2,0 16v VTS eller gti6 {{forumTopicSubject}}
hej jeg har lige købt en citroen xsara 2,0 16v VTS fra 02 som jeg har tængt jeg ville tune. bilen er standart bortset fra et luftfilter kit der (luft filter kasse fjærnet). og remus bag potte. den har pt. 178 HK ved 6615 rpm og 198 NM ved 5904 rpm målt ved fredslund i Ribe som er en af landbergs forhandler.
ting der skal laves.
MOTOR:
knast fra cat cams eller piper cams
justerbar knast hjul
portet topstykke
Wössner stempler og plejlstænger + 1mm
boring af motorblok 1mm id.
2,5" hjemme lavet rustfri udstødning uden cat.
der er standart banan manifold på bilen så den bliver viklet ind i power rap. for at få mindre varm luft i motorrum, og en varmer udstødnings gas.
BREMSER:
kaliber fra 406 3,0 v6 cupé (brembo)
stål armeret bremse slanger til (406 v6 cupé)
skiver brembo fuld ventileret til (xantia 3,0 v6)
UNDERVOGN:
KW Variant 2 Inox gevin undervogn
KW Variant 2 Inox justerbar støddemper i bag
TRANSMISSION:
Quickshift
Gear Link Kit
Ting der er købt:
bremser komplet.
Transmission komplet
Power rap
2,5" rustfri tyndvæget rør og bøjninger.
hvis der er nogen som skulle ligge inde med noget til sådan en motor eller har prævet at tune på en, så er jeg meget intereseret i at høre fra jer.
ps.
jeg gør ikke det her fordi det kan svare sig men fordi jeg syntes det er sjovt og jeg også har tingt mig at bruge bilen til track days.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
Indsugningsmanifolden kan modificeres en del på den bil,ellers er spjældhuse vejen frem,dukan evt kigge lidt på www.hi-speed.dk,der er masser der har tunet på den motor
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
skal du holde den indefor et fornuftigt bugdet,så 2 stk 278 gr knaster,modificer indsugning,få den ommappet,jeg har brugt rh motorsport til det,monter en kobberskive under tændingsføler,og den vil ligge på cirka 210 hk
en anden løsning er at der findes mange andre krumtapper til bilen,feks den fra ts4,så bliver den knap 2,2l istedet,den bedste af dem somfindes er dog 96mm de findes op til 100mm,96mm er dog den bedste og den bliver så 2,3l
få omprofileret knasterne,på med spjældhuse og en anden motorstyring og der er så cirka 250 hk og så lyder den satme oooooond
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Og vælge Peugeoten, den har 6 trins gearkasse som passer perfekt til 2,3 motoren.
Der sidder sikkert maxiknast i nu når den har de heste, den kan du beholde og få den kørt ind. Så har du cirka 200heste og 230nm.
Ja du kan godt smide spjældhuse på, men de er nemme at se hvis politiet lige vil se bilen...
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jeg bor faktisk ikke så langt fra bo (westspeed) og han har også lavet ting for mig før. så tror lige at jeg tager ud og snakker med ham når jeg kommer hjem.
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
kobberskiven skal bruges i forbindelse med chiptuningen,den gør bankesensoren mindre følsom og så kan den sættes til 8000 rpm på begrænseren uden problemer,en god ide er også at få sat en modstand på ind til styreboxen da den så får en tendens til at brænde styreboxen
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
svinghjul bliver lættet og afbalangseret sammen med krumtap, rem skive og kobling. stemplerne er normalt krympet på plejl stængerne så der for bliver plejstængerne honet for at lave en lille forbedring der.
top og blok bliver plandslebet sammen.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
2,0 16v VTS eller gti6