{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chip boks med justeringskrue
  • #1   15. nov 2013 Mener bestemt det er en variabel modstand, der er koblet indover, således brændstof mængden øges! I min verden er det noget klyt
    i forhold til en rigtig omgang obd lavet på felt!

• #2   15. nov 2013 Den skal bare skrues op på max så smiley Kørte en mejetærkser i australien med sådan en boks, den fik alt hvad den kunne trække, og så lige et nøk tilbage hvis den blev alt for varm smiley Men ja, på biler er det noget klyt som Klaus P skriver, men du skal nok finde en der vil købe den smiley og så må køber jo selv skrue på den som personen nu lyster smiley

• #3   15. nov 2013 altså det virker nu fint nok på de gamle med rotor pumpe..
    men vi kan hurtigt blive enige om at tuning i styrboksen er nummer et.

det sådan en tunings box gør er at snyde styrboksen. Ved at man sætter en modstand på ledningerne, i mellem pumpen og styrboksen. den modstand kan man så variere på din type box. jo mere modstand du skurer op på den, jo mindre diesel tror styrboksen at pumpen gir, og derfor justere den op til det styrboksen mener er passende, men det er i virkeligheden "for meget". og derfor gir pumpen mere diesel.

jeg ville nok passe lidt på med at justere den helt op, min gamle toledo 1,9 tdi 90 hk bankede hvertfald meget og havde svært at tage gas.. den røg også meget smiley
    men prøv dig frem..

• #4   15. nov 2013 Ja du får jo bare en masse røg og sod ud af det, samt for høj tryk og temp. - har selv kørt med box over et halvt år på en 1.6 tdi cr... det var bedre end std. men gav ikke det vilde, men en anelse mere. Boks brændte så af 2 gange og valgte så og opgradere. Har selv tidligere kørt med golf 4 tdi 90 hk, den fik en opgradering hos scantune: til ja 125 hk/281 nm - nede v. 2355... eneste minus og fejl i den tid jeg havde den var at den knaldede en anelse i dyserne på de helt kolde vintermorgener, ellers trak den bare rent og røg kun en lille smule... jeg vil varmt anbefale det, selvom det er en dyrere løsning.

• #5   15. nov 2013 Er klar over at en chip er bedre. Men synes den har givet lidt bedre træk fra bunden da jeg havde den på og den røg ikke meget mere. Undrede mig bare over hvad den skrue er til.

• #6   15. nov 2013 så luk lige din egr ventil af, så har du gjort din bil og dig selv en tjeneste... så kommer den til at trække endnu mere jævnt og godt fra bunden af! - evt. giv den minimalt på wg... den kur gav jeg min gamle transporter den gik nu fornuftigt!

• #7   15. nov 2013 Jeg har forlængst pillet vacum slangen af EGR ventilen, dog uden atkunne mærke forskel synes jeg.
    Hvad mener du med minimalt på wg?

• #8   15. nov 2013 hvis jeg var dig smed jeg en plade i nede v. manifolden ved udgangen til din egr-ventil. Så kan du jo justere dit ladetryk op en anelse manuelt hvis det er, på din wg aktuatorstang. på transporter tdi kører de typisk med omkring 0.9 bar, der kan man godt give dem op til lige knap 1.1 bar, men det er en hårfin ballance. Samtidig med du smider boxen på bør det jo give noget, - en diesel skal jo køre med luftoverskud, når du snyder den til at smide mere brændsel ind, skal den også bruge mere luft for at brænde ren!

• #9   15. nov 2013 Hvis egr ikke åbner, er de så ikke stadig det samme ladetryk man opnår ?

• #10   15. nov 2013 jeg skiftede på min transporter egr ventil, samt turbo, gamle turbo kunne ikke lade med mere end 0.5, da jeg fik den anden på, en brugt jeg købte, ladede den med 0,7. det du får ud af en hel afspæring af egr er at du ikke får varmet din indsugningsmanifold op, og heller ikke sodet og kokset til. Dvs. du får plads til mere frisk luft, og kan dermed udnytte dit brændstofs energi bedre. Ulempen er højere temp. men den trækker bedre, nå ja også er der noget med nogle partiklser elller nox eller hvad hulen de kalder det! - egr åbner kun v. jævn gas... men er noget fanden har skabt!

• #11   15. nov 2013 Okay, men jeg forstår ikke helt hvordan du regulerer lade tryk manuelt på wg'en?

• #12   15. nov 2013 på aktuatorstangen sidder der 2 møtrykker, dem kan du justere den på... såfremt det er en konventionel og den ikke kører med vnt. så vidt jeg lige husker det. Men bedst og have et manometer på også ud og prøve af i høj gear hvor den får lov og arbejde!

• #13   15. nov 2013 Okay, det tror jeg ikke er noget jeg skal rode mig ud i smiley

• #14   17. nov 2013 det er nu slet ikke så giftigt, smiley

Kommentér på:
chip boks med justeringskrue

Annonce