781 visninger
|
Oprettet:
Kompresser {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogle der ved om det kan lad sig gøre og sætte kompresser på min volvo 740 2,0 manuelindsprøjning. Har tankt mig og lave en ny insugnings manyfold for og kommer til og suger ned igenmen den der styre luft indtaget men er der nogle der ved om jeg for bedre brændstof økonomi af det og hvor køber man en kompresser hene... Håber der nogle der ved noget... På for hånd tak...:) Mads
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
En b230ft motor koster efterhånden ikke ret mange penge.
De mekaniske sprøjt er ikke kendt for at være økonomiske.
Nu ved jeg ikke hvad din går på literen? Min 940 lt, med 0,7 bars tryk, og lidt andre modificeringer, kører 10,5 på langture med 140 km/t. Det syndes jeg faktisk er ret fint.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvis det er for at lave noget som ikke er set før. Så "go for it", men det først problem du vil få er at det indsprøjtningssystem ikke kan levere benznin nok til din motor. Efter hvad jeg tidligere har hørt, skal du regne med at begrænsningen ligger er sted imellem 180-200HK, med en K-Jet anlæg.
Dertil kommer problemet at du skal have et K-Jet anlæg fra en Turbo eller bygge det du har om, så du kan hæve benzin mængden (Lavere AFR) når du kører med tryk, for at undgå at din motor kører for magert og smadre stemplerne. Som i øvrigt bør være turbo stempler, for at sænke kompresionen.
Hvad er grunden til at bygge manifold om? Jeg går ud fra at du har en "E" manifold, det er faktisk en af de VOLVO 8V manifolde som flower bedst, så hvis det skal være en let ombygning ville jeg nok lade den være, eller bruge den som platform for ombygningen.
Kompresser