{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passer denne blowoff til en 1,8T leon??
  • #2   27. okt 2013 Den skal være recirkulerende, ellers duer det ikke..

  • #3   27. okt 2013 Og det du kan høre i video'en er ikke blowoff'en men "turbo stall"

  • #4   27. okt 2013 Jeg tænkte det samme, det er ikke blowoffen som siger det der.. det er da total misvisende at ligge den video op! men okay hvad forlanger man af det firma smiley

  • #5   27. okt 2013 Det der kopi pis er lige til at lukke op og skide i .

    Køb noget ordentligt fra starten af. Og jeg kørte med en forge blow off på min 1.8t uden problemer.

    Og det er da noget fis med den SKAL være recirkulerende


  • #7   27. okt 2013 TheWhiteJDMDude hvis den er med manuelt spjæld altså kabel, kan det godt lade sig gøre, at det ikke er recirkulerende, men hvis den køre med e-gas skal den være recirkulerende, eller fucker det op. Mig bevidst er der ikke nogle af seat'erne som køre med manuelt spjæld..

  • #8   27. okt 2013 Min golf 4 1.8t aum e-gas kører da men en HKS uden problemer...

  • #9   28. okt 2013 Det er en skrøne at de ikke kan køre uden recirkulerende. Men der er mange der stadigvæk giver BOV'en skylden.

    Den passer ikke direkte på en 1,8T den der BOV. Og ja det er kopi crap og en film der slet ikke viser hvad den siger...


  • #10   28. okt 2013 Hvis det bliver lavet om i motorstyrringen kan den godt køre uden det er recirkulerende.. Min S3 fucker totalt op, hvis jeg skifter den til ikke recirkulerende har prøvet, når jeg køre og kobler ud går bilen i stå.

  • #11   28. okt 2013 Nu spørger jeg bare for sjov, men hvad skulle en recirkulerende gøre når du kobler ud? Det eneste den gør er at puste retur i sugerøret ned imod skovlhjulet på kompressorsiden og holder derfor lidt gang i skovlhjulene. Hvis du har sluppet gassen skulle dit spjæld gerne være 99% lukket og så har denne luft intet at skulle have sagt inde i motoren smiley

  • #12   28. okt 2013 Du har luft som du har afmålt gennem din LMM, som forsvinder ud af dit system uden din styring er klar over det, derfor går der galt..

  • #13   28. okt 2013 Øhhh nej... LMM måler den luftmængde der kommer igennem ikke retur. Prøv at tænker over luftens vej. Efter LMM'en regner motorstyringen med luften ryger ind i motoren dermed er LMM ligeglad. Og da studsen fra den recirkulerende sidder efter LMM er den totalt ligeglad smiley

  • #14   28. okt 2013 Jeg har sågar hørt folk sige deres AGU/AEB maskiner ikke kan stå i tomgang pga

  • #15   28. okt 2013 Du har stadig afmålt luft som forsvinder ud af dit system, hvor der ikke ryger gemmen motoren..

  • #17   28. okt 2013 J 4!<3 L - nej det er altså ikke rigtigt. Prøv at lav en tegning hvor LMM sidder lige efter luftfilteret, så kommer sugerøret ned til turboen hvor studsen til BOV'en sidder (recirkulerende) og så går luften igennem turbinen igennem trykrør op igennem spjældet og ind i motoren. Når du lukker spjældet vil motoren ALTID få den samme mængde luft for at stå i tomgang (for den vil være der). Hvis du fjerner BOV'en vil den også køre fint. Problemet ligger som ofte i at fjederen er for slap så den åbner for tidligt og ikke kan holde lukket (fordi folk køber billigt lort). Så længe den er dobbelt stemplet virker den på alle typer. Ellers siger den som en and hvis den er enkelt stemplet.

    Nu laver jeg en smule motorstyringer samt har eget felt plus jeg har haft og tunet 1,8T i de sidste 5½ år så mon ikke jeg ved bare en lille smule om det smiley


  • #18   28. okt 2013 Du vil simpelthen ikke sige at der forsvinder noget luft ud af dit system som din lmm har afmålt? Nu har jeg flere gange set at det er gået i lort med åben blowoff på de egas biler. Et eks. er på min egen s3, hvor jeg har en forge ventil som kan køre både recirkulerende og åben, og den er justerbar, hvis du ændre den fra recirkulerende til åben kan bilen ikke køre med det, hvor den går i stå, har også prøvet utallige indstillinger med den ventil, men kan resultatet er det samme hver gang, den kan ikke køre med åben ventil! Sjov nok er jeg nok ikke den eneste som har oplevet der har været problemer med åben ventil, så der er nok noget om snakken.

  • #19   28. okt 2013 Du vil simpelthen ikke forstå at det ikke giver nogen mening i sammenhængen. Prøv at pil stikket af din LMM om se om den stadigvæk ruller i tomgang eller går ud så smiley Helt seriøst jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg siger. Det du siger er bilen drukner sig selv og går ud fordi den får en masse benzin til noget luft der ikke er der. Men nu bruger din motor faktisk ikke rigtig LMM super meget. Den er født med MAP også som fortæller den hvilket tryk der er i manifolden/intercooleren i dette tilfælde. Men du vil tydeligvis ikke lære noget om motorstyring i basal viden så fred være med det. Jeg lister igen og lader de kloge hoveder snakke deres sag

  • #20   28. okt 2013 P.S nice du kan synes om din egen status smiley

  • #21   28. okt 2013 Jubidition
    Tror nu jeg ved rigelig om hva jeg snakker om, har prøvet det samme problem på 5 biler, men hvis du ikke mener den lmm gør noget på egas motoren, er det da sjovt nok at, RH fraråder at den bliver koblet fra når den bliver kørt ind.


  • #22   28. okt 2013 P.S nice du har dit eget rullefelt, og har arbejdet med 1,8t motorer de sidste 5år, men jeg aldrig har hørt om dig eller set nogle af de biler du har bygget.

  • #23   28. okt 2013 RH fraråder det nu ikke, hvis du vil have den fjernet så klarer Henrik det nu nemt nok så den kun kører med MAP smiley men det ved du jo helt sikkert nu du drager RH ind i billedet. Ud over det så tuner jeg ikke på standard styring. Om du har set eller hørt om biler jeg har lavet eller været med til at lave tror jeg du skal passe på med at sige. For som du selv siger aner du ikke hvem jeg er eller hvad jeg laver smiley Men din basale viden på dette punkt lyser igennem og frem være med det. Men synes da det er rimelig vigtigt at fortælle folk det er en and som ikke har noget på sig.

    Hvis din bil stall'er mellem gearskift og det skulle være som årsag af den åbne bov vil man tydelig se kører fed ved gearskift og vil skyde flammer/knald i udstødningen. Men det kræver altså at den kører højt ladetryk og med højt mener over 1,3 bar. Måske ligger din fejl et helt andet sted. Så som en slidt Lambda der ikke kan regulere hurtigt nok. Det vil have samme effekt nemlig. (Men det vidste du jo sikkert godt nu du er så klog)


  • #24   28. okt 2013 Jubidition
    Nu har RH frarådet det på alle de biler, som jeg har haft med at gøre.

    Men en ting er teori noget andet er praktis.

    Nu vil jeg ikke spilde mere af din tid, på hvad jeg har erfaret.
    Du ved jo åbenbart mere end os andre, jeg siger bare jeg fraråder at købe en åben ventil.


  • #25   28. okt 2013 Jer andre? Imponerende at du kan drage Rene og Henrik ind til din favør når du ikke engang kender dem og hvad de åbenbart kan. Og sidste gang jeg snakkede med Henrik var der ingen problemer med at fjerne LMM i motorstyringen ved indkøring så man kun kørte med map. Det handler hverken om Teori eller Praksis. Det handler om hvad der passer og ikke passer. Og det er fint du fraråder folk at købe en åben BOV, for i Danmark giver det nemlig ballade. Men sjovt nok er der ikke nogen andre på verdens plan der har disse problemer... Jo hvis man har problemer andre steder så som slidt lambda eller andet. SÅ for at undgå dette vælger man at sige man kan køre med en recirkulerende for ikke at sætte motorstyringen/reguleringen på overarbejde for at skulle kompensere for både dårlig lambda samt ændring i luftflow. Og det gjorde man netop meget hos RH før i tiden da de IKKE kunne fjerne MAF. Men som sagt det kan de i dag.

    Og hvis det er sådan et stort problem må man jo købe en anden motorstyring der kan finde ud af det. For der er flere hundrede forskellige mærker og motorer der kører med recirkulerende BOV som sagtens kan køre med åben også.

    P.S Hvis det er sådan et problem for MAF hvorfor er problemet så "mindre" på AGU/AEB motorerne?? Du må da snart kunne se der ikke er hold i det du skriver smiley


  • #27   28. dec 2013 18T

    Er det den orginale bov du mener med rigtige eller hvordan


  • komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
    #30   29. dec 2013 J4! <3l du har helt ret , når vi snakker blowoff på helt standart ecu, der køre både llm og map, lmm køre fra -1bar til 0i vacum , der efter tager map over, når man slipper speeder lufter blowoff ud, og der er vacum i manifold, lmm tager over og gir for meget benzin, tager du stik af lmm bliver tps marster i vacum delen, også er der ingen problemer, men så køre bilen i nød prg. Og køre man egas vil den ikke gi fuld gass i nød prg. Der skal en dobbelt stæmplet blow off ventil til som flere skriver, den skal desværre stå så stramt i fjedren for ikke af lave bøvl, af den ikke siger meget ved standart tryk.
    Det er ikke altid en bil skyder flammer ved for fed blanding, ofte laver de bare en sort røg sky


Kommentér på:
passer denne blowoff til en 1,8T leon??

Annonce