{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

Esbjerg O
Esbjerg O
Tilmeldt:
11. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Streetrace i Esbjerg {{forumTopicSubject}}

Hey alle streetracere

Vi ved jo alle at Striben Esbjerg, det sidste stykke tid har forsøgt, at lovliggøre race i og omkring Esbjerg.
Synes dog ikke helt, de har fået igen af samme skuffe fra politikernes / embedsmændendes side! Føler faktisk lidt at de har taget os tykt i r...., for at sige det lige ud!!!
Med løftet om at vi holdt os fra ulovligt race i 2011, ville der komme en bane til os inde for meget kort tid, hvor er den (2013-2014)???
Og der er jo ikke udsigter til noget inden for nærmeste fremtid.
Så med det for øje, er vi et par stykker der vil prøve at få lidt gang i tingene igen, uden at involvere Striben Esbjerg på nogen måde, de må fortsat gerne prøve, at overbevise de højere herre om deres sag...
Vi (Esbjerg Outlaws) havde tænkt os, at prøve at hive nogle biler sammen til lidt race i Esbjerg igen, for der er garanteret nogle af de "gamle" racere, der er ved at få "kløe i højre fod", af alt det venten? Eller hvad?
Vi har fundet et stykke, med ordentlig asfalt, 450 meter langt, dvs. 201 meter race med bremselængde og returvej samt mulighed for parkering og tilskuere.

Er det noget der er stemning for???

Kan kun tale på Esbjerg Outlaws vegne... Vi er trætte af at vente og mangler det sociale om fredagen og tilhørende race!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Streetrace i Esbjerg
  • #1   11. jun 2013 Synes det lyder som en super fed ide. Intet ondt imod Striben-Esbjerg, men der sker sq for lidt!
    Kunne være SÅ fedt med lidt fredagshygge og race igen, savner det sq...


  • #2   11. jun 2013 Selvom i ikke har noget med striben esbjerg at gøre, så tror jeg kun det vil have en skadelig effekt overfor deres lovlige søgen på en bane.

    Selvom den søgen er meget lang og efterhånden tvivlsom om der over hovedet kommer en bane.

    Men er ret sikker på at esbjerg komune ikke vil se positivt på det når der er lovet ingen ulovlig race mere også selvom striben esbjerg slet ikke er involveret.

    Men ud over det, kunne det være fedt og have noget at samles om igen


  • #3   11. jun 2013 Er helt med på det! Syntes det fedt at mødes med en ordenlig stak og kigge på biler!

  • #4   11. jun 2013 Egentlig en god ide.. ! Men måske man skulle rykke det udenfor Esbjerg kommune, ved ikke om det lyder dumt, men mest sådan at det faktisk OVERHOVEDET ikke har noget med StribenEsbjerg at gøre.. Fordi alt race i esbjerg området ville jeg gå udfra, som politiker, var en del af Striben Esbjerg,og så tænker de sikkert "Nå okay, de opretter bare et andet navn og køre allgevel?"

    Fortæl mig hvis jeg tænker helt af helved til smiley

    //Steffen K


  • #5   11. jun 2013 God fornøjelse med det.

    Jeg holder mig til det lovlige i esbjerg!!!


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   11. jun 2013 Nikki, vi kan godt blive enige om, at det måske ikke fremmer sagen ang. Stribens søgen på en lovlig bane, men omvendt gik lovningen på at Striben-Esbjerg ikke stod for ulovligt race, og de kan jo ikke styre alle andre med trangen til støj og benzin!!!
    At kommunen ikke vil blive videre begejstret, kan vi også blive enige om, men skal da være ærlig og sige, at JEG / VI heller ikke vil finde mig / os i at blive holdt sådan for nar i en evighed!
    Når det så er sagt, ved vi også at det ikke bliver nemt, at starte sådan noget op, uden at træde folk over tæerne og dele vandene.
    Regner skam heller ikke med at de blå / hvide lader os gøre som vi vil, men føler bare at vi må starte et sted...


  • #7   11. jun 2013 Jeg forstår godt problematikken i det , men hva så så skal vi bare blive ved med at vente på at banen kommer? Synes vi er blevet holdt hen i længe og har udvist stor tålmodighed men til hvilken nytte? Synes ik vi har set resultater i nu... Alt respekt for stribens hårde arbejde men jeg synes det en fed idé


  • #8   11. jun 2013 altså nu er det et frit land vi lever i, så har i lyst til det så slår i jer da bare løs. Kom bare med mine tanker omkring det og kan også se at jeg ikke er den eneste der har den tanke gang.

    Bare fordi i ikke har ro i røven mere er der jo ikke nogen grund til at risikere at ødelægge noget for striben esbjerg, som jo trods alt har lagt MEGET arbejde i at nå dertil hvor de er i dag!


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   11. jun 2013 SKphoto, måske.
    Men det er lige så meget for at holde hårdt mod hårdt.
    Det kan ikke være rigtig at vi skal holdes hen i en evighed, synes jo i forvejen at kommunen har fået hvad de ønskede: at fjerne ulovligt race i Esbjerg.
    Og så længe de trækker tiden virker det.
    Og det var lige netop idéen at gøre det i Esbjerg, for at skabe fokus og måske sætte lidt gang i tingene igen...
    Og mig bekendt er det stadig ikke ulovligt at mødes en flok og "kigge" lidt biler.


  • #10   11. jun 2013 Har ikke nogen mening omkring at starte race, men i Danmark er det nu engang sådan at vil man noget skal man blive ved og ved, så dengang man indgik en aftale om at stoppe ulovligt race, der skulle man have sagt vi bliver ved indtil der er en bane, nu er det jo politikkerne der har fat i den lange ende. Hvor mange stadioner, haller og fodboldbaner er der i Esbjerg kommune.. også kan man ikke engang får smidt 400 meter asfalt i jorden. Det burde have kunnet været klaret på et par måneder. Nå men bare min mening om det hele. smiley


  • #11   11. jun 2013 fyr den af..
    når politikere ikke viser goodwill..
    må man jo ty til demontration..

    Så sæt da det race igang, så kan de måske fatte at man ikke gider at vente mere.


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   11. jun 2013 Føler bestemt heller ikke vi modarbejder Striben-Esbjerg, tvært imod.
    Igen, Striben har lovet at de ikke vil afholde ulovligt race, ikke os...


  • #13   11. jun 2013 Esbjerg O tak for svar

    Nej det er korrekt det ikke er ulovligt at mødes en flok og kigge biler, men du ligger bare op til race i dit opslag ? Hvad nu hvis det FÅR konsekvenser, og kommunen bare siger at nu kan i godt glemme alt om den bane, hvis i får gang i noget ulovligt race ? Jeg nævner bare dette her fordi chancen for at kommunen siger helt STOP til noget som helst race, den er der altså bare hvis vi kommer igang.. og på den måde vil jeg jo synes det så er synd hvis det ryger i vasken..

    Jeg er helt enig med jer om det med det ulovlige race og gode gamle dage, jeg savner dem også helt vildt ! Det var fantastiske tider. !

    //Steffen K


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   11. jun 2013 Asbjørn S, også sådan det var tænkt, men føler bare ikke det giver noget, at samle en flok og så køre igennem byen!

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #15   11. jun 2013 Der var da nogen i Ribe, der var i gang med at starte noget op for kort tid siden, hvad blev det til?

    Er der nogen der har haft kontaktet ledelsen i Striben Esbjerg, for at høre hvordan det står til med den bane på korskroen? Om der i det hele taget sker noget derude, eller om de skal ha alle foreningsmedlemmerne ud og grave med en te-ske inden der sker noget?


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #16   11. jun 2013 Steffen, så må det jo være kommunes og Stribens opgave igennem dialog, som jeg håber de har, at afklare at de ikke har noget med tingene at gøre.
    Striben kan jo ikke stå til ansvar for samtlige unges trang til fart i hele jylland!


  • #17   11. jun 2013 Som Martin S, skriver, så har politikerne jo fået fat i den lange ende.
    Og hvis i starter det her race op, så tror jeg faktisk ikke at det ville skade processen med kommunen.

    Tværtimod, kommunen har fået købt sig rigelig tid. og hvis der så starter race op igen, så tror jeg faktisk de ville skynde sig at få fingeren ud.

    "Gavner" er måske så meget sagt, men jeg har lidt på fornemmelsen at sådan noget her, netop ville få sat skub i tingene igen!


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #18   11. jun 2013 Jeg ville allerførst få fat i folkene bag striben esbjerg, inden noget andet. Alt andet ville være som at skyde sig selv i foden, for så bliver det lovlige race også lukket...

  • #19   11. jun 2013 Jeg sys det lyder som en god ide kunne være rart hvis vi kunne få noget a det gamle race tilbage

  • #20   11. jun 2013 Kan heller ikke se problematikken.
    Mener bestemt også formanden sagde, at Striben-Esbjerg havde lovet, at de ikke ville stå for nogle aktiviteter der omhandlede ulovligt race, eller har jeg misforstået noget?
    Jeg synes også I skal "go for it", om ikke andet, er der vel en eller anden der får øjnene op for hvordan landet ligger.
    Kunne bare være så fedt med lidt af de "gode gamle dage".


  • #21   11. jun 2013 Her er lidt fra formanden for Striben-Esbjerg

    Jeg har fuldstændig samme tanker som personen, der har startet denne dialog. Det kan godt være, at I synes, at det er træls, at vi har ventet så længe, men tro mig, det er er endnu mere træls at sidde til utallige møder og føle, at der ikke sker en skid. Jeg er ved at have svært ved, at blive ved med at ligge navn til og at miste min troværdighed overfor jer.

    Jeg vil lige understrege, at banen ER godt kendt og at de tegninger vi her vist jer ER også godkendt. Det hele strander på en miljøklage fra lokalbefolkningen ved Korskro, hvor man ønsker at lukke al motorsport ved Korskro, og det er derfor, der ikke sker en skid. Det er med andre ord ikke Kommunens skyld, men miljøklagenævnet.

    Hvis I har fuldt lidt med i pressen, har jeg gjort opmærksom på vores utålmodighed. Esbjerg Kommune har derfor givet en lille håndsrækning ved at tildele os et sted, hvor vi kan mødes, nemlig pladsen foran EFI-hallerne i Esbjerg. Dette er godkendt af Kommunen, politiet og EFI-hallen. Vi har pladsen hver fredag fra kl. 20, så vi netop har mulighed for at dyrke det sociale, se hinandens biler an og sparke dæk.

    Derudover har vi jo stadig 2 lovlige ræs i år på Molevej i juli og august. Striben-Esbjerg står også for afvikling af 201 m. ræs til Le Mans eventet i Herning d. 22-23 juni. Vi er også ved at arrangere et stort "Mega Meet".

    Én ting er helt sikkert - hvis der bliver kørt ulovligt ræs i Esbjerg Kommune (herunder også RIbe), så kommer der aldrig en bane, vi mister vores lovlige arrangementer (hvor ambulance, forsikring, samaritter osv er forudbetalt), samt vores ret til at mødes ved EFI-hallerne, og vi vil være konstant overvåget af politiet. Alt vores venten, alle møder og hele kampen vil være spildt.

    Personligt synes jeg, at det er fedt at slippe for politiet og blot se non-stop ræs i 10 timer med fede biler, der ikke kommer til de ulovlige ræs. Jeg vil derfor opfordre til, at vi holder ud lidt endnu, og at vi alle sammen står sammen og ikke laver smågrupper, der arbejder imod hinanden. Grupperne ville få det alt for svært og aldrig komme til at køre ordentligt. Hvis vi står sammen, har vi alle muligheder for at dyrke det sociale, hver fredag ved EFI-hallerne, uden problemer. Så hvis vi kan vente til september, og derefter, i fællesskab, finde ud af, hvad vi gør, så står vi stærkest.

    Mød op om fredagen ved EFI-hallerne og lad os få en dialog ud af det. Tro mig, jeg er lige så træt af det som I er - hvis ikke mere.

    - Formanden


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #22   11. jun 2013 Synes måske at sådanne oplysninger, som godkendelsen og at der ventes på afgørelse fra anden side, skulle eller SKAL formidles bedre.
    Det er fortrinsvis unge folk, som jeg selv, der skal have tingene sort på hvidt, der har denne interesse, og der skal bare MEGET mere info ud om forløbet i sådan en sag, hvis I vil holde folk hen. Kunne godt tænke mig at se et forlig en skriftlig aftale et eller andet, som bekræfter at der sker noget i sagen.
    Som du selv siger Morten, har jeg det svært med tomme løfter...
    Har selv været en del af Striben-Esbjerg i lang tid, samt været en af fortalerne for en lovlig bane, men må da indrømme at håbet hurtigt svinder, når man ikke ser konkrete beviser. Det er fint, at der er blevet afholdt diverse "træf", de sidste par år, hvor der har været info omkring forløbet med banen, afgivet mundligt af bla. dig Morten, men er der hold i noget af det?
    Mangler stadig det "dokument", det stykke papir, hvorpå der står at vi rent faktisk får den bane...
    Kan godt være det er lidt firkantet, men har ikke megen tiltro til hverken politikere eller embedsmænd, de har en fantastisk evne til at tale tingene i langdrag og til ingenting.


  • #23   11. jun 2013 Hvis du har været en del af Striben-Esbjerg, så forstår jeg slet ikke denne melding fra dig. Hver eneste gang vi har været til et møde, hvor der er kommet noget konkret, har vi lagt det ud i alle fora. Derudover har vi haft flittig opbakning fra medierne og hver gang, der er sket noget, har det stået i aviserne eller været i tv eller radio.

    Jeg har, som du selv nævner, også holdt infomøder, hver gang der har været noget at fortælle. Jeg ved ikke helt, hvad du tror, at man får af dokumenter, når man er til møder, men jeg kan fortælle, at det ikke er normalt, at man får udleveret noget på papir. De store afgørelser bliver taget på byrådsmøder, og disse referater ligger på Esbjerg Kommunes hjemmeside, hvis vores informationer ikke er gode nok.

    Hvis man kommer med dine stærke udtalelser og meninger, bør man sætte sig ind i tingene, inden man går ind i kampen. Hvis du gjorde det, ville du også finde informationer.

    Når det så er sagt, så giver jeg dig ret i, at det er svært at blive ved med at tro på tingene. Det gælder også for mig. Det eneste jeg kan garantere er, at der fortsat bliver kæmpet for, at tingene skal lykkes. Og at der hver eneste dag, bliver brugt masser af tid, for at gøre alle glade.

    Når nu du har så svært ved at finde informationer, vil jeg gerne gøre opmærksom på de nye love omkring ulovligt streetrace. Reglerne er, at bliver man taget i at køre ulovligt gaderæs, får man ikke længere kun en bøde og et klip, man mister nu også køretøjet, der konfiskeres af politiet på stedet. Det ønsker jeg ikke sker for nogen streetracere i Danmark, så tænk jer nu rigtig godt om.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #24   11. jun 2013 Thumbs up til Morten!

  • #25   11. jun 2013 Tænk også på konsekvensen af hvad der sker vis der bliver kørt ulovligt race igen i esbjerg.. Vi er flere der bruger næsten vær dag for at få det her til at lykkes og jeg syntes selv at det her nærmest er at pisse på alle der bruger sin tid på at vi kan få en bane uden politi...

  • #26   11. jun 2013 Men eSbjerg o kom da ud med hvem du er?

  • #27   11. jun 2013 I savner ræs og det sociale samvær. Ræset kan vi ikke give jer, ud over vores Racedays, men det sociale samvær burde ikke være noget problem længere.
    Vi har et lovligt sted at være, men hvis ikke folk gider komme, bliver det svært at holde kørende.
    Vi samles faktisk hver fredag, hvis ikke der er noget større under opsejling og det kunne hurtigt blive stort, hvis der kom lidt opbakning.
    Faktisk vil det blive bedømt ud fra tilslutningen, hvor stor behov der er for det sociale samvær og tilhørende ræs.
    Men hvis ikke der kommer mere end 20-40 mennesker til vores træf, hvor stort behov er der så, set fra kommunens side?!
    Vi er nød til at stå sammen, for at vise myndighederne hvor stort behovet er.
    Så støt op om vores fredags træf, hvor du kan være sikker på, at de nyeste opdateringer omkring banen, bliver fortalt først!!


  • #28   11. jun 2013 Jeg tror vi er rigtig mange der savner de gamle dage på Esbjerg havn, jeg tror bare at det vil ødelægge mere end det gavner selv om der et en anden gruppe der starter noget op.. har ikke selv været så aktiv i striben-esbjerg i år, men regner da stærkt med at være meget mere aktiv igen næste år, jeg ved godt at folk snakker i krogene om det ene og andet, men vi må bare vente på at klage sagen er overstået. ønsket for en lovlig bane står højre på min ønskeliste end ræs her og nu.. D 22. er der lovlig ræs i herning.. smiley lad os nu ikke blive slået ud af den kurs hele projektet har ligget på længe..

  • #29   11. jun 2013 Forstår sgu godt folks frustrationer, men selv om Striben Esbjerg kan dokumentere at de holder træf på Sportsvej hver fredag, så vil det at starte noget ulovligt op sideløbende med det, måske være det strå nogle politikere går og venter på, for at kunne lade det hele falde til jorden.
    Det med at sætte hårdt mod hårdt, ja det er nok kun {Køvenhaverne } der får bonus og ungdomshus ud af, men de har også flere års erfarring i gade kampe smiley
    Kunne godt tænke mig at chekke om alle dem der her i tråden er positive og støtter dette forslag om at starte ulovligt ræs op, har været med til at støtte op om de lovlige arrangementer ,der har været afholdt her i de sidste par måneder, altså har været nede på Molevej og køre i deres biler, nu hvor det var lovligt og sikkert at køre, eller det ikke er det i inderst inde vil, men hellere vil køre ulovligt ræs.
    Bare lige en tanke der strejfede mig.....


  • #30   11. jun 2013 200,- for en dag med lovlig race er trods alt en del billigere end en bøde på 4500,- og en orienterende køreprøve smiley
    Hold nu op med alt det med tunede biler for de har jo altid været der, jo flere der kommer og kører jo bedre vil dagen jo være for hele arengementet.


  • #31   11. jun 2013 Det var bar min mening brian! Og tror da den er lige så velkommen som din!!


  • #32   11. jun 2013 Det har du helt ret i smiley

    Jeg ved bare at dem med de hurtige gadebiler de kommer ikke til de ulovlige arrengementer, for det er ganske enkelt for dyrt smiley


  • #33   11. jun 2013 Syntes det er rigtig godt og se/læse en rigtig god dialog fra "begge" partes side af. Det er da trods alt bedre end og bekrige hindanden smiley


  • #34   11. jun 2013 Brian kan sagtens følge dig og ved da også godt at det er dem folk vil se... Bar lidt ærgerligt at folk med Standard biler holder igen når prisen er der oppe... Måske bar mig der er næring smiley


  • #35   11. jun 2013 lars 2Fat 2Fly.... Nu med kamera s

    Hvis det er de 200 kroner der holder folk væk, jamen så skal de da egentlig bare blive væk? Fordi så er det da den forkerte hobby man har sig?
    Med lidt god vilje (Ihvertfald for mit vedkommende) kunne jeg hurtigt brænde benzin af for 200 kr. Til sådan et arrangement?




  • #36   11. jun 2013 Det var da en sær udmelding... Det jeg siger er bar at mange nok dropper at komme med deres Standard biler!!!! Man kan vel godt ha den hobby selvom man sys det dyrt.. Og alle er vel velkommen uanset holdning

  • #37   11. jun 2013 Siger jo heller ikke at folk ikke skal komme. Bare at hvis 200,- er det som er udslagsgivende for hvorvidt de har tænkt sig at stille op, så er det da en forkert hobby?

    Herreste gud, hvad er 200,- om måneden for en bil ejer?


  • #38   11. jun 2013 Bar princippet! Men heller ik det tråden drejer sig om!

  • #39   11. jun 2013 Det er jo lidt det tråden handler om. Nogen kommer ind på at folk ikke vil betale 200,- for at deltage med deres standard biler, og bla. Derfor vil køre ulovligt?

  • #40   11. jun 2013 Jeg stemmer klart imod at der skal til at køres ulovligt ræs nu hvor de er nået så langt. Og ved de kæmper en brag kamp om at kan få lov at få go til at komme igang med at lave banen. Ville være ærgerligt hvis denne lange kam skulle ryde i vasken pga nogle der ikke har tålmodighed.

    Må indrømme jeg var ikke klar over der blev holdt træf hver fredag. Men det ved jeg nu og vil da også kigge forbi de dage jeg kan


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #41   11. jun 2013 Jeg anede heller intet om det fredags træf på sportsvej, men det skal da klart bruges!

  • #42   11. jun 2013 Anede det faktisk heller ikke.. Men vil være at finde ved EFI hallerne på fredag smiley

  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #43   11. jun 2013 Undskyld den sene tilbagemelding, privatlivet skal jo også passes.
    Dejligt at se, som Jonas E nævner det, at tråden er fortsat i en sober tone.
    Tråden her er egentlig også ment som et opråb, eller for at stikke en finger i jorden om man vil. Vi er stadig kun ved tankerne om det sideløbende ulovlige race, og vi har gjort os mange tanker, om hvad der taler for og imod opstart, af et sådan aften.
    Synes det er godt med alle argumenterne på bordet, men de fleste kommer fra dedikeret Striben-Esbjerg folk, med indsigt i tingene. Hvad med Jensen og Hansen i deres biler, hvor finder de informationerne henne? Bare se de tre sidste indlæg hvor folk ikke ved det med fredagstræf!!! Hvis I fra Stribens side vil have opbakning og folks støtte omkring lovlige race, så skal i satme ud af hullerne, så I kan nå udkanten af de interesserede også.
    Synes selv det er en fantastisk ide med en lovlig bane, hvor alle kan køre, men det er de sidste 2 år kun gået en vej, med håbet om sådan en, sammen med interessen og opbakningen.
    Striben må da også selv kunne se, at der er noget galt???
    Tror der skal gøres noget alvorligt ved den information I gerne vil formidle, og så tænk på at I ikke kun skal ramme de folk, som ved noget om det i forvejen, men også alle dem som gerne vil lavet noget andet en fredag aften.
    Vidste, som de andre, HELLER ikke det med EFI hallerne om fredagen!
    Men vil da give det en chance til, til et par sammenkomster, og så endnu engang levet i håbet om, at Striben-Esbjerg kan råbe folk op af stolene, som de nu engang kunne, så højt at det kunne høres helt ned til Tyskland endda.


  • #44   11. jun 2013 Striben-Esbjerg bruger Facebook til kommunikation mellem medlemmer.
    Derinde står nyheder, så snart de er offentlige.


  • Esbjerg O
    Esbjerg O Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #45   12. jun 2013 Som du selv skriver: mellem medlemmerne!
    Hvad med alle andre? Du skal da ikke bilde mig ind at det kun er medlemmer der kommer , eller er inviteret til diverse begivenheder, for så forstår jeg da godt den manglende opbakning!
    Se nu at få spredt budskabet lidt bedre, hvis I vil hente mere end 100 mennesker til fredagstræf, for tror sagtens I vil kunne hive folk derned, hvis bare de VED at der sker noget. Og jeg mener ikke de lovlige arrangementer, dem kan I sagtens proklamere, nej det er sådan noget som det ved EFI hallerne, mange i min omgangskreds savner, men det er svært at dukke op hvis ikke man ved besked!


  • #46   12. jun 2013 Helt enig med esbjerg o det ville være rart hvis budskabet kommer ud andre steder end i grupper man skal være medlem a kender flere der ikke gider være medlem a grupper fordi der bliver skrevet en masse anden end det der skal jo prøv og del mere på bg og sådan hver uge tror det vil gi noget mere

  • #47   12. jun 2013 Er også enig med Esbjerg O, tror det vil gøre meget om Striben, gjorde mere opmærksom på de forskellige tiltag, er selv i div. grupper hvor man får besked, men tror der er mange, som morten j siger, der ikke fanger hvad der sker.
    PS. ses på fredag ;o)


  • #48   12. jun 2013 tror så også det ville være en god ide, hvis folk kunne tage sig sammen, og faktisk møde op og støtte de lovlige raceday´s, så politikerne, virkelig kan se hvor mange der møder op til dette!
    syntes sku det er for dårligt, at folk vil ha en lovlig bane, men de magter ikke lige og møde op, når der er noget.


  • #49   12. jun 2013 Jeg kan desværre ikke komme på fredag pga byfest i Gjerndrup. Men skal nok komme forbi de fredage jeg kan

  • #50   12. jun 2013 Nu kræver det ikke andet, end at gå ind på Facebook siden og anmode om medlemskab.
    Det koster ingenting!! smiley

    https://www.facebook.com/groups/20680806612/


  • #51   12. jun 2013 Hvorfor ik bar skrive det på åbne forum i stedet for lukkede sider.... Koster vel heller ik noget!! Hvis i vil trække folk til er det jo nok noget af det der skal til! Trods alt mange der har nævnt at det var et problem....

  • #52   13. jun 2013 Den personlige grund til, jeg ikke bruger BG så meget er, at indlæg forsvinder i mængden herinde!
    Se nu bare mit indlæg her på Striben-Esbjergs egen side:

    http://www.bilgalleri.dk/grupper/striben_esbjerg/990982-fredagstraef

    Ikke et eneste svar!!
    Hvis folk alligevel ikke gider søge efter dem, kommer informationerne aldrig ud alligevel.
    Personlig tror jeg, at alt der ikke kan findes på "forsiden" er forældet i mange folks tanker.



  • #53   13. jun 2013 Folk råber og skriger om at de vil have en lovlige bane osv.. Men når de så skal have pungen op af lommen ja så bliver der rarmaskrig.. Det er ikke alle der har det sådan, men mange har.. De kan sagtens give 1000 kr eller mere for en weekend til DHB men give 200kr for at være med til at støtte op om de lovlige trackdays der allerede bliver holdt, om som på sigt er med til vi evt for en disideret bane det kan folk ikke finde ud af.. Kom nu lidt ind i kampen...

    Og det med at sprede budskabet om fredags træt ved EFI hallerne, det er da vel ikke kun medlemmer af striben esbjerg der står for det. Nu ved alle der læser denne tråd det jo os, og så kunne man jo evt os lige selv smide et indlæg eller 2 på div forrums...

    Bare lige mine tanker


  • #54   13. jun 2013 Nu hvor i selv spørger til "manglende" info, så syntes jeg personligt også det ville være på sin plads med jeres forslag til hvordan stribens info kommer helt ud i de mindste kroge.
    Striben har brugt diverse medier som facebook, bilgalleri, radio, tv, flyers, opslag på lygtepæle og i butikker.

    Men igen, hvis man har været en del af miljøet i en periode eller flere år, og savner det "gamle striben-esbjerg" - så hænger man måske selv lidt i bremsen, for hvis man ikke kan forstå der ikke sker noget, er det jo bare og rette henvendelse til enten folkene bare striben-esbjerg eller de flere tusinde der har gæstet striben gennem en årrække.
    I skal ikke bilde mig ind at i ikke har en bekendt eller en ven's ven, der ligger inde med oplysninger om enten events eller vores fredags træf.
    Vi har i over et år holdt til ved Shell tanken, ved korskro, og mange søger jo netop det sociale hygge vi havde på havnen og kan personligt så ikke forstå hvorfor flere ikke har været forbi derude ?
    Mange kom jo slet ikke pg.a det ulovlige race, men netop det sociale som mange selv nævner.
    Det ulovlige race var jo bare noget der kom sideløbende med det sociale, som begge var en del af det striben-esbjerg står for - nemlig det at stå sammen.

    Håber da selv at flere vil finde vej til EFI hallerne i Esbjerg hver fredag resten af sæsonen. Her vil det jo også være nemmere om komme ind "under tæppet" på striben-esbjerg og få lige den info man måtte savne, da mange fra bestyrelsen altid er og finde til vores fredags træf.

    Vi kan godt blive enige om at denne tråd kan fortsætte i laaaaang tid, og vi alle bare sidder bag skærmen og måske blive mere og mere mavesure over diverse indlæg.
    Tag tyren ved hornene og kom til fredags træf og så tage den derfra, det kunne jo nemt ende ud med en super god og positiv dialog mellem striben og de folk der savner de gamle dage.


  • #55   13. jun 2013 Att. Strand.

    Godt skrevet.
    Vi ligger i striben ikke på knæ for om i vil hjælpe med og sprede budskabet, men ved at dem der afholder ulovligt race i ribe og i vejen og i kolding, udemærket er klar over at at der har været fredags træf hver eneste fredag - uanset vejr og vind, ganske som i gamle dage, da de selv har været til disse events, så i bund og grund ønsker disse personer jo ikke og være en del af fælles skabet, men selv vil forsøge sig med ulovlige events - og det er jo ikke noget der er gangbart i længden.

    Tænk sig hvis der skete et større eller mindre uheld med person skader til nogle af disse ulovlige træf's - tør slet ikke tænke tanken om hvor meget arbejde der ville være smidt i vasken og det er kun brænde til bålet for de folk der har den sag kørende i miljø nævnet.


  • #56   13. jun 2013 Som en lille sideløbende kommentar, kan jeg nævne at der er 2777 medlemmer i striben-esbjerg gruppen på FB https://www.facebook.com/groups/20680806612/

    Den anden officielle gruppe på¨FB har 1954 medlemmer https://www.facebook.com/stribenesbjerg?directed_target_id=20680806612



  • #57   13. jun 2013 Tak for en god og ordenlig debat...den med mere info flere steder,b.la. her, er noget vi tager til os i bestyrelsen og vi kæmper videre hen over sommeren for banen...


  • #58   14. jun 2013 det er en god ide at begynde og køre igen om det så er lovlig eller ej det er mig lige meget. det var fed i "gamle" dage. det var da også fed til det lovlige race på havnen mennn det er sgu ikke særlig tit det bliver holdt. jeg tænker bare kom nu med noget race lovlig / ulovlig tja.. jeg vil da gerne den bane kom i morgen men det gør den jo ikke øv. skulle den bane der "komme" ikke kun blive 200m smiley det er sgu også noget øv.

    ellers må jeg/vi til vejle hvis de køre endnu det er da også langt fra esbjerg. det var sgu også fed der over før hen


  • #59   14. jun 2013 Emnet her minder utrolig meget om ungdomshuset og dets beboer i sin tid. "Vi vil have, vi har krav", og når da de så ikke fik det, tog de det alligevel. Lidt samme tankegang der er i dette indlæg. Og er ret sikker på størstedelen af folk her var dybt imod de "forkælede" unger dengang.


  • #60   14. jun 2013 smiley !??

  • #61   15. jun 2013 Chris g kører du overhovedet race ???
    Støt nu op om de lovlige arrengementer i stedet for at modarbejde dem.


  • #62   15. jun 2013 "nej det gør jeg ikke" det var da et mærkelig spørgsmål.
    jeg er lige ved at være færdig med min supra. jeg har sgu nok kørt mere race end du kommer til på noget tidspunkt.det er sgu da klart jeg køre hvorfor skulle jeg ellers skrive.(har haft en "lille" pause godt nok) men nu hvor mit kørekort er i hus igen er jeg stærkt tilbage og klar. jeg har skam sagt til mange det er fed med banen og var også helt vild men når den ikke kommer MÅSKE så er jeg lige glad med om det er lovlig eller ej. jeg støtter op om banen/ de dage på havnen men også iden om at starte det gamle op igen. jeg er klar på begge ting



  • #63   15. jun 2013 Jeg syntes nu ikke det er et mærkeligt spørgsmål smiley



  • #64   15. jun 2013 Tiderne i dag er bare ikke som de har været, og om man prøver eller ej, så kommer de gamle striben dage fra 99-00 ikke tilbage.
    Politiet er bare alt for aggressive i disse tider, i hvert fald til min smag.

    Vil man ha ræs hver fredag, må man støtte op om de dage som der nu engang er. Det kan godt være nogle synes at sodavand/øl eller hotdog er dyrt, men pengene går sgu da til et godt formål. Det koster sgu at ha det sjovt.

    Og må ærligt talt sige, jeg er dybt dybt skuffet over at der er folk som mener 200kr er for mange penge for at deltage.
    Jeg synes det er latterlige penge, og fatter ikke hvordan det kan rende rundt!? så mange kører der jo heller ikke.

    Hvis man brænder nok for at køre og ikke vælter i penge, ja så må man jo lige sortere de kroner fra ugerne op til dagen, så svært kan det vel ikke være?

    Og når banen kommer (ja jeg tror sgu stadig på det, ellers kom jeg ikke til racedays) så kommer det også til at koste penge, ligesom fodbold, håndbold osv osv.


Kommentér på:
Streetrace i Esbjerg

Annonce