1.102 visninger
|
Oprettet:
M20B25 {{forumTopicSubject}}
Heysan
Har en M20B25 med skarpere knaster. Den har ca 190 med knasterne og sportsudstødning med sportskat.
Hvordan hiver man uden stor ombygning lidt flere heste ud af sådan en?
Ville gerne undgå portning og dermed større stempler.
Chip på sådan en sugemotor giver vel ingenting?
Hvad og hvor meget kan der laves inden det koster en bondegård, men samtidig uden noget der bare ligner en thansen løsning.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
er det en e34?
for så burde du overveje at sælge den og købe en med m50 motor .. de er billige
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Og chip gav ingenting?
Så må jeg leve med de 190hk, det er nu også ok. E34 vejer nu også bare en smule jo
Men godt det lyder den med AC udstødning
Incredible - den er da født med 170 standart?
Der er måling på knap 190 på den. Om forrige ejer så har lavet andet og ikke fortalt mig kan jeg da så tvivle på.
Er vi enige om at der skal større stempler på når man porter topstykket?
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Jeg har aldrig set så flot en E34 rent standsmæssigt.
Når den kommer fra maler en af dagene med nymalet front, er den 100% rustfri.
Der er lagt penge i tøsen
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
portning og stempler har ikke noget med hinanden at gøre, men du kan få stempler der kræver bearbejdning af topstykket
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Så må den være portet når den er målt til 190..
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
målinger lavet til traf er typisk meget optimitiske..
min e36 lavede 203 heste på 5½ cylender (havde en brændt tændspole)
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Hvad med svinghjul? Noget at gøre der?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
svinghjul giver ikke krafter..
190heste er flot for en m20b25 med knaster
kig evt marked for et m20 turbo kit ..
og godnat
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Jeg vil savle lidt over et turbokit...
Godnat
mar 2005
Følger: 157 Følgere: 183 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 646
M20b25 med kat 1986 og frem = 170hk
325e (eta) m20b27, 2,7liter (2693ccm)
Du får aldrig 200 hk i en m20b25 på org indsugning. Det kanlige lade sig gøre på en b27, men så skal der også pilles en del... hvis du vil lave heste på en suge m20 skal du ha spjældhuse på...
Vil du ha en stabil motor så smid en m52b28 i med m50b25 indsugning og bananmanifold med sportsudstødning og chip, så har du 230hk minimum, med portet top og andre knaster kan du hente over 250hk...
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 798
http://www.metricmechanic.com/product-prices/engine-kits/baby-6-m20/
Og så nogle ordentlige knaster, spjældhuse og en Flemming boks.
Sådan en vil jeg i gang med, når mit E30 projekt er færdigt.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
den kan også bygges billigt
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Tropper du op ved BMW og mangler en pakning eller en vippearm eller andet til en M20er må du som regel vente med at få det, hvor de oftest har M50 delene på hylden.
Noget andet du kunne gøre for en bedre motor, ville muligvis være at få bygget M50 motorstyring på.
De skulle kunne lade sig gøre mht. sensorer osv og den vil blive noget kvikkere bagefter.
Svinghjul ville jeg nok fraråde på en færge af en e34er da du vil miste lidt trækkraft men godtnok få en mere omdrejningsvillig motor i tomgang
Og den dyre løsning (hvor man så ligeså godt kan motorskifte) er spjældhuse og evt. turbo (hvor du så dog ikke vil få meget glæde af hhv. knaster og udstødning.)
Men held og lykke med den
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Den med M50 styring vil jeg gerne høre lidt om.
Hvis man skal helt op i en turbo og anden motor, så for det vente og så går jeg hele vejen. Så har jeg haft kig på en AC Snitzer motor.
Men det var ikke lige planen at det skulle være i E34'eren.
Så vil gerne høre mere om m50 styring på M20'eren
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Ser lige om jeg kan finde de link dengang vi kiggede på det til min e21er (inden der bare røg en m50er i istedet
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Så er der lidt godnat læsning
mar 2005
Følger: 157 Følgere: 183 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 646
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Eller hvordan fungerer det? Og hvad er forskellen på den og en megasquirt?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Ja hvis planen er man bare vil kaste alt det man kan i den kan man jo ligeså godt gøre det lidt nemt og fremtidssikret med en almindelig programmerbar styring og dertil hørende indkøring.
Nu var det også mest for at nørde og fordi et m50 ledningsnet og styring ligger alligevel på hylden for en slik hos de fleste.
Men ja en programmerbar styring er nok også et godt bud, så du kan justere den bedre ind, hvis du gerne vil ha spjæld og andet lavet senere.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Men hvis du absolut vil beholde din M20'er så er det MS/Vems og tryk.
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 798
FMJ er Flemming Fartstrups egne bokse, og er kram.
Greasemonkey, S38 er ikke billig i forhold til feks. S50B30, som man kan få kastet i nakken for 15K.
Og nok også mindre.
Men hvorfor skal alting være med tryk, når vi snakker M20?
Næste gang der skal bygges motor herhjemme, så bliver det en M20 stroker, og det er simpelthen kun fordi alle snart kører med M50 nu...
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.339
M20B25