1.664 visninger
|
Oprettet:
max hk i biler ? {{forumTopicSubject}}
Har en gammel rekord e1 fra 79, som jeg godt ville have nogle flere heste i.Men har fået af vide at sådan en rekord højst må få 125 hk. Er der nogle steder man kan tjekke dette? Eller er der evt nogen som ved om det er sandt ?
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.712
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Selvom det er en ældre bil, så skal det hele godkendes.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.829
Det er noget vrøvl det du skriver.
Du må ikke smide turbo på din bil medmindre den er fabriksgodkendt med det, eller der er en variant af din bil med turbo hvoraf du ilægger den motor.
Hvis du derimod laver en forøgelse på over 20% eller putter turbo eller kompressor på skal du derimod ned og have lavet en tuv godkendelse som koster kassen.
Og du kan heller ikke smide en turbo på der holder sig under 20%, den er ikke under den lov.
Jubidition
Du kommer stadig til at skulle betale afgift af ombygningen og som digweed skriver skal bremser osv stadig være godkendte til det.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.829
Enten skal de være typegodkendt eller tuv godkendt til modellen.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Digweed, reglerne omkring tuning er diffuse som bare pokker. Fordelen ved sådan en gammel fætter er CO'en bare skal holde sig under de 4,5% så længe bilen er fra før 1/4-84 Min gamle renault 5 GTT var godkendt på til 3,5% CO og det var en 86'er >_< men jeg ved man kan få en 1600 og en 2200 til at være tæt på identiske. Og jeg har da selv været med til at bygge en 2,2 CIH der smed 202 hk på mit felt. Dog naturligvis med anden knast og bearbejdet top og så videre. Den blev endda synet på helt lovlig vis. Det eneste vi gjorde var at lave lidt fusk på gas kablet så den kun tog ca 60-70% gas ved fuld pedal og selv der nævnte han den var frisk. Blokken var en 2.0, hans største bekymring var de 2 dobbelt weber der sad på i 48mm. Men den gik lige igennem syn Så ofte er det op til ens egen samvittighed hvad man vil stå inde for.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.829
og at en bil kan synes betyder ikke den er godkendt.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Det du skrev var at man skulle skifte bremser ved 20% forøgelse og det er forkert Eller rettere det var sådan jeg læste det. Beklager hvis jeg misforstod dig.
max hk i biler ?