{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

turbo bmw hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej vil bygge en bmw med turbo har 2 at vælge imellem en e30 2,5 den gamle motor eller en e36 320 spørgsmålet er bare hvilken en ville være bedst at bygge turbo på? Og hvad skal man bruge præcis af dele for at bygge en motor om med turbo. Ville gerne høre nogen seriøse svar fra nogen der har forstand på det og selv har prøvet det. Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo bmw hjælp
  • #1   12. dec 2013 Den nye.., har standard lavere kompression, så burde holde til noget mere, samtidig med at M50 er en fin stærk blok.. Men alt er jo relativt, det kommer jo an på hvor mange HK du ville lave?

• #2   12. dec 2013 Det første du skal bruge til at bygge turbo på er : et shitload af penge hvis det skal være rigtig godt smiley
    Men som Christian siger, den med lavest kompression smiley

en kvalitets Turbo, ny turbomanifold, toppakning af stål, intercooler, rørføring, fittings, slangeklemmer, aflastningsventil osv osv

• #3   12. dec 2013 Lige for at få lidt på det rene: Christian H - du glemmer vist at E36'eren fik alu blok i 96 vist smiley M52 that is.

Ud over det: hvis du skal lave en racer (da turbo ikke er lovligt på vejen på nogen af motorerne, selv hvis de er under 20% grænsen) hvorfor så ikke gå i gang med at finde en ordentlig 2,5 M50 og bruge den? Den kan være i begge biler og du får et bedre output i den sidste ende.

At smide turbo på er jo ikke bare at skrue den på og så derudaf, den skal jo også køres ind, hvis det skal køre ordentligt that is. Så det er en lidt stor omgang uanset hvad, så det at smide en ordentlig motor i er jo ikke det store problem.

Husk køling og smøring er alfa og omega for at det skal holde.

Output i både M20b25 og M50/M52b20 er minimalt i forhold til en M50b25.

(kroner / HK+NM) Hvad er dit mål med turboopsætningen? jeg går ud fra det er til ræs, altså at den skal have fuld skrue da det er ulovligt at køre med den i motoren på gaden. også selvom den er sat til under 20%

• #5   13. dec 2013 M20b25 kat motoren kører 8.8:1 som er rigtig fint til tryk. Den kan du lave over 500hk på, på standart bund og std kompression...
    Men hvis du ikke har nogen ide om hva du skal bruge så er bg nok det forkerte sted at spørge. Og ville nok ikke råde dig til at gå i gang med det selv hvis du ikke har nogenlunde styr på hva der skal til...

• #6   13. dec 2013 Havde valgt e36 udelukkende fordi spærbagtøj er billigere og nemmere at få fat på desuden får du nemt og hurtigt større bremser smidt i nakken, motor både m50 og m20 er begge to gode motore at smide tryk på, dog havde jeg valgt at finde en m50 2.0 uden vanos. Afhængigt af hvor mange hk du vil have kan du lave en nogenlunde billig opsætning, vælger du en kina turbo, kan du nok godt bygge en turbomotor for omkring 10-12.000,- især hvis du bestiller dele fra eksempelvis ebay, det er dog uden indkøring, og nok maks 300hk alt der over begynder at koste kassen.

• #7   17. dec 2013 jeg har en del stumper til en m50b20, bla. smedede stempler stænger og stroker krumtap, turbo og manifold smiley og sælger til ren spot pris, pm hvis det er noget for dig
    turbo og manifold er nyt

• #8   18. dec 2013 vil gerne lave en 2,0 m50 med 350-400hk

• #9   18. dec 2013 Hvis du skal igang, hvorfor så kun en m50b20? Så tag da heller en m50b25, så har du mindre pres på motoren til at lave de heste du søger.
    Find en kina turbo og manifold på ebay, skift strækboltene til arp, dyser fra en M3, og så en megasquert styring, billigste måde.

• #10   18. dec 2013 skal helst ikke væreen kina turbo vil gerne købe noget okfra starten

• #11   18. dec 2013 Hvorfor vil du lave en 2,0? Hvorfor ikke større?

• #12   18. dec 2013 fordi jeg har en e36 til at stå med en 2,0 motor men det er ikke så vigtigt hvilken det bliver, for regner os med jeg køber en 2,5 motor og laver og ligger i. vil bare gerne have nogen svar på en præcis indkøbs liste til hvad der skal købes ind feks, turbo,mandifold,intercooler,toppakning,strækbolte osv osv

• #13   18. dec 2013 Det er jo ikke bare lige. Nu ved jeg ikk hva en bmw kræver, men som alle andre NA motorer skal du bruge: manifold, turbo, slanger og fittings, pakninger, varmeisolering, wg hvis ikk turboen har intern, blowoff, ic, trykrør, silikonesamlinger, spændebånd, justerbar benzintryksregulator, større benzinpumpe, større dyser, downpipe/forrør, motorstyting, boostcontroller af en art, stål pakning, olie retur i bundkar hvis ikke den allerede har det stærkere kobling, evt oliekøler, tryk ur, wideband AFR, indkøring, evt en smed og en der kan skrue hvis ikk selv du kan. Og skal det hele være ordenlige stumper, så kigger du på 50-100k. Alene en garrett turbo der kan lave 450hk koster godt 8000kr.min s14 har jeg lige købt lidt ordenlige sager til, og den er jo altså turbo i forvejen. 30000 er for længst røget, og den kørte altså med 350 hk inden jeg begyndte at bygge om.

• #14   21. dec 2013 350-400hk... Er det ikke at skyde lidt over mål ?

• #15   21. dec 2013 Jeg vil sige det er billigere at finde en 350hk Alpina motor og putte i.

Kommentér på:
turbo bmw hjælp

Annonce