{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Opel ohc tunings guru søges. {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter og gutinder.

Nu har jeg sku seriøst brug for lidt hjælp.

Det drejer sig om en motor som vi har bygget af flere forskellige dele fra Opel's small block motore for at få mere power i vores folkeracer.

Vi har skruet følgende dele sammen og smidt ned i en Corsa B.

Top og bund er fra en C16NZ (astra f 1,6i 8v)
Knast, spjæld og dyser fra C16SE (astra f/corsa a 1,6i 8v)
Ledningsnet, boks, indsugning, svinghjul, dysebro og brændstofpumpe fra C14SE (astra f/corsa b 1,4i 8v)
Raceland rustfri 4-2-1 bananmanifold med flyttet lambdasonde fra cyl3 til 20 før katten. Da alle rørene mødes der.
Luftfilter fra K/N med alurør.
Standart brændstofregulartor koblet fra og erstattet af en justerbart som pt kører 4,5bar i brændstoftryk.

Den kører skide godt og vil bare fremad.

Men og nu kommer det!

Den lyser i perioder i motorlampen i mellengasområdet (3000-4500omdr.) og melder fejlkode 44 - mager blanding.

Så det er derfor vi har sat den justerbare brændstof. Startede med 3,8bar og har gradvist justeret det op ad.

Trykket er nu på 4,5 hvilket er alt for meget da dens tomgang er urolig og den kan ikke tage fuld gas længere. Dog melder den stadig fejl...

Nu er mit spørgsmål bare ? Hva fejler den ?
Lambdasonden og tændrør er nye.

eller er der simplethen fordi mapningen af en C14SE og C16SE (som det jo næsten er) er så forskellige ?

Håber der er en som kan/gider at læse hva jeg mener og som sidder med det guldkorn som jeg mangler.

På forhånd tak og go' lørdag.

Ps. Stavefejl, manglede tegnsætning og omvendt ordstilling fik i med gratis smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel ohc tunings guru søges.
  • #1   4. jan 2014 Du skal have større dyser i.
    Gavner jo ikke at hæve benzintrykket hvis ikke den får benzin nok.

Lyder som om benzintrykket fra pumpen er OK.

Dyser fra en 1.6 lyder slet ikke til at være nok. Passer noget 2.0 fra Kadett ikke over på ?

• #2   4. jan 2014 Det undre mig bare at de ikke er store nok når det er dyser fra en 100hk 1,6 8v.
    Men må prøve at låne nogle fra en C20NE.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #3   4. jan 2014 Så vidt jeg kan læse mig frem til, så står der boks og ledningsnet fra c14se, det holder vel heller ikke. Ikke at jeg er en tunings guru, men logik siger da at boksen kun fodrer de 82 hk som en c14se nu engang laver. Det kan du da nok godt få en mager blanding ud af... Find en boks fra en c16se og sæt den til, det burde ændre en del.

• #4   4. jan 2014 Det er har jeg også tænkt på, men den er bare ikke til at finde. Plus det skulle helst ikke koste det vilde. Derfor jeg tænkte om man evt. kunne snyde boksen.

• #5   5. jan 2014 Når jeg læse din forklaring og du skrive at den ikke kan tage fuld gas mere, forventer jeg er det er under kørsel? (Korrekt) Dvs. hvor motoren er belastet. Hvis det er tilfældet er det ikke fordi at den for for lidt benzin.

Jeg ville låne eller købe et AFR ur og se hvad blanding den kører med, så får du syn for sagen.

Hvis den får benzin nok, så er det nok din styrring eller lambda sonde der er defekt.

Får den ikke nok, så passer styrringen ikke til motoren eller dine dyser er for små, så må i vælge den korrekte løsning herefter.

Der er flere tunere der har "løse" AFR kits til at ligger, så de er lige til at spænde i udstødningsrøret og klar til at teste.

/Steffen

• #6   13. jan 2014 den skal bare koeres ind pae rullefelt. det kan RHmotorsport klare

Kommentér på:
Opel ohc tunings guru søges.

Annonce