{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  effekt
  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #1   1. dec 2013 Er du seriøs? Svaret er at du skal have en turbo på eller købe en anden bil.

• #2   1. dec 2013 Turbo! Ellers anden motor eller bil.

• #3   1. dec 2013 Hvis ikke den kan forbrænde det ekstra benzin bliver det næppe til noget godt smiley

• #4   1. dec 2013 Mere benzin, så drukner du den smiley

• #5   1. dec 2013 Slap nu af drenge, vi har alle startet et eller andet sted ikke...

Søren P ->

Blandingsforholdet skal altid opretholdes, dvs tilsvarende mængde luft til mængde benzin. Ændrer du det forhold ved at skubbe mere benzin ind så får du en rigtig dårlig forbrænding, og dermed mister du effekt.

Men du er helt klart på rette spor. Det gælder om at få noget sovs ind i motoren hvis du skal have ydelse, men altså også noget luft.

Det er derfor man bruger en turbolader. Den presser luft ind i motoren og så doserer man benzinen til at passe til den nye luftmængde, og så sker der som bekendt ting og sager.

Jeg har en filosofi omkring det med tuning som jeg har fulgt hele livet. Tuning er noget man først begynder på når man har størst tænkelige standardmotor.

Eksempelvis kunne jeg have renoveret min 2 liters motor til min E21 og tunet den for 25-30.000kr og fået 170-180hk ud af det. Istedet har jeg monteret en standard 2,5´er og har nu 170hk som virker og er holdbare. Vil jeg have flere hk er der frit valgt fra alle BMW hylder, inklusiv E36 M3 motorerne, så jeg begynder ikke at tune nogen motor til min før jeg skal bruge over 300hk smiley

Så skift bilen ud til en større version, eller smid størst mulige standardmotor i den det er billigere end at tune.

• #6   1. dec 2013 Nogle mener bare at dumme spørgsmål kræver dumme svar...
    Rigtigt fint svar Du gav der ruben

Kommentér på:
effekt

Annonce