{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montering af kompressor
  • #2   11. jun 2014 tag lige tiden og læse om trykladning på motor.

    så har du selv lidt forståelse for, hvad der skal til,
    for det er ikke bare og skrue en kompressor på .

    der er en del andre ting, som også skal spille sammen,
    for at motoren ikke springe i luften.

    jeg startede selv med og læse alt hvad jeg kunne finde,
    inden jeg begyndte og rode med turbo, på en kammerats bil


  • #3   11. jun 2014 har været inde og søge på google men de info jeg har fundet er ikke noget jeg kan bruge til noget så derfor skrev jeg det her inde har kørt med det før men ikke på en v6 smiley

  • #4   11. jun 2014 dengang jeg læste om det,
    hed siden powerpage.dk

    men den er ændret en del,

    de havde rigtig meget om tuning og trykladning


  • #5   11. jun 2014 det vil jeg da lige prøve så for har snakket med rh men de kunne ikke oplyse mig om noget jeg evt kunne bruge til noget


  • #6   11. jun 2014 I teorien er det jo ret simple:

    1. Fysik placering af kompressor: Lave beslag og træk fra krumtappen.
    2. Lave rør fra luftfilter til kompressor.
    3. lave rør fra kompressor til manifold
    4. Omprogrammere motorstyrring eller find en der kan kører med trykladning
    5. Skifte benzin tryksregulator
    6. Skifter beizin dyser (De orginale kan garanteret ikke give nok)
    7. Sænke kompression på motoren (Andre / ændrede stempler, tykkere pakning, bearbejde topstykket.
    Har jeg glemt noget?

    I praksis er der meget arbejde, og det vil jeg ikke anbefale at du kaster dig ud i hvis du ikke her prøvet det før.
    Du skal have fingerne skruet rigtigt på, og selv kunne svejse diverse materialer mm. hvis det ikke skal ende med at blive rigtigt dyrt. `

    /Steffen


  • #7   11. jun 2014 nej, for de lever jo af og lave det,

    så med mindre du få dem til at lave det,
    så er det ikke sikke de fortæller så meget,

    og igen,ikke noget man bare lige frotæller eller skrive.

    jeg har bruge mange timer på at læse,
    og lige så mange timer på at arbejde med det praktisk,

    og vi fik da lavet det temlig godt med min kammerats bil,


    dog kostede det også lidt, når noget ikke virkde som det skulle.


  • #8   11. jun 2014 Vi er en del der skriver på Powerforum og der er rigtigt meget om trykladning, men det er stedet til de seriøse problemer, ikke stedet hvor man "bare" kaster en kæmpe opgave og så forventer at nogen løser det for en.

    Ikke for at være lyseslukker, men de er nødt til at læser op på stoffet, eller alliere dig med en der kan, så du kan lære det hen af vejen.

    /Steffen


  • #9   11. jun 2014 jeg har en der har monteret det før og der er større dyser og anden pumpe motor styringen bliver mappet in til det


    men til manifold det er da kun til turbo motorer ?


  • #10   12. jun 2014 Du skal have luften fra kompressoren ind i din indsugningsmanifold, med mindre at kompressoren boltes direkte på manifolden.

    /Steffen


  • #11   12. jun 2014 når ja ja troede du mente udstødnings manifolden


Kommentér på:
montering af kompressor

Annonce