1.690 visninger
|
Oprettet:
200sx skift til sr20det.. {{forumTopicSubject}}
Hey jeg har en nissan 200sx s13 ,hvor motoren er stået af!. Jeg leder efter en ca18det da jeg får fortalt at en sr20det skulle være mere solid!. hvor meget skal der til før man kan smide den i? Er det motorophæng og alt! eller bare motorstyring osv
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.497
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.497
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 14
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Det er dog noget nemmere at lave flere heste på en sr20 men når det alligevel er stramt budget så er det jo ligegyldigt.
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
kan ik lige huske stage 1 kravene men mener det er deromkring.
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 214
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 214
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.497
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
Tænkte også SR20DET men det er gearkasse ledningsnet, motorstyring du skal have skiftet ud.
det er ikke bare lige sådan lige til. alle jeg har hørt og læst omkring på nettet anbefaler bare at beholde en CA18DET fordi den passer lige i.
Jeg fandt en brugt og kontrollerede lejerne for slør og cylindervæg, intet at se.
Den sidder nu i bilen med nye pakninger og pakdåser og venter blot på turbo manifold før den bliver startet.
Emil P : alle smider SR20 i ? der er sku meget får der gør det
Lige en bemærkning, så er 200SX et bredt ord som dækker S13-S14-S15 hvori der både findes CA18 og SR20 så
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
men altså havde min gamle motor ikke fået ødelagt cylindervæggen havde jeg renoveret den helt. men afbalanceret krumtap nye lejer osv osv.
men self hvis man ikke lige har værktøj eller sted til det
Men prøv kontakt ham han havde hvertfald en dengang jeg skulle købe en. (valgte en anden af afstandens grund da den jeg fandt var tættere på)
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
Tak for Link!!
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Der flyder med sjove stumper til den bil på det forum.
Godt valg at beholde den ca18det. Når de par små fejl som den er født med er fixet er den en sand JDM 80er motor.
Dårlig benzin økonomi, moment svag i bundtræk, larmer og forurener for meget til Tokyo.
Men lyden af en tunet ca18det der trækker igennem fra 5000-8000rpm er i mine øre næsten uden sammenligning for 4 cyl og kan få næsten alle til at smile...
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
behold CA18DET, nu nåede jeg at køre 2 måneder i min med 240 hk før lejet fuckede helt op. og har aldrig haft en sjovere bil og kæft den lyder godt når man skyder den af:D
Nu har min så fået den lidt store tur mens den har stået på lift i 1 måned som malede undervogn, nye bøsninger, gevindundervogn. locking Collar i bagtøj osv
har ikke fortrudt jeg har købt den bare fordi den bryder ned efter 2 måneder
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det kan være den olie der reder dine plejllejer...
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
Så evt bare en kuglelejes turbo i med en stage 1 chip
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
nov 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 15
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Stage 1 chip kommer eller er ofte kopier af H-DV og der er stage 1 indkørt med en standard turbo....
Stage 2 er indkørt med turboen fra en S14
Motorstyringen er snot dum. Hvis du har en motor der er styret af en stage 1 chip
Så har styringen i et map fået helt klare besked på hvordan tænding skal stå og hvor meget benzin den skal sprøjte ind under alle tænkelige måder.
Når ex rpm er 4752 og signalet fra maf'en er 3.35 v så aflæser styringen at tøndringen skal være ex 19 grader og at åbningstiden på dysser skal være 63%
Det er den indkørt til og det gør den slavisk...
Nå køre du så mere luft ind i motoren med en s14 turbo...
Og nu giver maf'en lige pludselig 4.4 voldt tilbage til styringen fordi der kommer mere luft ind med en større turbo.... Problemet er bare stage 1 chippens tabel måske kun går til 4 voldt som var max for den luft mængde som standard turboen kunne give....
I den virkelige verden har man nok ikke bare stoppet tabellen men givet den nogle høje tal så når styringen kommer ud i områder den ikke er indkørt i vil den sikkert bare pladre benzin ind i motoren for at sikre at den ikke køre magert...
Nogen der forstod noget af det..?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men der er alså noget med de originale lejer og den originale oliepumpe som ikke er helt godt...
Man kan så sige at topstykket er stærkt...
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Plejlstænger siges at skulle kunne holde til 380 Hk men mere at set mange gange, ofte er det motorbankning der er hård ved dem.
Stempler er også omkring 400Hk...
Sjældent man høre om at det er disse ting der giver op fordi at når folk bruger penge på + 400 hk så er bunden skiftet til erotiske dele det kan holde..
Oliepumpen er af Nissan selv blevet ændret engang sidst i 90'erne til et nyt design.... Kan også være en årsag til at originale motore dør så hurtigt når de bliver tunet.
Toppen fejler faktisk aldrig.. Den kan ikke få omdrejninger nok.. Originale knaster tager + 8500rpm
Svenskerne pryler disse maskiner i områder over 400hk...
Hvis du skal køre med flere Hk på sådan en lille motor så vil du her oppe skulle køre med over 6000rpm og da et gearskifte er på ca3000 rpm og så får man en motor som måske nok laver 550 hk ved 7700rpm men efter et gearskifte har du måske kun 350 hk ved 4700rpm. Fordi en lille motor bare ikke pumper nok luft til en så stor turbo...
Fin motor men det er kun en 1.8 og kan kun pumpe så meget luft....
En s13 med 350-400hk spær og gadesliks og originale støddæmper på de trækkende hjul er en frisk lille hverdags racerbil der kan køre op med rigtig mange hurtige biler..
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det virker på den måde at når du giver gas så lægger en S13 vægt på de for hjulene og vil have let ved at spinde... En s14 gør mere det modsatte lidt som en amerikaner bil...
Omvendt når du giver gas under indkørsel til et sving så vil du lægge vægt på forhjul og overstyre... Her vil s14 og amrikanerbilen understyre og køre lige ud...
Forstå mig ret... ( nu bliver der ballade )
Måske det giver mening når folk siger at en s13 er den bil der er nærmest at drifte.
Så hvis du skal have en hurtig start med en s13.... Så er det bløde dæk, bløde fjedre eller/og bag rammen fra en s14...
Du kan også tippe rammen lidt med sims og lægge batteriet bag i bilen og pa anden måde gøre bilen let foran....
Mads B herfra har kæmpet meget med vejgreb og + 400hk
Selv har jeg ingen tider men har nu i 2 år kørt med standard 2.5kg fjedre bag på og HST 7 kg foran for at stive den bare lidt af under indkøring og nedbremsning.
Det er dog langt fra perfekt og det knirker noget i karossen.
Men sammen med r888 dæk giver det rimelig vejgreb... Jeg har en video ligende her et sted fra januar i frostvejr med det laveste tryk jeg kan køre med ca 0.8-0.9 bar som giver måske 280 hk... ( på vej til syn )
Meget hurtigere kan en s13 ikke køre i frostvejr..
Men når asfalten er lun en sommer aften og ladetrykket siger 1.5 bar så er det noget andet...
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
okt 2012
Følgere: 1 Svar: 9
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
okt 2012
Følgere: 1 Svar: 9
200sx skift til sr20det..