Opel ohc tunings guru søges. {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter og gutinder.
Nu har jeg sku seriøst brug for lidt hjælp.
Det drejer sig om en motor som vi har bygget af flere forskellige dele fra Opel's small block motore for at få mere power i vores folkeracer.
Vi har skruet følgende dele sammen og smidt ned i en Corsa B.
Top og bund er fra en C16NZ (astra f 1,6i 8v)
Knast, spjæld og dyser fra C16SE (astra f/corsa a 1,6i 8v)
Ledningsnet, boks, indsugning, svinghjul, dysebro og brændstofpumpe fra C14SE (astra f/corsa b 1,4i 8v)
Raceland rustfri 4-2-1 bananmanifold med flyttet lambdasonde fra cyl3 til 20 før katten. Da alle rørene mødes der.
Luftfilter fra K/N med alurør.
Standart brændstofregulartor koblet fra og erstattet af en justerbart som pt kører 4,5bar i brændstoftryk.
Den kører skide godt og vil bare fremad.
Men og nu kommer det!
Den lyser i perioder i motorlampen i mellengasområdet (3000-4500omdr.) og melder fejlkode 44 - mager blanding.
Så det er derfor vi har sat den justerbare brændstof. Startede med 3,8bar og har gradvist justeret det op ad.
Trykket er nu på 4,5 hvilket er alt for meget da dens tomgang er urolig og den kan ikke tage fuld gas længere. Dog melder den stadig fejl...
Nu er mit spørgsmål bare ? Hva fejler den ?
Lambdasonden og tændrør er nye.
eller er der simplethen fordi mapningen af en C14SE og C16SE (som det jo næsten er) er så forskellige ?
Håber der er en som kan/gider at læse hva jeg mener og som sidder med det guldkorn som jeg mangler.
På forhånd tak og go' lørdag.
Ps. Stavefejl, manglede tegnsætning og omvendt ordstilling fik i med gratis
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 30 Svar: 589
Gavner jo ikke at hæve benzintrykket hvis ikke den får benzin nok.
Lyder som om benzintrykket fra pumpen er OK.
Dyser fra en 1.6 lyder slet ikke til at være nok. Passer noget 2.0 fra Kadett ikke over på ?
nov 2003
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 878
Men må prøve at låne nogle fra en C20NE.
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
nov 2003
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 878
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Jeg ville låne eller købe et AFR ur og se hvad blanding den kører med, så får du syn for sagen.
Hvis den får benzin nok, så er det nok din styrring eller lambda sonde der er defekt.
Får den ikke nok, så passer styrringen ikke til motoren eller dine dyser er for små, så må i vælge den korrekte løsning herefter.
Der er flere tunere der har "løse" AFR kits til at ligger, så de er lige til at spænde i udstødningsrøret og klar til at teste.
/Steffen
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
Opel ohc tunings guru søges.