{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

320i drifter ? {{forumTopicSubject}}

fik et godt tilbud på en 320i ville entligt havde haft en 325i men tilbudet var så godt at jeg ikke kunne sige nej. Nu vil jeg så bare høre om i tror man kan drifte med de sølle 150 hk den har og om det er værd at spytte penge i den motor eller kan det bedre betale sig at finde en anden ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  320i drifter ?
  • #1   16. jun 2014 Har ikke forstand på drifting men er det ikke bare at smide et sæt smalle hjul/dæk på bagi? Så burde 150 hk vel være rigeligt? smiley

  • #2   16. jun 2014 de 150 hk kommer du ik langt med ..... find en anden eller byg tryk på skittet smiley


  • #3   16. jun 2014 Hvis det alligevel er en drifter så er det vel bare at smide en 325 kværn i? smiley

  • #4   16. jun 2014 Med 150hk skal man VIRKELIG arbejde med bilen for at drifte med den, men det kan sagtens lade sig gøre.

    200+ er en fin tommelfinger regel for en entry level drifter


  • #5   16. jun 2014 går 325i lige i eller hvordan ? tænker også på om man kan bruge gearkassen smiley


  • #6   16. jun 2014 Det er bare at købe en 325 motor til den, det er begrænset hvor meget der skal ændres. det for du mere ud af end at tune på din 320.

  • #7   16. jun 2014 ja, det er samme blok, så gearkasse passer på

  • #8   16. jun 2014 så kan det vel ikke være meget billigere end at hente en hos en tysk ophugger ? smiley


  • #9   16. jun 2014 Kommer vel lidt an på hvem man spørger. I driftbible drifter han rigtig fint i en standard AE86..

    Som Nikki H skriver, kan det sagtens lade sig gøre, men bilen skal virkelig provokeres til det, vi kan også kalde det "rigtig drift" smiley da der skal bruges håndbremse til det hele, og bilen virkelig skal kastes ud af balance.

    Sidst men ikke mindst er det jo også et spørgsmål om setup.

    Men jeg vil også sige at du bør kyle en 25 motor i den, de koster ikke så meget, og så har du omkring de 200hk med lidt god vilje.


  • #10   16. jun 2014 Her kommer lige en maraton tekst, men her er problematikken belyst omkring en Porsche 924 med 150hk på drifting.com

    Som manden skriver skal der altså køres bil på en helt anden måde, og det er meget mere teknisk. Jeg er ikke ude på at nedgøre driftere med 2000hk, men med en low-powered bil skal der altså arbejdes voldsomt. Jeg vil sige at hvis man kan drifte med 110-150hk, så kan man altså virkelig finde ud af at drifte...!

    Throttle is your friend. If you don't have the power to break the rear tires, letting off during a drift could mean the end of the drift as the tires wil recatch and and you'll end up gripping again. Find out how long you can let off or lighten the throttle during your drift.

    Now just punching it and seeing what happens isn't the best way to go either. You will play with the throttle to control the rear end. With less power, you just don't have as much room/time to play. The throttle is really a balancing act along with the steering inputs. They go hand in hand and do require moduation to adjust/maintain control.

    Now you mention problems keeping the rear end out. You may not be focusing quite on the correct area. Look to the front of the car for the answer, the steering. Drifting and counter steering are light bread and butter. But, with an underpowered car, you need to realize you don't need to countersteer so much. Since the rear end isn't so easy to keep loose, you'll actually assist it with the front end by countersteering a little less. You should actually find the ability to keep the rear end out longer or even the ability to break the rear end loose while gripping just with a little more steer in. If you're gunning it and find the rear wanting to regrip, steer towards the corner a touch more.

    For a pesky rear end that wants to keep on sticking, you'll have to be a little rough on it. Since you don't quite have the engine power to break traction, use other ways to do it. Try to pump the throttle abruptly on and off. Be deliberatly rough with it, think on/off switch for the gas pedal. It's either up or down. This can provide the forces needed to upset the rear end and break it loose, even keep it loose mid drift if you find it wanting to restick. An added bonus with this technique is that when the throttle is off for the brief period of time, you're actually shifting a little weight forward for more front traction and less rear traction. Along with the abrupt nature and the weight shift, it can get things moving sideways or keep them there.

    So what about entering the corner? Well, you seem to be doing braking drifts into the corner. That's a good technique and should work quite well for you. If you don't want to do that technique, say if you're already at the corner speed and down want to slow down further, there are other things you can do. Something a little more subtle and along the same idea of upsetting the rear tires is how you shift into the corner. Start in one gear higher than the cornering gear. With the throttle off coming into the corner, as you start to steer into the corner, shift down to the lower gear without touching the gas. The abrupt engine braking from idle up to the matching rpm for the gear can get the rear end to break traction. A final technique is feint. This is the side to side tossing of the car. You essentially forcefully rotate the car trying to spin it. This is also a good technique if you are already going the correct speed for the corner. It requires no throttle or break input to do, just steering. To do it, just steer away from the corner and quickly towards. It's a goofy technique to learn as it feels quite weird to do. However, it is very useful and does wonders combining with other techniques like braking. It does require strong front grip though and a stiff enough suspension to shift the weight quickly from side to side.

    I did mention about combining techniques. The beauty of drifting is that it can be quite fluid and many techniques can all be combined together or at different times to achieve a desired result. When you start combining these techniques together, you can really start making the car do some interesting things.


  • #11   17. jun 2014 Ruben:
    Jeg takker for de rosende ord! ;D

    For som nogle siger, kommer man ikke ret langt i drift med kun 150hk.
    Jeg har kun vundet 2-3pokaler og har kun kørt sådan de sidste 4sæsoner med 150hk smiley
    Men, en 2.5er får du smidt i nakken for 2-4000 her i DK med ALT til.
    Så er du kun en hydraulisk håndbremse og en undervogn fra en god begynder bil.!


  • #12   17. jun 2014 Cawdy, det er klart at der er en del ting i drift der gøres nemmere med en hulens masse hk, men køreteknisk skal der altså arbejdes en del mere for at opnå noget med mindre hk.

    Jeg har aldrig selv driftet "pro" men jeg har godt styr på det med biler, og ved for det meste hvad jeg snakker om, og jeg ved også hvad der skal til for at få en given bil til at trække sidelæns.

    Som du skriver, en hydraulisk håndbremse, et svejst bagtøj, og så koble bagbremserne fuldstændig fra fodbremsen så det kun er forhjulene der bremser er vejen frem når man ikke har så mange hk. En stenhård røv på bilen, og en undervogn der virkelig kan mishandles (stabilisatorer, ophæng, bøsninger) kan også gøre meget.

    En af de teknikker jeg har set med "svage" biler, er også at man kaster bilen fra side til side indtil man opnår at bagenden slipper, med fuld gas, og lidt hæl og tå på forbremsen kan man faktisk holde røven ude i rigtig lang tid på bilen.

    I den video her:

    http://www.youtube.com/watch?v=tfss2PWDHqo

    kan man se at AE86´eren ikke har ret meget power ved at kigge på hvordan forhjulene står, der bliver ikke styret ret meget kontra, og det er for at få presset røven ud.

    Så øvelse øvelse og mere øvelse så skal det nok komme, og så kan man sgu drifte med en 3 hjulet cykel hvis man vil smiley


  • #13   17. jun 2014 Ruben:
    Bagbremser skal du så IKKE koble fra!
    Dels blir du disket for at højrefodsbremse (derfor der nu er krav i Pro om at ha bremselys i toppen af bagruden) og jeg har heller aldrig måttet benytte mig af det, andet end på en snæver brænderplads smiley
    Derimod er det MEGET vigtigt at du har en bremse du kan stole på, NÅR det går galt og den undestyrer istedet for at overstyre.
    Se bare Jocks bilen til DHB, hvordan fronten endte med at se ud, og tænk så hvis bagbremserne var koblet fra også smiley


    Det vigtigste er rigtig nok at få undervognen til at spille, (den skal dog ikke være stenhård) og være bedre end en nysynet bil.
    Polyurethan bøsninger er en SUPER investering som det første, sammen med en hydraulisk håndbremse og evt. en billig gevindundervogn og så et sæt H-Seler (evt. skålsæder også, men ikke strengt nødvendigt).
    Så få din karosse til at spille 100% og når du har styr på den, så kan du pille ved motoren smiley
    En af de ting der gør du hurigt lærer at styre bilen, er at ha en bil, med 150hk du kan stole 100% på hele tiden istedet for en bil med 300hk du kan kan/tør stole på 50% af tiden.
    Min force er nok at jeg har prøvet at splitte min 150hk motor ad, siden jeg fik den og kører som var den stjålet, fordi jeg lever lidt efter "dont fix it, if it aint broken" princippet smiley
    Tjek evt Foads Video her.
    Dette er hans 3. event og det første lignede en 18årig på glatbanen første gang smiley
    Men i Fredericia og til DHB, var hans største problemer DÆK og benzin og så ellers at holde sig selv og motoren kold, fordi han kørte NON STOP hele weekenden og dermed har fået kodet skrålæns ind i benene nu, så det ligger på rutinen smiley
    https://www.facebook.com/photo.php?v=1548028552091534


  • #14   17. jun 2014 Nå okay var så ikke klar over at bagbremsen ikke må kobles fra systemet, my bad. Det er bare et gammelt rally-trick smiley hæl og tå..

    Er dog helt enig i det med undervognen, det er key.

    Et stort blødt gummidyr kan også drifte, ikke det kønneste jeg nogensinde har set, men for en stiv bagaksel, to tons bil, og fjedre lavet af døde vandmænd syntes jeg da den klarer det okay smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=2eno46ooYm0

    Hvis jeg skulle lave en drifter en gang skulle det være en Astro Van smiley


  • #15   18. jun 2014 Nu kører ae86eren jo også med stiv bagaksel, så det er ikke helt skidt smiley

    Men istedet for Astroen, så ville en S10er være en meget bedre karosse (og federe!) da de jo er identiske, men tyndgepunktet er MEGET bedre på S10eren, hvis den kommer i kælderen smiley
    http://www.wreckedmagazine.com/blog/wp-content/uploads/2012/09/ChevroletS10.Drift_-620x413.jpg


  • #16   18. jun 2014 Enig, men kunne bare være mega blæret med en kassevogn smiley

  • #17   18. jun 2014 Igen så skal du huske på det høje tyngdepunkt når du vægtforskyder kassen fra side til side med 100 i timen smiley
    Men lidt glasfiber i toppen, så vil det da hjælpe! smiley


  • #18   18. jun 2014 Ja og så få den godt i knæ. Heldigvis ligger det meste i bunden på den, så jeg tror ikke vægtfordelingen på den facon er helt ude i hampen.

    Jeg havde sådan en (en rigtig møgkasse) hvor der var lagt en 5,7 smallblock i. Når det var vådt kunne man godt tage en halv rundkørsel sidelæns og der var undervogn og det helt standard smiley

    Men jo, en gang glasfiber på toppen ville bestemt ikke skade smiley



Kommentér på:
320i drifter ?

Annonce