{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  max hk i biler ?
  • #1   10. apr 2014 Det da vist noget fordrukkent sludder

  • #2   10. apr 2014 20% af originalen, derefter ny afgift, hvis den kan godkendes med ombygningen

  • #3   10. apr 2014 De 125 hk er den opel rekord e1 model som har flest hk fra fabrikken, ret sikker på at det er en 2.2i model, men jeg ved at de forreste skivebremser som er ventilerede er godkendt til 150hk, mange bruger dem på ascona b og kadett c som opgradering.

  • #4   10. apr 2014 Og for at blive godkendt er det større bremser / undervogn fra en større model, for eksempel i mit tilfælde en senator ? Eller hvad ? Hvis jeg nu fik 180 hk fra en 3.0 e fra en senator, hvordan ved jeg så hvad der skal til før den kan blive synet ? Aner ikke en skid om det, så undskyld hvis det er dumme spørgsmål smiley

  • #5   10. apr 2014 hvis du er i tvivl, så kør i din synshal, og evt. kontakt skat, så kan det ik gå helt galt

  • #6   10. apr 2014 der noget med biler op til 80/90 må du tune alt det du vil fordi det netop er den årgang. du må max forøge den med 20% mht motor størrelse. smid du bare turbo osv på. altså må også godt smide turbo i min e36 325i coupe uden brok sjmkal bare stå at den er ændret i motoren. de kan jo ikke betale afgift på noget der aldrig er kommet på markedet. en M3 med tryk er jo heller aldrig lavet så. men ja bare det godkendt og lavet ordenligt så giver du bare gas. primært det de går efter

  • #7   10. apr 2014 Bimmer
    Selvom det er en ældre bil, så skal det hele godkendes.


  • #9   10. apr 2014 sådan en gammel fætter må du egentlig skrue lige så tosset i så længe det er original maskinen og du holder dig inden for forureningskravene på 4,5%


  • #10   10. apr 2014 Bimmer 6cyl
    Det er noget vrøvl det du skriver.
    Du må ikke smide turbo på din bil medmindre den er fabriksgodkendt med det, eller der er en variant af din bil med turbo hvoraf du ilægger den motor.
    Hvis du derimod laver en forøgelse på over 20% eller putter turbo eller kompressor på skal du derimod ned og have lavet en tuv godkendelse som koster kassen.
    Og du kan heller ikke smide en turbo på der holder sig under 20%, den er ikke under den lov.

    Jubidition
    Du kommer stadig til at skulle betale afgift af ombygningen og som digweed skriver skal bremser osv stadig være godkendte til det.


  • #11   10. apr 2014 I danmark foreligger der ingen krav på dokumentation på bremserne ved øge effekt. Bare de passer overens med typegodkendelsen eller de papirer man eventuelt har. Det er faktisk lidt komisk. Det er TÜV der har kontrol på bremserne. Det er dog gavneligt at man skifter til bedre bremser når man opgradere sin motor da det skal passe sammen. Men der er ingen krav om det. Og nej umiddelbart er der ingen afgift. Hvad skulle man betale afgift for? Bilen mister ikke sin identitet hvis du fra opels side har en dokumentation på bremserne kan og må sidde på den karosse.

  • #13   10. apr 2014 Jeg har ikke skrevet om at skifte motoren smiley Det er nok der vi løber hver sin vej smiley skifter man motor er det andre regler der gælder og så er 20% reglen gældende uanset årgang

  • #14   10. apr 2014 "bare de passer overens med typegodkendelsen" det er da også at dokumentere bremserne er godkendt.
    Enten skal de være typegodkendt eller tuv godkendt til modellen.


  • #16   11. apr 2014 Nicksan, typegodkendelsen ligger offentlig tilgængelig smiley Men ja det er en dokumentation der dog ikke koster en krone at finde frem. Mine forbremser er skiftet fra 288 mm til 312 mm og det er gjort via typegodkendelsen på 1J1 karossen da den er født med 100% samme karosseri og de bremser. Så det var meget simpelt at vise typegodkendelsen og så var de godkendt.

    Digweed, reglerne omkring tuning er diffuse som bare pokker. Fordelen ved sådan en gammel fætter er CO'en bare skal holde sig under de 4,5% så længe bilen er fra før 1/4-84 smiley Min gamle renault 5 GTT var godkendt på til 3,5% CO og det var en 86'er >_< men jeg ved man kan få en 1600 og en 2200 til at være tæt på identiske. Og jeg har da selv været med til at bygge en 2,2 CIH der smed 202 hk på mit felt. Dog naturligvis med anden knast og bearbejdet top og så videre. Den blev endda synet på helt lovlig vis. Det eneste vi gjorde var at lave lidt fusk på gas kablet så den kun tog ca 60-70% gas ved fuld pedal og selv der nævnte han den var frisk. Blokken var en 2.0, hans største bekymring var de 2 dobbelt weber der sad på i 48mm. Men den gik lige igennem syn smiley Så ofte er det op til ens egen samvittighed hvad man vil stå inde for.


  • #17   11. apr 2014 Det jo også det jeg skrev hvor du sagde mig imod.

    og at en bil kan synes betyder ikke den er godkendt.


  • #18   11. apr 2014 jo den kan godt være godkendt, men bare ikke lovlig (sorry det er flueknepperi)

    Det du skrev var at man skulle skifte bremser ved 20% forøgelse og det er forkert smiley Eller rettere det var sådan jeg læste det. Beklager hvis jeg misforstod dig.


Kommentér på:
max hk i biler ?

Annonce