køre i en og dem som i kalde kedelige biler som er standart eller mild tunet må køre. Dem skal der også være plads til da der også kåres en "vinder" i de andre klasser. Vis man kun tager der op for at se biler der kan trække Sjælland tætter på Sverige, så kan man lige så godt tag ud og se dragrace. Og vis man skal pensle det helt ud så må DHB jo være danmarks hurtigste bil. Og bilen bør vel kunne indreg. i dk for ellers kunne det lige så godt hedde danmarks hurtigtse ting der kan komme fra A til B.

  • #103   8. jun 2013 Det er jo derfor der er klasser. Så alle kan være med.
    Men der er godt nok forskel på at stille op med en Civic Type R, en Impreza WRX, og så en Saab fra 1965 med 45hk. Jeg forventer ikke at alle deltagere har 600hk.......meeeen


  • #104   8. jun 2013 Sådan er det. De folk der kommer der op er jo ikke alle født med en guldske i røven så de kan betale sig fra, forsikring og op bygning af biler til ½millioner.

    Ham i saab'en har måske fået blod på tanden og kommer med en med 500hk næste år, alle skal da ha' lov til at starte et sted. Ellers som sagt så har det ikke noget med biler at gøre mere så kan det lige så godt hedde hurtigst fra A til B. Om du så stiller op i en lupo eller F16 er et fedt.

    Og kan virkelig ikke se at 5-6 gennem kørsler a' 15 sek.+/- er der, der skal spares.


  • #105   8. jun 2013 Der skal ikke mange penge til, for at få en bil der laver under 15sek tider. Det koster ikke en halv mill. Vi så det jo selv for nogle år siden, hvor en lagergut havde bygget en corrolla med 2 motorer. Og han nakkede da keisa's skyline. Jeg sys det er en go ide at skære feltet lidt ned. Så er der plads til flere gennemkørsler. Og så undgår man også nogen af dem der 'snyder' ved at købe driver billet, og så har de en kedelig peugeot 407 med 90hk. For at få en billig og en gratis billet. Det så vi en del af i år. Desværre.

  • #106   9. jun 2013 Doktor W. Nu bryder jeg mig ikke om postulater, så af frygt for at lave et selv, så talte jeg hvor mange 15 og over tider der findes på resultalt listen alene. Og det tæller hele 62 biler. Altså 62 biler, der nok i snit har lavet mellem 4 og 6 gennemkørsler hver på en weekend. Altså 62 biler ud af de 311 deltagende biler.

    62 biler x 4 gennemkørsler = 248 gennemkørsler af de i alt 1338 der blev foretaget. 248 gennemkørsler som i snit tager 1 minut hver med opvarmning, osv.

    248 minutter, altså 4,1 time dragrace bestående af biler som laver + 15 tider.

    Hvor du får dine 5-6 gennemkørsler fra, har jeg ingen anelse om


  • #107   9. jun 2013 Vip camp'en var i hvert fald ikke 1500 hver. vi fik lovet guld og grønne skove, så som vores egen billige bar, hvor var den henne!! Godt toilet forhold, der var en toilet vogn hvor der altid var kø og mega klamt! Tæt på alt, udgangene var mega kavt placeret! Og hvad med det der kørsels forbud! Og ikke nok med det, så gik man forbi flere camps hvor de åbenlyst sad og tog stoffer, lige foran snotten af forbi paserende. Også foran kontrollen!!! Ring og ikke pengene hver...

  • #108   9. jun 2013 martin p
    ja kunne virkelig godt finde på at gå den vej hvis ikke billeterne bliver billiger.
    for kan jeg slippe afsted med en pris på 1/4 den af normalen og min ven det samme så tror jeg bestemt det bliver løsningen så skal vi nok tage nogle ture hvis det var det... forstå udemærket folk ikke gider betale de penge en billet koster... ligesom jeg ikke købte noget der over de sidste 2 år jeg har været der. tilbudende er bare ikke gode nok...


  • #109   9. jun 2013 Kristian, jeg lå også i vip campen, og baren lå omme ved badet og der hvor vi kunne købe morgenmad og jeg synes nu ikke der var noget kø ved toiletterne og de var sgu ikk klamme i forhold til dem der er ude på den normale camp, sidste år ville jeg lige hoppe ind og pisse på et af dem, og lige i det jeg fik lukket døren brækkede jeg mig, alene pga. stanken! Det eneste jeg var træt af ved VIP campen var at vi lå lige bag ved Party teltet, man kunne faktisk mærke bassen i campingvognen.

    Men folk der tager til DHB bare for at sidde og brænde af i deres camp fatter jeg virkelig heller ikk, vi kom heldigvis godt uden om det i år, vi så dog en gut oppe i tivoli gaden der var helt væk på syre eller e, men det var faktisk alt vi så til det i år.....

    Jeg havde nu et godt DHB, og skal helt sikkert derned igen næste år smiley


  • Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #110   9. jun 2013 hvor henne kan jeg se køre og bil model og tid ?
    Her kan jeg jo kun se navn på køre og ikke hvilken bil det var
    http://vmax.dk/article/160125-dhb-2013
    Jeg blev også tilbage og så finalen og overrækkelsen men jeg fandt aldrig ud af hvilken bil vandt ?, jo der var vidst en pontiac som vandt over alle.


  • #111   9. jun 2013 det var ham der Mike et eller andet fra det engelske Team Taz der satte hurtigste tid mener jeg.

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #112   9. jun 2013 mike reymond , tror nu han er dansker trods det engelskklingende navn , han kører med danske sponsorrekalmer på bilen

  • #113   9. jun 2013 Martin P: tror ikke du er helt klar over hvad der skal til bare for at køre en lav 14 sek tid og hvad det egentligt koster at bygge bare en middelmådigt hurtig bil! hvis du mener det er så nemt og billigt, ser vi da frem til at se dig ved start linien næste år, og mhs til twin engine corollaen, kan du roligt regne med at den stod i 100000 ++ kr

  • #114   9. jun 2013 Vi har stadig venner i Vandel http://vafo.dk/article/20130608/ARTIKLER/130609630

  • #115   9. jun 2013 Nicolai L @ nu var det gennem kørelsen for en bil. Saab'en som blev eksempel. Men kan godt se at 4,1 time er meget, og 62 bil også er meget, men mener stadig at der skal være plads til alle. Alle har jo startet et sted.

    Og nej det behøver ikke koste ½ mil for at bygge en bil der laver 9sek. tider. Men nu er der jo nogle der stiller op i hvad de har, og hvad de kan syne.


  • #116   9. jun 2013 En E34 540i med 6-trins manuel kasse kan af en person der KENDER bilen fåes ned på 14.2-14.4, så, SÅ dyrt behøver det nu heller ikke være.

  • #117   9. jun 2013 autolakeren

    Vi havde selv en bil med derovre i år. Den lavede 13:03. Så ved godt hvad det kræver.


  • #118   9. jun 2013 Autolakkeren> Martin og jeg er en del af samme "flok" der har kommet der i 11år. "Vi" havde en bil med i år som kørte 13,03 . Sp jeg vil mene vi begge er fuldstændig klar over hvor lidt /meget det kræver. Argumenter om halve millioner er ganske enkelt BS. Det behøver ikke koste meget mere end en sommerferie til US gør

  • #119   9. jun 2013 Nu snakker vi jo heller ikke en ½ mil for at komme under 15 sek. men under 9sek.

    Og den ½ mil. var sådan overdrivelsen fremmer forståelsen.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #120   9. jun 2013 Dolos TTE eller hvad de nu kaldte den kostede under 50K at bygge , at der så efterfølgende er smidt flere penge efter stumper og tuning er en anden snak , den var pænt hurtig første sæson den kørte

  • #121   9. jun 2013 Jes men er den synet og på plader??

  • #122   9. jun 2013 hvem har snakket om en halv million for at komme under 15 sek?? der er ikke mange der har en std bil som kan det, og fra de 13 og ned til bare 11 sek, skal der ske en del... og det lyder da ikke til at 50000 kr på et legetøj som kun kan bruges på en 402 meter er meget for jer, så undrer det mig lidt at der ikke er flere sjove biler der stiller til start, for det er jo de samme år efter år som stiller op i de lidt hurtigere biler?? skal du have en gadebil under 13 sek, som ikke ligger i 200000 kr klassen og som stadig kan bruges til daglig, skal den store tegnebog frem.. tit og ofte er dem som kalder 15 sek+ biler for langsomme og trælse, de samme mennesker som aldrig selv har deltaget, eller har en bil der bare er i nærheden af 14-15 sek tider... Har haft flere kammier, som har siddet på tribunerne og spillet konger og troet deres egne biler med 200 hk kunne gøre det meget bedre, kæft en lang næse de alle fik, når de fandt ud af at deres slæder knap nok kunne gøre det på en høj15er tid

  • #123   9. jun 2013 Nicolai L: hvad bil og klasse, for i følge resultatlisten, er der ingen biler der har kørt 13.03 ... 13.0416 den som kommer tættest på smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #124   9. jun 2013 Doktor W

    nej selvfølgelig ikke , men det er heller ikke et krav til andet end streetklassen


  • #125   9. jun 2013 pointen er, at det er få mennesker der har 30-40-50000 kr til at smide efter en bil der kun kan bruges til 402 meter.. og er der nogen der kan bygge en dyt der kan køre under 13-14 sek for 20000 kr og samtidig ikke være en minutbrænder eller uforsvarligt bygget, vil jeg sgu godt bestille 5 stk til samlingen smiley


  • #127   9. jun 2013 feks da jeg gik igang med corsaen, havde jeg et budget der hed ca 50000 kr som max.. ja go daw do, til trods for jeg kan lave mere eller mindre alt selv, blev det hurtigt for lidt,bare brændstofsystemet alene, rendte op i 14500 kr, for an fittings,fuelcell,an teflon slanger, benzinpumpe, benzindyser, fuelrail osv osv

  • #128   9. jun 2013 Digweed !: HØRT smiley


  • #129   9. jun 2013 Der skal være plads til alle typer biler til dhb, bare efter først til mølle princippet, og har folk et problem med at kigge på de lidt langsommere, så må de jo bare bygge noget selv og komme med det næste år smiley


  • #131   9. jun 2013 he he Jeps, og opels v6er er ikke billig at skrue på, det ved vi begge jo af bitter erfaring smiley


  • #132   9. jun 2013 jeg nød at være til dhb i år som jeg har gjort hvert år siden jeg var der første gang i 2002. man kan mene hvad man vil om tivoli,gangstertøj,priser, dfb og alt det andet gøgl.der er plads til alle og det er fint med mig. bare jeg kan se drift,402 mtr. og ha en fest med mine kammerater og glemme alt andet en hel weekend;-) det var trist med brænderpladsen da vi lå på brænder camp og havde 3 biler med, men det var vist ret sent team man fik besked om de ikke måtte ha åbent om aftenen(lorte nabo klager) håber sgu vmax får styr på det til 2014. det med 15 sek biler kan jeg ikke se problemet i.. det er da hurtigt overstået sammelignet med de us dragster jern der skal varme dæk 200m og alligevel lave hjulspind og få en 12-13 sek... det tar vel ca 2 min. pr bil? ps. havde en fest på tribunen hver gang den 2takt saab lavede en 24,5 min tid smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #133   9. jun 2013 først til mølle ?? uden begrænsning i klasserne ?? , hvis johnny , ronni og brian og ensemblet finder ud af de vil konkurrere i deres std lupo3L og melder sig til nu skal de så have lov til at udelukke nogle/mange af de sjove biler ??

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #134   9. jun 2013 er helt med i først til mølle , men sæt da en begrænsning på antal biler i klasserne ??

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #135   9. jun 2013 51 der har kørt tider i max-street samt 68 i street ??

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #138   9. jun 2013 hov , var der ikke noget med der var en begrænsning pr klasse ? kender en der kørte langsomme tider i maxstreet fordi at street var begrænset til 50 biler da biletten blev bestilt


    noget rod


  • #139   9. jun 2013 Autolakkeren>Det var den blå Impreza WRX STi som i sit sidste løb søndag formiddag (trænings kørsel) kørte mod Per Petersens Supra, og endte med at slå ham fordi den stallede for ham. I det løb kørte han 13,03.

    Du kan uproblematisk finde en Impreza eller Evo 8 i Tyskland eller UK for mellem 40 og 80K med 400hk og permanent 4wd. Det er nok til at levere høje 12 og lave 13 tider. De kan i teorien sagtens køre i street klassen blot med et par flexleasede plader til 1500kr pr måned og det kan fint holde til formålet


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #140   9. jun 2013 Digweed , tror vi er enige smiley

  • #141   10. jun 2013 Det var mig der snakket en ½ mil. Men det var for at fremhæve forståelsen.

    Min pointe var også bare at der burde være andre steder det var nemmer at spare tid på end at fjerne biler med 15 sek. + tider.

    Nicolai L. Ja så står du med en bil du kan bruge til DHB, men ellers ikke gider køre i. Så som sagt tidliger så heller kigge på standart bil der er tunet og kan synes, men det er jo bare min der synes det er sjovest, så har du en anden mening.


  • #142   10. jun 2013 Hold nu op. En bil til feks 50.000kr uden afgift koster i omegnen 1500kr om måneden i flex leasing. Altså signifikant mindre end de fleste render rundt og afbetaler på deres Fabia 1,4 fra 2010. Og så har du en bil med 400hk, der er indregistreret.

    Lad os nu ikke gøre det mere kompliceret end det er


  • #143   10. jun 2013 Det er jo ikke så kompliceret som du gøre det til. Ja meget muligt at man kan finde sådan en bil i Tyskland og flexlease den, men jeg personligt gider ikke ha' sådan en bil, og andre som evt. har samme "ide'" om hvordan biler er sjovest. Vil nok heller ikke. Men skal det så betyde at vi aldrig ville kunne stille op til DHB fordi vi ikke har en dragster? Der laver 9 sek tider eller 11 sek. for den sags skyld. Det er jo derfor de har flere klasser, og der må sku' være nemmer måder at finde mere tid til alle på, end at skulle fjerne bil der er 4-5sek. langsommer. Evt. bedre ordnet forhold, mere system, mere kontrol med at dem der køber billet til pitten, er køre og ikke bare folk der vil ha' en billiger billet. osv. find selv på mere.

  • #144   10. jun 2013 man stiller vel op for at vinde? og lave gode tider? tvivler stærkt på folk gider se langsomme biler? og nu en bil der køre 15sek ikke langsom, så sys det en passende tid som adgangskrav til at stille op?

  • #145   10. jun 2013 Tror nu ikke alle stiller op for at vinde for så er de selv ret optimistiske, men nok mere for racet, det er jo en af de få lovlige drag race vi har her hjemme.

  • #146   10. jun 2013 der er da efterhånden mange race i dk. der 4stk i esbjerg i år. holeby. og mener også der 2 i vandel ud over dhb.

  • #147   10. jun 2013 Doktor W> Du skifter fokus. Dit argument var at det kostede en formue at bygge den slags biler. Faktum er at det ikke er tilfældet. "Hurtig" er naturligvis et definitations spørgsmål, men som sagt var der over 60 biler, ud af de over 300 kørere der kørte tider på 15,00 og over. Alle de argumenter om at folk ikke har råd, og at det kun er dragsters osv, har intet med sagen at gøre. Faktum er at man for anstændige penge kan få en bil der kører 12-13 sekunders tider. Det er ikke standard biler, og det er biler med +400hk. Og vi taler stadig ikke om biler der er mere modificeret end at de kan synes.

    Det var de argumenter der blev brugt til hvorfor det er fint at komme i sin Peugeot 206 med 136hk.

    Jeg ved ikke hvad du forestiller dig mht at optimere. Vi havde historisk kort tid mellem hvert gennemløb. Det kan ikke gøres hurtigere. Der er kun en måde, og det er færrere kørere på banen. Vil i have flere gennemløb pr kører, skal der færre kørere.

    Skal det være publikums venligt, skal det være vildt. Folk kommer GENERELT ikke for at se en Corsa med 200hk, eller en Peugeot 206 GTI. Folk kommer for at se og høre bulder og brag, og nogle fede projekter. Og da det er publikum der tjenes penge på, er man nød til at prioritere det.


  • #148   10. jun 2013 Vis man tager min bil som eksempel som jeg gjorde tidliger, hvad tror du så det vil koste at få den under 10 sek. tider? Den kan ikke bygges om med turbo eller anden trykladning for så kan den ikke køre i street klassen. Det render op i en mindre formue. At jeg så kan købe en subrau blablabla i Tyskland til 80klik ved at flexlease den til 1000-2000 om mdr. Ja tillykke men sådan biler interessere mig ikke. Så der for er den ude lukket, men betyder det så at jeg ikke kan stille op til DHB?? Det synes jeg ikke det skulle, men det er jo bare min menig. Publikums venligt, ja det skal det da være med derfor bliver de jo også nød til at ramme folk bredt, og så bliver de nød til at tag biler med så f.eks jeg også gider se på, om mon ikke der findes en sjæl eller 2 mere der ikke gider se den en supra efter den anden uden plader eller S plader fare op og ned af 402 meteren. Som sagt jeg synes der skal være plads til alle, både deltager og publikumer, vi har alle forskellig smag.

    Jeg siger ikke at de ikke kan fjerne nogle af bilerne der langsomme tider, f.eks dem som stiller op i en Uno 0,9 og kun er med for de billige billetter skyld, men at ude lukke biler som ikke klare et minimums krav på 9-10 sek. synes jeg personligt er dømt til at blive lort.

    Og vis du læser hele min agumentation igennem, så vil du også se at jeg mener bare der burde være andre steder det er nemmer at vinde mere tid så der kan komme flere gennemkørelser, end de 4 sek. pr bil pr. kørsel.


  • #149   10. jun 2013 DHB skulle bare vare nogen flere dage, start om Onsdagen med at lukke folk ind, og så kører Torsdag, Fredag, Lørdag og Søndag. Så ville der være plads til alle kan få kørt rigeligt smiley

  • #150   10. jun 2013 Sådan som jeg ser det, så vis du tager de 62 biler og for den til at køre 4 sek. hurtiger alle sammen.

    62 bil * 4sek = 248 sek
    248 sek. * 5 gennemkørelser = 1240 sek.
    1240 sek. / 60 =21 min. om dagen.

    Det er 21 min du vinder om dagen, det ville jeg mene man kunne optimere sig ud af i start området, eller andre steder og vis man samtidig smider, dem fra som kun er der for de billige billetter, så vinder du hurtigt minuter igen, og så er der stadig noget folk som jeg, gider se på.


  • #151   10. jun 2013 Mon ikke mange af dem med 15+ sekunders biler, er dem der vil have de billige billetter? smiley

  • #152   10. jun 2013 Det er derfor jeg siger at det er hurtige min. at vinde ved at finde dem. smiley


  • #153   10. jun 2013 Problemet er ikke de tager længer tid om at køre, men at de tager tiden fra de rigtige seriøse smiley

  • #154   11. jun 2013 Mit forslag om at udelukke 15+, giver formentligt ca. det samme som at forsøge at undgå dem der vil score billige biletter smiley

  • #155   11. jun 2013 Doktor W > Hvorfor skal man tage din bil som eksempel? Hvad nytter det at insistere at ville bruge en Talbot Samba (for eksempletes skyld) til at køre drag med, hvis det vitterligt er en eledig bil til formålet. Hvorfor insistere på at køre quartermile hvis ens bil bare er elendig til det? Man må kunne tillade sig at antage at folk der stiller op til quartermile, er folk der har lyst til, og interesse i at køre hurtigt på en quartermile. Hvis ikke man vil det, så kan man tage til Jyllands Ringen, eller noget andet og lege i stedet.

    Du har misforstået forslaget. Jeg mener ikke at de 62 biler skal erstattes af andre biler. Jeg mener vi skal fjerne de 62 biler, og ikke genbesætte dem. Så vil der være over 200 gennemløb mere til deling mellem de resterende biler.

    I øvrigt gør DHB hvad de kan for at fange dem der bare vil have billetter. Feks at forlange at alle tilmeldte kører. Argumenter som at bilen er gået i stykker m.m går ikke, så må man betale differencen. Men det kræver mange hænder at tjekke over 300 kørere


  • #156   11. jun 2013 Noget helt andet er at jeg ikke forstår hvorfor du bliver ved med at referere til 9-10 sekunders tider. Vi har talt 15 sekunder, hvor kommer de 9-10 fra?

    Men at insistere på at bruge en bil til dragrace, som tilsyneladende (jævnfør dig selv) ikke egner sig til det, kan vel bedst sammenlignes med at insistere på at bruge en Hockey stav til at spille baseball med


  • #157   11. jun 2013 Man lad folk prøve en gang, kan de ikke køre 15sekunder, så må de betale differencen på billetten?

  • #158   11. jun 2013 Ja der er mange muligheder. Man kunne også køre kvalifikation Fredag, men problemet er igen de støj krav. I princippet er jeg også fortaler for at nybegyndere kan få lov at køre, men til en publikums event som denne, er det bare ikke top underholdende at se på

  • #159   11. jun 2013 jeg synes at DHB var fedt, men det er nok kun pga at jeg var derude pga at drikke og hygge med venner. men hver dag lige fra morgenen af kørte jeg også en tur gennem drivercampen, og jeg kunne se på folk derude, de ikke var helt tilfredse. specielt på 402 meter, da der var ALT for stor kø.

    jeg giver dem endnu en chance, så ser vi hvordan det går til næste år, hvis det failer helt så er der sku også andre events, såsom gatebil, reisbrennen, ,og mange flere rundt i europa.


  • #160   11. jun 2013 Så er det igen jeg siger så kan man lige så godt kalde det hurtigst fra A til B, for vis man ikke kan tåle biler over 15sek. så ryger street klassen. Vis folk kun kan stille op i biler specialt til formålet eller man lige har klampet sammen på en weekend og den ikke skal synes, så er det jo dragster man skal gå ind og se. Og personligt synes jeg det ikke det er sjovt, derfor mener jeg også at de burde finde tiden et andet sted end at fjerne bil/køre.

    Jeg ved ikke om min bil vis vi bruger det eksempel er under 15 sek. på 402meter, men hvorfor skull jeg ikke ha' lov til at stille op og få et kick, ved at race i den bil hvor min interasse ligger.


  • #161   11. jun 2013 Jammen jeg ved ikke hvor du får de argumenter fra. Der var massere af biler i street klassen der kørte under 15 sekunder. Det burde ikke være et problem. Men det er vel ikke for meget at for lange at vi skal se på en Golf 4 1,8T med 150hk, lege quartermile. Lige som der er nedre grænser i alle klasser, burde der også være øvre grænser.

    Hvis din interesse ligger i at køre quartermile, så skal du stille op. Men du skal i sagens natur stille op i en bil der er sat op til formålet, og ikke en Kaddet 1,4 fordi DU synes det er sjovt


  • #162   11. jun 2013 For mig måtte de godt kalde det noget ande end DHB, Jeg er der kun for en ting at se hurtige biler, er nok også blevet mere forvent igennem årene og en 15 sek bil i min verden, hører ikke til sådan et arrangement. Det er spild af tid.
    Synes det er latterligt at folk med fuldstændig ligegyldige bil stiller op fordi de så kan få bedre teltpladsen eller ekstra personer fordi det er billiger.



  • #163   11. jun 2013 Det mange biler der kan køre 15sek std. Og den der vandt streetklassen kørte 11sek,og den er med garanti ikke lovlig. Det kræver mindst 600hk i en normal størrelse bil smiley

  • #164   11. jun 2013 Enig. Begrebet "lovlig" efterlader stort set ikke plads til andet end originale biler i DK. Selv en chipning er i 95% af tilfældene ulovlig.

    Men til DHB bekymrer man sig jo ikke om "lovlig" i den juridiske forstand, men har defineret street klassen ud fra nogle meget basale krav.

    En Nissan GT-R kører i øvrigt under 12 sekunder standard (så sådan en snupper jeg da lige............)


  • #165   11. jun 2013 det eneste krav i streetklassen er, at der plader og forsikring på bilen, så den må køre på vejen, om den er lovlig betyder ikke noget smiley

  • #166   11. jun 2013 Jeg tror vi snakker forbi hinanden, for når jeg læser dine kommentar, så kan jeg se at jeg ikke har forklaret mig, så du forstår hvad jeg mener, fejlen er nok min.

    Men jeg vil stadig mene at jeg burde kunne stille op i den bil der interesser mig, og ikke den der er publikums venlig. Selvfølgelig skal der sorteres, så folk kun med interesse i billige billetter ryger ud. Men vis nu min lille bil kun klare en tid på 15,5sek skal jeg så ikke har lov? Ja der skal være plads til "show" biler men ikke alle gider se det. Så derfor er det da rart at der er noget for alle.


  • #167   11. jun 2013 hvad med dem der knokler røven ud af bukserne for at lave en bil som faktisk køre hurtigt, som der måske er er smidt 50000-100000kr i, og han kun får lov og køre 2-3 gange, fordi der ikke er tid til mere fordi der andre, sagt på en pæn måde "røv kedelige biler med?" tror du han gider bøvle med det næste år?

    Der var en der kom til kontrol kl 12 lørdag i år, han kom slet ikke ud og køre den lørdag? er det fair?

    har selv smidt en del penge i min bil, og har lagt vandret i luften op til dhb. men fik kun 5 gennemløb :S


  • #168   11. jun 2013 dokor W
    nej så pisser du ud til nogle af de små arrengementer så som holeby. greve osv 1dags race...
    hvis de hobby er drag så bygger du en bil der køre stærkt
    har du der imod en hobby for trabant´er og du deltager i dhb så du bare en idiot der pisser højt og flot på folk der gå op i drag og så du ikke et hak bedre end dem der deltager for at få en billig billet.


  • #171   11. jun 2013 Det bare ikke fair, og vis dem der kommer for at køre race i en 1,0 ikke kan se, at de faktisk trækker tiden for en mulig dhb vinder.

  • #173   11. jun 2013 enig med dig thomas p
    så et par standart golfer og seat´er der bare nulrede afsted. intet tegn på de var andet en chippet. idioter som dem kommer jo kun fordi de kan. ikke fordi de gå op i det. jeg køre da også race i ny og næ enten på striben eller andre steder men jeg lod da ikke min vectra deltage til dhb. til race i greve. køge. eller holeby kunne jeg måske godt tænke mig at køre en enkelt gang eller 2...

    og hvorfor sku en bobbel 1200 eller lada niva havde lov at deltage i streetklassen bare fordi de kan. de har ikke en chance og ville være generende .. jeg syntes man skal være med i en klub for at måtte deltage. ligesom i andre sports


  • #176   11. jun 2013 nop er sku ikke bange for at tabe ansigt.
    men gå ikke så meget op i at køre lige ud. men nogle gange så få man lige lyst til at lege lidt med vennen ved siden af og så prøver man...

    af samme grund deltager jeg ikke i de lovlige løb. har ikke behovet for at få min tid afvide. mine interesser ligger andre steder (cross banen)
    hvor jeg har lidt samme holdning. bare ang folk der køre løb uden bare fordi de lige kan den ene dag og derved tager pladser fra folk der køre efter point til dm eller for at komme i højre licensklasse.

    men de folk der gå op i det og ikke få mere end 5 kørsler pr dag skal sku ikke begrænsens fordi en spasser i en talbot eller en brian der bare vil billigt til dhb spære pladser og laver sløve tider.

    der sku ikke være noget galt for at folk sku oplyse deres opbyning osv for at bevise de er seriøse omkring det og ikke bare vil havde deres bil målt eller en billig billet.


  • #177   11. jun 2013 Nej for vis den 1,0, var en 3,0, og det generelt var sådan, så ville der være fære biler tilmeldt. og nu der kun 1 klasse hvor de køre drag racer, og det show klassen, så ved ikke hvorfor du sammenligner den klasse, men alle de andre klasser? ellers er alle de andre biler der er modifiseret. også i streetklassen.

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #179   11. jun 2013 som jeg tidligere var inde på så var det nok en god start at overholde det max pr klasse de selv har disket op med (50)

  • #181   11. jun 2013 Det vil være et mareridt at skulle styre klasser under kvalifikations løbene. Det vil ikke virke befordrede for det antal gennemløb der bliver mulighed for. Enig i at set vil være sjovere for både publikum og kørere, men med det nuværende antal kørere er det utopi.

  • #182   11. jun 2013 Sø-Propel Ketil@ så må jeg gentage, som jeg skrev tideliger oppe, at så skal de droppe det der DHB og lave det til et dragrace. Som digweed siger så er det jo ikke dragster der var planen med DHB, men det er blevet vilder og vilder for hvert år. Jeg stiller jo ikke op i min Renault til et dragrace mod en rigtig dragster, men DHB er jo heller ikke et dragster race. Det er et race for biler tunet i forskellige klasser. Og dem der bygger deres biler om for 100.000 + har jo nok heller ikke kun gjort det for DHB's skyld men bruger den nok til andet race, lige som jeg bruger min bil på vej, og derfor ikke kommer ud af street klassen.

  • #183   11. jun 2013 Digweed: Ja du har ret i af dengang man startede med skrue biler så var den man bil man nu kørte var jo vildt hurtigt synes man selv. Og ja dengang havde man jo heller ikke de samme penge som man evt har nu.
    Kan godt se der skal være plads til alle. men det er stædigvæk nitte at se på 15 sek biler.
    Og når man betaler så mange penge for en dhb billet så forventer jo sgu også at størstedelen er vognpakken har noget at byde på
    Det kan godt være man er en sur gamle mand når man siger sådan, men seriøst det er nitte at se på....


  • #184   11. jun 2013 Og man kunne også godt vægle at droppe nogle af klasserne io mine øjne.
    Forhjulstræk uden tryk, shiiiiit noget prut at se på fuldstændig ligegyldig klasse....hahaha for sikkert på punklen med den kommentar. Der er max 2-3 biler i den klasse der er sjove at se på.... og alligevel er der en del i den klasse.. uuuuddd blev der sagt :o)
    of så dielse klassen, det samme 2-3 bilen der kan noget, resten er en standart C5 eller hva fanden folk stille op med.... uuuuuuud blev der sagt :O)



  • #185   11. jun 2013 Helt seriøst, der måske 1-2% der sys det fedt og se biler køre 15+ tider? og det hedder danmarks hurtigste bil, hvorfor stille op når man har danmarks måske dødeste bil? sys simpelthen det for galt at der over 310biler med, og der kun 60biler der faktisk kan køre under 15sek? det samlede antal biler skal ned under 200biler. og der skal være en tidsgrænse for at køre med på xx antal sek, kan man ikke overholde det inde for max 2 forsøg, så det ud af klappen. så har man fået lov til at køre.

  • #186   11. jun 2013 Ja danmarks hurtigste bil, ikke dragster med faldskærm osv. ikke ellert med motorcykel motor. Men igen jeg synes der skal være plads til alle og det gør i ikke, så vi bliver ikke enig.

  • #187   11. jun 2013 nej, men vis folk ikke ændre holdning, og kun tænker på og få sin egen sløve bil over stregen, så bliver de hurtige biler bare væk. så må man så gøre op med sig selv om man vil have det på samvittigheden, jeg ville hvertfald ikke.

  • #188   11. jun 2013 Øee der var omkring 60 biler der IKKE kørte under 15 sekunder . Ikke omvendt. Altså er der cirka 240 biler der kørte UNDER 15.

    I øvrigt har der ikke været en Diesel klasse de sidste par år


  • #189   11. jun 2013 Vis du patu vil se dragsters så tag til noget topfuel noget eller hvad det hedder, kan da ikke passe at man skal forvandle DHB til top pro dragracing, og menimand ikke kan vise sin standart/mild tunet GTI frem også få lov til at køre et par ture.

  • #190   11. jun 2013 Hvis man bare vil accelerere kraftigt i sin Golf GTI hvorfor så under hele taget køre på bane? Find en motorvejs tilkørsel og fyr den af. Det har intet med quartermile at gøre. Vi ser heller ikke de lokale slagsbrødre på scenen til et dansk bokse mesterskab bare fordi de synes det kunne være sjovt at prøve

  • #191   11. jun 2013 har man da en dragster, bare fordi man køre under 15sek? hold nu op med det fis. der køre kun dragsters i show klassen.


  • #192   11. jun 2013 Nu synes jeg ikke dragster Er sagen da jeg synes at amerikanerbiler er larm på 4 hjul og bladfjedre:0) også en klasse man kunne vælge fra :0)
    Jeg er til skamtunet biler og der skal være massere af dem .


  • #196   12. jun 2013 Digweed:
    Jeg er nok lidt kræsen og snæversynet på engang.
    Men mener helt seriøst der burde være en tid man skal være under for at kunne kører til dhb. Der burde være en kval løb iløbet af året, og hvis du er hurtig nok så skal du til DANMARks HURTIGETSE BIL..

    Lige som i alle andre sportgrene :0= så få du de hurtigste med og dem folk godt vil se og ikke 15 sek biler


  • #198   12. jun 2013 Nu får du lige et hint. Det hedder Danmarks HURTIGSTE bil. På samme måde som at nationale mesterskaber i diverse sportsgrene ikke rummer plads til folk der bare vil lege , så må det være OK at sætte nogle standarder. Der er andre steder man kan lege og øve sig hvis det er det man vil. Argumentet om lovlig streetrace osv er da ganske fint , det holder bare ikke rigtig hvis det er på bekostning af 15000 mennesker som har betalt for at se den HURTIGSTE bil.

  • #199   12. jun 2013 Nemlig nicolai L

  • #200   12. jun 2013 Så kan vi så diskutere om det skal hedde Danmarks hurtigste bil, for der er kun en klasse hvor der er krav om Nr. plader og det er steet klasse. Også som jeg sagde tidliger oppe så kan man bare lukke den, så er kun vold tunet bil og dragster tilbage, men så kan jeg ikke se hvad det har med Danmark hurtigste bil at gøre, da du jo så bare kan stille op i et F16 fly, i outlaw klasse, og vinde hele lortet.

    De eneste biler man ender med at ha' til DHB er dragster eller biler bygget til 402 meter banen, og som aldrig kommer til at røre dansk nr.plader, Så er det jo bare endnu et topfuel race.


  • #201   12. jun 2013 Kig lidt på hvordan quartermile håndteres i andre lande. En konstellation hvor man har klasser, med forskellige krav til hver klasse er helt normalt. Det er ikke anderledes end med andre former for motorsport, her under Rally, og bane race.

    I alt den slags er der regler for graden er tuning, antallet af hestekræfter, sikkerheden osv.

    Over alt i verden gælder der forskellige regler for hvad der kan være på plader og hvad der ikke kan. Ligeledes gælder det at reglen for hvor meget der må tunes er forskellige. Hvis landets love skulle diktere hvad der måtte køres quartermile i, ville det meget hurtigt blive meget kedeligt. I princippet må du i Danmark intet gøre i forhold til tuning. Læser du loven ord for ord, er både en dobbelt udstødning og et luftfilter noget der kan gives bøder for (Emmision og støj). Alt tuning ligeledes.

    Jeg er sikker på 98% af de mennesker der interesserer sig for quartermile finder det meget uinteressant at se på 300 originale biler der lige er rullet ud fra Ford i rødovre. Lige så vel som der er uinteressant at se vægtløftning eller boksning med 100 mennesker der er indhentet fra det lokale storcenter som deltagere.

    Du taler fortsat om biler der kører under 15sekunders tider som dragsters. Det er langt fra tilfældet. Kigger du i Amerikaner klassen finder du sågar en enkelt deltager der kørte under 10 sekunder med en bil på plader (det er så også binde galt, men anyway)

    Men det er dog ikke for meget at forlange at bilerne der deltagere skal være hurtige. "Hurtig" er et definitations spørgsmål, men grænsen skal gå et sted. IMO er under 15,000 et ganske fair krav når vi nu har med quartermile at gøre.

    Lige som der er guld og sølv krav til roning, vægtløftning, osv osv.



  • #202   12. jun 2013 Jeg taler ikke om 15 sek. Jeg taler om at de "biler" som i mener er berettiget til at køre på 402meter er biler der kan kom ned på 15 sek. Hvilket betyder at 1/3 af street klassen ikke kan komme med. Og Amerikaner klassen er der slet ikke så det ved jeg ikke hvad du mener.

    Som så betyder at det som skulle være Danmarks hurtigste bil nu bare er Danmarks hurtigste ting, og jeg snakker ikke om tider, men om biler der er så pumpet at de ikke kan få plader på eller udelukket er bygget til at køre 402 meter.
    Som sagt vi bliver ikke enig for jeg synes det er sjovt at se gade biler fare afsted og du vil se show biler, jeg mener bare at der er rigeligt med events hvor man kan se show bil / dragster køre, men drag/402 meter for gade biler er mere begrænset vis det skal være lovligt.


  • #203   12. jun 2013 Du er med på at mange af Amerikanerne kører i street ikke? Der eksisterer ikke en Amerikaner klasse, så jeg ved ikke hvad du refererer til. Kender du egentlig klasserne?

  • #204   12. jun 2013 Hvis jeg vil se på originale biler kan jeg tage en runde hos bilforhandlere i Hillerød eller Silkeborg. Gaderne er fyldte med originale standard biler. Hvor i består det interessante?

  • #205   12. jun 2013 svare til jeg stiller op i drift med min Vectra B. pointless.


  • #207   12. jun 2013 Nicolai L @ Det er dig selv der snakker om Amerikaner klassen, jeg skrev bare at den kunne jeg ikke find, vis du heller ikke ved hvad det er for en så ved jeg ikke hvad du snakker om. Og ja jeg ved hvad for nogle klasser der er.

  • #208   12. jun 2013 Jeg refererede egentlig blot til den store gruppe der deltager med amerikaner biler der deltager ved DHB. Jeg skriver netop i samme indlæg at flere af dem stiller op i street klassen og har plader på.

  • #209   12. jun 2013 Faktum er at DHB som helhed, lever af publikum. Publikum i DHB kontekst, er de 15000 gæster der betaler indgang, og køber sodavand og hotdogs på pladsen. Uden publikum, intet DHB.

    Der findes massere af andre "dragrace" events man kan komme til hvis man vil sparke dæk og køre lige ud. Men DHB er anlagt som en "festival" og der må man bare erkende at du ikke får folk til at betale mellem 600 og 1000kr for at se en Seat Ibiza 1,4 lave hjulspin og køre lige ud i 18 sekunder.

    Jeg har været DHB tilskuer i 11år, og jeg har som de fleste andre, altid fundet den største underholdning i de gode projekter. Det er ikke altid de hurtigste der er de sjoveste, men dem der er gået all in, er sindsygt dygtige mekanikere, eller nærmere inginører, og det er underholdende i sig selv.

    Hvad der ikke er underholdene er en Honda Civic 1,6 der har fået Luftfilter som gernre vil køre ned af quartermilen 10 gange i løbet af en weekenden. Den samme Honda Civic kan jeg se 15 af hver dag på vej til arbejde. At møde dem på ring 4 er nogenlunde lige så interessant som at se dem køre nede af quartermilen. Forskellen er dog at på ring 4 har jeg ikke betalt 600kr i entree først.


  • #210   12. jun 2013 Du referer i at andet indlæg at du snakker om Amerikaner i street klassen ja.

    Og nu stiller deltagerne jo op for at køre og ikke for at please dig, lige som ham i Honda'en på ring 4 ikke har købt den Honda for at du ikke behøver at se dem køre til DHB. Men fordi det er den bil han gerne vil ha'.


  • #211   12. jun 2013 Men nu er det sådan, at kørerne på banen til DHB, kun har mulighed for at køre, qua at der er 15000 mennesker der fortsat vil betale en indgangs billet, der gør det muligt at leje banen til formålet. Og så er den jo ikke så frygtelig meget længere end det.

    Præcis på samme måde som at man i TV prioritere de sportsgrene som folk gider se på. Der er tonsvis af sportsgrene der aldrig for TV eksponering? Hvorfor? Fordi folk ikke gider glo på dem.


  • #214   13. jun 2013 Pointen med sportsgrene skulle gerne vær åbenlys. Det er de sportsgrene folk vil se, der får eksponering. Det betyder ikke at folk ikke kan spille kegle billard i en lille klub i Køge, men blot at de ikke får 15000 tilskuere til at betale for at se det. DHB er som alle ved meget mere end bare fragtskibe, og nej tilskuerne til DHB (bla mig) er blot en lille del af eventuelt. Men DHB er (i dag) en helhed. Jeg ville også gerne se udgift/indtægts fordelingen. Og ja jeg er enig i at kvalifikation ville give meget mening. Da de startede var der feks forunder til DFB , men man erfarer at der trods alt ikke var flere deltagere end at alle kunne være med. (Hvilket så betyder at der er meget junk i mellem)

  • #215   13. jun 2013 Fragtskibe? Ved ikke lige hvad der skete med min autocorrect. Jeg tror jeg ville have skrevet quartermile

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.294
    #216   13. jun 2013 Nicolai L

    LOL

    studsede også lige over det smiley


  • #217   13. jun 2013 Hvis nogen er interesseret i race uden tivoli, er dette måske noget.

    http://www.bilgalleri.dk/grupper/14_mile_drivers/991213-legal_streetrace_i_odense_lufthavn


  • #218   13. jun 2013 "Hver bil vil have 3-4 starter alt efter hvordan dagen forløber"

    Altså cirka det halve af hvad man kunne få til DHB (med tivoli). Det lyder som noget der bliver svært at sælge desværre


  • #219   13. jun 2013 Det er rigtigt, men det koster til gengæld kun en tredjedel.

    Og stadig 402m.


  • #220   13. jun 2013 En tredjedel? Kostede en kører billet med en gæst ikke 400kr til DHB i år? Det mener jeg.



  • #221   13. jun 2013 675kr mener jeg smiley

  • #222   13. jun 2013 Men hvad har normænd. Englændere osv med DANMARKS hurtigeste bil at gøre ? kan slet ikke se hvorfor de skal have lov at deltage !

  • #223   13. jun 2013 De deltager jo heller ikke i street klassen af samme grund. Det er naturligvis helt fair at de er med i de klasser der ikke kræver indregistrering

    Kig på fodboldlandsholdet.......(-:


  • #224   13. jun 2013 Den kostede 675

  • #225   14. jun 2013 Nicolai L @ Nu er der jo heller ikke nogen i street klassen der har vundet Over All. De 3 første/hurtigste biler kommer fra outlaw eller unlimited klasserne. Så jeg kan sagtens se Kållberg's spørgsmål er relevant.

  • #226   14. jun 2013 Tja, det kan man sagtens argumentere for. Men den dag eventet er isoleret til at dække danske deltagere, der ophører min deltagelse. Jeg bilder mig ind at det vil også vil gælde mange andre

  • #228   14. jun 2013 Nu er jeg jo ikke kører, men tilskuer, så dit argument holder desværre ikke. Jeg er tilgengæld relativt sikker på at prisen på at leje vandel kun gør det aktuelt at leje hvis man har en massiv indtægts kilde (og nej, sølle 600-700kr x 300 dækker næppe leje af banen (INKLUSIV Støj licensen) i 2-3 dage.

    Men det er jo gæt værk, fordi vi har hverken indsigt i indtægts fordelingen, eller leje udgifter.


  • #230   14. jun 2013 Jeg har aldrig været andet end publikum. Hverken brænder plads, drift, DFB, eller DHB. Udelukkende tilskuer.

    Jeg har ikke løsningen. Der er for og imod ved alle scenarier


  • #231   18. jun 2013 tja solen skinnede, jeg kom gratis ind, vores lille 4x4 bane ligger i fred og ro, masser af flotte biler mm.. . men det er måske blevet lidt for stort,efterhånden, med butik centre osv, he he .. mvh hc

  • #232   3. dec 2013 Kage

  • #233   4. dec 2013 smiley

  • #234   4. dec 2013 smiley

Kommentér på:
folkes mening DHB 2013?

Annonce