{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Ford Scorpio - spørgsmål ang. indsugning {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har en gammel Ford Scorpio fra '91, som jeg er i gang med at sætte i stand. Men der er en ting som undrer mig lidt.. der går to luftfilterslanger til luftfilteret, men den suger ikke lige meget i begge slanger. Den suger væsentligt mere i den ene. Er der en som kan fortælle mig om det er normalt, eller om den skal suge lige meget i begge slanger? smiley

Der er tale om en 2,9 v6 12v - Motorkode: BRF

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Scorpio - spørgsmål ang. indsugning
  • #1   11. jan 2014 Hvis jeg ikke husker helt fejl, så åbner det ene spjæld først når man trykker godt på pedalen? over halv gas eller sådan noget.

• #2   11. jan 2014 Nope! Vi har tjekket gasspjældene også. De flytter sig 100% ens, og står 100% ens. Og når man giver gas så suger begge slanger lige meget mere.. hvis du forstår? smiley

• #3   11. jan 2014 Forstår godt hvad du mener....

Hvilken af dem suger den mest i? og går den godt nok i motoren?

Nu har jeg aldrig haft åbnet plenum på sådan en svend, men den ene kanal er jo lidt længere end den anden, og hvis den får luft nok igennem den korte så vil den vel ikke suge så meget i den lange? eller det er ihvertfald lige mit bedst bud.

• #4   11. jan 2014 Den går fint nok i motoren, men det kunne jo være den ville gå bedre hvis det var en fejl. Og det er den lange den suger mest i. Jeg har smidt ny pakning i ved indsugningmanifolden, og der hjalp det en lille smule. Så det var derfor jeg kom til at tro det måske kunne være en fejl smiley

• #5   11. jan 2014 Hmm, du kan prøve med lidt bremserens eller diesel start at søge efter utætheder, ved at sprøjte lidt på pakninger rundt omkring, men hav lige et vådt håndklæde og en spand vand klar, bare for en sikkerheds skyld.

Hvis den er utæt et sted skulle den gerne stige lidt i omdrejninger når du sprøjter.

• #6   11. jan 2014 det skal du ikke lægge det store energi i at finde ud af, jeg har en 93`r, og den gør nøjagtig det samme som du skriver, og den kører, og trækker 100 %,

Kommentér på:
Ford Scorpio - spørgsmål ang. indsugning

Annonce