861 visninger
|
Oprettet:
effekt {{forumTopicSubject}}
hej vil høre om der er nogen der ved om man får mere effekt ved bare at gi den mere benzin ved at sætte 4 tilskuds dyser på eller skal man have en mølle på
nov 2013
Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.130
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Søren P ->
Blandingsforholdet skal altid opretholdes, dvs tilsvarende mængde luft til mængde benzin. Ændrer du det forhold ved at skubbe mere benzin ind så får du en rigtig dårlig forbrænding, og dermed mister du effekt.
Men du er helt klart på rette spor. Det gælder om at få noget sovs ind i motoren hvis du skal have ydelse, men altså også noget luft.
Det er derfor man bruger en turbolader. Den presser luft ind i motoren og så doserer man benzinen til at passe til den nye luftmængde, og så sker der som bekendt ting og sager.
Jeg har en filosofi omkring det med tuning som jeg har fulgt hele livet. Tuning er noget man først begynder på når man har størst tænkelige standardmotor.
Eksempelvis kunne jeg have renoveret min 2 liters motor til min E21 og tunet den for 25-30.000kr og fået 170-180hk ud af det. Istedet har jeg monteret en standard 2,5´er og har nu 170hk som virker og er holdbare. Vil jeg have flere hk er der frit valgt fra alle BMW hylder, inklusiv E36 M3 motorerne, så jeg begynder ikke at tune nogen motor til min før jeg skal bruge over 300hk
Så skift bilen ud til en større version, eller smid størst mulige standardmotor i den det er billigere end at tune.
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Rigtigt fint svar Du gav der ruben
effekt