1.464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvor mange liter benz/time pr HK? (benz pumpe) Hvor mange liter benz/time pr HK? (benz pumpe)

Hej

Er i tvivl om min pumpe giver nok. Hvis jeg kører den ud til omkring 180 i 3. gear og skifter til 4. dør den og vil ikke tage gas - men så går der lige lidt, så kan den igen, som om karburatorerne løber tom.

Så vidt jeg kan finde ud af rundt omkring er det ca. 0,3 liter/timen pr hk på sug. Regner med at sætte en pumpe mere på parallelt for at få mere mængde..

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange liter benz/time pr HK? (benz pumpe)
  • #1   31. aug 2013 jeg synes nu nærmere det lyder omvendt af det du skriver , da den jo burde få meget mere slam ved max omd , og at den så dør når du kommer ned i omdrejninger igen tyder det da på den får for meget og ikke kan forbrænde det ? eller er det bare mig der er gal på den ... hvilke bil snakker vi om ?

• #2   31. aug 2013 prøv med en afr måler, så finder du svaret smiley

• #3   31. aug 2013 Nicolai K, det gør min hvertfald smiley

• #4   31. aug 2013 Thomas p: Får jo ikke svaret på hvor stor pumpen skal være - altså liter/timen pr hk.. Ingen bud på hvor stor pumpen skal være op til 200hk?

Har købt et lambda kit af samme årsag, så det skal monteres.

Nikolai k: Golf 1 med 1900 Diesel gearkasse..

• #5   31. aug 2013 du får da svaret på om din pumpe er stor nok, eller du skal opgradere smiley

• #6   31. aug 2013 Kan jo også være noget andet der er galt. For små dyser f.eks.. Men tænkte jeg ville starte fra en ende af - altså ved pumpen..

• #7   31. aug 2013 altså uanset hvad, så er det et must og montere sådan et afr kit vis man tuner biler. så hvorfor ikke montere det først, og så begynde og fejlfinde bagefter? i stedet for og begynde og skifte ting ud, som måske ikke fejler noget?

• #8   31. aug 2013 Du har ret... Er også derfor jeg har købt kittet. Men hvis jeg nu på forhånd kan regne ud at pumpen er for lille, kan jeg jo lige så godt få en bestilt. Kører også med knock sensor og fandt ud af den virker da jeg startede ud med ALT for små dyser smiley

• #9   31. aug 2013 hvad siger knock sensor nu?

også svært og sige hvor stor din pumpe skal være, vis du ikke med sikkerhed kan sige hvor mange hk din bil har? nogen biler udnytter heller ikke brændstoffet så godt, så igen er det svært og sige hvor stor din pumpe skal være smiley

• #10   31. aug 2013 Igen - jeg giver dig helt ret - og tror ikke den udnytter det mega godt smiley Går ca. 7-9km/l i gennemsnit. Så med 40 liter i tanken bliver det ikke til mange dage på arbejde mellem optankning. Knock'en brokker sig ikke så meget efter jeg borede dyserne op til 150. Men vil forsøge med 160, 170 osv. for at se om det ændrer noget.

• #11   31. aug 2013 Det skal ca 274 Gram brændstof, til pr Kw pr time ved Lambda 1.

Vægtfylden på benzin er: 0,71-0,77

• #12   31. aug 2013 Jeg her helt enig med Thomas,

Få den AFR måler monteret, jeg håber så at det er en bredsbånds probe du har købt, så du kan bruge resultatet til noget.

Så burde du se på dit AFR hvad der sker. En anden test ville være at blive i 3. med meget høje omdrejninger uden at skifte til 4. hvis det er din pumpe der ikke kan følge med så vil bilen tømme dit svømme hus, og du vil dermed kunne afklare om det er pumpen der er for lille.
    Hvis den ikke sætter ud er jeg enig med den anden bruger, så kan det jo være at du har et helt andet problem, som viser sig ved gearskiftet.

Men i med AFR og sikre dig at det opdatere hurtigt nok til at de kan nå at se hvad der sker. Hvilke kit har du købt, på mit kan man f.eks. se en graf, dvs. man kan se hvad der sker hen over et gearskifte.

• #13   1. sep 2013 Har købt et wideband kit med controller, innovative lc-1...

http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

Jeg må få den monteret og så se hvad den siger.

Kommentér på:
Hvor mange liter benz/time pr HK? (benz pumpe)

Annonce