{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Bmw 316 compact {{forumTopicSubject}}

hej jeg ligger inde med en 316 compact, og den er der squ ikke meget skub i. smiley vil høre ad hvad man kan gøre ved den, for ikke alt for mange penge smiley vil helst ikke skifte motor da den skal køre ok på literen, smiley har hørt noget om man kan skifte gearingen i bagbroen for at få noget mere acceleretion. kan det passe? og er der mere man kan gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 316 compact
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #1   16. dec 2013 intet med en 316, eneste fornuftige er at opgradere til en med de 6 ben til at starte med

• #2   16. dec 2013 yup .men som skrevet smiley vil helst gerne holde km/l og så vidt jeg ved er den mindste 6 benet en 2.0?

• #3   16. dec 2013 kan det give noget at smide en støere udstødning på?

• #4   16. dec 2013 skulle man gøre noget, hvor man stadig har ok brændstoføkonomi, så skulle der da bare en 318IS motor i. Færre heste på papiret men alligevel mere frisk end langt størstedelen af de 320'ere der kører rundt...

• #5   16. dec 2013 hvad kører du pr l nu

• #6   16. dec 2013 Det er VIRKELIG lidt du får ud af den motor der ligger i den nu, større udstødning vil larme mere og være træls og køre med. Du vil højst sandsynligt miste lidt ved det istedet, hvis det overhovedet ændrer sig.

Det eneste hvor du virkelig vil få noget for pengene, er enten at smække en turbo på (Ender med at være MEGET dyrt alligevel) Eller ligge en anden motor i

• #7   16. dec 2013 kan kun give dig ret mike... det burde være forbudt at køre/sælge 1,6&1,8 til bmw

• #8   16. dec 2013 tænkte godt den var svær at hive noget ud af smiley og det med turbo er for dyrt smiley har ligget på sådan en 318is motor hvor sælger oplyste den kun kørte 10km/l. hvor jeg nu kører 14-15 stykker smiley det med at ændre gearingen i bagtøjet kan ikke give noget mere acceleretion?. gider ikke have sådan en brian bil hehe smiley der er ingen grund til at larme i en sløv bil smiley

• #9   16. dec 2013 der vil du lun bruge mere benzin.. min e34 520 kørte ca 12-13 km/l det burde en e36 også

• #10   16. dec 2013 okay smiley er der en speciel motor jeg skal kigge efter iforhold til km/l og heste/nm? smiley

• #12   16. dec 2013 Tjae, jeg synes faktisk det er fint nok med mine 102hk i min. Det er for lidt til at trække koger konstant, og det er jeg faktisk glad for, for jeg har sparet RIGTIG mange penge på den måde. Bilen kører stadig som en BMW skal køre, den har bare ikke helt kræfterne til at kunne ligge sidelæns. Men har stadig "kraftoverskud" i forhold til så mange biler. Og for at være ærlig, synes jeg at man skal op i noget 328 eller derover, for at det rigtig bliver sjovt. En 530d med oceaner af moment, den er dejlig og trille i.

Tilbage til emnet. Du kunne godt, ved at sætte et andet bagtøj på, kunne gøre den mere lavgearet og accelerere hurtigere. Men det vil gå ud over din brændstoføkonomi og vil ikke køre lige så hurtigt. Men mener bare ikke at der rigtig er et bagtøj med lavere gearing end det du har i forvejen?

• #13   16. dec 2013 e36 compact smiley

• #14   16. dec 2013 det må vel være en e36

en is er vel også nemmere at lægge i

• #15   16. dec 2013 fandt en herinde der havde et bagtøj tilsalg som der var ændret gearing i. men kan ikke finde det nu. det er slet ikke fordi jeg vil ligge og lave koger men vil gerne ha lidt mere fut i den smiley og hvis jeg alligevel kommer til at køre mindre literen med anden gearing kan jeg vel ligeså godt skifte motor? smiley da jeg kun er 18 vil jeg jo gerne ha en bil der er nogleunde økønomisk :D.

• #16   16. dec 2013 du skulle have købt dig en golf 2 gtd smiley trækker fint og kører meget langt pr l diesel

• #17   16. dec 2013 Og da du kun er 18 skal du heller ikke have en compact med alt for mange kræfter, så går der ikke lang tid før den er krøllet om et træ smiley

Økonomisk og hurtig hænger ikke sammen... Det eneste der kan være lidt derhenad, er noget Golf lignende noget med 1,9tdi motor. Kører 17-22km/l og har et dejligt moment man ikke bliver træt af de første par dage

• #19   16. dec 2013 der er ifølge min reg att. lov til at smide en 2.0 i så er det vel også lovligt med en 1.8?. mike g: som jeg også skriver vil jeg ikke ha en vild hidsig bil men bare lidt mere skub i den smiley og elsker den måde min bil ser ud på smiley har lige set denne motor tilsalg.
    http://www.dba.dk/318is-motor-m-140hk-m44b19/id-1004489002/
    den passer vel lige i min?

• #20   16. dec 2013 Har KOED ikke sådan en motor liggende?

• #21   16. dec 2013 det kunne godt have været en e46 meen gættede e36 smiley men jo du kan da bare lægge en is i så får du en hurtigere bil og så gir du den først gas når der kommer en op på siden smiley vi har alle været 18 og snakkede om at bilen ikke skulle være for hurtig

• #22   16. dec 2013 jo de har en smiley dog vil de ha 7000 for den smiley så syntes jeg da den til 5000 på dba er bedre smiley den har jo kun kørt 144xxx smiley

• #23   16. dec 2013 hos koed får man jo også en form for garanti for at den virker smiley

de skriver normalt hvad de mener om dem i annoncen

• #24   16. dec 2013 det er da ikke fordi den ikke må være hurtig smiley men det er jo ikke sjovt at have en hurtig bil og så ikke have penge til at køre i den smiley hehe. har du en ide om hvor meget mere træk jeg vil få ved at smide en is motor i den? smiley og hvad den render literen ved blandet kørsel? smiley

• #25   16. dec 2013 det er rigtigt smiley men syntes 2000 for garrenti er lidt dyrt smiley der står det er en klasse B. hvad det så end betydder smiley

• #26   16. dec 2013 Du smiley bruger smiley mange smiley smiley'er smiley smiley

Men den bliver noget hurtigere, det er trods alt 40hk mere og noget mere moment også. Og viser det sig motoren er færdig når det kommer til stykket, så er det RIGTIG træls og have købt privat. Solgt som beset. Ved at købe ved Koed er du noget bedre stillet, skulle det gå galt. Men det er dit valg.

• #27   16. dec 2013 tror du skal kikke lidt på youtube.. bare for at se hvordan de køre smiley

men b betyder brugt uden fejl.. mener endda at det står der inde..

dog er de glade for ikke at sælge lmm servo pumper og sådan noget skidt med

og bemærk lige om det er en m42 eller m44 den ene har lidt flere nm

• #28   16. dec 2013 Hold da helt op... Slap lige af med alle de der smileys >_>

Jeg ville anbefale bare at beholde den som det er, at skifte motor koster penge og tid, og hvis du spørger mig er det ikke det værd.
    Har selv haft de præcis samme tanker som dig omkring min 1.6'er, men gjorde det letteste samt nok også det billigste og købte en hurtigere bil i stedet - efter at have kørt lidt et års tid og lært lidt mere om trafikken.

• #30   16. dec 2013 ved godt jeg bruger mange smileys. det ligger bare i fingrene. og så er eg sikker på folk ikke misforstår mine beskeder som sure. det lyder somom at hvis jeg skal gøre noget er det smartest at skifte til en 318is er det ikke meget rigtigt forstået?. og jo som carlos s siger er det da smartest at lade den være. men syntes den er alt for sløv.

så klarede jeg en besked uden smileys...

• #31   16. dec 2013 passer servopumpe og generator ikke fra en 316i på en 318is? smiley

• #32   16. dec 2013 Har du nr. plade på din bil så man kan slå den op, så står der også hvor mange hk den reelt er godkendt til, synes det lyder mærkelig den skulle være godkendt med 2,0 motor, eftersom E36 compact ikke har været lavet med den størrelse motor. Tættest på er den nyeste 318TI med en 1,9 liters motor, og så er der 323TI med en 2,5'er

• #33   16. dec 2013 har tjekket den:D den er godkendt til 170hk smiley ved heller ikke om det er en fejl på reg att. men der står bmw 316 2.0 smiley

• #34   16. dec 2013 nr. plade?

Kommentér på:
Bmw 316 compact

Annonce