{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KOM IGANG!!
  • #1   19. jun 2013 Jeg er nødt til at spørge... Tror du selv det der ændrer NOGET som helst i den henseende????

• #2   19. jun 2013 nu er det jo ikke kun asfalt i skal have. men en masse tilladelser og godkendelser. Samt mandskab og udstyr. Hvem skal betale det ?

• #3   19. jun 2013 Så skal man satme op på bremsen da der er 0,0m til at bremse!

• #4   19. jun 2013 sajmon. Det ved jeg ikke om det gør, men hvad med at kom igang, istedet for at smide håndklædet i ringe fra start.

Lasse P Hvis du nu læser på linket var du blevet lidt klogere... men lur mig, man kan godt finde frivillige sameritter til sådan et arrangement. hvilket udstyr skal bruges? et startsignal, og en tidstager. hvad mere???
    Hvem skulle betale et ungdomshus?? det skulle jeg bla. men jeg bruger det ikke???

• #6   19. jun 2013 vi siger tak christian

• #7   19. jun 2013 Må jeg spørger om noget?

Hvornår var du sidst ude og køre lovlig race?

• #8   19. jun 2013 til streetfire arrangement på avedøre holme.. hvad da

• #9   19. jun 2013 Mikkel O ja men hvem skal betale for oprydning af pladsen. Kender alt for godt der der med frivillige. Som skal rydde op dagen efter, så kommer de lige pludselig ikke alligevel. Når du låner noget skal det jo stadig vedlige holdes og være på en lukket område. Så du skal vel have noget til at lukke banen af med så folk ikke bare kan vade ind.

• #10   19. jun 2013 Hvor længe er det snart siden?

• #11   19. jun 2013 hvo har du så tænk dig at det sku forgå hen ???

• #12   19. jun 2013 jeg er i den tro, at hvis dette nu mod alt forventning skulle lykkedes, så har folk så meget respekt for eventet at de tænker sig om og holder sig bag minestrimlen eksempelvis.
    og hvad angår oprydning vil jeg gerne samle et par dåser og slikpapir op, og jeg er ret sikker på at der er en hel del andre som vil hjælpe med dette.
    og tag eksempelvis vandel flyveplads, deres bane får ikke lagt ny belægning

• #13   19. jun 2013 Hvis ikke du ved om det gør en forskel, hvorfor så oprette det der?

Der ligger mange andre ting bag et arrangement end bare 402 meter asfalt, så du er nødt til at tænke lidt videre end bare "GIV OS ASFALT!!!!!!!"

Det er ikke at give op - det er at være konstruktiv.

Og du er mere end 3 forskellige slags naiv hvis du tror ET SEKUND på at "folk tænker selv" og at "de nok skal rydde op"... Gleeeeem det...

• #14   19. jun 2013 værløse flyveplads ville være et eksempel, der er flere nedlagte steder, som har potientiale. sjællandsringens langside kan også bruges

• #15   19. jun 2013 ja men jeg kan som privat person ikke foreslå folketinget et sted, da der skal tages hensyn til naboer osv. så det er op til dem at finde det, ligesom de fandt det nye ungdomshus

• #16   19. jun 2013 Hva med du selv deltog i alle de lovlige race der er i løbet af sommeren?

• #17   19. jun 2013 Det lyder satme planlagt

• #18   19. jun 2013 Mikkel G og hvor mange gange har de ikke afvist at lave en bane til ræs før? og tror du virkelig de vil give jer en bane, som bare er ren udgift for staten ? Alle andre der afholder det, betaler jo for det, så mon ikke også i skal det ?. Så tænk lige lidt længere end 402 meter frem ad ikke.

• #19   19. jun 2013 Ja ik?

Mega gennemtænkt... smiley

• #20   19. jun 2013 der skal brugerbetaling på som i malmø. men da der intet budget er lagt og som det er det offentlige som skal lægge, kan prisen ikke fastlægges..

Jeg har ikke været til alle ræs, da materiellet ikke har været klart!

Lasse P: Politiet har for 1 måned siden strammet reglerne for væddeløb og slår meget hårdere ned for det.. samtidig skal de holde banderne nede osv. osv.
    så måske er det på tide at de kan se, at ideen ikke er så tosset

• #21   19. jun 2013 Der er rigeligt med lovlige race i dk i løbet af sommeren. Deltag i dem;)

• #22   19. jun 2013 en anden ting er at hver gang til træf, snakker folk i krogene om at det kunne være fedt med en bane, men hver gang der kommer et forsøg på en løsning, stiller folk sig på højkant.....

men folk vil åbenbart hellere have 2 klip i kørekortet!

• #23   19. jun 2013 Christian. Hvad er ideen i at jeg skal køre så langt i en så stor bil, for at køre et par timer?..

• #24   19. jun 2013 Hvis du ikke orker at køre lidt efter det. Så går du vist ikke nok op i det:)

• #25   19. jun 2013 Hahahaha. smiley

• #26   19. jun 2013 christian. Det er en hobby??? Jeg kører 4km/l..
    Det er et sted hvor man kan køre ræs, udstille sin bil, snakke og hygge sig...
    så en kombi for de hardcore dragracere og dem som har det som hobby og IKKE ønsker sit kørekort frataget!

• #27   19. jun 2013 Kan ik forstå hvorfor folk skal spille så kloge og smarte , lad da manden prøve hvis han har løst . Jeg vil væde med at hvis det lykkes så er alle jeg som har skrevet her inde nok til at finde på banen eller tilskuerpladsen , så drop jeres brok og skriv under det sku det mindste i kan gøre !!!'

• #28   19. jun 2013 Men du går åbenbart ikke nok op i det. Hvis du ikke gider køre lidt efter det.

• #29   19. jun 2013 Thomas: Flere af din slags tak!.

Christian: Det har såmænd intet med det at gøre... jeg kan sagtens køre til fyn for at køre ræs, men min bil skal også køre hjem igen, FAT NU AT JEG KØRER FOR SJOV SKYLD

• #30   19. jun 2013 Jeg skriver ikke under på noget som ikke er mere gennemtænkt end det der.

• #31   19. jun 2013 Mikkel G du er da godt naiv hvis du tror minestrimler er nok til afspærring. for det er det sku ikke, så tror ikke du skal stå for det da. Og hvor skulle den plads så ligge ? Sjælland jylland eller fyn? så er det jo lige pludselig ikke kun én bane man snakker om men mange. For hvis dem på Sjælland skal have en skal jyderne jo mindst have 2 ikke, for hvorfor skal nordjyderne køre så langt ned til Sønderjylland eller omvendt? Men ok du drømmer og det skal du da have lov til smiley

• #32   19. jun 2013 Genial idé!!! Og det kunne da snildt betale sig selv. Læg en 10'er for at køre, og sælg mad og vand til tankstation priser.

Ja Mc Donalds ved Ikea vil kunne mærke det på salget... men hey, måske har de lyst til at drive banen så smiley

• #33   19. jun 2013 Det gør jeg også selv.

Jeg har både deltage til DHB - Sindal - 15/20 i holeby - avedøre holme - greve race - esbjerg race day.

Min bil køre heller ikke så langt på literen. Men køre også kun for sjov;)

• #34   19. jun 2013 altså det lykkedes i Esbjerg...... så det er jo muligt!

der skal en del arbejde i det! men det kan lade sig gøre

• #35   19. jun 2013 Lasse P. Hvis du er en af de mennesker som trodser at krydse minestrimlen er du sku for dum.

sjælland, da det var der striben startede.. og hvis du kender din historie ved du HVORFOR striben startede....

sajmon: DET ER JO IKKE OS PRIVATPERSONER SOM SKAL LÆGGE BUDGET, ELLER FINDE STED OSV OSV.,..
    FØRST får du folketinget til at godkende
    så sætter de nogle krav og nogle regler
    så finder man et sted
    og så kommer alt det praktiske, så som brugerbetaling osv osv........

• #36   19. jun 2013 Sajmon så lad vær?? Der er ingen der tvinger dig til det men det viser os bare hvor meget du vil have en bane uanset om det lyder seriøst i dine ører eller ej:)

• #37   19. jun 2013 den lille bil er væsentlig sjovere at køre lange ture i, end min er! men fat det nu din ..... hver mand sit behov.. hjælp dog istedet for at ødelæg

• #38   19. jun 2013 Mikkel G hvem siger det kun er folk der kan gå ind på banen? det kan sku da ske uheld så en bil køre af banen ikke. Så hvor seriøst hvor meget har du lige tænkt det hele igennem? for nej det er ikke nok med det. Tror du ellers DHB fik lov kun med minestrimler ? nej vel, så det gør i nok heller ikke.

• #39   19. jun 2013 Hvad sker der til dhb hvis de kører af banen??? de flyver af helvedes til..... for der er ingen afspærring efter tribunerne... fjols

• #40   19. jun 2013 kan sige så meger at folk har prøver på det i over 10år her over på Sjælland og det er ik sket så meger ved der og bare se på ssj de prøver og de lukker og nu ved jeg at der er del som prøver på det nu og tag sku hat af for dem og de gør sku et godt stykke arb

• #41   19. jun 2013 de fik da et sted i esbjerg så hvorfor ikke her kan ikke se problemet tror os når først det kommer igang at folk så ku tage det seriøst jeg ville da gerne være med til at holde orden i det, og jeg er nok ikke alene, der er jo nogle der tænker på at andre skal ha en fed aften/dag og et lille mandskab til det og det ville sikkert fungere rigtigt godt, det kunne blive rigtigt godt

• #42   19. jun 2013 Er det ikke bedre at ha en stor bil hvis man skal køre lange ture? smiley

• #43   19. jun 2013 Jeg håber vi får en bane vi kan køre på. Jeg tror også gerne på folk vil vise hensyn og lige samle op efter sig. For det bliver ikke alene dem der prøver at få det til at køre der kommer til at eje det. Det bliver vores alles bane. Hvis folk blot bare passer på det som om det er deres ejendom så vil det køre der ud af smiley

Alle det med love og regler osv osv. Folkens den tid den sorg. Man starter med små skridt ad gangen og ikke store.

Jeg håber alle bilisterrenerede skriver under!! Så vi får VORES egen sted at hygge os i.

Fortsæt en god aften alle sammen.

• #44   19. jun 2013 christian: ikke en 1966'er med en 7,2'er og nedgearet bagtøj

• #45   19. jun 2013 Ok rolig nu.. Vi kan jo alle blive enige om at vi rigtig godt kan lide voresbiler om det så er hobby eller besættelse.. Hvad ville der så være så skidt ved at få en bane at køre på så man ikke risikere at miste sit kort hvis man faktisk kører. DHB og de andre race der er sådan fordel rundt på året er jo på ingen måde det samme som det man oplever hver fredag, lørdag og helligdage ved IKEA m.m.

Ordnede forhold ville da være super fedt for os allesammen og for dem der kommer til år for år.

Nu er denne underskrift indsamling jo også KUN midlet til at få de højere folk til at se at vi faktisk er seriøse omkring at få denne bane og ønsker mere sikkerhed osv. Vi skal til at starte med bare vise at vi mener det så er det IKKE op til ham der har startet indsamlingen at få alle detaljerne på plads derefter, men derimod politikerne eller det firma der vælger at påtage sig opgaven osv..

Støt nu bare op om at få mere sikkerhed og et fast og lovligt sted at bruge vores weekender, og så lad alt det andet brok ligge.

Hvis det kunne lade sig gøre i Esbjerg hvorfor så ikke også tro på at vi har en chance her på Sjælland..

• #46   19. jun 2013 Så må du jo købe dig en autotrailer.

• #47   19. jun 2013 Værløse flyve station er lukket, har lige været forbi den idag, og der er totalt spærret af, så det kan man ikke bruge

• #48   19. jun 2013 partyauto: ja men start og landingsbanerne er der stadig...

• #49   19. jun 2013 men forstår ikke at folk er så fjendske... indsamlingen er et lille skridt videre til et stort skridt. det vilde være FEDT med et sted uden at politiet blandede sig, og hvor folk ikke følte sig utrygge ved at køre.
    alle har jo set hvor meget folk panikker når der kommer en patruljevogn, og hvor tæt det er på at det går galt når folk flygter

• #50   19. jun 2013 der må forresten gerne deles på facebook

• #51   19. jun 2013 Hvor svært kan det være - som skrevet af bl.a. Daniel så ønsker vi alle at kunne køre lovligt race jo. Hvorfor skal man så allerede inden projektet har fået en chance stille sig kritisk overfor dette. Ja, det er måske ikke planlægt ned til hver detalje men come on guys, vi vil alle have den her bane. Så støt dog op om det og så i det mindste lad os håbe til at folketinget hører os osv. osv.
    Mikkel, du har ihvertfald min fulde support. Fedt initiativ.

• #52   19. jun 2013 Måske skulle man bare tage live video fra Striben! og smide den på facebook
    smiley lave et pænt klip der reklamerer osv. også skal bare folk se den og like den og dele den smiley Det vi sådan set skal gøre er at lave en problemformulering. og hvordan vi vil løse det. smiley

• #53   20. jun 2013 1: Værløse flyvestation er udelukket. Det er fredet områe og det bliver det ved med at være. Jeg har personligt siddet til møde med furesø kommune for ca 1½ md tid siden om præcist det emne. Så en gang for alle, drop værløse flyvestation.
    2: Det er ikke 201/402 m asfalt vi skal bruge. Det er henholdsvis 400/800 meter da der skal være bremseafstand. + tilkørselsvejl, +parkering. Så det er lidt mere kompliceret end som så.

Hvis der er nogen som er seriøse med at bakke op om en bane - på en fornuftig, konstrutiv og produktiv måde - så gå in og like https://www.facebook.com/StreetCup, vi arbejder for en bane.

PS: Jeg vil af princip ikke besvare yderligere posts herinde på bilgalleri. Hvis der er kommentarer eller spørgsmål er i meget velkommene til at skrive på fb.com/streetcup

- Piotr (StreetCup).

• #54   20. jun 2013 Christian H: godt skrevet! der er også fuld support herfra! det samme gælder Daniel Patrick R!

bak dog op om det istedet for at være kritiske, ellers så lad da vær med at kommentere det? Esbjerg startede også i det små, og de fik da deres bane!

• #55   20. jun 2013 Mikkel G - grunden til at du får så meget pushback her inde er at du bestemt ikke er den første der prøver dette, og med præcis samme fremgangsmetode. Underskriftindsamling.

Der er arbejdet på at få en bane i jeg ved ikke hvor mange år, og der bliver stadig arbejdet for det.

I stedet for at folk selv starter noget nyt op, så vil jeg opfordre folk der har lyst til at hjælpe, til at undersøge hvad der allerede er af organisationer.
    Her på Sjælland er der f.eks. StreetCup.dk som har samarbejde med dem der arrangere de lovlige race her på Sjælland samt samarbejde med andre grupper omkring træf osv.

Jeg ved ikke hvor du kommer fra, men hvis det er det jyske så er det bare hen til Striben Esbjerg der også arbejder på sagen.

Håber du kunne bruge det til lidt smiley

• #56   20. jun 2013 Jeg er fra det københavnske og her bliver der holdt 1 ræs om året via dragrace.dk
    Så vi mamgler mer!

• #57   20. jun 2013 det er så ik helt rigtige http://streetcup.dk/events.aspx

• #58   20. jun 2013 I København ikke holeby

• #59   20. jun 2013 holeby er godt og vel 170km fra kbh smiley

• #60   20. jun 2013 Jeg mener ikke man er seriøs nok om at køre lovlig race, hvis man ikke overkommer at køre til holeby.

• #61   20. jun 2013 Du mener at intet andet end hvad du siger er korrekt christian...

Og en tur til holeby koster mig omkring 1700kr i brændstof bare frem og tilbage

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #62   20. jun 2013 Det her skal ikke opfattes som et indlæg mod underskriftsindsamlingen. Blot en hjælp til, hvordan man ændrer ting man er utilfredse med.

En underskriftsindsamling virker stort set aldrig. Der blev samlet over 70.000 underskrifter mod den nye offentlighedslov, men lige lidt hjalp det... loven er nu vedtaget. Jeg har selv, gennem politisk engagement været med til at indsamle underskrifter. Vi har aldrig fået noget som helst ud af det!
    Det der hjælper er, at man går sammen om ET projekt, og viser, at der er mange der støtter det. I får aldrig så mange baner, at alle skal køre under 100 km. for at komme ud og køre ræs. I skal vise, at i mener det seriøst (dvs i skal have styr på lovgivning, budgetter og alt hvad der knytter sig dertil). Så længe politikerne ikke mener i har sat Jer tilpas ind i sagerne, vil de ignorere Jer.
    Det bliver meget sværere for politikerne at ignorere Jer, når i står med et seriøst udkast til, hvordan det kan fungere. Men arbejdsindsatsen det kræver for at kunne præstere det kræver mange mennesker. Ergo: Støt op om DE, der allerede er igang med at bygge noget op. På nuværende tidspunkt opnår i højest, at i modarbejder de initiativer der allerede er i gang

• #63   20. jun 2013 Gaderæs er ulovligt i Danmark, men vi gør det alligevel.. Hvad er problemet så?

• #64   20. jun 2013 Jeg har været til gaderacet/lovlig race i snart 8-9år.
    Så jeg ved hva jeg snakker om.

• #65   20. jun 2013 Værløse flyveplads er udelukket.. jeg har snakket med dem MANGE gange. de er på ingen måde interreseret i at åbne op for den mindste larm

• #66   20. jun 2013 Mikkel G du vil have en bane, men vil ikke betale for at skulle køre efter den, så hvor seriøs er du lige selv. For hvem siger du får banen lige i din baghave ? Så hvorfor skal staten tage dig seriøs når du ikke selv vil betale det der koster for at komme til en bane? Så fik i den bane i holeby tja snyd for dig hvis du ikke magter at transporter din bil derned. Så er du jo ikke seriøs bruger nok til det alligevel. Noget der hedder en anden bil og en autotrailer så ikke.

• #68   20. jun 2013 det kunne måske tænkes at hvis der er nok der bakker op om holeby så vil der blive mulighed for at de også kunne lave race i kbh..? smiley

hvis din bil bruger så meget benzin hvorfor er det du så ikke lejer en autotrailer som så mange andre gør?

• #69   20. jun 2013 getwell; Fordi jeg kører på hobbyplan og ikke vil bruge 7000kr hver gang jeg skal køre ræs, der er sku da logisk når jeg 10 gange har skrevet at jeg kører på HOBBYPLAN!!!!!

Lasse P: Hvad tror du seriøst selv chancen er for at opnå lige så mange deltagere i holeby som der kommer fredag på striben??? du er for dum hvis du tror at folk vil køre helt derned for at køre ræs og så ville ideen med at få ræset væk fra gaderne i kbh ligesom død.... ideen er at få rykket alle dem som kommer på striben i kbh sammen et sted hvor der er ordnede forhold....
    jeg vil vædde med at man kan tælle de deltager som ville være på et arrangement i holeby på 2 hænder, og resten ville stadig køre illegalt...
    og lad nu vær med at brug de arrangementer som er blevet afholdt i holeby som et eksempel, for det er 2 gange om året.. Og tro mig, der er mange amerikanerbilstosser som jeg selv, der vil komme på banen i kbh, for de gider heller ikke køre så langt for at køre 2-3 løb hver weekend

• #70   20. jun 2013 lasse P... der er vidst også en forskel på at køre 30km fra kbh, og 170km kbh hver fredag

• #71   20. jun 2013 daniel B: det er lige s´ådan en som dig, som mangler at få ødelagt sin bil på striben fordi folk til tider kører fuldstændig hasaderet

• #72   20. jun 2013 Mikkel Gtja skal staten så bygge en bane for hver 30 km så ingen andre skal køre mere end de 30 for at køre ræs? eller gælder det kun for dig ? For hvis du virkelig brændte for det så kom du uanset hvad. Du laver det til et problem, for du kan jo som skrevet før smide den på en trailer og så køre. Og nej det koster sku ikke 7000 kr for at leje en trailer og køre 170 km. He he og så sviner du daniel til, du sidder da selv lige og skriver i fra striben af. Hmm mon ikke det er ulovligt det du selv skriver, så hvorfor svine ham til, når du selv gør det? så du er selv dum at høre på lige nu. Men når nej det gælder jo ikke for dig vel. Kun alt hvad andre gør er forkert damm.

• #73   20. jun 2013 lasse P.. det er sjovt som at du tager ALT hvad jeg skrive bogstavligt...... så lad os sige 40km omkreds fra rådhuspladsen... tilfreds????

DET ER ET EKSEMPEL. Men eftersom at du ikke støtter det her, hvorfor blander du dig så? jeg er meget ked af at du MÅSKE ikke har en bil der er værd at køre ræs i, eller har mistet dit kørekort, eller hvad der nu end kan være skyld i dit dårlige humør og fjendske indstilling, til folk som ønsker at finde et sted hvor vi ALLE kan være, du er sku også velkommen, min ven

• #74   20. jun 2013 men regn lidt på det... leje af trailer i 2 dage.. leje af bil til at trække den i 2 dage, diesel frem og tilbage, benzin til ræseren, indmeldelsesgebyr og ekstra forsikring på dagen,, det løber hurtigt op

• #75   20. jun 2013 Mikkel G så må du jo anskaffe dig en bil og trailer der kan trække det, Når du nu skal bruge det hver weekend, igen laver du det til et problem. Det er sku da ikke statens eller andres skyld, at du ikke har råd til den hobby. Så hvorfor skal andre betale for din hobby ? Så hvis det var fri ræs i holeby så var du lige pludselig ikke så interesseret mere. Da det jo ikke lige bliver lavet så det passer dig. Hvad skal alle andre så sige. Nå de skal køre 50 eller 70 km til den nærmeste bane ? skal de så også begynde at tude som dig? at de ikke har råd til det ene og det andet? Mu er jeg fra Jylland skal jeg så tude over jeg skal køre til holeby? det er en del længere end dig, så jeg vil sku også have en bane maks 30 km fra min bopæl. Come on holder jo ikke vel.

• #76   20. jun 2013 Lasse P... hvad blander du dig så egentligt for lasse, hvis du er jyde??? hvor meget kender du til stiben kbh? vel du hvor mange der kommer osv??? eller er du bare verdensmanden som balnder dig, lidt ligesom dengang da i stemte ja til betalingsringen, selvom den ikke vedrørte jer!.
    men ja køb lige dit og dat... så kan jeg have 3 biler og en autotrailer.... på en mekanikerløn..... jøsses man er ikke i tvivl om at i jyder gemmer penge i madrasserne.

• #77   20. jun 2013 og med de knap 400 biler som kommer på striben på en god dag, tror jeg maks 20-30 biler gider køre så langt for at køre ræs... man kan bare se hvor mange som falder fra når de vil køre fra taastrup og til køge, fordi størsteparten kommer fra hovedstadsområdet, som jeg selv......

igen HER ER FLERE SOM VIL HAVE EN BANE I KBH, FOR DET ER HER DER ER FLEST TILHÆNGERE..

• #78   20. jun 2013 he he hvad hyler du over lønnen for? den er sku da højere på Sjælland end i Jylland smiley så må du jo lade være med at køre ræs i en bil du ikke har råd at køre i. Det er jo dit problem, og ikke statens, som du jo prøver at ligge skylden over på. Fordi du ikke har råd til at køre efter din hobby snup en tude kiks og find en hobby du har råd til smiley held og lykke med de 402 m som jo ikke er nok smiley

• #79   20. jun 2013 du er simpelthen for latterlig... 402m = 201m ræs + 201 m bremsebane + det løse. så der er massere af plads..
    tror egentligt at du er en jydehat som bare ynder at genere folk.
    kan du ha det.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#80   21. jun 2013 Hvis du vil have en bane i København, kunne det være du skulle lade være med at lave en underskriftsindsamling, hvor folk skriver hvor de kommer fra? Det er tydeligt, at mange af underskrifterne er fra folk, der ikke bor i Københavnsområdet... Hvordan tror du helt ærligt politikerne i København reagerer, når du kommer med en stak underskrifter, fra folk der ikke betaler skat i deres kommune? De er da fløjtende ligeglade med, at en person fra Odense mener, at der skal være en bane i København

• #81   21. jun 2013 Michael: det er ikke en deltager liste, men en liste for folk som syntes at det illegale burde foretages under trykke omgivelser, og det med skatten er irrelevant, for hvis en fra hillerød kommer til kbh og kører skal han stadig smide x antal kr i startgebyr...

• #82   21. jun 2013 Mikkel Og hvad har staten ud af det start gebyr Staten må0 jo ikke tjene noget på det.

• #83   21. jun 2013 værløse flyvestation er ude af billedet det er jo bolig kvater nu..

• #84   21. jun 2013 + for at den overhovedet skal blive godkendt skal banen være 600 meter...

• #85   21. jun 2013 Chokobamsen ! nej nej for mikkel siger jo 201 meter til ræs og 201 til det andet. Og mikkel ved det jo bedst smiley

• #86   21. jun 2013 nååååe ja selvfølgelig jeg køre bare ikke på den så smiley

• #87   21. jun 2013 Chokobamsen ! har da et andet forslag, det er meget billiger. Man tager 2 rulle felter og så smækker bilerne op på dem :). Det kræver minimal plads smiley Plus de så kan transporters med rundt i landet. Wupti løsning på alt, så behøver lille fattige mikkel ikke bruge alle sine surt tjente penge på benzin.

• #88   21. jun 2013 Christian nej nej det er jo hans mor og fars have. Det er jo for dyrt at bo ude og skal betale alt selv smiley

• #89   21. jun 2013 Hermed gjort. smiley

• #90   21. jun 2013 orv god ide Lasse! ingen kvaler Mikkel betaler

• #91   21. jun 2013 ved godt det ikke omhandler tråden som sådan. Men den er ved at være ødelagt alligevel tror jeg hehe. Godt forslag med rullefelter, jeg kommer.
    Er der et link et sted til de nye regler Mikkel snakker om. Har prøvet at søge lidt men kan ikke finde noget.

• #92   21. jun 2013 hahaha i er helt væk

lasse p: skrev 402m + det løse;) læs og SÅ svar...

Doktor dum: Der er da vidst ikke problemer med at rydde op efter sig ved onsdagstræffet i Rødovre, hvis folk bare kan komme med samme mentalitet, så er der ingen problemer der.

men i øvrigt, hvad blander alle i jyder jer for (tilbage til betalingsrings teorien) i stemmer altid ned på noget som ikke vedrør jer!'

men der kunne være sjovt, hvis en af jer selv ejede et legetøj af mins kaliber, så fattede i hvad det kostede.

• #93   21. jun 2013 Hva er det for noget "legetøj" du har?

• #94   21. jun 2013 øh mikkel du skrev 201 til ræs og 201 til bremse på + det løse
    så det er da vist dig der skal læse hvad du selv skriver lille mand.

Mikkel G
    i går kl. 23:40

du er simpelthen for latterlig... 402m = 201m ræs + 201 m bremsebane + det løse. så der er massere af plads..
    tror egentligt at du er en jydehat som bare ynder at genere folk.
    kan du ha det.

• #95   21. jun 2013 ja 201 m brems + det løse. er det svært at forstå..

dr dum: Jo det har jeg, men derfor kunne jeg stadig godt tænke mig en bane i kbh omegn for alle dem som bor i KBH og alle ander som vil komme, så vi har et sted hver fredag istedet for striben.. fattet??

• #96   21. jun 2013 christian: en 1966 Plymouth gtx

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#97   21. jun 2013 Betalingsringsteorien? Vi har aldrig stemt om betalingsringen? Det var Dansk Folkeparti (der var modstandere af ringen), der ønskede en folkeafstemning... med det formål at ideen skulle stemmes ned!
    Jyder og fynboer er sådan set ligeglade med hvad i gør i København. Vi har intet mål om at irritere jer. Men derfor kan man jo godt påpege når noget er fuldstændigt ugennemtænkt

• #98   21. jun 2013 doktor.. Det er jeg udmærket klar over, men man kan tydeligt se hvor mange us. biler som stiller på til legal race på holmen, men de gider ikke køre til holeby, det er for at få flere ud og lege med os andre, samt undgår hovedløs kørsel

• #100   21. jun 2013 Mikkel G hvad er det så du fabler om at jeg skal læse og forstå for det var sku da det jeg skrev. 201 m til ræs din klovn

• #102   21. jun 2013 Mikkel nu sidder jeg så lige og tænker på det du skrev, at alle uden for kbh ikke skulle blande sig. I jeres betalingring. Men så må du jo også mene at alle uden for kbh ikke skal stemme om en bane til jer. Eller er vores stemmer så lige pludselig gode nok? Tror ikke du tænker dig om før du åbner munden.

• #104   22. jun 2013 Lasse p. Nej jyder og betalingsringen..
    Og indsamlingen er lavet til fordel for dem som vil støtte op om og bruge en bane i tilfælde af at det skulle lykkedes. Indlægget var lavet under samme omgang, så hvis i ikke støtter det, så bland jer dog udenom.. hvad rager det jer om jeg har råd til at starte min bil op eller ej. Og hvad faen rager det jer om jeg gider og købe en ekstrBil og auto trailer for at køre 6 gange om året??? Når jeg kører på hobbyplan kan jeg ikke se en ide i at bruge 25000kr ekstra på en bil og en trailer.

• #105   22. jun 2013 Rynke: nej os andre, er os andre som vil køre ræs på en bane:) men ja det er specielt at køre us bil.
    Det er også specielt at køre 2cv og mg

• #106   22. jun 2013 Mikkel Det er da dig selv der starter med, at hyle om. At du ikke har råd til at køre de 170 km i din bil. Seriøst så skal du da læse hvad du selv skriver.

Mikkel G
    (Emnets ejer)
    20. jun kl. 12:27

Du mener at intet andet end hvad du siger er korrekt christian...
    Og en tur til holeby koster mig omkring 1700kr i brændstof bare frem og tilbage

så luk nu røven, med at det er alle andre ikke, for det er dig sevl der påstår du ikke har råd. Dkæfter uo um hvad det koster dig at køre derned. Nen tænker ikke på hvad det koster staten at lave en bane til dig. Så hvis du ikke selv vil bruge penge på din hobby(som du jo selv påstår er for dyr til dig) Hvorfor fanden skulle staten så? Det er jo ikke vigtigt for dig, når du ikke vil betale det der koster at drive den hobby. Så kom igen når du kan finde ud af hvad du selv skriver, for det viser du jo lige du netop ikke kan.

• #107   22. jun 2013 Haha det her er for pinligt, hvis vi andre havde råd smiley . det kan godt være din kaner går 4km/l.. min går 2km/l men der er heldigvis noget der hedder autotrailer..

Danmark bliver aldrig et land hvor race bliver prioriteret, ikke så længe at folk er for nærrige til at støtte op om det lovlige race, hvad enten det er ratlås eller rundt på en bane.. folk vil kun køre hvis det er gratis

• #108   22. jun 2013 Lasse p. Hvorfor skulle staten betale et ungdomshus...
    Og siger ikke at det er for dyrt siger bare at jeg syntes det er for mange penge for at køre for sjovt..

Mirza. Min erfaring er nu at folk gerne vil køre hvis det koster. Det koster ved alle streetlegal i fanmark og sverige. Og der er da fuld opbakning

• #109   22. jun 2013 Jamen du vil jo ikke køre hvis det koster 1700kr. Det har du lige skrevet

• #111   22. jun 2013 Mikkel hvis du syntes 1700 kr er mange penge for at køre for sjov, hvorfor skal staten så smide 1 million ud af vinduet til en banen. Så du bare kan køre for sjov ? Og det er jo ikke kun en engangs udgift de har. Banen skal holdes vedlige. Så hvis du ikke selv vil betale for dit sjove kørsel, hvorfor fanden skal staten( hele den danske befolkning) så betale så du kan køre ? Og hvem siger banen kommer til at ligge tæt på dig ? hvis den så ligger 100 km fra dig, så er du jo lige vidt ikke. Så stop dit piveri og betal det der koster for din hobby.

• #113   22. jun 2013 Christian f ja en bane men hvor skal den ligge ?
    og staten må ikke drive forretning. Så hvem skulle have de 300 kr ? Og når mikkel så skal give 300 kr vil han jo ikke køre da det er for dyrt, da han jo også skal betale for transport og brændstof til hans slæde.

Og skal staten stille en bane til rådighed så skal den jo ligge sådan at alle har glæde af den. Og ikke kun 30 km fra fattig mikkels bopæl. Så kommer den på odense så hyler mikkel jo igen. Da den jo er for langt væk fra ham af. Aå må mikkel jo spare sammen til sine 402 m asfalt og købe noget jord hvor han kan køre på. Men nej så er det igen for dyrt for ham, for andre skal jo betale det for ham. Så et meget simpelt spørgsmål staten giver 1 bane, men hvor skal den ligge ?

• #115   22. jun 2013 hart fynboer glæde af den når den ligger i køge smiley så kunne den jo lige så godt ligge i odense. Det er næsten midt i Danmark. for ellers skal der jo en bane mere på fyn og Nordjylland og midt Jylland samt Sønderjylland. For hvorfor skal den ligge på Sjælland? Det er jo ikke en menneskeret at man skal køre ræs hver weekend. Og at folk spærre veje af i industri kvarter kan jo heller ikke være rigtig. Da folk jo skal have adgang til deres firma uden problemer, samt folk jo ikke rydder op efter sig til de træf i byen. Så hvis folk tror det er så let at få det lavet, hvorfor sidder de så ikke inde i regeringen ? For man får intet bare fordi man vil køre ræs. Køb jer en grund og lav en bane hvor folk skal betale for brugen af den. Der er ingen der siger at staten skal bruge penge på det. Troede det betød så meget for folk at køre ræs, men måske ikke så meget at de selv vil påtage sig alle udgifterne.

• #117   22. jun 2013 Christian f ja som de selv skal betale en del af. Det var jo en forening der har søgt i over 10 år om det. Så fattig mikkel skal jo selv komme med en del af pengene til en bane der er 600 meter lang til en pris på 3 millioner kr. Så må vi jo se hvor seriøs fattig mikkel er.

• #118   22. jun 2013 Vi skal alle ha en en bane værd. Så kan vi prale med men har den hurtigste tid:)

• #119   23. jun 2013 !!!! Hvorfor Ik bare Støtte op om de Ræs vi har hen over sommeren.. hvis folk nu gad støtte op om dem havde de fler penge til at lave flere ræs. F.eks legal-streetrace i Holeby. Super hyggeligt sted at se og køre ræs.. Og de plejer at have godt styr på det der nede!

• #120   23. jun 2013 Lasse jeg har vidst hele tiden sagt at brugerbetaling på en bane er helt fimt med mig du er bare fatsvag udover alle grænser... og det er ikke staten som skal betale, det er kommunen og de må godt drive forretning!
    Men hvis du er så utilfreds med dette emne så hold dig dog væk. Jeg er ved at være godt træt af dig.
    Du råber op om alt muligt jeg ikke har sagt osv osv.
    Bland dig udenom hvis du ikke støtter det! Og grunden til at jeg syntes at banen skulle ligge i københavnsområdet er at vi er det sted i landet hvor tilknytningen til striben er størst

• #121   23. jun 2013 Mikkel G det er ikke bruger betaling Esbjerg har lavet. De har selv indsamlet penge til at lave banen for. Så du skal jo have muldvarpe skindet op og ligge et par tusind kr selv sammen med mange andre., Det er jo ikke bare at sige hey vi vil have en bane værsgo at betale, nej nej du. Smut du ud og skaf 300.000 kr til hjælp med at bygge banen. Ellers bliver du ikke taget alvorligt af staten. Og du er da vist selv lidt fatsvag kommuner er også staten klovn. Læs lidt her http://vmax.dk/article/82638-striben-esbjerg-far-bane-til-raes hey vil gerne se om du får en bane godkendt med mine strimler smiley mon ikke du skulle overlade det til nogen der ved lidt om de ting ?

• #123   23. jun 2013 Christian f det er jo det. Det skal mikkel jo finde ud af, i stedet for bare at stille op og sige hey vil vil have en bane. Han skal jo selv vise at de virkelig vil det. Ved selv at komme med penge til det. Så lav en forening opret en konto og samle penge ind. Så kan man jp se hvor interesseret folk er. For de betaler jo glædeligt, hvis de vil have den bane, men betaler ikke hvis de er ligeglade og kun kommer fordi den er gratis ligesom mikkel der ikke gider/har råd til at køre 170 km. Så hvordan f...... kan mikkel så forvente staten skal smide 3 millioner ud på noget, som folk jo ikke selv vil skaffe penge til ? Nu svømmer Danmark jo også i penge og bare kan blive ved med at bruge penge på alt mulig gøjl. Som folk bare vil have, men ikke selv gider at skulle betale til. Så Mikkel start med at lave en forening, samle penge ind. Og så snakke med kommunen. Ellers ryger din stemme indsamling vare direkte i skraldespanden. Da staten jo har noj andet mere vigtig, at bruge penge på. End en flok der bare står og råber vi vil have en bane. Vis nu noget mere interesse i et projekt. Man kommer ingen vejne ved bare at kræve det. Men sorry det behøver jeg jo ikke at forklare dig vel Mikkel, for det vidste du vel allrede, da du jo har helt styr på alt smiley

• #125   23. jun 2013 Christian f det gør de jo også, bare folk er seriøse og selv gør noget for det. Og ikke bare som mikkel der vil have en bane fordi han ikke har råd til at køre 170 km. Man kan jo ikke bare kræve en til hvis der er en og man bare ikke gider at køre efter det. Men han må da ha held og lykke med at stå inde på Christiansborg og råbe at han vil have en bane. Men et råd gør som os dumme jyder ha lidt styr på tingene først pg lær at tingene skal være i orden og ikke bare hovsa løsninger, som mikkel laver dam en griner de får når sikkerheden består i minestrimler smiley

• #127   24. jun 2013 mikkel G. Bliver lige nød til at spørge dig. Har du nogen siden været i Holeby til Ræs ? For siden du skriver at der ikke gider komme særlig mange med Amerikaner biler til Holeby Så ved du ikke helt hvad du snakker om. De fleste der køre der nede er Amerikaner biler.. lige i år lå ACC træffet og holeby ræset samme dag så derfor der nok ikke var særlige mange Amerikaner biler i Holeby da ACC har holdt det samme træf i over 30år. Men kan fortælle dig at dem som startet Holeby prøvet at lave det i Storkøbenhavn på nogen af deres små flyve pladser Men fik ikke lov. Så derfor det blev det i holeby.

Du kan ikke sammen ligne Striben med dragning. folk kommer jo kun på Striben fordi de ik har andet at lave Fredag og lørdag aften.. Det jo på INGEN måde hyggeligt eller sjovt. Som det er til et dragracing ræs.

Kommentér på:
KOM IGANG!!

Annonce