{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

audi a4 b7 2.0tfsi {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået købt mig en sådan en audi a4 b7 2.0tfsi fra 06, gået 136tusinde.

jeg har overvejet at leje lidt med det smiley
har skrevet til kim og jacob herinde fra men ingen svar fået fra dem.
jeg tænker på at øge lidt kræfter på den. jeg har overvejet lidt med det her setup.

Chip
HPFP
2.5"/3" forrør m.sports kat
2.5"/3" udstødning
apr dyser.
intercooler.

hvad synes i om denne setup er det noget jeg skal gennemfør eller holde mig fra? så kommer det andet spørgsmål hvis jeg installere det setup. kan jeg så senere hen montere en k04 turbo uden at mappe den eller skal jeg mappe den efter igen?
håber jeg hører fra nogen af jer.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  audi a4 b7 2.0tfsi
  • #1   29. okt 2013 har et 480 hestes turbokit liggende til den hvis det er smiley (turbo, forrør og manifold)

  • #2   29. okt 2013 det lige i overkanten på mig der min kone os kører bilen.jeg tænker lidt mellem 290-330heste

  • #3   29. okt 2013 men er det et hel kit?

  • #4   29. okt 2013 480 kit betyder bare at turboen kan følge med op til 480, du kan godt holde den på eksempelvis 350.

    det er som beskrevet med manifold, forrør og selve turboen)


  • #6   29. okt 2013 kan jeg bruge det hvis jeg skal køre med max 320hk?


  • #7   29. okt 2013 sagtens

  • #8   29. okt 2013 okay hvad skal jeg så invistere i udover det for at få det til at kører? hvilket fabrikant er det?

  • #9   30. okt 2013 Lige bortset fra at det ikke passer på en A4 da motoren er på langs her.
    Det kit der er til en tværligger.
    I øvrigt er det lidt dumt at køre med så stor en turbo til så få hk da den ikke har noget ladetryk før et godt stykke oppe i omdr.

    Vi har lige chippet en A6 med samme motor. Den fik 258 hk.
    Hvis du laver forrør osv får den lidt mere.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #10   30. okt 2013 Start med at få den chippet. Det vil give dig en HELT anden bil. Du vil typisk opnå ca 250-260hk og omkring 400 nm.

    Skal du begynde at opgradere, så start med indsugning og forrør, i den rækkefælge. Det er de to dele der er den absolut største begrænsning på en TFSI motor.

    Når man chipper sådan en, snakker man typisk om Stages:

    Stage 1:
    Helt standard, chippet

    Stage 2:
    Forrør, indsugning, chippet

    Stage 2+:
    Forrør, indsugning, HPFP (high pressure fuel pump), chippet.

    Sørg for at opgradere i den rækkefølge, det er vigtigt! Du kan selvfølgelig sagtens gå direkte til Stage 2+ hvis du har delene til det.

    Ud over det, bør du opgradere tændrør, throttle body pipe, blow off, evt intercooler osv. Se evt min profil for inspiration.

    Og så en sidste ting, sørg nu for at vælge en ordenlig tuner!!! du skal IKKE spare på det, det vil kun koste dig flere penge i længden. Jeg kan personligt anbefale enten APR eller Revo, de er de absolut største på det internationale marked og har mange hundrede tusinde biler med deres software.

    Spørg endelig.


  • #11   30. okt 2013 okay så kommer måske det dumme spørgsmål hvis jeg starter med at chippe den først. så begyndt stille og roligt og eftermontere resten ville det så betyde jeg skal om chippe det til det dele jeg har sat på eller er det bar samme chip? eller hvordan fungere det. jeg har kontaktet kim men han har ikke svaret har skrevet til ham både inde her og på hans mail men intet hørt fra ham

  • #12   30. okt 2013 Han skal nok svare, han er en travl mand smiley

    Typisk betaler du kun differencen mellem stages, så du kan sagtens starte med stage 1, ingen problem smiley


  • #13   30. okt 2013 Men for at svare på dit spørgsmål, så skal den omchippes ja, men som sagt så koster det kun differencen. Så det bliver sådan set ikke dyrer..

Kommentér på:
audi a4 b7 2.0tfsi

Annonce