14. maj 2010 Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 72 Svar: 614
1.8T Luftfilter {{forumTopicSubject}}
Hej Bg,
Har netop erhvert mig en Audi A4 1.8T, og indtil det uundgåelige sker (tunings projekt), vil kunne jeg godt tænke mig at smide et midlertidig luftfilter på bilen.
Da det kun bliver et midlertidig, gider jeg selvfølgelig ikke smide alverden efter et, så har fundet dette HKS kopi på Qualitec's hjemmeside:
http://www.qualitec.dk/p/519/3-hks-style-luftfilter-skum
Mit første spørgsmål, passer det på min bil?
- Har aldrig rigtig gjort så meget i tun/tunings dele, men mest styling, så alt dette er meget nyt for mig - Derfor er det nok også et dumt spørgsmål, men er sgu i tvivl
Min andet spørgsmål er, om der er nogle der kender til hjemmesiden? Har hørt en klage over servicen der, og at de fik et brugt produkt, istedet for et nyt.
- Så tænkte om der var andre, der havde prøvet at handle hos dem?
Jeg ser frem til jeres svar, og på forhånd tak
apr 2007
Følger: 50 Følgere: 54 Biler: 7 Emner: 12 Svar: 569
Angående filteret, kører jeg selv med HKS Skumfilter på netop min A4 1.8T, ej heller her kan jeg komme med negativt. Men mål lige efter på din LMM om det nu også er 3"
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvis det skal passe direkte på skal du finde et kit med de nødvendige rør osv..
Køber du bare et filter skal du selv ud og bygge/tilpasse tingene
siger som Astina har nok noget til din bil
maj 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 72 Svar: 614
Jeg tænker lidt, om i evt. kunne hjælpe lidt med at finde et på en dansk webshop, som passer på, eller hvor der medfølger rør, så det passer.
- Som sagt så er jeg meget ny i det her, og derfor er jeg sgu sikker på at jeg smider mine penge, efter noget som er helt forkert hehe.
Har dog læst mig frem til, at det gerne skulle være skum, nu da det er en motor med turbo?
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Skifter man luftfilter er det for at få et større flow af luft til motoren.. Altså mindre modstand..
Ja skumfiltre er sådan.. Men der er tester online der viser at det HKS filter og 2-3 andre skumfiltre ikk giver noget ekstra..
Og at det lukker en helt masse skidt med ind også.. Hvilket jo er uacceptabelt da det jo stadig funktionelt skal beskytte motoren..
Apexi var det bedste i de tester.. og KN fulgte efter dog antaget at man kan finde ud af at påføre olie i de rigtige mængder..
Min anbefaling er ihvertfald at du bør holde dig fra det lort
Du kan nok finde lidt her:
http://www.bilgalleri.dk/links/tuning
Ved ikk hvor gode/dårlige de er.. Køber stort set altid i udlandet da man aldrig kan finde en skid her
maj 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 72 Svar: 614
- Men ihvertfald, tusind tak for de gode råd.
Det er helt sikkert noget som jeg kan bruge til noget
1.8T Luftfilter